laronpilot
New member
TAMRUR../images/Emo108.gif
שלום חברים. אני רוצה לספר לכם סיפור נחמד שקרה לי היום. ובכן... כבר זמן מה שלא טסתי... (זוכרים שהמטס לדימונה בוטל) השמיים הבוקר היו כל כך ציוריים, שחשבתי לעצמי שזה הולך להיות פספוס אם לא אנצל זאת. הקצבתי לעצמי חצי שעת טיסה... ומה כבר אפשר לעשות בחצי שעה, חשבתי על הקפות... ניווט קצר... בסוף החלטתי להמריא מהרצליה לכיוון אשדוד, אחרי תל יונה, לבקש 180 חזרה לשדה דב, לנחות שם להסיע ולהמריא חזרה להרצליה. גם ניווט, גם 2 המראות, 2 נחיתות ו... איזה נוף... ראיתי את כל הפיינלים בבן גוריון. לקחתי לי 152 חמוד (CAV) אני ממריא מהרצליה על 29 לכיוון תל ארשף 1200 נפרד יפה מהרצליה עובר לתמרור... מקשיב בקשר ורואה שהכל שקט, אין אף מטוס באזור... ומדווח, תמרור בוקר טוב CAV ואז... אני שומע Good Morning CAV, Go ahead זה הזמן לעצור ולהזכיר שנוהל ה RT אומר שאם מישהו מדבר בקשר באנגלית, חובה על כולם לדבר אנגלית. יש לי היום כ 180 שעות, שלהוציא שעה מסכנה בארה"ב, כולל מדריך שבכלל הוא דיבר באנגלית... בכל השעות האלה נתקלתי רק פעמיים בקשר באנגלית... פעם אחת בראש פינה ופעם בחיפה וזה קרה רק לאחר שהגיעו מטוסים זרים ודיברו אנגלית. היום, לשם שינוי, למרות שאף מטוס זר לא היה בסביבה, החליט הפקח בשדה דב לשנן את האנגלית שלו. אין לי אמא מארה"ב והאנגלית שלי לא יותר טובה בהרבה מהאנגלית הישראלית... אבל יש אנגלית לשיחות... ויש אנגלית אווירית. אפילו לא הטסתי לקפריסין לבד ואני אפילו עוד לא בשלב המכשירים שמתאמנים בהנמכות בבן גוריון והאנגלית מתחילה לקבל פן מקצועי. בקיצור, אין לי המון נסיון באנגלית אווירית. למרות הכל... לקח לי שתי שניות להתעשת (כולה טיסה מהרצליה לשדה דב) והגבתי באנגלית אווירית רהוטה. אבל כאן הסיפור רק התחיל. אני לא יודע אם שמתם לב, אבל בקטע הקצר הזה יחסית, יש המון נקודות דיווח. תל ארשף, מערבית לקאונטרי, מערבית לקו חוף, עם הרוח, מערבית לארובה, לימה לימה תל יונה... נוסף על הכל, 24 יורה והיות והפקח הנחמד מתרגל אנגלית, רצוי שכל נקודה תדווח באופן האווירי ביותר ללא השמטה חס וחלילה של נתון זה או אחר. בקיצור Read Back מלא. באגדה, נשמתי לרווחה. חזרתי לשפת אמי, עברית. ביקשתי 180 חזרה לשדה דב. הפעם כבר הייתי מוכן כמו גדול לשיעור האנגלית היומי ועם המעבר לתמרור הודעתי בשמחה, Tamrur, CAV, Shalom again, Approaching Tel Yona, one thousand two hundred feet, Request landing instructions. עד לאחר הנחיתה, הכל היה מושלם. הגיעו מטוסי ישראייר וארקיע... ולמרות פנייתם בעברית, גם הם אולצו לדבר אנגלית. אבל מה, מסתבר שמסלול ההסעה היה סגור. מצד אחד אני צריך להסביר לו באנגלית שאני מבקש להמריא שוב. (Takeoff) מצד שני החובה האווירית, להגיד Ready for departure ועוד אני חושב מה להגיד... הוא מודיע לי שעלי להסיע על המסלול הראשי... ומהר. בשלב זה, אני שומע בקשר (והכל באנגלית) שמטוס של ארקיע עומד להגיע לנחיתה ולהזכירכם, אני צריך להסיע על המסלול. ליתר ביטחון ודאתי שאכן ההסעה היא על המסלול (Active runway) והסעתי לתחילת מסלול. התיישרתי על 03 המראה יפה. מגיעים לקאונטרי. נפרדים מהקאונטרי, מתמרור ומהאנגלית. כוחותינו חזרו להרצליה כטייסים עבריים. מה אגיד לכם... רק 30 דקות טיסה... But what a real experience מקווה שלא השתעממתם. נחיתות בטוחות יפתח לרון
