You are there - דבר החתול

Niff74

New member
You are there - דבר החתול ../images/Emo54.gif

ובכן, אני רק מזכירה, לפני שאני פוצחת בעוד אחת מההודעות האינסופיות שלי (ותודה לך, שרון...), שזו לא אמורה להיות ביקורת אובייקטיבית או מקיפה מצידי על הפרק - רק אזכור של רגעים שאהבתי יותר או פחות ומצאתי לנכון לחלוק, ולאו דווקא הקטעים ה-so called מרכזיים של הפרק, שמן הסתם ידוסקסו עד זרא גם ללא כל תרומה מצדי... אוקיי, מתחילים... 1. כן, גם את הפרק הזה אהבתי (ביקורת חיובית שלישית ברצף, אלעד) ולמען האמת אפילו התמוגגתי קשות... שוב דוגמא קלאסית לטירוף הנפלא כל כך של הסדרה, שוב פרק קאמפי להחריד, קומדיה תזזיתית שפועלת מהרגע הראשון ועד לסיום הכל כך... (טוב, חכו לסוף...) 2. גם הפעם, כמו בפרק הקודם, הפרק נשלט לחלוטין ע"י הופעה פיגוזית במיוחד של כוכב אורח, והפעם מייקל הרסט (איולאוס, charon, והפעם - נייג´ל). לשם שינוי לא בתפקיד הבמאי (משהו שהוא עושה לא מעט ובד"כ בצורה מופלאה - בעונה הזו בינתיים "who´s Gurkhan" ובעוד יומיים "to Hellicon and back") אלא הכוכב - ואיזה כוכב!!! אם יש מישהו שבשניה הראשונה קצת התבלבל ולא ממש קלט מה עושה עיתונאי בן ימינו אי שם בעת העתיקה, הרי שתוך שניות מספר כבר נסחף בהתלהבות הכללית - כאילו נייג´ל היה שם מאז ומעולם... עכשיו, כעיתונאי, הוא עשה עבודה מרשימה ביותר, אין ספק... האיש הצליח להשיג ריאיון עם מקור בלעדי המקורב למלך האלים הנורדי, טיפס עד לגן עדן וגם נחת נחיתה כואבת במקצת בשאול, והכל בשביל הסקופ... איזו מסירות! בינתיים הצליח לסדר לעצמו עוד מקור מסתורי, לאתר שניים מהאולימפיים בדימוס, לעצבן את זינה, לעצבן את הבת של זינה, לעצבן את ה(התואר כאן נתון לבחירת הקורא)של זינה, גבריאל, ולחטוף לא מעט מכות, והכל בשם הסיפור. יישר כוח! (ואין ספק שעם מסירות שכזו הוא באמת יזכה להגיע ללוצי שלנו, אבל ניחא...). מייקל הופיע כמעט בכל הסצינות והוירטואוזיות שלו בפינג פונג עם כל שאר הדמויות היתה מרשימה ונהדרת. הוא זוכה הפעם ב-
, וגם בתמונת היום... :) 3. אודין - לא יעזור, יש לי סימפטיה למלך האלים הנורדיים... הוא לא יצא טוב במיוחד מהפרק הזה (אף אחד לא יוצא טוב בעונה הזו אם הוא מתנגד לזינה בכל צורה שהיא... ) אבל עדיין... רק תסלחו לי, במחילה, למה הוא מדמם כשזינה נאבקת בו על התפוחים??? הוא הרי בן אלמוות, וזינה כבר לא יכולה להרוג או לפגוע באלים??? 