The Compleat Taildragger Pilot

צחי נבו

New member
The Compleat Taildragger Pilot

קודם כל, זו לא שגיאת כתיב, כך נקרא הספר. שנית, ממליץ למי שעושה הסבה... אני קורא אותו לאחר מעשה והוא מלא פרטים כרימון ולא מסובך מדי. אגב, מישהו נתקל במציאות ב Cross Wind Landing Gear?
 
כן נסע לרוח צד

לפי ידיעתי, משיחות עם טייסים חברים עם עבר ונסיון בח"א האמריקאי, ל B52 ול C5A ,הידוע בשמו - GALAXY - יש כן נסע המתקזז לתוך הרוח. למעשה גוף המטוס טס לתוך הרוח וכן הנסע מתיישר עם המסלול. הכל בצורה ממוחשבת כמובן בזמן אמיתי. הסיבה ב B52 היא, אורך הכנף, שאיננו מאפשר הורדת כנף לרוח, וה C5A, פשוט גודל המטוס ומשקלו. מייק..
 

hanani12

New member
שאלה למייק

LET´S PICK UP YOUR MIND....... מנסיונך, מה יהיה מרחק המינימום והגבה מעפ"ש להתחלת גישת מכשירים מסודרת לנחיתה במטוס במהירות גישה של כ 110-120 קשר. במטוס אין נוסעים כך שלא צריך להזהר שלא ישפך הקפה.... תודה
 
מרחק וגובה..

חנן ידידי; לא בדיוק ברור לי משאלתך למה אתה מתכוון. באם "התחלת גישת מכשירים" הכוונה היא ממש לנקודת ההתחלה של הגישה, הרי היא יכולה להיות גם כ 30 מייל מהמסלול. או יותר קרובה אבל ביצועית כקשת של 180 מעלות במרחק של 20מייל מהמסלול. באם הכוונה היא לנקודת ההתחלה של הגישה הסופית, אז נקודה זאת היא שרירותית בלבד. הנמכות מדויקות, כגון ILS, מתוכננות בצורה שתיתן גישת הנמכה עם זוית של 3 מעלות. פה ושם תמצא גם הנמכה יותר שטוחה, כ 2.75 מעלות, בגלל בצורך להפרדה אנכית מתנועה אוירית מעל להנמכה, או הנמכה תלולה יותר, עד 3.25 מעלות, בגלל מכשול קרקעי, טבעי או לא טיבעי. זה אולי נשמע "רק" כחצי מעלה מקיצוניות אחת לשנייה, אבל זה משמעותי בטיסה עצמה. מרבית ההנמכות הן של 3 מעלות. וגובה התחלת ההנמכה הוא כ 5.5 עד 6.2 מייל מתחילת המסלול, בגובה של בין 1800 רגל ועד 2100 רגל מעל המסלול. פני השטח מתחת להנמכה אינם מענינים, כל זמן שיש מרווח מתאים. מישור הנמכה שכזה נותן זוית גישה כפי שציינתי, בשעור הנמכה שתלוי כמובן במהירות הקרקע של המטוס. ככל שהמהירות גבוהה, כן שיעור ההנמכה גבוהה יותר. דרך פשוטה וקלה לחשב את שיעור ההנמכה הדרוש למהירות קרקע מסוימת, היא למצוא את מהירות הקרקע, = מהירות אויר אמיתית +/- הרוח, להכפיל ב 10ולחלק ב 2. מכאן "יוצא" שבמהירות קרקעית של כ 110 קשרים, דרוש שיעור הנמכה של 550 רגל לדקה. שאלת הקפה אינה משמעותית. מה שחשוב הוא שהגישה מבוצעת בצורה מבוקרת, שנותנת לטייס אפשרות להחליט מה יעשה באם אינו מרגיש בנוח בתחתית ההנמכה, מבלי לבצע תרגילי משיכות חדות, או מחצית "לופ" לנסיקה, ובדרך זאת אולי גם להתנשק עם "אמא אדמה". הנמכות לא מדויקות, VOR או NDB למשל, מבוצעות עם אותה דרך מחשבה, ללא מישור הנמכה אלקטרוני. אבל כל במיספרים זהים. אני מקווה שעניתי על שאלתך. והיה כי לא, אנא הצר את "זוית השאלה" למען אבין בדיוק למה כוונתך. הנמכות נעימות... מייק..
 

hanani12

New member
excellent answer

sorry for not writing in Heb. unable at this point for some reason thanks anyway for the for your consideration hanan
 
למעלה