VARIG, TRANS BRASIL
ועכשיו הגיע תור חברת התעופה הברזילאית VASP. החברה הייתה במיטבה כאשר גרתי בברזיל. היא הפעילה צי ענק של MD11 לכל רחבי העולם, כולל מרוקו, אתונה, סאול, בריסל, ציריך, לוס אנגלס, ניו יורק ועוד. צי מטוסי 737 בנוסף לA300 יחיד - טסו בקווים הפנים ארציים של החברה. החברה היתה בעלת מוניטין רע והייתה מוכרת כרטיסי טיסה מוזלים ביותר. עקב ניהול כלכלי כושל וחוסר תחזוקה שוטפת, החברה הגיעה להפסדים גדולים. מטוסי החברה (אשר היו ישנים כבר ככה) הלכו והתישנו במהירות עקב חוסר התחזוקה. מקרה ידוע היה על מטוס 737 שהגיע לסאו פאולו בטיסת פנים ולאחר הנחיתה, כאשר היה בדרכו לעמדת החנייה, נפל לו אחד המנועים מהכנף. הוקמה ועדת חקירה בנושא (כי אם המנוע היה נופל כ-10 קודם, העניין היה יכול להסתיים באסון). תוצאות ועדת החקירה היו מדהימות על חוסר התחזוקה של מטוסי החברה ועל ניהולה בכלל. החברה כיום מפעילה מספר קוים פנימיים בלבד במטוסי ה737 שלה המתיישנים עוד יותר. כל קיומה של החברה עומד על חוט דק.... לא ברור כרגע מה צופן לה העתיד. אז הנה היא בימים טובים יותר.... טיסה נעימה...
ועכשיו הגיע תור חברת התעופה הברזילאית VASP. החברה הייתה במיטבה כאשר גרתי בברזיל. היא הפעילה צי ענק של MD11 לכל רחבי העולם, כולל מרוקו, אתונה, סאול, בריסל, ציריך, לוס אנגלס, ניו יורק ועוד. צי מטוסי 737 בנוסף לA300 יחיד - טסו בקווים הפנים ארציים של החברה. החברה היתה בעלת מוניטין רע והייתה מוכרת כרטיסי טיסה מוזלים ביותר. עקב ניהול כלכלי כושל וחוסר תחזוקה שוטפת, החברה הגיעה להפסדים גדולים. מטוסי החברה (אשר היו ישנים כבר ככה) הלכו והתישנו במהירות עקב חוסר התחזוקה. מקרה ידוע היה על מטוס 737 שהגיע לסאו פאולו בטיסת פנים ולאחר הנחיתה, כאשר היה בדרכו לעמדת החנייה, נפל לו אחד המנועים מהכנף. הוקמה ועדת חקירה בנושא (כי אם המנוע היה נופל כ-10 קודם, העניין היה יכול להסתיים באסון). תוצאות ועדת החקירה היו מדהימות על חוסר התחזוקה של מטוסי החברה ועל ניהולה בכלל. החברה כיום מפעילה מספר קוים פנימיים בלבד במטוסי ה737 שלה המתיישנים עוד יותר. כל קיומה של החברה עומד על חוט דק.... לא ברור כרגע מה צופן לה העתיד. אז הנה היא בימים טובים יותר.... טיסה נעימה...