we don´t need yuor education?

we don´t need yuor education?

הידוע לשימצה כ- we don´t need no education (לא נכון תחבירית) האומנם? למי שלא מבין- השיר מדבר על עזיבת מסגרות, למידה מהרחוב, לא רוצים את החינוך של המורים (teacher- live the kids alone) אך מאיפה נלמד? האחד מהשני? בלי זילזול, אישית למדתי ואני מאמינה שגם בעתיד אלמד הרבה מאנשים כאן, מכל מקום, "מכל מלמדי השכלתי" אבל מאיפה היה בא אליכם הידע אם לא מבית הספר? אני לא יודעת כמה מאיתנו היו קוראים אנצ´ סתם להנאה, אולי כן, מתוך רצון לדעת ולהשכיל עוד, אבל לא כולם כך, הרי גם היום אנשים רוצים לצאת ממה שיש להם, אבל אולי אם לא היו לוחצים עליהם כ"כ הם היו רוצים ללמוד? אני אכניס עוד נקודה- מאיפה ההשכלה החלה? מישהו גילה משהו, הוכיח, את כל זה הוא העביר למורים אשר הפיצו את זה (שד"א- אפשר להפיץ סתם דברים בלי להוכיח).
 

דנה^^

New member
חובשת,

שנה שעברה בדיוק באותה תקופה של סוף שנה רק באוירה אחרת (משום מה השנה ממשיכים ללמוד כאילו הכל כרגיל :\) ישבנו על הדשא, במגרש או סתם בכיתה. באחד הימים בשיעור ספרות מצומצם מאוד היו 2 ששמעו פינק פלויד ונראה לי שזה הוביל לשאלה מאוד דומה שלך. אומנם לא ראיתי את הסרט "החומה", אבל אחד הטיעונים היה שאותה שורה, we don´t need no education, (אם אני זוכרת נכון) נאמרה לגבי המשטר הקומוניסטי, התנגדות למשטר ולצורת החינוך. אני לא זוכרת אם זה בדיוק זה אבל זה היה משהו בסגנון. אם כבר דיברת על הנושא האהוב עלי (או שלא..) דווקא אפשר ללמוד הרבה מאוד מהחיים עצמם. אם להיות כנה אני לא חושבת שלמדתי הרבה מבית הספר, ואני יכולה לתת לך על זה דוגמאות לימודיות וערכיות (ואני כן מסכימה שאת הבסיס כן צריך, אבל כרגע אני מדברת על השלב הזה..). מעטים הם המורים שלמדתי מהם כי לדעתי, רובם פשוט לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך, כי דווקא הם, שמרבים לספר על החשיבות והכל, מתייחסים למקצוע הזה כאל סתם עבודה. באופן אישי, הטענה הכי גדולה שלי כלפי המוסד הזה הוא השעות במערכת. כן,טענה כל כך קטנה שמשנה המון. השנה הזו לא היתה קשה מכל שנה אחרת מבחינת הלימודים, היא היתה קשה לי מהבחינה שהייתי צריכה לקום בשעות לא נורמליות וזה הוביל לדברים אחרים.
 
בדיוק טענתי הקטה!

שהשיר פונה ישירות למורים ציטטתי שורה שם: המורה- תעזבי את הילדית בשקט, לכן נראה לי שזה לא כ"כ נוגע למשטר הקומוניסטי, גם בגלל הדיקדוק הקטן- השינוי בין your לno שכמעט והופך את כל המשמעות של השיר! (דנה, שימי לב שהמשפט שאת ציטטת הוא לא נכון תחבירית). אני בעד שכל תלמיד צריך לסדר לעצמו את המערכת שלו! שיהיו לו מגבלות מסוימות וחיוביים, אחרת יש הרבה אנשים שיבחרו לא ללמוד, אבל איך שנוח לו- מי שנוח לו בבוקר- ילמד בבוקר, מי שנוח לו בצהריים- סבבה! ז"א מסגרת עם קודים והכל אבל פתוחה קצת, לתת לנשום!
 

IC4

New member
משטר דיקטטורי

לא קומוניסטי אלא בית ספרי אם איני טועה בריטי... שהצורה שהמורים חינכו את התלמידים היתה ממש ברוטלית ולכן אין התלמידים צריכים לסבול אותה. מערכת בית ספר קשה לי לבקר אותה בגלל שאני לא מסוגל להעלות על שדעתי דרך יותר יעילה שתחליף את הנוכחית. אבל תחשבו שבתי ספר תורמים המון לתחום החברתי ולהכיר אנשים גם ללמוד דברים חדשים זה לא דבר רע אבל אז צצה הבעיה של איזה דברים - אני אישית בעד להחליף תנך למשל במשפט. או לפחות להפחית מכמות החומר בתנך וללמד רק מה שבאמת חשוב ולא מה שמתקשר לדת/legacy (שופטים וכל החרא הזה) הרי גם ככה אנחנו בבית ספר (אתם לפחות, אני לא
) בשביל לפתח את יכולות הלמידה בלי קשר חזק מדי למה שבאמת דוגרי צריך ללמוד. כלומר אתם לומדים היסטוריה לא כדי ללמוד היסטוריה אלא כדי ללמוד. (זה לא ממש נכון אבל אני חושב שחלק מהענין כולל את זה)
 

דנה^^

New member
רק חבל שהמצב לא באמת כך..

מאוד יפות כל הסיסמאות ש"אנחנו מלמדים לא רק בשביל הציון", "זה לא בית חרושת לציונים", "אנחנו פה בשביל לעזור לכם" וכל אלה, רק חבל מאוד שבתכל´ס בית ספר עושה הכל רק לפי האינטרסים שלו, ומסתיר מתלמידים זכויות או מנסה לקחת אותן מהם כי ככה נוח לו.
 
אפשר להגיד שמשרד החינוך משתדל

בגלל הסיבה הזו בדיוק הוא מפרסם את החומר המיקודי רק בסביבות פסח, כדי שלפני נלמד הכל, למרות שהאינטרס הזה לא כ"כ עובד, אני אישית בטוחה שהייתי לומדת יותר ומבינה יותר טוב אם לא היו בגרויות! חוץ מזה- אולי נגמור עם בגרויות ביסודי ואז נלמד איך שרוצים בתיכון, אפשר גם להשלים אותם.
 

דנה^^

New member
תשמעי..

קודם כל עזבי את משרד החינוך, הבעיה מתחילה בבית ספר מבחינת הלימודים וההישגים. בקשר לבגרויות: האמת אני חושבת שאם היינו לומדים מקצוע מקצוע (ז"א לומדים מקצוע אחד, מסיימים, מקצוע הבא..) זה היה הולך מהר יותר ומובן יותר כי למשל חלק רחב ממה ששנה הבאה אני אלמד בהיסטוריה כבר למדתי שנה שעברה. ההבדל הוא ששנה הבאה יש לי ציון סופי על זה. לדעתי היה יותר פשוט (אפילו אם נלך בקטן) כבר בכיתה ט´ לעשות את החומר של י´, להיבחן ואז היה אפשר להמשיך לחלק, אבל באופן כללי אני מעדיפה לסיים מקצוע אחד ורק אז לעבור אל הבא, ומי שרוצה יוכל לעשות קורס מזורז כדי לא לשכוח הכל :).
 
למעלה