ummagumma studio album

israeli saiko

New member
ummagumma studio album

מה המצב? רציתי לברר אם יש לפינק פלויד, עוד שירים/אלבומים בסגנון של האלבום הנ"ל. פסיכדליה מורכבת ומטורפת כמו נניח sysyphus שזה יצירת מופת מבחינתי. בכלל האלבום הכי יפה שלהם (רק החלק של הסטודיו, לפי דעתי.)
 

בינג

New member
חח

עוד לא שמעתי את האלבום אבל זה האלבום שרוב הגולשים הכי פחות אוהבים כאן, אז אם אתה אוהב אותו, אני לא מתאר לעצמי מה אתה חושב על האחרים..... בכל מקרה אם אתה רוצה פסיכדליה: The Piper At The Gates Of Dawn, ואין לפ"פ אלבומים באותו סגנון
 

israeli saiko

New member
לא משנה תודה בכל מקרה.

ודווקא אני חושב שפינק פלויד הם סבבה, יש להם קטעים פסיכודאלים מאוד, אבל זה היה משהו סוף הדרך האומא-גומא הזה. בעסה שאין עוד דברים שלהם בסגנון, ציפיתי ליותר מהם...
 
מה בדיוק ה"סגנון" שלהם?

הפלויד השתנו מאלבום לאלבום. אין אלבום אחד שלהם ש"דומה" לאלבום אחר. השינוי נבע מהחדשנות שלהם, ומרצונם להתפתח ולהתחדש, ולא לחזור על עצמם. תיאור זה נכון, לפחות עד אמצע שנות השבעים. אומהגומה היה אלבום נסיוני, הן מבחינה מוסיקלית והן מבחינה מבנית (אני מדברת על צד האולפן). מבחינה מבנית, ניתנה יד חופשית לכל אחד מחברי הלהקה לחבר קטעים לבד, ללא מעורבות של החברים האחרים. מבחינה מוסיקלית, הם ניסו לבנות על הנסיונות המוסיקליים שעשו בשנתיים שלפני כן, מאז עזיבת בארט. לטעמי, צד האולפן הוא נפילה. הסיבה לכך היא שהם לא עבדו ביחד, אלא בנפרד, ולכן לא יכלו לתרום אחד לשני, מחד, ולעצור אחד את השני מלעשות שטויות, מאידך. הקטעים היחידים ששמרו על כוחם לאורך זמן הם The Narrow Way (חלק 3) של גילמור ו-Grantchester Meadows של ווטרס. אלו גם הקטעים היחידים מתוך צד האולפן שבוצעו בהופעות. סיזיפוס, של ריק רייט, הוא לטעמי הקטע החלש ביותר שתרם הקלידן לפלויד. ניכרת בו השפעת הרוק המתקדם (פרוג) שרייט חיבב אותו באותה תקופה. הקטע חסר מלודיה, מנופח ויומרני. אין בו את העידון, המלנכוליה והמבט האירוני שאפיינו שירים וקטעים אחרים שחיבר לפני כן (ואחרי כן). כך, לטעמי.
 

holo

New member
בקשר ל The Narrow Way

לדעתי שלושת הקטעים הם קטעים טובים, במיוחד הראשון..
 

israeli saiko

New member
ההיסטוריה לא מעניינת אותי כל כך...

כמו התוצאה - האלבום. אני הסברתי קודם, בהודעה למטה לגבי הפסיכדליה של פינק פלויד. דווקא את השירים שהזכרת פחות אהבתי, מהסיבה שאני מעדיף את הצד הפסיכודאלי של הלהקה מאשר הצד של הרוק (אני אישית כמעט ולא מתחבר לרוק מכל סוג שהוא, את פינק פלויד אני אוהב בגלל הפסיכדליה בלבד.) דבר שני - העובדה לגבי לעבוד ביחד או לחוד, לא נראה לי שמפריעה כל כך. זה לא אמור לגרוע מהאיכות של האלבום, בגלל שהסגנון של האלבום הוא שונה לגמרי, וגם יותר "קיצוני" האמת. נכון שכל אלבום של פינק פלויד בפני עצמו, אבל בתור אחד שיש לו כמה אלבומים שלהם (הרוב אין לי), אפשר להגיד שמה ששמעתי עד עכשיו, הסגנון של אומא-גומא הרבה הרבה יותר שונה.
 

holo

New member
קודם כל

הקטעים שהיא הזכירה הם ממש לא רוק והקטעים שאתה הזכרת הם לא פסיכודליה.. צד האולפן של אומהגומה הוא אלבום של מוזיקה ניסיונית של הלהקה ואולי יש בה קצת פסיכודליה אבל לי זה לא נשמע כמו פסיכודליה שיש באלבום הראשון שלהם. ולגבי העבודה בלחוד- זה כן משפיע על התוצאה הסופית כי כמו שציף אמרה, כאשר עובדים ביחד כל חבר בלהקה מוסיף ומשנה עם הכלי נגינה שלו, שעובדים ביחד ויש שיתוף פעולה כל אחד יכול להעיר מה לא נראה לא בסדר ומה צריך להוסיף כך שהתוצאה הסופית תהיה יותר מעניינת ויפה(בד"כ..)..
 

