VUELTA 2014, המסלול

gadis13

New member
VUELTA 2014, המסלול

קטע 1, יום שבת 23.8, TTT, 12.6 קמ', Jerez de la Frontera / Jerez de la Frontera
נגד שעון קבוצתי קצר ברחובות חרס, מישורי וטכני, אל לקבוצות המתמודדים הבכירים, ואפילו במחיר הפסד זמן מסוים, ללכת שולל ראווה - עדיף להשאיר את הבמה (ואת החולצה האדומה) לקבוצות אחרות שמוכנות לקחת בעבור לבישתה בקטע השני סיכונים עתה.

 

gadis13

New member
החתמות

ראיין טארמה (COFIDIS) חותם לשנה באסטנה
רובן פרננדז (מנצח ה-2013 TOUR DE L'AVENIR) חותם במוביסטאר לשנתיים
 

gadis13

New member
קרויזיגר היום ב-CAS

הדיון החל לפנות צהריים אך עדיין לא יצאה בת קול בכדי לבשר האם ירכב בספרד בשבוע הבא או (כפי שצפוי) ישב הרבה זמן בבית
 

abeegilat

New member
לקראת הוואלטה 2014 - ויוה ל'אספניה

שלום לכל העמיתים
הגרנד טור השלישי שנועל השנה את עונת הגרנד טורים, הוואלטה ד'ספניה 2014 , ייצא לדרך ביום שבת ה-23 באוגוסט ויסתיים ביום ראשון ה-14 בספטמבר. מארגני שלושת הגרנד טורים הגדולים בעולם, מנסים להכניס כל הזמן חידושים ורעיונות מקוריים כדי להפוך את המרוץ שלהם ליותר מעניין ואטרקטיבי. זו היתה הסיבה האמיתית שהשנה החל הג'ירו האיטלקי בדווקא אירלנד, והטור דה פרנס בבריטניה . גם רוצים קהלים חדשים , מפרסמים והמון תשומת לב. ואת זה הם קיבלו ובשפע.
גם המארגנים של הוואלטה ד'אספניה במהדורה ה-69 של האירוע הגדול החליטו להכניס בו שינוי מעניין כאשר הקטע האחרון של המרוץ קטע נגד שעון אישי באורך של 10 ק"מ יסתיים דווקא בסנטיאגו דה קומפוסטלה, במקום כפי שהיה נהוג בעבר , בעיר הבירה מדריד.
על מה שיהיה בקישור המצ"ב למטה
http://www.ofanaim-mag.co.il/index.php/info/events/588-2014-08-20-11-16-28
בברכה
 

ItsikH

Member
סנטיאגו אינה רק בירת גליסיה אלא גם
יעד עולמי לעליה לרגל
 

ariasdo

New member
בכתבה יש הסבר על עליה קשה בוולטה יש קטע תלול בין ק"מ 8-9

אני רוצה לחדד את הנושא התלול מכמה אספקטים .

השיפוע הממוצע בין ק"מ 8-9 זה כ 18% דבר שגרום לחלק מהרוכבים להרכיב באופניים יחס העברה נמוך המתקרב ל 1:1
כלומר הם השתמשו בקארנק קומפקט ומאחור קסטה של 32 שזה יחס 1.06 .
הרוכב הבולט שעושה שימוש ביחס נמוך זה קונטודור ומנצל את יכולת סבוב הרגלים הטובה שלו .

השוואה וקנה מידה לגבי הקטע התלול 1 ק"מ עם כ 18% ממוצע הממוקם בין ק"מ 8-9 .
גם בארץ יש מקומות תלולים כאלה ואין צורך לנסוע לספרד , ולמי שרוצה זה קרוב לכרמיאל .
והכוונה לעליה התלול העוברת בתוך הכפר בענה והמשך בדיר אל אסד צד מערב עד לתצפית ברכס .
הקטע התלול הדומה הוא רח' צלאח אדין בדיר אל אסד. כ 1000 מ' כ 18% ממוצע . הכולל פיקים של 30% +.

בוואלטה ובגירו העליות יותר קשות מבחינת שיפועים מאשר בטור דפרנס .
כנראה שהמארגנים חושבים שקטעים תלולים יגרמו לסקרנות של הצופים , וזה אל מנת להתחרות בפופולריות הגדולה שיש לטור דפרנס .

הגרף המצורף נלקח מהכתבה של אייבי גילת על הוואלטה 2014 .

אריה סדובניק

 

ItsikH

Member
במקרה הוואלטה, תוספת הקטעים התלולים מפצה על כמה ימים
משמימים לכאורה, אבל בעיקר מכניסה דרמה נוספת לימים ההרריים, כשהרוכבים צריכים לשלב כמה עליות שונות באופיין באותו שלב.
ספציפית על העליה הזו כתבתי, עבדו קשה לאתר אותה, אפילו במפה אינה מופיעה אלא רק בצילום הלווין, וגם ביום הזה כדאי לשים לב, העליה שלפניה מכובדת כשלעצמה, ארוכה אם כי ללא קירות משמעותיים [10% כבר לא נחשב קיר בימינו כנראה...], וגם לפניה יש עוד כמה קטנות יותר - השילוב הוא זה שיוצר את הענין.
 

gadis13

New member
קרויזיגר מחוץ לוואלטה

ה- CAS תמך ב-UCI וקרויזיגר יחכה עתה להמשך התהליך בבית.
 

ItsikH

Member
מביא שוב את הסיכום שלי

ראשית חידוש מסעיר ופוליטי - הסיום אינו במדריד הבירה הפעם, אלא בסנטיאגו בירת גליסיה. מעבר להיות סנטיאגו סמל לאומי [המיתולוגיה הקתולית אומרת ששרידי השליח יעקב הקדוש קבורים בה - זה מקור השם], גליסיה היא מחוז בדלני עם שפה נפרדת. במונחים ישראליים, נדמה עתיד דמיוני [לחלוטין - פעמיים] בו הטור הישראלי מסתיים במקום בירושלים - בעזה...
תחילת הוואלטה באנדלוסיה שבדרום, על 4 הימים הראשונים אין לי מה לספר. ביום החמישי מקיפים את פאתי מחוז מלגה, הכבישים ראשיים למיד ולכן מתונים, גם הפוארטו הקטן לסיום צנוע ביותר [את הכביש הזה אני מכיר בכוון ההפוך], המסלול עובר בערים ההסטוריות אנטקרה ורונדה - נקודת הסיום.
ביום השישי יוצאים מכפר בקרבת מלגה, עוברים את כפר הנופש טורמולינוס ומלגה עצמה וממשיכים לאורך החוף. העליה לפנים הארץ כבר השתתפה באחת המהדורות האחרונות [נדמה לי הקודמת], מסתיימת בעמק ספראיה, ומשם דרך מעבר הרים קטן נוסף לפאתי גרנדה, שם מסיימים בעליה קט1 בשיפולי הסיירה נבדה.
עוד יום אחד בין גרנדה לחאאן יכול להיות מעניין, איני מכיר כל כך את האזור. ביום השמיני עוברים לקסטייה-לה מאנשה, בתשיעי לאראגון [גם איני מכיר ויכול להיות מעניין].
לאחר יום מנוחה, ביום העשירי - נג"ש אישי בקרבת טודלה, המסלול כולל עליה קט3.
היום ה-11 בקרבת פמפלונה, איני מכיר, יכול גם להיות מעניין, סיום הררי.
היום ה-12, יום שטוח, מסלול מעגלי שראשיתו וסופו בלוגרוניו בירת לה ריוחה [טוסקנה-דה-ספרד], והיא אכן שטוחה ביותר, לפחות בצידה הזה.
היום ה-13 הוא שלב קלאסי בוואלטה, של חציית הרי קנטבריה לעבר החוף האטלנטי, אמנם נקודת הזינוק שונה מעט, אבל כתמיד [כמעט] הספרינט שלפני תחילת העליה הוא בעיירה הקטנה אספינוסה דה לוס מונטרוס - עיר מוצאו של... ספינוסה, היינו שפינוזה, ולא רק מוצאו אלא גם מוצא ל-3 מעברי הרים שונים בכיוון סנטנדר, גם השנה נבחר הנוח והפופולארי שבהם, אסטקס דה טרואבה, קט3 "בלבד", עליה נוחה ומתונה שלרגליי לא הרגישה קשה יותר מנס הרים, תכונה מיוחדת למעבר ההרים הזה שכולו לאורך ערוץ הנחל, שאחד מיובליו נובע ממש באוכף, ולכן מתינותו. אלא רק שהמעבר הזה, בניגוד לשני האחרים, מוביל לכמה נוספים לפני סנטנדר. הפעם ויתרו על פניה קבארגה כסיום, הסיום אמנם בשולי ההר הזה אך מישורי.
ביום ה-14 עוד חידוש מעניין, לאחר הפתיח השגרתי למדי מסנטנדר בסמוך לחוף קנטבריה [ספרינט בקבסון - אני מניח שמול חנות האופנים שם ], ומעבר הרים צנוע בכניסה, המסלול חוצה את פיקוס דה אירופה, לראשונה למיטב ידיעתי מזה שנים רבות מאוד, בפוארטו דה סן גלוריו, מעבר הרים ענק, העליה די שקולה לחרמון במימדיה [גובה ואורך]. בסיום הירידה ספרינט נוסף ביציאה מהפיקוס בעיירה ריאניו ולסיום איתרו עליה נידחת במיוחד שאפילו בגוגל מופיעה רק בצילום הלווין.
ביום ה-15 יוצאים באוביידו בירת אסטוריאס אבל חוזרים לפיקוס לאורך ה"חוף" [אל תטעו, חוף במקרה זה כלל אינו מישור] לסיום בעליה הקלאסית ללאגוס דה קובדונגה, עליה קשה עם קירות יפים. שני האגמונים בקצה נדירים ממש בספרד - כמעט כל השאר מלאכותיים - הם הרריים בדומה לברכת רם שלנו. קובדונגה היא אתר הקרב המכונן של ספרד הקתולית, בו ניצח מלכה הראשון פלאיו את המורים לראשונה, ולכן [בין השאר] אתר דתי הסטורי.
היום ה-16 הוא תפירת מעברי הרים בהרי אסטוריאס, אמנם לא אנגלירו הפעם אבל כל סביבתו. הסימון באתר במפה מעט שגוי, אחד חסר ואחד מסומן כ-קט2, בשעה שלפי הפרופיל כל ה-5 הם קט1 [כולל הסיום]. את הראשון והשלישי אני מכיר, השלישי אכזרי מעט בשיפועים יותר מהראשון.
עוד יום מנוחה, והיום ה-17-19 לחופי גליסיה איני מכיר.
היום ה-20 שוב תופר מעברי הרים בין לוגו שבגליסיה לבין פונפרדה שבלאון, כשהשיא הוא במעבר ביניהם באנקארס, שמוכר כ-קט-ESP.
ו...היום האחרון בסנטיאגו.
 
למעלה