The Wall

ליפiט

New member
The Wall

הקשבתי לאלבום, ואני חייב לציין- זה אחד האלבומים המוזרים והמעניינים ביותר שיצא לי לשמוע. מה הסיפור שעומד מאחוריו? הבנתי שיש משהו עם הבריחה של הסולן וזה...אשמח אם תוכלו להרחיב.
 
הוא לא ברח... הוא נחתף.

הפרטים המלאים בטאגליינס. וברוך בואך לפורומנו הקט (איזה קט? אימפריה!) ושבת שלום.
 

ליפiט

New member
אתם לא רציניים שם.

אני באמת רוצה לדעת מה כל הסיפור ואיך הוא השפיע על כתיבת האלבום.
 

The Albatross

New member
אז קרא את הביבליוגרפיה של הפלויד

שמצוייה בקישורים. רמז - לא, בארט לא ברח.
 
בקיצור רב

האלבום "החומה" נכתב ברובו ע"י רוג'ר ווטרס, בסיסט הלהקה. הוא הכניס לשם הרבה דברים - זכרונות ילדות שלו, חוויות שעבר והגיגים שונים. התימות המרכזיות באלבום הן: 1. ילדות בצל מותו של אביו במלחמת העולם השניה. 2. מערכת החינוך השוחקת שבה נאלץ ללמוד כילד. 3. חוויות קשות שעבר: אם חונקת, בת-זוג בוגדנית. 4. השילוב של חוויות אלו ואחרות, ושימוש בסמים, מביא להתמוטטות נפשית. ווטרס התבסס כאן על דברים שראה אצל סיד בארט, מנהיגה המקורי של הלהקה, אשר עבר התמוטטות נפשית בשל שימוש בסמים וסיבות אישיות, ככל הנראה. 5. התפישה לפיה לכוכבי רוק יש כוח רב, שניתן להם ע"י מעריציהם. בכוח זה ניתן לעשות שימוש לרעה. 6. הניכור בין האמן לבין הקהל שלו, ובינו לבין סביבתו (זו ה"חומה"). 5. מה עוד? שכחתי. האם זה מסייע לך להבין את היצירה? מה ההתרשמות שלך ממנה?
 

ליפiט

New member
תודה רבה.

תוך כדי שמיעה, מרגישים שזה לא סתם עוד אלבום, ועניין אותי לדעת, גם בעקבות צפיה בסרט, על מה התבססו הפינק פלויד בעת כתיבתו. הם לא ככה תמיד, נכון? האלבום הזה מאוד מלנכולי ומסתורי, גם האחרים הם כאלה?
 
הם עשו הרבה אלבומים בהרבה שנים

וכמו שבני אדם גדלים ומשתנים, כך גם המוסיקה שלהם השתנתה. אבל הייתי אומרת שמרבית אלבומיהם הם מלנכוליים. הראשון בוודאי לא. אני חושבת שאני יודעת למה אתה מתכוון ב"מסתוריים", והתשובה היא "כן".
 

ליפiט

New member
זה ידוע שמוזיקה משתנה עם השנים,

ובעקבות כל מה שקורה מסביב, ודווקא במקרה של פינק פלויד אני לא רואה את זה. הם תמיד, כמו שאמרת- היו מלנכוליים. פרט לאלבום הראשון.
 

One Echoe

New member
אתה טועה, בגדול.

פינק פלויד להקה אמיתית. משהו שאין כ"כ כבר היום. אם תשים לב כל אלבום של פינק פלויד שונה מקודמו ב180 מעלות. מבחינה מוזיקלית ולירית. שים לב איזה מעבר חד בין מדל לבין הדארק סייד לבין וויש יו וואר היר לבין אנימלס... כשאנשים או בנאדם יוצרים מוזיקה מתוך אומנות ולא בתור עסק, המוזיקה משתנה לפי המצבים שהוא עובר ולפי ההתבגרות ההבנה והשקפת העולם של האמן. כך קרה אצל פינק פלויד.
 
להקה גאונית

בזה שהם לא שרים על "אהבה" דבר שאני לא מאמין בו. וזה מה שמשותף בכל האלבומים!!!
 
לא מאמין באהבה, קרייזי? ../images/Emo2.gif

חכה תראה, עוד תשנה את דעתך..
 
לא יותר...

היום היה לי את "החיתוך הסופי". זהו זה נגמר! מזל שיש לי את המוסיקה, הכדורגל והבירה, זה מה שנשאר! אתן בנות חווה אי אפשר להאמין לכן! ואל תדאגי לי, אני הומופוב! עד מתי? מרץ 2003
 

gypscoun

New member
זה יפה

שאחרי 6 מגיע 5. זה יפה.
בכל אופן, זה הזכיר לי שלמדנו את זה שנה שעברה במסגרת מגמת מוזיקה. כן כן, למדנו על The Wall.
 

avki

New member
או מיי גאד

ציף זה נשמע איום ורדוד ככה, אל תתיחסי בבקשה ככה לאלבום, זה ממש מגעיל ומוריד מערכו.
 
?

בסה"כ ערכתי רשימה של התימות המרכזיות ביצירה. יש עוד, שנשמטו. אבל הדברים הם נכונים... איך בדיוק זה מוריד מערך היצירה? למה זה מגעיל? זה לא אמור להיות ניתוח מקיף, רק נקודות מרכזיות.
 

avki

New member
ובכל זאת, אפילו כנקודות מרכזיות

אי אפשר להציג את זה כך:". התפישה לפיה לכוכבי רוק יש כוח רב, שניתן להם ע"י מעריציהם. בכוח זה ניתן לעשות שימוש לרעה. 6. הניכור בין האמן לבין הקהל שלו, ובינו לבין סביבתו (זו ה"חומה"). " זה נשמע כמו ניתוח של היצירה לקראת איזה בגרות בספרות, ומוריד מכל העומק שלה. אמנם אין דרך יותר טובה לסכם את היצירה בנקודות, אבל זה באמת מוריד מערכה כשמראים אותה בצורה השטחית הזאת.
 
זה לא ניתוח של היצירה בכלל ../images/Emo13.gif

זו בסה"כ רשימת תימות מרכזיות. התכוונתי לתת לשואל נקודות מוצא, מהן יוכל להתחיל לנתח את היצירה בצורה יותר רצינית. אבל, אדרבא, אתה וכולם מוזמנים לתת לשואל ולכולנו ניתוח יותר מקיף, שבוודאי יהיה יותר מעמיק ממה שכתבתי, ומכך נשכיל.
 

One Echoe

New member
מה?..איך היא התייחסה?

היא ציינה את הנקודות ואת המוטיבים המרכזיים.
 

avki

New member
בדיוק. היא התייחסה אל זה ביובש,

כאילו הנקודות האלה, ביובש שבהם הם כתובות יכולות לסכם את האלבום המסבוך והעמוק הזה.
 
למעלה