בינג

New member
די לשפוט לפי סגנון

מה זה "אני אוהב פסיכדליה אני לא אוהב רוק" די, אם אתה אוהב םינק פלויד אתה אוהב את פינק פלויד! מה זה חשוב איך תקרא למוזיקה שלהם, כי אחרי הכל זאת מוזיקה טובה ותנסה דווקא אתה להפתח לחלקים אחרים של הלהקה, את תראה מה זה מוזיקה.... אם אין לך [ואני בטוח שיש] תתחיל עם Wish You Were Here
 

holo

New member
הכי יפה שלהם?

טוב כל אחד ודעתו, למרות שאני חושב שזה אלבום מאוד מיוחד! אני חושב שאטום הארט מאת'ר אולי הכי מתאים לסגנון של אומהגומה..
 

itaikuskus

New member
אתה יכול להסביר לי

מה כל כך מורכב ומטורף בסיזיפוס? מה מורכב? האקורדים שרייט נותן על הפסנתר אקראית בקטע השני? האקורדים שמזכירים סרט אימה דל תקציב בקטע הראשון? השיעמום הבלתי נסבל? מה כל כך יפה באלבום המוזר והאנטי מוסיקלי הזה?
 

israeli saiko

New member
יחסית לשאר הדברים...

הפסיכודאליים שלהם ששמעתי (לא השירים שהרוק יותר מורגש מהפסיכדליה, אלא ממש פסיכידליה טהורה כמו למשל alan's psychedelic breakfast) המלודיות בו היו יותר הזויות, מקוריות, משעשעות, מורכבות, חופרות, ובמילה אחת יותר פסיכאדליות ממה ששמעתי עד כה. אני לא מבין למה אתה קורא לזה אנטי-מוסיקלי. כנראה לא ניסית להפתח לפסיכדליה שבאלבום, אבל האמת שרוב חובבי פינק פלויד חושבים כמוך (גם מהיכרות אישית, וגם מקריאת הודעות קודמות פה בפורום), כי מה לעשות זה להקת רוק ואנשים נמשכים יותר לצד של הרוק בלהקה מאשק הצד הפסיכאדלי שבה. ודוגרי, חבל שכך...
 
תיקון קל

אין פסיכדליה באומהגומה. גל הפסיכדליה כבר דעך, כאשר האלבום הוקלט, וממילא הפלויד ניסו - במודע ובמכוון - להתנתק ממנו לאחר עזיבתו של בארט. הפסיכדליה של הפלויד מיוצגת באלבום Piper at the Gates of Dawn ובסינגלים שהוציאו בשנים 1967-1968, ובמידה פחותה ב-A Saucerful of Secrets.
 

itaikuskus

New member
תיקון קל?

ביטלת לו את כל התפיסה שלו על האלבום... ובאשר לבחור..אתה מזכיר לי את אותם ילדי פרוג שאוזי אוסבורן היה נוהג לצחוק עליהם בטענה ש-הם שומעים שירים שהם לא מבינים אז הם חושבים לעצמם 'אם אני לא מבין את זה-זה חייב להיות טוב!'
 
היתכן שאוזי יאמר דברי חכמה?

הפלא ופלא. כנראה שעוד נשארו לו כמה תאי-מוח פעילים.
 

melancholy man

New member
זה היה מזמן

כנראה לפני שתא המוח שלו התאבד כתוצאה מבדידות ממושכת. אלו היו 3 הודעות על אדם שתוכנית המציאות שלו התעכבה במשך חצי שנה לצורך הסברת המושג "מציאות" לכוכב הראשי.
 

ADCMAN

New member
חחחחח

מה שכיף ציףציף זה בכלל לא תיקון קל זה ממש תיקון מילה במילה
 

ADCMAN

New member
מה שכיף חחחחח

זה מה שכן(אין לי מושג איך זה הגיע ל"כיף"
 

israeli saiko

New member
לכל המגיבים...

