WR250R זה דגם דו"ש
שלום מוסי9.
סקירה קצרה:
יש אופנועים שהם דו"ש (דו שימושיים)
ויש אופנועי שטח "מקצועיים" - אופנועי אנדורו ומוטוקרוס.
אופנועי דו"ש כמו ה WR250R הם יותר חלשים ויותר כבדים בהשוואה לאופנועים המקצועיים.
אבל מצד שני הם (כפי שהשם שלהם אומר) כלים דו שימושיים: זאת אומרת אפשר להשתמש בהם בצורה אינטנסיבית מאוד גם ברכיבות שטח וגם ברכיבות כביש ארוכות. (זה יתרון למי שלא יכול לקנות עגלה או טנדר... כי עם כלי דו שימושי יש לך יותר אפשרות לרכב הרבה זמן בכביש "עד שאתה מגיע לשטח", או למשל אם אתה רוצה להשתמש באותו אופנוע גם לטיולים בסופי שבוע, אבל במקביל גם לרכיבות בתוך העיר בימי חול)
בנוסף, מרווחי הטיפולים של אופנועי דו"ש הרבה יותר ארוכים מאשר דגמים מקצועיים. ועלויות האחזקה שלהם הרבה יותר נמוכות.
ה WR250R הוא אופנוע דו"ש מצויין. לדעת רבים אולי אפילו הדוש הכי טוב בנפחים קטנים\בינוניים.
תדע לך שלהרבה יצרניות אין בכלל דגמים של דו"ש (יש להם בליין רק דגמים מקצועיים).
המתחרה הישיר והיחיד שנמצא עם ה WR250R באותה רמה, מבחינת מפרט ויכולות ומבחינת אמינות: זה הסוזוקי DRZ400
יש גם מעט דגמי דו"ש אחרים... למשל הונדה CRF250L או קוואסאקי KLX250 - אבל הם אפילו עוד יותר חלשים וכבדים, ונמצאים "2 רמות מתחת" מבחינת ביצועים ומבחינת המפרט, וגם מבחינת אמינות/עמידות.
בעקרון כאמור יש מעט מאוד דגמי דו"ש בישראל ובכלל בעולם כולו... פעם היו הרבה. אבל בשנים האחרונות כל היצרניות בעולם מעדיפות להוציא דגמים מקצועיים.
הנישה של אופנוע דו"ש די נזנחה (למרבה הצער).
אם אתה מתכנן לרדת מהקטע של אופנועי דו"ש - ולהתמקד בקנייה של אופנוע שטח מקצועי - הדבר האחרון שצריך לעניין אותך כרגע זה הנפח...
אופנוע שטח מקצועי בנפח 250 נשמע אולי עלוב ונפח קטן - אבל דע לך שבתור רוכב מתחיל הוא יכול לפרק לך את הצורה בקלות. תאמין לי ש 250 זה די והותר. אולי אפילו יותר מידי.
בהצלחה.