The future of photography is code

winner999

New member
ארוך ומייגע, כל הכבוד אם הצלחת לקרוא ולהבין הכל

מה שהבנתי זה שבדורות האחרונים של הסנסורים בסמראפונים הצליחו להוריד את צריכת האנרגיה והחימום והסנסור אוסף פוטונים ומוציא תפוקה כל הזמן (בניקוד לשיטה המסורתית בה הסנסור אוסף אור ומוציא פלט רק שהוא חשוף ע"י תריס מכאני או אלקטרוני) ושטף המידע מעובד ע"י אלגוריטם שמוציא ממנו את המיטב.

אני אגב גיליתי מזמן שקבצי ה-JPEG שיוצאים מהמצלמות מוגבלים ע"י המעבד הפנימי והקושחה שלו ולכן עברתי לצילום ב-RAW בלבד ומשתמש בתוכנה חיצונית (היום DXO PhotoLab2 ) כדי לעבד ולהמיר ל-JPEG
 

steiff

New member
מה שחסר לי במאמר זה דווקא...

התייחסות לגורם האנושי שמתפעל את המערכת המתוחכמת ועתירת היכולת הטכנולוגית. אין פה בכלל התיחסות לצלם אלא רק למצלמה.

החוזי (חוש הראיה) מפעיל משהו במוח האנושי. צירופי צורות וצבעים מסויימים יוצרים אצל אנשים תגובות שונות אבל אם כבר עורכים מחקר מדעי על חיישנים אלקטרונים אולי נצרף גם מחקר מדעי על החיישן ומעבד התמונה האנושיים?
יש לי תחושה, למרות שאולי אני טועה, שנגלה במחקר שכזה שהקומפוזיציה (שילובי צבעים וצורות) משפיעה יותר על המוח מאשר הרזולוציה?

ומשם אולי נגיע למצלמה שמסוגלת להחליף את הצלם ולמצוא קומפוזיציה טובה בעצמה? כלים שמסוגלים להניע את המצלמה באופן אוטונומי כבר קיימים היום - החל מזרועות רובוטיות ועד רחפנים.
 
למעלה