4. גרנהילדה - תמיד הייתי אחד האנשים היחידים שאהב את הדמות שלה (אם כי לא בתור המפלצת העצית משהו), שתכל´ס היתה הדמות החיובית ביותר בטרילוגיה, בעלת לב שנמצא במקום הנכון ויכולת לחימה לא רעה בכלל - גם הפעם היתה בצד ה"נכון" וסיפקה כמה משפטי תבונה יפים ואמיתיים. אין ספק שהיא דמות "טובה" ואני מאוד מקווה שאודין יצליח להתאהב בה שוב, גם כי היא ראויה לזה וגם מפני שזה יחזיר לו את האישיות הבאמת יחודית שהיתה לו בעבר, לפני שהושחתה כליל ע"י זינה (ראה ערך - "the Rheingold"). 5. מייקל - מעולה, מעולה, מעולה. אכן Arch-angel - ציני, אגרסיבי ומפוכח לגבי מצב ורמת האנושות - הוא *כל-כך* צודק בדבריו. (וכבר אמרנו - ARCH-ANGEL!??) 6. לוציפר - רק למי שלא קלט מכתוביות הסיום, הפעם לא אלכס מנדוזה הזכור לטוב מ-"Heart of darkness", אלא ג´ואל טובק המוכר לנו יותר כסטרייף (או דודנו הכל כך דומה לו - דיימוס...) 7. דייטי - אין מה לעשות, נורא נדוש, נורא חוזר על עצמו, אבל התיאור "חמודה" פשוט תפור עליה... הציוצים האלה שלה, באוקטבות כאלה שאפילו מריה קארי מתקשה להגיע אליהן, לא יכולים להשאיר אף אחד אדיש אליה... והרשו לי בבקשה לנצל לרגע את המרווח הזה בשביל לומר - דייטי, אל חשש, את נראית נפלא. תמיד נראית נפלא, וגם הפעם. ואין לך קמטים!!! 8. איב - הפעם, לשם שינוי, א-לי-לה!!! כמה כיף לראות שליביה לא מתה, אלא סתם שקעה בתרדמת חורף (ארוכה מאוד למרבה הצער). כל מה שצריך לעשות זה קצת לעצבן אותה, להגיד כמה מילים על אמא, ורצוי גם על המאהב לשעבר ארס, וכל הזעם והעוצמה קופצים החוצה כאילו מעולם לא נכלאו בערימת סחבות ירוקות-כתומות ותיאוריות שהיו גורמות אפילו לאנשי קרישנה לפהק... מספר הביפים שאנשיו של נייג´ל נאלצו להכניס כדי לצנזר את כל ה-***f וה-***s היו אכן רבים מאוד... ואני אומרת - הבה נעצבן אותה! 9. גבריאל - אאוץ´... כל כך הרבה כוונות טובות היו לה, אבל ניסיון עם העיתונות אין לה... ונייג´ל אכן התעלל בה. מהרגע שבו הופיעה באולפן והוא לא נתן לה לפתוח את הפה, ועד לרגע בו הכריח אותה לשבת ולצפות במחרוזת נשיקות לוהטות בין זינה לארס שכמעט ושרפה את המסך... אגב, שמתם לב שהיו voice-overs ברורים של קולות "מצמוצים ועינוגים" של ארס-זינה בקטעים האלה? :) 10. זינה - היתה עצבנית ביותר במשך כל הפרק, לפחות עד לקטעי הסיום... ברור לגמרי, לאור הנסיבות, אבל מעלה את המחשבה שבאמת יהיה לה קשה ביותר להסתגל לתקופתנו, שם אין פרות (או נסיכות לוחמות) קדושות, והעיתונות