U-DRIVE תוכנה נפלאה

U-DRIVE תוכנה נפלאה

זה קרה היום בצהריים הייתה לי הזדמנות לעשות מבחן השוואתי של U-DRIVE מול N&G. המיקום מקרית אריה פ"ת לתל-אביב רחוב שלמה. נסעתי ברכב עם חבר שלי שיש לו מכשיר פוקט פיסי של חברת מיו עם GPS מובנה ו N&G, ואילו אני מנווט עם T3 (שמשמש עכשו רק לניוט) עם GPS BT-338. יצאנו לדרך, במחלף גהה עשינו לתוכנה תרגיל והמשכנו ישר לזבוטינסקי ב"ב במקום לפנות שמאלה לגהה דרום. ה U-DRIVE זיהתה הרבה יותר מהר את הסטיה מהנתיב,גם החישוב מחדש היה הרבה יותר מהיר מאשר ב N&G. זה יהיה מאוד קריטי במקומות צפופים ובנסיעה במהירות גדולה, יתרון משמעותי ל U-DRIVE בערך באזור הבורסה ליהלומים ה N&G הפסיקה לקלוט, אחר כך גם היה ריסט במיו (מה לעשות זה בכל זאת פוקט פיסי...
). כל הזמן הזה ה U-DRIVE עובד ללא דופי. בסופו של דבר שני המערכות הביאו אותנו למקום. אינני מכיר את ה - N&G לעומק כך שאינני יכול לחוות עליה הרבה אך ממה שחוויתי ה U-DRIVE אמינה וטובה יותר.
 
שתי שאלות

1. למה אתה לא מנווט עם הטריאו (שאני חייב לציין שאני מאושר שקניתי אותו)? 2. עם איזה מיו ניווטת? האם הNNG היא בגרסתה המעודכנת ביותר? הערה קטנה - אין כיום מיו עם GPS מובנה עם מעבד יותר מהיר מ324 מה"ץ (לTT3 דרך אגב יש 400 מה"ץ).
 
קשה להשוות 2.5" ל-3.8"..

וגם.. ישנה את הבעייתיות של מכשיר שעושה יותר מדי בזמן נהיגה (מקבל שיחות, מוציא שיחות, מנווט) - לא בגלל שהמכשיר לא יכול - למשתמש זה מאוד מסובך ודורש ריכוז שאין אותו בנהיגה. לעומת זאת - יש כאלו (כמו מנכ"ל בנק שהוא לקוח שלנו...) שיאמר לך שאם המכשיר שלו לא יעשה הכל - הוא לא ישתמש בו (וכן.. יש לו טראו
) משה
 
אני לפעמים מנווט גם עם הטריאו

הניווט בטריאו הוא אחלה. עדיין כשאני ברכב שלי יותר נוח לי להשתמש במכשיר נפרד לניווט. ברכב יש לי T3 ישן שמשמש עכשיו רק לניווט (החלפתי אותו עם שמעון בורנשטיין נתתי לו את ה HP4700 עגלה בלי סוסה שלי והוא נתן לי את ה - T3 של אישתו). המיו של החבר היה Mio A201 אינני וודאי לגביי גרסת ה - N&G אך היא עם רישיון ונרכשה לפניי פחות מחודש
 
אחלה=שמיש?

האם השימוש בטריאו לניווט הוא יעיל או שמניסיונך וגם בגלל מה שמשה אמר אז מכיוון שהמכשיר עושה הכול, הניווט לא ממש נוח? בכל אופן יש מישהו בעבודה שלי שיש לו את הUDRIVE. מקווה שהו ייתן לי לנסות כמה ימים ואז אחליט. לגבי המיו והNNG - מעורר פליאה. לA201 יש שבב SIRF3 ואכן לא אמור להתנתק... בכל אופן, כמו שעמית כתב - איכות הקליטה תלויה במקלט ולא בתוכנה. הבעיה היא שהתוכנה קרסה וזה מעורר פליאה. בגרסה ראשונה של הNNG היא אכן קרסה באזור מסויים של גוש דן אך תקלה זו תוקנה. לדעתי, על מנת לבדוק איזו חבילת תוכנה יותר טובה (מ"ה וניווט) אז צריך לקחת מכשירים עם אנטנות זהות, מעבדים זהים (אותו המודל ואותה המהירות) ואז לנסות. מה שכן, מבחינת אינטואיטיביות של השימוש אז הNNG יותר פשוטה. אני ואותו בחור בעבודה ניסינו במשך כמה דקות למצוא את כפתור הרווח כדי למצוא את המקום בו אני גר ולא מצאנו (למרות שהופיע על המפה) ועוד כהנה וכהנה דברים. אני מקווה שאותו בחור אכן יתן לי לנסות את התוכנה ואז אראה לגבי שימוש שותף בתוכנה.
 
