Two Alone, סנדרה בראון.
מרוששת כשהנני, תוכלו רק לתאר לעצמכן כמה שמחתי לגלות את הסניף האינטרנטי של Beverly’s Books, חנות המוכרת ספרים משומשים באנגלית. בפרץ התלהבות, רכשתי שלושה ספרים, ביניהן רומן היסטורי של ג'והנה לינדסי, שלוש נובלות של נורה רוברטס, ו"Two Alone" של סנדרה בראון, שזנחה את הכתיבה הרומנטית לטובת מחוזות הספרות היפה בשנים האחרונות. Two Alone, שנכתב ב-1989, הוא לטעמי אחד הספרים הטובים יותר של בראון היפה, דוגמנית ומנחת טלוויזיה לשעבר שמצאה את ייעודה בכתיבת רומנים רומנטיים. גיבורת הספר היא ראסטי קרלסון, בתו של איש העסקים העשיר ביל קרלסון ואישיות בפני עצמה. ראסטי היפהיפיה, היא סוג של סלבריטי בבוורלי הילס, שם היא גרה. כשראסטי מתלווית אל אביה למסע ציד בשמורה מרוחקת אי-שם בקנדה, היא לא מתארת לעצמה שמה שהתחיל כחופשה משפחתית יסתיים באסון. בדרכה חזרה ללוס-אנג'לס מתרסק המטוס בו היא טסה, וראסטי מוצאת את עצמה בלב היער הקנדי, מבודדת לחלוטין. כל הנוסעים פרט לשניים נהרגו בהתרסקות, ואין פלא שראסטי מאושרת לגלות כי הגבר המתבודד שישב לא הרחק ממנה במטוס הקטן נותר בחיים. קופר לאנדרי הציני והמרוחק הוא האדם השני ששרד את התרסקות המטוס. קופר, שברח מהשבי בויאטנם וחזר לארצו כגיבור לאומי, הוא - כך מסתבר - מומחה להישרדות. בלעדיו, לא היה לראסטי סיכוי לשרוד ביער הקפוא. ללא ספק הגבר שהיית רוצה לצדך בשעה שכזאת. מבחינת קופר, ראסטי היא לא יותר ממטרד שנכפה עליו. אין לו עניין לשמש בייביסטר ליפיפיה העירונית וחסרת האונים, והוא לא סומך על נשים יפות כמו ראסטי. עם זאת, קופר איננו מתכוון לנטוש את ראסטי מאחוריו. מערכת היחסים בין קופר לראסטי מתחילה בעוינות עזה. קופר עושה ככל שביכולתו להבהיר לראסטי כי מבחינתו היא לא יותר מעול נוסף, וראסטי מתאמצת להתמודד עם גישתו הסקסיסטית והאכזרית של קופר, ולהוכיח לו כי היא מסוגלת לתרום את חלקה למאבק ההישרדות שלהם. גם ראסטי וגם קופר, היו מן הסתם מעדיפים לשמור מרחק זה מזה. הם באים משני עולמות שונים, ושום דבר, פרט לקטסטרופה שנחתה עליהם, לא הייתה מחברת בין השניים האלו. עם זאת, בין ראסטי לקופר שוררת משיכה עזה. קופר מתקשה להתיק את עיניו מהיפיפיה אדומת השיער, וראסטי לא יכולה להתעלם מקופר הקשוח והמסוקס, בטח לא בקרבה האינטימית שלילות הסתיו הקפואים כופה עליהם. ברור שמשהו הולך לקרות, נכון? אני אוהבת את סוג הרומנים שמתחילים בשנאה עזה ומסתיימים באהבה גדולה. כיף לצפות בשני האנשים שכנגד רצונם וכנגד כל היגיון בריא שאומר להם לסגת, מתאהבים זה בזו. בכל זאת, לא תמיד היה לי קל לקרוא את הספר. סנדרה בראון כותבת את הגיבורים שלה מניאקים עד קצה הבוהן. לו אני במקומה, ישנן לא מעט אמירות פוגעניות שהייתי חוסכת מקופר. לא אחת, מצאתי אותו גס ובוטה מדי לטעמי. ראסטי, מאידך, היא קצת יותר מדי רכיכה. אני מעדיפה את הגיבורות שלי חזקות, אינטיליגנטית ובעלות עמוד שדרה, וכעסו של קופר, נוכח ראסטי המייבבת על ציפורניה השבורות, היה לי מובן לחלוטין. עם זאת, סנדרה בראון בונה מתח מיני לתפארת. כססתי את הציפורניים בציפיה לראסטי וקופר שיתעשתו סוף כל סוף ויבינו שמקומם יחד, במיטה. הכתיבה של בראון היא סקסית, נועזת יחסית לז'אנר (בראון מוכנה, גם אם בעקיפין, לדבר על מציצות - שומו שמים, אפשר לחשוב שאנחנו לא עושות את זה), והיא כותבת סקס טוב, חזק ומספק. מאסתי בליטופים מהוססים לאור נרות. תנו לי זיון רציני ואשרני. לסיכום, Two Alone הוא ספר כיפי, שבהחלט יכול לייצג את כתיבתה של בראון. גיבור חזק, ציני ואכזרי לעיתים, שנדרש זמן להתחבר אליו, גיבורה טיפה יפה מדי וטיפה חלשה מדי, מתח גבוה, סקס טוב ואיחוד רומנטי ומרגש. מומלץ בחום לאוהבות סנדרה בראון, ולאלה, שכמוני, אוהבות מניאקים. מי שמעדיפה גיבורים קלים יותר לבליעה, שתשאר עם נורה רוברטס.