אכן נטפלת גם למי שכוונתו טובה, רק שכאן *אסור* להשתמש בכוח כדי לסתום למישהו את הפה... 11. ארס - כרגיל, חיכיתי עד לסיום. זהו, ארס קיבל את האלוהות שלו בחזרה, הוא כבר לא בן תמותה, ואני מבקשת מכולם לעצום עיניים לרגע ולהגג באבידה הזו - אין ספק שארס האל הוא אכן אלילי בטירוף, אבל ארס בן התמותה פגיע, רגיש, רומנטי (שאני אמשיך?) טוב, נראה לי שהבנתם את העיקרון... הקיצר, אם ארס, *אל המלחמה* הוא בן הזוג האולטימטיבי לתקופה היותר פרועה שלכן בחיים, ארס *אל מלחמה במיל´* הוא הפרטנר האידיאלי לשנים שאחרי... נכון, הוא לא כל כך אוהב לעבוד קשה, אבל PUHLEAAAAAAASE!!! הפגיעות שלו הופכת אותו למושלם שכזה... (ומי יודע, אולי יום אחד אני אפתח פתיל בנושא הזה...) בכל מקרה, כרגיל, הוא סיפק כמה מהרגעים היותר יפים של הפרק - מהפגישה הראשונה עם נייג´ל (אני רואה שהוא הספיק לחזור לחווה אחרי הסיפור ברומא), שם באבירות רבה הוא הצהיר - "Xena owes me NOTHING"!!! וניסה, ללא הצלחה מרובה, למנוע מהעיתונאי החטטן להכנס לבקתה ולתפוס שם את זינה "על חם" (ומה בדיוק היא עשתה שם???), דרך האינסידנט המביך משהו בבית ה-אה, בית ה"בנות"... (נו באמת... הוא צריך לשלם?) ועד לקטע הנגיסה בתפוח (שהיה מאוד "מעורר".... והיה דומה יותר ל.. .אה... נו... אהממ.. למשל מה שעבר על גבריאל כשארס נתן לה להרגיש לרגע מה זה להיות אל ב-"Seeds of faith"...). 12. ולגבי סצינת התפוחים - זינה אכן שוקלת לרגע קט ברצינות לקחת ביס מהתפוח - היא נראית שבויה לחלוטין בשינוי שהתחולל בארס לנגד עיניה שניות מספר קודם לכן, אבל כמו תמיד, היא מפחדת ללכת בדרך הזו רחוק מדי ומוותרת. ואז דייטי חוזרת לעצמה, זינה מספיקה לסרב שוב לארס, ורגע קטן ויפהפה אחרי שהשניים האלה הולכים לאולימפוס (ארס מאוכזב בעליל, שימו לב לפנים שלו, לעמידה שלו), {ותתעלמו בבקשה מאנשי ערוץ 10 שתקעו בדיוק שם פיידאאוט ופרסומות!!!!!!!
} אז מייד אחרי שהשניים האלה עושים את דרכם חזרה לאולימפוס, המצלמה מתעכבת רגע על פניה של זינה, ואכן עיניה מלאות דמעות. לוקח לה עוד רגע קט להתנער ולחזור לעצמה, ואז הסצינה ממשיכה. מכאן ועד לסיום, הכל כרגיל... נייג´ל רואה את האור (זינה נהדרת, זינה נפלאה) וה-dynamic duo נדרשות במפתיע לענות על שאלה פרובוקטיבית במיוחד... רק שבדיוק אז נגמרת הבטרייה במצלמה...
סיום מצויין לפרק מצויין... :) ומחר - Path of vengeance...
Niff Kevin Smith 1963-2002 - Gone but not forgotten
 