א - באלבום אומנם יש אלמנטים "נסיוניים" (experimental music) אבל אי אפשר להתכחש לאווירה הפסיכודאלית הכבדה והניכרת שבו. בכל אופן אני שומע מוזיקה פסיכודאלית הרבה מאוד (בין אם זה פסיי-טראנס, גואה, פסיי-אמביינט וכל מיני דברים אלקטרוניים ו/או פסיכאדליים), כך שאל תנסו ללמד אותי מה זה פסיכדליה. מי אמר שפסיכדליה ואקספרימנטל לא הולכים יחדיו, (אם יהיה לך זמן תנסה להשיג מוזיקה מהרכב בשם - mandalavandalz, ותראו יופי איך פסיכדליה הולכת עם מוזיקה נסיונית.) ב - מה גורם לך לחשוב שאני לא יודע להבין או להתעמק במה שאני שומע? מה גורם לך לחשוב שאי אפשר להתעמק באומא-גומא סטודיו? התגובה הזאת רק מוכיחה עד כמה אתה כנראה לא פתוח למוזיקה אחרת שלא לטעמך. תאמין לי שיש הרבה אנשים שמתחברים לפסיכדליה מורכבת, ולמוזיקה נסיונית (אני אישית על מוזיקה נסיונית לא מת... תלוי עם מה היא 'מעורבבת'.) ואם יורשה לי להזכיר, הגיל שלהם בד"כ הוא מעל גיל 20, (בניגוד לכל סוגי הרוק, לפחות במדינה שלנו.) ג ואחרון חביב - כן אני מתחבר לסגנון מסויים יותר מאשר ללהקה מסויימת, אבל בד"כ זה הולך ביחד.
 
תשובה

לא מפליא שאתה מוצא קשר בין הסגנונות העכשוויים המוכרים לך - פסיי-טראנס, גואה, אמביינט וכו' - לבין מה שהפלויד עשו בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים. יש קשר ישיר בין התופעות. אבל, זו אינה פסיכדליה. הסגנון שנקרא "פסיכדליה" היה קיים אך ורק בשנות השישים. מה שיש כיום מושפע מהפסיכדליה, אך איננו הסגנון המקורי. הסיבה לכך היא שהפסיכדליה צמחה מתרבות מאוד מסויימת, שהיתה קיימת בזמן ומקום מסויימים. תרבות זו אינה קיימת עוד. במקומה, יש היום תרבויות (או תתי-תרבויות) אחרות - חלקן הזכרת בהודעתך. הפסיכדליה הבריטית היתה קיימת בין השנים 1965-1968 בלבד. בארה"ב, ניתן אולי "למתוח" את תקופת שלטונו של הסגנון עד 1969 או 1970 - אבל רק בקושי. ישנם כמובן הבדלים מהותיים בין הפסיכדליה האמריקאית לבריטית; הסגנונות שאתה מאזין להם כיום, שורשיהם בפסיכדליה הבריטית, לא האמריקאית. לא אכנס כרגע להבדלים בין שני הסוגים - אני מכינה על כך רשימה ארוכה יותר - אבל לעניינינו, ההבדל הוא בדיוק האלמנט שהזכרת: הנסיוניות המוסיקלית. הפסיכדליה האמריקאית לא היתה חדשנית במיוחד, מבחינה מוסיקלית. מרבית הלהקות המשיכו להשען על תבניות מוסיקליות 'מסורתיות' ומוכרות, של הבלוז והריתמ'נ'בלוז האמריקאי. החדשנות והנסיוניות היתה מנת חלקן של הלהקות הבריטיות - והפלויד בראשן. אלמנט זה הוא גם בדיוק הסיבה שגל הפסיכדליה היה קצר-מועד: אותן להקות ואמנים חיפשו כל הזמן תבניות מוסיקליות חדשות, רעיונות חדשניים. ההתפתחויות והתהפוכות המוסיקליות היו מהירות מאוד באותן שנים - עניין של חודשים, לפעמים. עד סוף שנות השישים, מרבית הלהקות הפסיכדליות עברו לנגן דברים אחרים: פרוג, ארט-רוק, פולק-רוק, ועוד. חלקן חזרו לנגן רוק המבוסס על ריתמ'נ'בלוז, כפי שניגנו בראשיתן. אשמח מאוד אם תתן לנו רשימה של אמנים המושפעים ממה שנעשה באותה תקופה, מהסגנונות שהזכרת בהודעתך, כדי שנוכל להכירם יותר מקרוב ולעמוד על הקשר בין מה שהם עושים כיום, למה שנעשה בסוף שנות השישים.
 
למעלה