שלום חברים. אני רוצה לספר לכם סיפור נחמד שקרה לי היום. ובכן... כבר זמן מה שלא טסתי... (זוכרים שהמטס לדימונה בוטל) השמיים הבוקר היו כל כך ציוריים, שחשבתי לעצמי שזה הולך להיות פספוס אם לא אנצל זאת. הקצבתי לעצמי חצי שעת טיסה... ומה כבר אפשר לעשות בחצי שעה, חשבתי על הקפות... ניווט קצר... בסוף החלטתי להמריא מהרצליה לכיוון אשדוד, אחרי תל יונה, לבקש 180 חזרה לשדה דב, לנחות שם להסיע ולהמריא חזרה להרצליה. גם ניווט, גם 2 המראות, 2 נחיתות ו... איזה נוף... ראיתי את כל הפיינלים בבן גוריון. לקחתי לי 152 חמוד (CAV) אני ממריא מהרצליה על 29 לכיוון תל ארשף 1200 נפרד יפה מהרצליה עובר לתמרור... מקשיב בקשר ורואה שהכל שקט, אין אף מטוס באזור... ומדווח, תמרור בוקר טוב CAV ואז... אני שומע Good Morning CAV, Go ahead זה הזמן לעצור ולהזכיר שנוהל ה RT אומר שאם מישהו מדבר בקשר באנגלית, חובה על כולם לדבר אנגלית. יש לי היום כ 180 שעות, שלהוציא שעה מסכנה בארה"ב, כולל מדריך שבכלל הוא דיבר באנגלית... בכל השעות האלה נתקלתי רק פעמיים בקשר באנגלית... פעם אחת בראש פינה ופעם בחיפה וזה קרה רק לאחר שהגיעו מטוסים זרים ודיברו אנגלית. היום, לשם שינוי, למרות שאף מטוס זר לא היה בסביבה, החליט הפקח בשדה דב לשנן את האנגלית שלו. אין לי אמא מארה"ב והאנגלית שלי לא יותר טובה בהרבה מהאנגלית הישראלית... אבל יש אנגלית לשיחות... ויש אנגלית אווירית. אפילו לא הטסתי לקפריסין לבד ואני אפילו עוד לא בשלב המכשירים שמתאמנים בהנמכות בבן גוריון והאנגלית מתחילה לקבל פן מקצועי. בקיצור, אין לי המון נסיון באנגלית אווירית. למרות הכל... לקח לי שתי שניות להתעשת (כולה טיסה מהרצליה לשדה דב) והגבתי באנגלית אווירית רהוטה. אבל כאן הסיפור רק התחיל. אני לא יודע אם שמתם לב, אבל בקטע הקצר הזה יחסית, יש המון נקודות דיווח. תל ארשף, מערבית לקאונטרי, מערבית לקו חוף, עם הרוח, מערבית לארובה, לימה לימה תל יונה... נוסף על הכל, 24 יורה והיות והפקח הנחמד מתרגל אנגלית, רצוי שכל נקודה תדווח באופן האווירי ביותר ללא השמטה חס וחלילה של נתון זה או אחר. בקיצור Read Back מלא. באגדה, נשמתי לרווחה. חזרתי לשפת אמי, עברית. ביקשתי 180 חזרה לשדה דב. הפעם כבר הייתי מוכן כמו גדול לשיעור האנגלית היומי ועם המעבר לתמרור הודעתי בשמחה, Tamrur, CAV, Shalom again, Approaching Tel Yona, one thousand two hundred feet, Request landing instructions. עד לאחר הנחיתה, הכל היה מושלם. הגיעו מטוסי ישראייר וארקיע... ולמרות פנייתם בעברית, גם הם אולצו לדבר אנגלית. אבל מה, מסתבר שמסלול ההסעה היה סגור. מצד אחד אני צריך להסביר לו באנגלית שאני מבקש להמריא שוב. (Takeoff) מצד שני החובה האווירית, להגיד Ready for departure ועוד אני חושב מה להגיד... הוא מודיע לי שעלי להסיע על המסלול הראשי... ומהר. בשלב זה, אני שומע בקשר (והכל באנגלית) שמטוס של ארקיע עומד להגיע לנחיתה ולהזכירכם, אני צריך להסיע על המסלול. ליתר ביטחון ודאתי שאכן ההסעה היא על המסלול (Active runway) והסעתי לתחילת מסלול. התיישרתי על 03 המראה יפה. מגיעים לקאונטרי. נפרדים מהקאונטרי, מתמרור ומהאנגלית. כוחותינו חזרו להרצליה כטייסים עבריים. מה אגיד לכם... רק 30 דקות טיסה... But what a real experience מקווה שלא השתעממתם. נחיתות בטוחות יפתח לרון