Ponchu

New member
יפה מאוד ניפי, רק תוספת קטנה...

קודם כל, אני כותבת ממה שאני זוכרת כי אני אישית נרדמתי עשרים דקות לפני שהפרק התחיל (ותודה לאנשים הטובים שהקליטו לי אותו:)) בתור סאברית - ארס מדהים!!!! אין, הוא פשוט נפלא בפרק הזה. כלומר, באופן כללי, כמעט כל הפרקים (אם לא כולם, אני לא זוכרת) בעונה הזאת עם אל המלחמה מצויינים, אבל בפרק הזה ספציפית, כמו ב Old Ares יש לנו שיתוף פעולה כל כך חברי בין שניהם שפשוט כיף לראות את זה... בלי מוש, קיטש או קטעי דמעות סוחפים (מצטערת ניף, אני לא ראיתי את הצער בעיניה) אלא פשוט הכימיה הנהדרת שלהם כל פעם שהם פועלים ביחד... אגב, בנוגע ל"דבר החתול" הקודם... אני מאוד מאוד הצטערתי שגבריאל לא לקחה ביס מהתפוח... אני עדיין חושבת שבלונדי ושחורי היו יכולים להוות זוג שאין כדוגמתו... וכל מי שמתנגד יכול לפנות לספרייה הפרטית שלי שם שוכנים סיפורים שיכולים לשנות את דעתו... ו... כמובן... הנושא שלא נגענו בו (ויסלחו לי דפי ושרון שאני חייבת להעלות אותו) הסבטקסט... די.... נמאססססססססססססססססססס......... כן כן, האם הן נאהבות או לא נאהבות... אני מבטיחה לכם שאם אי פעם אני אפגוש את רוב (TPTB) אני אשב ואכריח אותו לצפות בכל העונה השישית מהתחלה עד הסוף... בשביל שיבין כמה זה מגוחך. לא נמאס להם לשחק בנו? כל העונה הרביעית... דמעות, חיבוקים נשיקות ו - "אני אוהבת אותך גבריאל". כל העונה החמישית - זינה וארס (להוציא את הקטעים שדחפו לנו לורידים סתם בשביל שאנשים מסויימים יהיו מרוצים) והעונה השישית בכלל נראית כמו מוס שוקולד אחד גדול, שלפעמים בא להקיא מרוב מתיקות. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מעדיפה לראות את זינה וגבריאל ביחד יותר מכל זוג אחר, אבל די! כמה אפשר לראות אותם משחקים עם זה... שוב כן ושוב לא ופתאום המצלמה מתקלקלת... ולדעתי? אם לא היה ביניהן משהו אז הן היו אומרות לא חד וחלק. רק כשיש דברים בגו מתחילים כל המבטים וההתלחשויות וכל מה שהלך שם.... (אני כל כך הולכת לחטוף על המשפט האחרון שלי) תגידו... אני היחידה שמשתגעת על מייקל? בתור אחת שכן ראתה הרקולס וחשבה שהוא פשוט הרבה יותר שווה מקווין סורבו? ו... למרות שחשבתי להתחיל על זה פתיל. מה נסגר עם הכותבים? זינה היא בת תמותה. שניה, אני אגיד את זה שוב. זינה היא ב ת ת מ ו ת ה!!!!! מה שאומר, היא לא יכולה לנצח אלים. מן קטע כזה שהתחיל בסוף העונה הראשונה ומאז הם לא מפסיקים אתו. היא לא יכולה לנצח את אודין, שהוא אמור להיות האל הכי חזק מבין האלים הנורדים, היא לא יכולה להילחם במייקל (המלאך) ומה פתאום שהיא תנצח את ארס? מישהו שם למעלה מודע לכך שהוא אל המלחמה? לא שאני לא מעריכה את כישרון הלחימה המדהים שלה... אבל בחייכם, היא מחזיקה בחרב עשרים שנה. הוא אלפיים... מי נראה לכם יותר טוב? עד כאן להיום...((:)
 

ares chosen

New member
רונה.....

את באמת תחטפי על המשפט האחרון שלך.........
לההה........סתם בצחוק....
הודעה נפלאה... ונכון... באמת נמאס מכל הסאבטקסט הזה...
אבל אני לא אומרת כלום כי אני שיפרית וכמובן שאני לא רוצה סאבטקסט...
אבל את אמרת את זה לא אני....
וחוץ מזה..נכון
מה פתאום היא מנצחת את ארס
לא מקובל עלי העניין הזה....
ואת לא היחידה שמשתגעת על מייקל...גם אני וגם ניפי (נכון ניפ?) מסכימות איתך כאן...ואני חושבת שאפילו דפי...
 

