the wall

brotos

New member
the wall

כל הרביעייה הקלאסית של פינק פלויד (ווטרס, גילמור, רייט, מייסון) השתתפו באופן מלא ביצירת האלבום הזה? האם זה יהיה נכון להגיד שזה האלבום האחרון של פינק פלויד, כלהקה?
 

Pitudi

New member
לא ממש..

גם כאן ווטרס הוא הדומיננטי אבל באלבום שבא אחריו..ב-the final cut הוא השתלט לחלוטין על הלהקה..החליף את מייסון על התופים במתופפי אולפן..אמר לגילמור מה בדיוק לנגן, ובקושי שומעים את רייט, גם רואים שהאלבום הוא מאוד אישי של ווטרס בלבד.
 

brotos

New member
האם אפשר להגיד על אלבום

כלשהו, שהוא האלבום האחרון של פינק פלויד, בהרכב הקלאסי שלהם?
 
רוב האנשים יגידו לך ש"החומה"

הוא האחרון בהרכב הקלאסי. כמובן, יש את המיעוט הטוען שזה בכלל Piper... בכ"א, אם תחכו עוד כמה שעות, אני אעלה תרגום של אחד המאמרים הגדולים על "החומה", והנושא יתבהר קמעה (או יתערפל, לפי העניין).
 
כמה תיקונים קלים

- מייסון הוחלף בתופים ב-TFC רק בשיר אחד (האחרון). הוא ניגן בכל השאר. - רייט לא ניגן בכלל ב-TFC, כי הוא כבר לא היה חלק מההרכב. הוא פוטר ע"י ווטרס בזמן הקלטת "החומה".
 

בינג

New member
אז איך רייט הסכים להופיע

בסיבוב הופעות של The Wall ? זה די השפלה...גם העיפו אותו לקראת הסוף ובסיבוב הופעות ביקשו ממנו שיבוא להופיע
טוב,לפחות הוא היחיד שקיבל כסף...מה שמגיע לו
 
יש כמה גרסאות לעניין

גרסה אחת - של רייט עצמו - היא שהוא זה שדרש להופיע בסבוב ההופעות כתנאי להסכמתו "לפרוש" מהלהקה. גרסה שניה גורסת שזו היתה דווקא דרישתו של סטיב או'רורק, מנהל הלהקה, שחשש שאם יוודע דבר פיטוריו של רייט, הדבר יפגע במכירות האלבום "החומה". לכן הלהקה שמרה את זה בסוד למעשה עד יציאת The Final Cut. העיתונות לא ידעה על כך דבר. נכון שרייט הוא היחיד שהרוויח כסף מסיבוב ההופעות: הוא קיבל משכורת כשכיר עבור נגינתו, בעוד האחרים היו אמורים להתחלק ברווחים, אך מכיוון שהסיבוב הפסיד כסף - בגלל העלות הגבוהה של התפאורה - הלהקה לא הרוויחה דבר.
 
למעלה