Syd Floyd

OhadArt

New member
Syd Floyd ../images/Emo181.gif

איזה יופי לראות קצת דוקומנטריה על פ"פ כמו זואת Vh1 Legends- Syd Barrett & Pink Floyd.mpg אין ספק, גילמור צדק....NAKED LUNCH ספר אלוהי אני קראתי , ממליץ לכם להזכירכם עד לפני כמה שנים הוא לא הותר למכירה בארהב הבנתי מגילמור שעצרו אותו מחזיק את הספר הלא חוקי...שכנראה גם לא היה חוקי בבריטניה אחד מ 10 ספרי הפולחן הגדולים של YNET...לא לזלזל..לפחות בזה הם צדקו
 
הספר היה "לא חוקי" לפני 40 שנה ../images/Emo13.gif

בארוז הוא סופר מעניין, אפילו חשוב ובעל השפעה. אבל בנקודת מבט של ימינו, ההערכה אליו כסופר היתה אולי קצת גדולה מדי, ונשענה חלקית על ה"מסוכנות" של ספריו, אי-חוקיותם. בארוז השפיע על אמנים - ומוסיקאים - רבים. אני לא מוצאת השפעה על הפלויד דווקא, אלא אם מישהם מיכם רואים השפעה כזו...?
 
למיטב ידיעתי

הספר לא היה "אסור" על פי חוק, אף כי הוא היה שנוי במחלוקת, ומן הסתם בחלקים היותר שמרניים בארה"ב יראו אותו בעין לא יפה גם היום. ותקנו אותי אם אני טועה.
 

OhadArt

New member
שמעי מה גילמור אמר

לא זוכר מה הוא אמר אבל לגבי הספר זה מה שכתוב The book was banned by Boston courts in 1962 due to obscenity, but that decision was reversed in a landmark 1966 opinion by the Massachusetts Supreme Judicial Court. אולי זה על המפיצים אולי זה על המחזיקים אולי זה על שניהם גילמור אמר משהו שעצרו אותו מחזיק את הספר שהיה לא ליגל אז חח כאילו שזה באמת משנה הרבה
 
אתה מתכוון ל"תפסן" או לבארוז?

נדמה לי שכוונתך לבארוז, ופשוט לא שרשרת במקום הנכון.
 

OhadArt

New member
ולגבי התפסנוס

ככה היה כתוב שם בגלל זה הנחתי
The Catcher in the Rye was both the most banned book in America
 

OhadArt

New member
אוי אני כזה גרוע

בכל השירושורים האלה, סתכלו על הזמנים אולי תבינו חח סילחו לי
 
אוקיי, קצת הסבר

המונח "אסור" (banned) הוא קצת מטעה. המונח עשוי להתייחס לכמה תופעות: 1) איסור פלילי על החזקת הספר. מי שנמצא והספר בחזקתו, צפוי לעונש (קנס, מאסר וכד'). 2) צנזורה על הספר, כגון המנעות מהחזקתו בספריות בתי-ספר, ספריות ציבוריות, חנויות וכד'. מבחינתי, המונח מתייחס רק לתופעה הראשונה. האתר ממנו ציטטת, בחר בפרשנות המרחיבה לביטוי. מבחינה זו, "התפסן בשדה השיפון" אכן היה "אסור" - בבתי ספר נאסר להחזיקו, חנויות ספרים נמנעו מלהחזיק אותו ולמוכרו וכד'. אבל הספר מעולם לא היה "אסור" על פי הפרשנות המשפטית, למיטב ידיעתי - וזאת ההפך מ-Naked Lunch, שהיה אסור באמת, ונחשב ל"תועבה" מבחינה משפטית, ושאנשים נעצרו על החזקתו.
 

OhadArt

New member
תודה

פשוט חשבתי מההודעה הראשונה שלך...שזה שהוא היה "לא חוקי" ...אז זה אומר שהוא לא היה...לא חוקי המבין יבין LOVE
 

חרטושה

New member
כן ולא.