Dafi the Mighty

New member
את חושבת שאפילו דפי משתגעת על

מייקל?
לא, אני לא אוהבת את מייקל. אני לא סובלת את השחצנות שלו, אבל זה לא משנה את העובדה שהוא כל כך הצחיק אותי בפרק...
עם כל ה"מלאך"- "מלאך עליון!!!"
את הפרק הזה תכלס אני ממש ממש אוהבת, נמצא ברשימת הפרקים האהובים עליי לעונה. אבל כשראיתי אותו אתמול, לא נהניתי ממנו בהתחלה. לא יודעת למה, לא ברור לי, אבל לא נהניתי, בקושי חייכתי. אבל זה השתנה מהרגע שאיב הופיעה עד לסוף הפרק. בריאיון שלה איך שנייג´ל מזכיר את המאהב לשעבר, איב ככה מסתכלת עליו: "מה איתו?" זה היה פשוט גדול, הקריזה שלה... גם הקטע איתה בסוף, כשהיא אומרת לנייג´ל להרביץ לה ולמאמינים שלה... "!Do it" חחח...
נייג´ל היה מעולה. מייקל שיחק אותו בצורה ממש טובה, בהחלט, עיתונאי מעצבן שהולך לכל המקומות רק כדי להשיג חומר לכתבה שלו (מקומות כמו גן עדן וגיהנום- איך לעזאזל הוא הגיע לשם? יש לו חברים במקומות גבוהים?). גם הראיון שלו עם אודין ממש הצחיק אותי, והתמונה של "מקור אנונימי" הייתה על שולחן העבודה שלי כמה שבועות. איך שהכיסא זז שם, חחח... אבל אני שומרת טינה לאודין על כך שהוא זרק ברק על הטלוויזיה בדיוק כשהראו את הסצנה האחרונה בקאמינג הומ, נו באמת...
ארס, שוב, היה פשוט מעולה. אני אישית חושבת שהוא אכן היה עסוק, כשהוא בא לדלת שומעים רעש מתוך הבית, ואני דווקא שמעתי We´re busy ולא I´m busy, וזה שזינה מופיעה פתאום רק מחזק את התיאוריה...
את גרינהילדה אני לא אוהבת. לא אהבתי אותה בטרילוגיה, ולא אהבתי אותה כאן. לא יודעת למה. לב זהב ברור שיש לה, אבל אני לא אוהבת אותה. דייטי הייתה כזאת מותק!!!
פשוט מתוקה. איך שהמצלמה הגיעה היא "אוו, מה זה?!" פשוט, אין, מותק! סצנת התפוחים שכה אהבתי, ובכן, זה פשוט היה כל כך נפלא. איך שארס מגיע וזינה מסתכלת עליו במבט הזה ומאכילה אותו, והוא מקבל חזרה את האלוהות שלו וזינה אכן שבויה לחלוטין בשינוי שהתחולל בו, כשהוא מגיש לה את התפוח והיא באמת באה לאכול, עד שמישהי מפריעה... וזינה זורקת את התפוח לדייטי בלי להסתכל עליה בכלל כי המבט שלה נשאר על ארס- זה נראה לי מבט דיי עצוב. הופ, האהבה חוזרת לעולם, כולם מאושרים יותר וארס מציע לה שוב את התפוח, אבל היא מסרבת ומחזירה אותו לאודין. הקטע החמוד של "I´d expect nothing less" ואז ארס ודייטי עוזבים- ודווקא שם ערוץ עשר חייבים לצאת להפסקת פרסומות, יו!!! יכלתי להרוג אותם!
וכשחוזרים רואים את זינה עם דמעות בעיניים (אני לפחות ראיתי) והיא לוקחת נשימה ארוכה...
 

korinalir

New member
רק נקודה קטנה...

הממ כרגיל את מוציאה לי את המילים מהפה ואני מסכימה עם מה שאמרת על הפרק והדמויות אבל בקשר לארס הבן תמותה- לא לא לא הוא חייב להיות אל! זה נכון שהוא מקסים שהוא פגיע ואני אוהבת שהוא מאבד את הכוחות שלו לקצת זמן ten little warlords" לדוגמא. בכלל נחמד לראות אנשים עם כוחות מנסים להסתדר בלי לקצת אבל שזה נהיה שנתיים זה מוגזם לחלוטין. ולדעתי גם התסריטאים קלטו את זה ולכן אחרי שהוא hit rock bottom שיכור ואומלל מחפש חפוז מאחורי הבורסה היוונית הוא סוף סוף מקבל את האלוהות שלו בחזרה וכולנו יכולים לישון בשקט....טוב לא ממש בשקט אולי תתחיל מלחמה
 
והנה המחשבות שלי על הפרק (חלק א´)

