ציףציף1000
New member
The Man and The Journey
הבטחתי, ולכן אקיים: הסקירה המלאה של The Man and The Journey. כאמור, מדובר ביצירה המורכבת משתי סוויטות, אחת The Man והשניה The Journey, עמה הופיעו הפלויד בשנים 1969-1970. היצירה נקראה בתחילה "More Furious Madness from the Massed Gadgets of Auximenes". היצירה כללה שירים שהופיעו ברובם באלבומים של הלהקה באותה תקופה, אפקטים שונים ומה שניתן להגדיר אולי כ"פרפורמנס ארט". ללא ספק, מדובר ביצירה נסיונית וחדשנית לזמנה, וחוליה חשובה בהתפתחות יצירות-הקונצפט של הפלויד. כתבתי את זה גם מקודם, אבל אחזור: המוטיבים של מחזוריות (לידה-חיים-מוות), ושל החוויות היומיומיות כמעצבות את המצב הנפשי של האדם וכו' - הופיעו אח"כ בכל היצירות של הפלויד, ובמיוחד ב-DSOTM, שיצירה זו היא, למעשה, הבסיס שלה. החלק הראשון - The Man - מייצג יום בחייו של אדם: 1. Daybreak ("שחר") (למעשה, השיר Grantchester Meadows עם הרמוניות נהדרות של ווטרס וגילמור). 2. Work ("עבודה") - קולות של ניסור, פטישים וכו', 3. Afternoon ("אחר צהריים") (השיר Biding My Time). בשלב זה, הוגש ללהקה תה של אחר הצהריים, על הבמה. והם גם שתו אותו. 4. Doing It ("עושים את זה") (הקטע Grand Vizier's Garden Party pt.3). 5. Sleep ("שינה") (קולות של מישהו ישן, תקתוק שעון, וצלילים "חלליים" שונים). 6. Nightmare ("סיוט") (השיר Cymbaline). The Journey - מייצג את 'מסע' החיים של האדם, האבולוציה, אולי: 1. The Beginning ("ההתחלה") (השיר Green is the Colour). 2. Beset by Creatures of the Deep ("מוטרד ע"י יצורים מהמעמקים") (הקטע Careful with the Axe, Eugene). 3. The Narrow Way ("הדרך הצרה") (Narrow Way pt. 3). 4. The Pink Jungle ("הג'ונגל הוורוד") (הקטע Pow R Toc H). 5. The Labyrinths of Auximenes ("מבוכי אוקסימנס") (הקטע Moonhead, שלא יצא רשמית). 6. Behold the Temple of Light ("הביטו במקדש האור") (גם קטע זה לא יצא רשמית). 7. The End of the Beginning ("סוף ההתחלה") (הקטע האחרון של השיר A Saucerful of Secrets). אורכה של היצירה/הופעה הוא כ-70 דקות. כאמור, היצירה לא יצאה באופן רשמי, אך יש בוטלגים. המפורסם בהם הוא של הופעה באמסטרדם, מחודש ספטמבר 1969, אשר שודרה בתחנת רדיו מקומית. (שימו לב שחסרים כאן חלק מהאפקטים - הקטע Work וכן ציוצי הציפורים ב-Grantchester Meadows. כמו כן, בקטע Behold the Temple of Light רייט לא ניגן בקלידים, והם חסרים בהקלטה זו. בנוסף, ההקלטה כוללת גם הסברים של קריין הרדיו, בפלמית שוטפת, בחלקים שונים של היצירה. ולבסוף, גילמור מזייף נוראית כאן ב-Narrow Way, משום מה).
הבטחתי, ולכן אקיים: הסקירה המלאה של The Man and The Journey. כאמור, מדובר ביצירה המורכבת משתי סוויטות, אחת The Man והשניה The Journey, עמה הופיעו הפלויד בשנים 1969-1970. היצירה נקראה בתחילה "More Furious Madness from the Massed Gadgets of Auximenes". היצירה כללה שירים שהופיעו ברובם באלבומים של הלהקה באותה תקופה, אפקטים שונים ומה שניתן להגדיר אולי כ"פרפורמנס ארט". ללא ספק, מדובר ביצירה נסיונית וחדשנית לזמנה, וחוליה חשובה בהתפתחות יצירות-הקונצפט של הפלויד. כתבתי את זה גם מקודם, אבל אחזור: המוטיבים של מחזוריות (לידה-חיים-מוות), ושל החוויות היומיומיות כמעצבות את המצב הנפשי של האדם וכו' - הופיעו אח"כ בכל היצירות של הפלויד, ובמיוחד ב-DSOTM, שיצירה זו היא, למעשה, הבסיס שלה. החלק הראשון - The Man - מייצג יום בחייו של אדם: 1. Daybreak ("שחר") (למעשה, השיר Grantchester Meadows עם הרמוניות נהדרות של ווטרס וגילמור). 2. Work ("עבודה") - קולות של ניסור, פטישים וכו', 3. Afternoon ("אחר צהריים") (השיר Biding My Time). בשלב זה, הוגש ללהקה תה של אחר הצהריים, על הבמה. והם גם שתו אותו. 4. Doing It ("עושים את זה") (הקטע Grand Vizier's Garden Party pt.3). 5. Sleep ("שינה") (קולות של מישהו ישן, תקתוק שעון, וצלילים "חלליים" שונים). 6. Nightmare ("סיוט") (השיר Cymbaline). The Journey - מייצג את 'מסע' החיים של האדם, האבולוציה, אולי: 1. The Beginning ("ההתחלה") (השיר Green is the Colour). 2. Beset by Creatures of the Deep ("מוטרד ע"י יצורים מהמעמקים") (הקטע Careful with the Axe, Eugene). 3. The Narrow Way ("הדרך הצרה") (Narrow Way pt. 3). 4. The Pink Jungle ("הג'ונגל הוורוד") (הקטע Pow R Toc H). 5. The Labyrinths of Auximenes ("מבוכי אוקסימנס") (הקטע Moonhead, שלא יצא רשמית). 6. Behold the Temple of Light ("הביטו במקדש האור") (גם קטע זה לא יצא רשמית). 7. The End of the Beginning ("סוף ההתחלה") (הקטע האחרון של השיר A Saucerful of Secrets). אורכה של היצירה/הופעה הוא כ-70 דקות. כאמור, היצירה לא יצאה באופן רשמי, אך יש בוטלגים. המפורסם בהם הוא של הופעה באמסטרדם, מחודש ספטמבר 1969, אשר שודרה בתחנת רדיו מקומית. (שימו לב שחסרים כאן חלק מהאפקטים - הקטע Work וכן ציוצי הציפורים ב-Grantchester Meadows. כמו כן, בקטע Behold the Temple of Light רייט לא ניגן בקלידים, והם חסרים בהקלטה זו. בנוסף, ההקלטה כוללת גם הסברים של קריין הרדיו, בפלמית שוטפת, בחלקים שונים של היצירה. ולבסוף, גילמור מזייף נוראית כאן ב-Narrow Way, משום מה).