When Tigers Broke Free

שלום חן

New member
When Tigers Broke Free

שיר הפתיחה בסרט החומה, לדעתכם יש קשר ל- The Final Cut האם ווטרס ידע מה הוא הולך לעשות? אני חושב שאם השיר היה בתקליט The Final Cut הוא לא היה נשמע חריג הוא פשוט היה נשמע שיר ששיך לתקליט. שבת שלום
 

חרטושה

New member
הטענה הרווחת

אומרת שה FC הורכב מקטעים שלא נכנסו לחומה, נדמה לי שבאשמת רון גיסין.
 

שלום חן

New member
למה באשמתו...

מזה יצא רק טוב לדעתי אם החומה הייתה נראית כמו ה- fc היא לא הייתה זוכה להצלחה ענקית. שבת שלום
 

חרטושה

New member
מן הסתם.

לדעתי FC הוא אחד מהאלבומים הפחות טובים (בלשון המעטה) של הפלויד, בגלל שהוא נשמע בדיוק מה שהוא- יצירת יחיד של רוג'ר ווטרס. התכוונתי להגיד, ואני מתנצלת מראש, אני לא טובה בשמות, לא הלך למהשמו בקלות עם ווטרס, כלומר למרות התעקשותו של ווטרס הקטעים האלה הוצאו מהחומה, וווטרס יכול להיות עקשן. מאד.
 

סלע 1

New member
אני חושב שעושים עוול ל-FC

נכון שהאלבום הזה מתגמד ביחס לאלבומי המופת של פינק פלוייד, ונכון שהוא לא מחדש שום דבר מוזיקלית וממחזר רעיונות ישנים, אבל דומני שמעריצי פינק פלויד רבים מסתייגים מהאלבום הזה בעיקר עקב הסיפורים שמאחורי הפקתו, ולא בגלל האלבום עצמו. לדעתי אם מתעלמים מהסיפורים שמאחורי האלבום ובהצהרות המגלומניות שווטרס השמיע בעת הפקתו, ונמנעים מהשוואה לאלבומים אחרים של הפלוייד, בתור אלבום שעומד בפני עצמו זה בהחלט אלבום טוב. והוא בהחלט עדיף על כמה פסי קול מיותרים שהוצאו ע"י פ"פ בשלבים מוקדמים יותר של הקריירה שלהם, או Momentary.
 

חרטושה

New member
פארדון?

ממש לא מסכימה. למרות תחושת הבטן העצבנית שאני לוקה בה כשאני שומעת את האלבום הזה (וזה לא משהו שאכלתי) שאינה ניתנת ממש להסבר במילים, ואולי אף רצוי שלא תלווה בכלל בהסבר מילולי, אני אנסה בכ"ז: קודם כל נורא מאד ברור שמדובר ביצירת יחיד שעוסקת בווטרס ובבעיות הפסיכו-סוציאליות שלו שנוצרו, כנראה, בעקבות מות אביו בטרם עת, כאן קבור הכלב ועל זה ווטרס בונה את הקריאה הפוליטית שלו. Been there, done that נכון שזו מלחמה חדשה, נכון שזה עשור חדש, אבל פעם אחת מספיק. כמה פעמים אפשר לתקוע את: "אבא שלי מת לפני שהכרתי אותו, הוא מת בגלל פוליטיקאים קטנים ומגעילים, מלחמה היא דבר נורא." לפני שזה מאבד פואנטה? והאלבום חוזר על זה שוב ושוב ושוב, שירים אחרים, אותו סיפור. מעבר לטחינה של הנושא בשירים עצמם בתוך האלבום, איכשהו אני לא קונה את המסר. חוץ מכמה יחידי סגולה, שום אומן לא הצליח להעביר מסר פחות רדוד מזה: מלחמה זה דבר נורא. וואלה!? לא נכון! והנה אני יושבת כאן ורק מחכה לאיזו פצצה אטומית קטנה שתיפול בלב תל-אביב... הקטע של "רעים וטובים" או "הטובים הם בעצם רעים" נורא לא עובד בשבילי, זו ראיית עולם שטוחה.
 

שלום חן

New member
תתפלאי לשמוע

הרולינג סטון נתנו ל - FC חמישה כוכבים בעינהם התקליט יותר משובך מאחרים. איזה טעם יש למבקרים האלה אני לא מבין?
 