המשך

שימוש בטריאו לניווט מאוד יעיל ואין בעיה איתו ועשיתי זאת לא פעם אחת. עדיין הרבה יותר נוח לנווט עם מכשיר אחד בעל מסך גדול ולהשתמש בטריאו לשאר השימושים. מעבר לזה היות שגם אנשים אחרים נוהגים ברכב שלי לפעמים מכשיר מיועד לניווט הוא יתרון גדול.
 
צימוד לאוזנית Plantronics 640

לפי המלצתך קניתי את האוזניה הזו. הבעיה היא שאני לא מצליח לצמד אותה לטריאו. לפי הכתוב בחוברת אני צריך להפעיל את האוזניה ואז יש 30 שנ' לעשות את הצימוד. באותם ה30 שנ' הטריאו מחפש את האוזניה אך לא מוצא. אני אנסה את זה יותר מאוחר עם מכשירים אחרים. האם יש משהו שאני לא עושה נכון?
 
תשובה

זו האוזנית BT הראשונה שלי ולא ידעתי איך הופכים אותה לנראית. היה כתוב בחוברת ללחוץ על הכפתור עד שהLED מחליף צבע בין אדום לכחול וכך עשיתי. לאחר כמה וכמה ניסיונות הבנתי שאני צריך להחזיק את הכפתור עוד יותר זמן ואז החלפת הצבעים נכנסת למעין לופ כזה ואז הטריאו זיהה את האוזניה. הבעיה שלי עכשיו היא שאומנם האוזניה תומכת בBT 1.2 אך הטריאו לא ולכן יש לא מעט פעמים שיש רעשים בגלל שאני נמצא יחסית הרבה בסביבת WIFI. נראה לי שבסוף אני אשתמש באוזניה רק בנסיעה ברכב.
 
ה - BT בטריאו

ה - BT בטריאו כנראה לא באיכות בינונית, אני אמנם שומע בו מצוין עם הפלטרוניקס 640 אך כשניסיתי עם מכשירים אחרים (נוקיה 6280 למשל) השמיעה טובה יותר וגם טווח הקליטה גבוה יותר. אולי שד או מישהו אחר ידע להסביר למה איכות ה - BT בטריאו בינונית.
 
רווח וכל סימן אחר זה "123" במקלדת

בלי להכנס להשוואות על פשטות שימוש.. אחד מהדברים הכי נחמדים ושגרמו לי הכי נחת מאז שהתוכנה יצאה היה שכתב שסיקר את פתרונות הניווט בישראל אמר לי ש-u-drive היא התוכנה היחידה שהוא יודע שהוא יכול לתת לאבא שלו ולדעת שבאותו ערב הוא לא יקבל שיחות טלפון לבקשת תמיכה. בכל מקרה, מדובר בהרגלים (ולפעמים בקריאת ה-manual) שגורמים לתוכנה א' להראות נוחה יותר על פני תוכנה ב' ולהפך. משה
 

