TBO למנועים

הבעיה אינה אצל המפקחים

הבעיה המרכזית מקורה בעובדה כי רבים מהפקידים של רת"א "חדורי מוטיבציה" וכאשר יושבים לתקן תקנות, שני דברים מנחים אותם:
א. אין להם הידע המקצועי הנדרש
ב. יש להם "יועצים משפטיים" שבודאי ובודאי אינם מבינים דבר וחצי דבר בתעופה.
ובשל כך, אינם מוכנים "לקחת סיכונים" (במילים פחות מגוהצות - כסת"ח) ואז התקנות משקפות את חוסר ההבנה המקצועית הנדרשת הן של הפקידים והן של היועצים המשפטיים.
וחמורה הרבה יותר מכך, היא העובדה כי אינם מוכנים לשמוע דעות אחרות של בעלי מקצוע.
אני חושב כי אחת הדוגמאות הטובות היא התקנה המגבילה שימוש במנועי רוטאקס לעד 15 שנה והם אינם מוכנים לקבל כל דיעה אחרת.
אריאלך אריאלי
 
ואוסיף הסתייגות:

למרות מה שכתבתי קודם, ישנו אדם אחד ברת"א, שנפגש איתי לא מעט, מקשיב ומבקש ללמוד. (איך ינוצל הידע שהוא רוכש? זו כבר שאלה אחרת - גם אם לא תלויה בו).
אריאל אריאלי
 
עמדת רת"א

כפי שנאמר לי: "תביא המלצה מן היצרן ונאמץ אותה".
ברור שאין הגיון בשיפוץ מנוע לפי שעות ולא לפי מצבו.
מכרתי פעם רכב, לאחר קרוב ל-400,000 ק"מ, שלא אכל טיפת שמן בין טיפולים ולא איבד טיפת מים.
לפי מהירות ממוצעת של 40-45 קמ"ש, הוא עבד סדר גודל של 10,000 שעות עד שמכרתיו, ובטח המשיך לעבוד עוד הרבה זמן אחר כך.

דוד.
 
למעלה