Ccyclist
Well-known member
Ambitious rail plan pitched for the Costa del Sol, by taking the line from Malaga to Marbella via a brand new route | Sur in English
A group consisting of local engineers, railway experts and regular train passengers (Plataforma Infraestructuras Malaga) has suggested the innovative solution following a
www.surinenglish.com
המערכת הפרברית של מאלאגה מסתיימת בעיירה פוואנגרולה, בערך בשליש הראשון של הקוסטה דל סול המערבית. היא אינה מגיעה לעיירת הנופש המפורסמת מרבייה, הישוב נטול הרכבת הגדול ביותר בספרד, או לעיירות שממערב לה. למעלה מעשרים שנה מדברים על אופציות רכבתיות לאזור, שנשען בעיקר על שתי אוטוסטרדות מקבילות - כביש חוף חינמי וכביש אגרה מרובה גשרים ומנהרות כ 5 ק"מ מצפון לו. בגלל מספר מקטעים חד מסילתיים כולל באזורים עירוניים וריבוי תחנות - לא ריאלי להאריך את המסילה הקיימת לשאר האזור משום שהשירות יהיה איטי ומסורבל.
השטח הררי והאזור שבין האוטוסטרדות לחוף מיושב בצפיפות. היוזמות שעולות ויורדות מדי פעם הן בדרך כלל איפשהו ביניהן, אך אף פעם לא מגיעות לכדי בינוי. בשנת 2004 היתה תוכנית מתאר בעייתית שכללה תוכנית רשמית למסילות עם מינהור מאסיבי ותחנות רבות בישובים השונים שלאורך התוואי. התוכנית גרמה לסקמדל נדל"ן כשהתברר שבינוי רב מסוף שנות ה 90 ותחילת האלפיים היה בלתי חוקי. לפעמים התוכנית מגיחה בדמות רעיון לבנות את המסילה בהרים לאורך כביש האגרה.
עכשיו ישנה הצעה חדשה עם רעיון אחר, שיוזיל את הפרויקט משמעותית - להעביר את המסילה בעמקים שמאחורי ההרים ולחבר אותה לחוף דרך עמקי הנחלים שכבר יש בהם כבישים מהחוף אל פנים הארץ. על פניו זה מסלול עוקף ארוך, אך בגלל מיעוט תחנות - זמן הנסיעה בו יהיה קצר משמעותית מנסיעה בהארכה של התוואי הנוכחי. יתרון נוסף של המסלול דרך פנים הארץ הוא שחלקים רבים במסלול יוכלו להיות במפלס הקרקע במקום במינהור היקר שמנע פרוייקטים אחרים באזור. בנוסף, חיבור בפנים הארץ יחבר עיירות שהרשויות מנסות לעודד תיירות אליהן.
אינני יודע אם יוזמה כזו תתגשם ביום מן הימים, אך היא מציעה אלטרנטיבה מעניינת ליוזמות שנדחות פעם אחר פעם.
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה ב: