TMA מגידו
ראשון מהסוף
חתול|

בינר

New member
TMA מגידו ../images/Emo31.gif ראשון מהסוף../images/Emo18.gifחתול|

הבוקר טסתי משדה דב למגידו! התאום נעשה ע"פ הנוהל עם המנחת. אום-אל-פאחם 2000 עוברים מפלוטו לזבוב ומנמיכים ל-1200. במכשיר הקשר השני כבר קוראים על תדר המנחת ו...שקט! נסיון שני נעשה בתדר של "כימניר".......שקט! חוזרים לזבוב. מסתבר ששני מרססים כבר נואשו גם הם מלקרוא והכל הולך על שידורים עוורים, אחד המרססים נכנס נמוך לפיינל 27. מדווחים לזבוב על מעבר ב1000 רגל צלע מתה ל09 (רוח אף מזרחית) ומתחילים לבצע. ופתאום.... קול מוכר :"CDD בשביל מה הקפת סרק?לא חבל על הדלק והמשכורת? תנחת ישר!!!" המשכתי צלע מתה תוך שמירת קשר עיין עם המרסס,הקפתי כמו גדול ונחתתי. בקיצור,מה שרציתי לאמר זה שטייס חדש, או קצת לחוץ, או טייס שייקח יותר מידיי ברצינות את "פיקוח מגידו" או כל מנחת אחר עלול להגיע למצב לא נעים! השדות מאד ירוקים מסביב למנחת מגידו. המרסס מאד כתום על רקע הירוק הירוק הזה,וקל להבחין בו במיוחד עם אתה מעליו. אבל במקרים אחרים יכול להיות מסוכן!
נראה לי שהתרגלנו לקבל שרותים סוג ד´ במנחתים. אין לי הצעה לפתרון, הנושא כבר עלה בפורום , אבל אני בטוח שניתן לעשות משהו בנדון
אולי להקיף עם טנקים את המנחת ולבודד את המנחית הלא רלוונטי
בכל אופן זהירות
זהירות
ושוב זהירות
אין תחליף להסתכלות סביב ולהיגיון בריא
ולא לסמוך על ה-
מזל
שמוליק.
 
סליחה רגע אבל......

האם לא מומלץ לבצע כניסה לצלע מתה **לא** בגובה ההקפה ? למשל בהרצליה נכנסים לצלע מתה ב 1100 ולא ב 800 ,חיפה ב 1500 או לפי הוראת הבקר (אבל אף פעם לא ב 800 ) .
 

בינר

New member
תומר-תלוי בסיטואציה! ../images/Emo54.gif

תלוי בפקח תלוי בך תלוי בתנועה מסביבך ובן היתר לזה התכוונתי.... תלוי הגיון הבריא שלך באותה סיטואציה!
שמוליק.
 
מגידו / מנחתים בכלל

שמוליק ידידי. הכנת תכנית טיסה? קראת מה כתוב ב- AIP? האם תיאמת את הגעתך? במנחתים (כולל מגידו) אין מגדל פיקוח, השידורים הם שידורים עיוורים. ירצו יענו - לא ירצו לא יענו. יותר מכך: אם אין פקח מורשה, ואם מישהו אחר עונה, אזי הוא עובר על החוק. אם חלילה תיפגע, הוא יהיה אחראי!!!!! הריני מזהירך אזהרה. גם אם תגיע לבאר-שבע (תימן) גם כאן אין פיקוח. בכל זאת נקבל אותך באהבה. טומי
 
הערה בענין פיקוח

טומי שלום. חדש אני כאן ואולם ארצה להעיר בנוגע להודעתך. לא כל מי שיענה על הקשר במנחתים עובר על החוק, אלא מי שיאמר מס´ מילים ללא סמכות. מילים כמו "רשאי" "מס´ בהקפה" "טפס/הנמך לגובה" כל אלה ועוד הנן מילים לשימושן של פקח בלבד ומי שיאמר אותן או שכמותן עובר על החוק... אבל בהצטרף מטוס לקשר במנחתים כמו מגידו, בו אני לומד לטוס, נחוצה ואף מתחייבת התייחסות של מיקום ויצירת קשר עין עם כל המקיפים והמצטרפים בזמן נתון. מידע זה יינתן כמובן ע"י מי ששנמצא באיזור וללא קשקר לסמכות או חוק. להשתמע, יובל (כותב שורות אלה הנו פקח טיסה במיל.)
 
עובר על החוק - דבר גמיש

המושג "עובר על החוק" הוא גמיש הרבה יותר ממה שחושבים. אדם שנמצא על הקרקע והינו טייס יכול לעזור לטייס באויר במצוקה, וזה כולל גם לומר לו "נחת על מסלול 29 רוח משמאל 5 קשרים" וכולי. אני לא מכיר "חוק מדינה" שקובע שעזרה כזאת אסורה. להיפך, שהרי הגשת עזרה במקרה של סכנה היא בעידוד/דרישת החוק. כאן מדובר על חוק פלילי, וכאשר אומרים "עבירה על החוק" המשמעות היא תמיד פלילית - קרי המדבר בקשר יענש גם אם העזרה שהגיש לא גרמה שום נזק. מצד שני, והיה והטייס מקבל ההוראות מתרסק, אזי משפחתו עשויה להגיש תביעה נגד מי שדיבר בקשר (אפילו אם כל מה שאמר זה: "הרוח 20 קשר ולא כדאי לנחות" !!!) ולזכות בתביעה (נניח הרוח היתה 30)! כאן מדובר בתביעת נזיקין, לא "עבירה על החוק", והיא קיימת רק במישור האזרחי ורק אם היתה תאונה/נזק. זה נובע ממה שנקרא "רשלנות וחובת הזהירות" ועוד כל מיני קישקושים משפטיים שמאפשרים לתבוע דווקא את מי שניסה לעזור.... בין היתר הטענה היא שהטייס עשוי היה להבין שמי שמדבר איתו הוא בקר, ולהשתמש במידע כאילו הוא מקצועי - למשל, "אה ב 20 קשר אני נוחת בלי בעיה. זה הרי לא 30 ...". כאן נכנס מה שאמר יובל - שהרי לצורך זכיה במשפט צריך להוכיח כי המדבר בקשר היה צריך לדעת מראש שהטייס עלול לזהות אותו כבקר - ולכן כל מילה קובעת. אם ההקלטה למשל מראה שהוא אמר "תשמע אין כאן פקח ואני סתם טייס אבל נראה לי שיש רוח חזקה 20 קשר ולא כדאי לנחות", סביר להניח שהוא יזוכה במשפט. מצד שני אם ההקלטה נשמעת מקצועית ו"כאילו כמו בקר" אז באמת עלולה להיות בעיה, בפרט אם המידע שנתן שונה ממה שבקר מקצועי היה נותן. זאת הסיבה שבהרבה מנחתי אז"מ, גם כאשר יש מישהו בהאזנה, הוא לא יענה בקשר לשום דבר (בקשת אישור נחיתה, הודעה על עם הרוח בגובה הלא נכון, וכולי)!!!! מקווה שזה לא ארוך מידי או מבלבל.
 
מנחתים / פקחים

אהלן לכולם. ראשית אני שמח שהצלחתי להעיר חברה משנתם. שנית - כל ההערות צודקות, ואם מישהו למד מהם טיפ-טיפה, יצאנו נשכרים. אולם מוגדר בחוק הטייס מי רשאי לתת הוראות בקשר למטוס (שאינו במצוקה). ודאי שמתן עצה לטייס באויר לא נחשב לפיקוח. אולם מתן הוראות נחיתה - כן. א"כ תתתחיל להסביר בבית המשפט ש התכוונת לעזור ושאין לך אחות... רק לזאת התכוונתי - שכדאי להיזהר במתן "עצות", שלא יתפרשו כפיקוח - כפי שמורנו ורבנו מיקי אמר.(והוא צדק לחלוטין) נחיתות בטוחות טומי
 

בינר

New member
הכנתי,קראתי,תאמתי וכל מה שכתבת ידוע

כל מה שרציתי לאמר זה , היזהרו,במיוחד החדשים כי יש כאן מוקש. אם מישהו מאיתנו יפגע , לא יעזור לאף אחד עניין ה"אחריות"! ידוע לי היטב היכן יש פיקוח והיכן אין ולמי שלא הבין השתמשתי במונח "פיקוח מגידו" בציניות! בלי קשר לכל הרשום למעלה אשמח להגיע בקרוב למנחת "תימן", רק אני צריך אישור מהבנק על המשכנתא שלקחתי לשם כך.
 
למעלה