קשר אחד קיים בצורה מאד מאד עקיפה ולא על הפלויד ישירות, אבל זה סיפור נחמד, אז אני אספר בכל זאת כי זה המקום: Synchronicity זה הולך להיות מסובך ובכלל לא קל להסבר, אז לא נורא אם תלכו לאיבוד, כולנו כאן באותה סירה. טוב, פרה, פרה: קרל יונג היה פסיכואנליסט תלמידו ושותפו של פרויד. יונג היה קצת היפי במונחים של אז והיום ומוקד העניין שלו היה תודעות קולקטיביות וניתוחי אישיות, מה שמתקשר לא רע לשנות השישים למרות שהוא לא חי אז. זה בכלל לא מפליא לשמוע שיונג מאד התעניין והאמין בסוגי מיסטיקה שונים, ביניהם גם אסטרולוגיה. מכל מקום, יונג ניסה להסביר צירופי מקרים מסוג מסוים: אם פציינט מספר לי בזמן טיפול נניח שהוא ראה בחלומו זבוב על הקיר, ובדיוק באותו הזמן אני רואה זבוב עף בחדר, מה אנחנו יכולים להסיק מזה? יונג הניח שלזבוב יש משמעות סימבולית עמוקה (נגיד שהזבוב מסמל חרדה טורדנית). יונג טען ששני האירועים הדומים מקושרים ביניהם במשמעות משותפת בזמן משותף. כלומר קיימת סינכרוניזציה, synchronicity , תיאום שבין התודעה לבין עולם התופעות הנתפס. איך כל זה מתקשר? הקשר הראשון הוא לויליאם בורוז. חוץ מכתיבת ספרים, בורוז אהב לשלב בין קטעי סרטים ובין פסי קול לא רלוונטיים לסרט . זה היה מן תחביב פופולארי כזה בקרב משוררי ויוצרי דור הביט כנראה. לדעתם של אותם אמנים ששילבו יחדיו לא רק קטעי סרטים ומוסיקה, אלא גם מחשבות והקשרים (כמו מן תהליך של סיעור מוחות) זה היה מימוש של ה- synchronicity עליו דיברנו קודם, הלכה למעשה. כלומר אם תרצו מן הגעה אל רמת תודעה אחרת? אל מישור אחר? דרך היצירה המחודשת. עכשיו, אתם זוכרים שכל מיני אנשים נכנסו לכאן מידי פעם ושאלו מה הקשר בין פינק פלויד (ליתר דיוק נדמה לי שזה היה ה- Dark Side of the Moon) לבין הסרט הקוסם מארץ עוץ? לפי השמועות כאשר מקרינים את הקוסם מארץ עוץ ומשמיעים את האלבום של הפלויד במקביל, קורים כל מיני צירופי מקרים מעניינים ונוצר שילוב מעניין. מצוין. זה synchronicity. אם תרצו, הכל באשמת בורוז או יונג. לא משנה מי. עכשיו, אני לא ממש הייתי אז באזור ואף פעם לא חזיתי בדברים האלה בעצמי, אבל האם יכול להיות שהאקסטרווגנזה של הפינק פלויד הייתה דבר דומה? כלומר סופר רבות על ההופעות הטכנוקולוריות שלהם ועל האפקטים המדהימים שלהם בהופעות בתחילת דרכם, אולי הם הושפעו גם? קשר אחר אפשרי - set controls to the heart of the sun מכירים? יפה. שאפנר טען בביוגרפיה שחיבור על הפלויד, שהשיר לקוח מאיזו שורה בשיר של בורוז. אם להאמין למה שאחרים אומרים- שאפנר טעה, אין ספר או שיר של בורוז שמכיל את המילים האלה. אני לא מומחית לבורוז, אז אני לא יכולה לשפוט.
 
שאפנר כנראה טעה

כי ווטרס אמר פעם שהוא לקח את המילים משיר סיני עתיק (או יותר נכון עשה עיבוד חופשי לשיר הסיני). אבל מי יודע. באשר לטכניקה עליה כתבת, האם כוונתך ל-"cut out"? אם כן, אני מכירה את הטכניקה הזו של בארוז (ושל אחרים) כעיבוד של טקסטים (לקיחת שורות או מילים בודדות באופן רנדומלי ממקורות שונים, וצירופן, גם כן רנדומלית, לטקסט אחד. לא נראה לי שזה מה שהשפיע על הפלויד בשילוב התאורה בהופעות שלהם - את הרעיון הזה הם לקחו משמועות ששמעו על הופעות פסיכדליות בחוף המערבי, לא מבארוז. אבל היו אמנים אחרים שכן השתמשו בטכניקה הזו, גם בתחום הרוק. כרגע השם היחיד שאני יכולה לזכור בוודאות הוא זה של גרנט הארט - פחות בשירים שלו, ויותר בעיצובים הגראפיים, כגון עטיפת האלבום Intolerance מ-1989. הארט הושפע מבארוז בכלל, והשניים היו חברים.
 

חרטושה

New member
תפוז מתחרפן

בשעות כאלה. כתבתי הודעה מושקעת, אבל הוא סרב לשלוח אותה.
מכל מקום, עד כמה שידוע לי אין זהות בין המושגים. הגיוני בעיני ש- cut out היא הטכניקה בעזרתה מגיעים ל- synchronicity שיש לה התפצלויות והרחבות שלא נכנסתי אליהן, אבל מדובר בפילוסופיה, תיאוריה, עיקרון שלם שעומד בפני עצמו. לא ידוע לי על שמות נרדפים. אני זוכרת משהו במעומעם לגבי ענף תרפי יונגיאני שלם שה- synchronicity עומדת בבסיסו. הגיוני להניח שיש קשר בין התרבות הפסיכדלית לבין ה- synchronicity כלומר זה נראה די מתבקש: חקירת הקשר שבין האדם לבין עולמו החושי והעל-חושי, חקירת רמות תודעה שונות, הכניסה אל רמות מיסטיות וכיו"ב - כל אלה נראים כהולמים יפה את שתי התפיסות. מה השפיע על מה לא ברור לי, אבל ה- synchronicity כרונולוגית, הייתה קיימת עוד קודם.
 

חרטושה

New member
אגב, להמחשה,

הדבר שאולי הכי מתקרב ל- synchronicity היום היא אמנות המולטימדיה. כמובן שבגלל ההשתכללות הטכנולוגית כבר לא מדובר אך ורק בשילוב טקסטים שונים, אלא בשליוב מדיומים וטכנולוגיות שונים .
 
למעלה