הנה חומר למחשבה
1. האם מספיק רק להגביל חלק מהתחבורה הפרטית בשבת כדי להשיג מידה משביעת רצון של ירידה בזיהום? למשל, יש ערים שאינן מאפשרות לרכב מסחרי או רכב שמיועד בעיקר לצרכי עבודה, ליסוע בתחום השיפוט בסופי השבוע.
 
2. האם כשמחליטים על הפסקה כוללת של תנועה בסופי שבוע - זה אומר שאנשים לא יכולים בכלל לנוע ממקום למקום (מעבר להליכה ברגל) וזהו? או שאולי זה צריך להיות חלק מפיתרון שכולל במקביל - יותר תחבורה ציבורית בשבת?
 
ובקיצור: התשובה לשאלתך היא, כמוןב, בשאלה: מהי המטרה בהחלטה המתקבלת בעניין התחבורה הציבורית? אם זה לשפר את איכות החיים של האזרחים? או לספק את הצורך להשביע את רצונם של 'מובילי דיעה' בעניין מאפייני הזהות היהודית של המדינה?