מרבית המבקרים, לפחות הבריטים

לא אהבו את האלבום, כאשר יצא. היחסים בין עתונות המוסיקה הבריטית לפלויד היו מתוחים מאז 1968, מכל מיני סיבות, ובשלב ש-TFC יצא, הניכור בין שני הצדדים היה מוחלט. כאשר האלבום יצא בהפדסה חדשה לפני שנה, הוא זכה לביקורות הרבה יותר אוהדות. אני לא יודעת לגבי "רולינג סטון"... לא הייתי סומכת על הרייטינג שלהם, לפחות לא ב10--15 השנים האחרונות (בגלל התערבות-יתר של הבעלים). אבל בתחילת שנות השמונים היו שם עוד לא מעט כותבים טובים. מי היה המבקר שכתב את הסקירה על TFC?
 

itaikuskus

New member
מה הקשר לרון גיסין?

רון גיסין עבד עם הפלויד בתחילת שנות ה70 על atom heart mother ועם ווטרס על the body. כאן בערך הסתיים שיתוף הפעולה בניהם. אולי את מתבלבלת עם בוב אזרין, שבאמת היה חלק מהפקת החומה.
 
אזרין,

לא עשה יותר מדי ב"חומה", הוא השתתף בכתיבת The Trial יחד עם ווטרס וזהו. אבל מפה ועד לקבוע איזה שירים יכנסו לחומה ואיזה יכנסו לFC הוא רחוק מזה. לא יודע מה ווטרס וגילמור מצאו בו שהם נלחמו ביניהם שהוא יצטרף לאחד מהם.
 
כמדומני שהשיר כלול בהדפסה המחודשת

של TFC, בדיוק כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה. TFC הורכב מקטעים שנכתבו בתקופת "החומה" (אך לא היו שלמים אז) ושירים שווטרס כתב לאחר מכן. לא זכור לי אם בוב אזרין היה קשור או לא לזה. TFC היה בשליטה כמעט מלאה של ווטרס, ולמעשה הוא השלים את האלבום ללא גילמור ומייסון, בשלבים הסופיים. לרון גיסין לא היה קשר לאלבום.
 

חרטושה

New member
בגללכם נאלצתי ללכת לבדוק

מקורותיי מוסרים לי ש- tigers שוחרר כסניגל ב- 82' כאשר התוכנית הייתה להכין פסקול מלא או אלבום שיכון במיוחד בשביל הסרט (החומה ז"א) ושיקרא spare bricks יענו, לבנים אקסטרא. אבל במקום זה הלבנים אקסטרא הפכו ל- FC . גילמור אמר מתיש'ו ב-86' בראיון לטיימס שחלק מהשירים ב- FC היו שירים שהוצאו מהחומה, גילמור המשיך לרדת על חשבון ווטרס ואמר משהו כמו: השירים האלה לא היו טובים אז, הם גם לא טובים עכשיו. בוב אזרין אכן לחץ על ווטרס להוציא חלק מהשירים האלה מהחומה בזמנו כחלק מתיווך שהוא עשה בין ווטרס וגילמור.
 
final cut

אם אני לא טועה, גילמור בכלל לא רצה להקליט את השירים בטענה שהם לא היו טובים לחומה- אז למה להתעקש עליהם. ווטרס כנראה לא ויתר ונדמה לי שגילמור ציין שזסו היתה התקופה הגרועה בחייו על הרקע הזה. מה גם שרייט כבר לא היה בלהקה (עד לשיקומה ב-MLOR). השירים מביעים המון מחאה פוליטית שאפשר לראות בלינק המצ"ב מטה- סרט שווטרס משתתף בו עם כמה שירים מהאלבום (לדעתי בהגותו)- וגם בגין לא נחסך מהמנהיגים המושמצים בו (התקופה- תקופת כיבוש לבנון ע"י ישראל 1982, מחאה מוצדקת לדעתי, אגב ווטרס לא חסך את דעתו על מדינתנו גם בשירים האחרונים שלו- to kill a child & leavung beirut)
 
כמובן שהלינק לא צורף הנה:

http://www.pinkfloyd.co.uk/main.php?flash=present&quicktime=present להכנס לechoes => לבחור final cut=> וידאו
 
גילמור ביקש ששמו לא יכתב

על האלבום. אין לי אותו כי אני ממש לא מתחבר אליו. אם בזמן האחרון אני חושב שהחומה הוא אלבום שונה של פינק פלויד אחרת ממש שונה מאותה פ"פ של עד WYWH. והFC הוא המשך ישיר חד יבש ממוחזר ופולטי מדי. זה כל כך רחוק מאותה פלויד מקסימה מפתיעה מרגשת עוצרת נשימה וסקסית של השנים הקודמות. (לא אמרתי סקסית נכון?)
 
למעלה