מרוששת כשהנני, תוכלו רק לתאר לעצמכן כמה שמחתי לגלות את הסניף האינטרנטי של Beverly’s Books, חנות המוכרת ספרים משומשים באנגלית. בפרץ התלהבות, רכשתי שלושה ספרים, ביניהן רומן היסטורי של ג'והנה לינדסי, שלוש נובלות של נורה רוברטס, ו"Two Alone" של סנדרה בראון, שזנחה את הכתיבה הרומנטית לטובת מחוזות הספרות היפה בשנים האחרונות. Two Alone, שנכתב ב-1989, הוא לטעמי אחד הספרים הטובים יותר של בראון היפה, דוגמנית ומנחת טלוויזיה לשעבר שמצאה את ייעודה בכתיבת רומנים רומנטיים. גיבורת הספר היא ראסטי קרלסון, בתו של איש העסקים העשיר ביל קרלסון ואישיות בפני עצמה. ראסטי היפהיפיה, היא סוג של סלבריטי בבוורלי הילס, שם היא גרה. כשראסטי מתלווית אל אביה למסע ציד בשמורה מרוחקת אי-שם בקנדה, היא לא מתארת לעצמה שמה שהתחיל כחופשה משפחתית יסתיים באסון. בדרכה חזרה ללוס-אנג'לס מתרסק המטוס בו היא טסה, וראסטי מוצאת את עצמה בלב היער הקנדי, מבודדת לחלוטין. כל הנוסעים פרט לשניים נהרגו בהתרסקות, ואין פלא שראסטי מאושרת לגלות כי הגבר המתבודד שישב לא הרחק ממנה במטוס הקטן נותר בחיים. קופר לאנדרי הציני והמרוחק הוא האדם השני ששרד את התרסקות המטוס. קופר, שברח מהשבי בויאטנם וחזר לארצו כגיבור לאומי, הוא - כך מסתבר - מומחה להישרדות. בלעדיו, לא היה לראסטי סיכוי לשרוד ביער הקפוא. ללא ספק הגבר שהיית רוצה לצדך בשעה שכזאת. מבחינת קופר, ראסטי היא לא יותר ממטרד שנכפה עליו. אין לו עניין לשמש בייביסטר ליפיפיה העירונית וחסרת האונים, והוא לא סומך על נשים יפות כמו ראסטי. עם זאת, קופר איננו מתכוון לנטוש את ראסטי מאחוריו. מערכת היחסים בין קופר לראסטי מתחילה בעוינות עזה. קופר עושה ככל שביכולתו להבהיר לראסטי כי מבחינתו היא לא יותר מעול נוסף, וראסטי מתאמצת להתמודד עם גישתו הסקסיסטית והאכזרית של קופר, ולהוכיח לו כי היא מסוגלת לתרום את חלקה למאבק ההישרדות שלהם. גם ראסטי וגם קופר, היו מן הסתם מעדיפים לשמור מרחק זה מזה. הם באים משני עולמות שונים, ושום דבר, פרט לקטסטרופה שנחתה עליהם, לא הייתה מחברת בין השניים האלו. עם זאת, בין ראסטי לקופר שוררת משיכה עזה. קופר מתקשה להתיק את עיניו מהיפיפיה אדומת השיער, וראסטי לא יכולה להתעלם מקופר הקשוח והמסוקס, בטח לא בקרבה האינטימית שלילות הסתיו הקפואים כופה עליהם. ברור שמשהו הולך לקרות, נכון? אני אוהבת את סוג הרומנים שמתחילים בשנאה עזה ומסתיימים באהבה גדולה. כיף לצפות בשני האנשים שכנגד רצונם וכנגד כל היגיון בריא שאומר להם לסגת, מתאהבים זה בזו. בכל זאת, לא תמיד היה לי קל לקרוא את הספר. סנדרה בראון כותבת את הגיבורים שלה מניאקים עד קצה הבוהן. לו אני במקומה, ישנן לא מעט אמירות פוגעניות שהייתי חוסכת מקופר. לא אחת, מצאתי אותו גס ובוטה מדי לטעמי. ראסטי, מאידך, היא קצת יותר מדי רכיכה. אני מעדיפה את הגיבורות שלי חזקות, אינטיליגנטית ובעלות עמוד שדרה, וכעסו של קופר, נוכח ראסטי המייבבת על ציפורניה השבורות, היה לי מובן לחלוטין. עם זאת, סנדרה בראון בונה מתח מיני לתפארת. כססתי את הציפורניים בציפיה לראסטי וקופר שיתעשתו סוף כל סוף ויבינו שמקומם יחד, במיטה. הכתיבה של בראון היא סקסית, נועזת יחסית לז'אנר (בראון מוכנה, גם אם בעקיפין, לדבר על מציצות - שומו שמים, אפשר לחשוב שאנחנו לא עושות את זה), והיא כותבת סקס טוב, חזק ומספק. מאסתי בליטופים מהוססים לאור נרות. תנו לי זיון רציני ואשרני. לסיכום, Two Alone הוא ספר כיפי, שבהחלט יכול לייצג את כתיבתה של בראון. גיבור חזק, ציני ואכזרי לעיתים, שנדרש זמן להתחבר אליו, גיבורה טיפה יפה מדי וטיפה חלשה מדי, מתח גבוה, סקס טוב ואיחוד רומנטי ומרגש. מומלץ בחום לאוהבות סנדרה בראון, ולאלה, שכמוני, אוהבות מניאקים. מי שמעדיפה גיבורים קלים יותר לבליעה, שתשאר עם נורה רוברטס.