amitp

New member
"בערך באזור הבורסה ליהלומים

ה N&G הפסיקה לקלוט" - הNNG לא קולטת. מה שקולט הוא מקלט הGPS של המיו. העובדה הנ"ל מצביעה על כך שככל הנראה תוכנת הNNG עבדה מול מקלט GPS שקלט פחות טוב במשך הנסיעה ולמרות זאת הצליחה לעמוד בכבוד בהשוואה. יתרון משמעותי לNNG. מעבר לכך שלא הייתי מסיק מסקנות מנסיעה בודדת (אחרת הייתי צריך לפרט לאיפה בדיוק U-DRIVE לקחה אותנו בפעם הבודדת שראיתי אותה בפעולה...
) אני יכול להעיד כי לא ניתקלתי בNNG בבעיות הנוגעות בחישוב מסלול מחדש למעט הבעיות שהופיעו בגרסה הראשונה ותוקנו מאז. מכיוון שאינני מכיר את U-DRIVE כמעט בכלל (כאמור - התרשמות בנסיעה בודדת בלבד) לא אתיימר להשוות ביניהן אלא רק אומר כי לפחות לפי נסיוני, NNG היא תוכנת ניווט אמינה ויעילה בכל קנה מידה בו נתקלתי עד כה (D למשל).
 
amitp, מה העניין?

אתה לא מכיר את ה - U-DRIVE אני לא ממש מכיר את ה - N&G. כתבתי מה חוויתי באופן נקודתי וכהשוואה ישירה, לא אמרתי שה - N&G חרא, אמרתי שה - U-DRIVT אחלה. גם ציינתי שבסופו של דבר שתיי התוכנות הביאו אותנו למקום אז על מה יצא קצפך? מה לעשות שבמציאות הפוקט עשה ריסט, ואילו ה- U-DRIVE פעל ברציפות והיה מהיר יותר באיתור הסטיה מהמסלול המתוכנן וחישוב מסלול חדש, רוצה להתווכח עם המציאות?
 

amitp

New member
---->

ידידי, כמו שאתה יכול בוודאי לתאר לעצמך אין לי מניות בGPS&MORE (וחבל...) כך שמבחינתי אין כל בעיה בכך שתציג כמה שיותר חסרונות של NNG ויתרונות של U-DRIVE (ומכיוון שאני מעריך מאוד את משה ואת U-DRIVE - אני גם אשמח לשמוע על יתרונות U-DRIVE, שאחרי הכל אחראית לחלק גדול מהFEATURES שנמצאים בNNG שבשימושי). על כן לא יצא קצפי, אלא פשוט חשבתי שעל מנת שלא להטעות רצוי להציג את כל העובדות לאשורן. אתה ציינת כי ביצעת "מבחן השוואתי" (כדבריך). כל מה שאני ציינתי הוא כי המבחן הזה בוצע בתנאים לא בדיוק תואמים. מכשיר פאלם מן החזקים שיוצרו (T3) אל מול פוקט חלש, מכשיר GPS מן המתקדמים (BT-338) אל מול (קרוב לוודאי) GPS נחות במיו. כל מה שציינתי הוא שמכך לא הייתי קופץ למסקנות, זה הכל. דרך אגב, אם אתה רוצה לערוך מבחן השוואתי אמיתי, בתנאים זהים, אני יותר מאשמח לשמוע את התוצאות.
 
מקבל את דבריך

גם לי אין מניות ב - PDAPSA (וחבל...) וכמוך גם אני מעריך את משה, את אחיו שי ואת ה - U-DRIVE. מה שכתבתי היה מתוך התנסות אישית ותו לא. אין לי מושג אם נעשה מבחן השוואתי מקיף של תוכנה בנפרד ותוכנה+חומרה יחד, אם למישהו יש מידע יהיה נחמד אם יביאו לכאן.
 

hilely7

New member
מבחן כמעט השוואתי

לפני שקנינו את הUD - חברי ואני - עשינו נסיונות עם שניהם על אותו GPS. נסענו סה"כ כ500 ק"מ כ"א, ערים ומחוץ להן, ועשינו נסיונות שונים. שנינו היינו חדשים לחלוטין בתחום הניווט. שנינו "הלכנו" על UD (בלי תיאום - כל אחד לחוד),בלי היסוס. אומנם זה לא מבחן השוואתי "מדעי", אבל זו התרשמות ברורה של שני טירונים, האחד מייצג את העשירון האיכותי של החברה, והשני - שלא באשמתו - את הקצה הנמוך (
).
 

Jewish Answer

New member
כל הקטע בקליטה, ח ח ח

מיו קלטה פחות, והבעיה היא במקלט, לא יותר מזה....
 
למעלה