שנכתבו כאן רק מטעמי שרשור
גם מכיון שאורך הודעה מקסימלי הוא 7000 תוים, ועברתי את זה (
), אז ההודעה בשני חלקים... בכל מקרה, אין ספק שזהו אחד הפרקים היותר מטורפים, אבל מקוריים בסדרה. הרי בכל סדרה יש פרק מוזיקלי, בכל סדרה יש פרק שהיום חוזר על עצמו, וכו´, אבל האם בכל סדרה יש פרק שבו נוחת מראיין משום מקום ומתחיל להציק לדמויות, ואפילו לוקח חלק בעלילה? האם בכל סדרה יכול להיות פרק שפתאום כולו תוכנית טלוויזיה שבעצם מעבירה את הסיפור? טוב האמת, שזה לא רעיון לגמרי של "זינה", זה היה עוד קודם לכן ב- "תיקים באפילה" בפרק מעולה שבו מאלדר וסקאלי הם חלק מהתכנית COPS, אבל בחייכם... מה זה מצלמה משוטטת, כשיש לכם את מייקל הרסט הכלכך..... אלוהי! (אלעד לוקח שניה לנשום ולהתאושש מהמחשבה על כמה מייקל הרסט פשוט כלכך........ אלוהי!) אי אפשר להתעלם גם מהמבטים המעולים שכל אחד נתן למצלמה בפעם הראשונה בתורו - זינה וגבריאל בהתחלה, למשל, שבזמן שנייג´ל דיבר עם זינה והיא בוהה כזה שניה במיקרופון שניה בו, גבריאל פשוט נותנת את המבט הכי עמוק שאפשר לתוך המצלמה, ומנסה להבין מה לעזעזל היא רואה (משחק מעולה של רנה
), או לחלופין המבט המוזר שאראס תקע למצלמה כשהוא ראה אותה פעם ראשונה... ענק! אבל כלום, כלום לא משתווה לתגובה של דייטי למצלמה! היא כמובן לא מעניין אותה מה זה, היא רק הבינה שמה שזה לא יהיה זה מכוון עליה, אז היא צריכה להראות טוב! פשוט גדול, היא כזאת.... דייטי!!!! (אלעד לוקח שניה לנשום ולהתאושש מהמחשבה על כמה דייטי פשוט כזאת............ דייטי!!!!) וכמובן, איב, שאין מה להגיד חוץ מ.... אין מה להגיד, פשוט איב, סטייל ריקי לייק.... אה!!!! ושוב אנחנו נפגשים עם אודין, שלדעתי היה טיפ-טיפה מיותר בפרק. הרגשתי קצת Over-Acting במשחק שלו, כי אחרי הכל השורות שלו לא היו מתוחכמות מדי, וגם לא היה לו תפקיד בעלילה בכלל חוץ מלתת כמה משפטים ולדחוף את נייג´ל לכוונים שאפילו שלט רחוב היה יכול להדריך אותו אליהם. כנ"ל לגבי כפופתו, גרינהילדה, בייוולף, וכשחושבים על זה, כל מי שקשור איכשהו לנורדים בפרק. מייקל (הארכי-מלאך) לעומת זאת, גם לו לא היה תפקיד בכלל בקידום העלילה, אבל זה פשוט תענוג לעיניים לראות אותו! צ´ארלז מיזור האלוהי (והשיער העוד יותר אלוהי, שמסתבר שהוא בכלל פיאה
), כלכך מלכותי... כלכך מלא בעצמו... ובכלל הקטע הכי טוב בדיאלוג הזה: נייג´ל: "הרי יצור נעלה שכמוך" -מייקל ((הארכי מלאך)) מרים גבה ומחייך נייג´ל: "יצור כלכך מלכותי" -מרים גבה שניה, מיישר גב ומחייך אפילו יותר במבט שאומר "טוב תראה, אתה צודק" נייג´ל: "יצור כה מושלם" -רואים את האגו עולה לו דרך הגב, לפרצוף, לשיער, במבט כזה שאומר "כן, כן, אני יודע, אני מושלם" אין, פשוט נקרעתי רק מעצם הקיום שלו שם
ואז כמובן כל הקטע של ה- "ARCHANGEL!", אויש, הוא פשוט....... גדול!!!!! (אלעד לוקח שניה לנשום ולהתאושש מהמחשבה על כמה מייקל ((הארכי-מלאך)) הוא פשוט...... גדול!!!!) ואני חייב לציין שוב כמה רנה שחקנית מעולה. היא פשוט מעבירה, בניגוד לשחקנים אחרים בפרק היום (אודין, שיעול שיעול), את התחושה של הדמות, לא של הרגש שהוא מנסה להעביר. סליחה, אבל גם המשחק של לוסי לא התקרב למשחק של רנה היום. אין, אין עליה! היא יושבת שם אצל נייג´ל, כולה מבולבלת, תמימה כזאת, נגררת בשיחה, ורואים על הפנים שלה שאין לה מושג על מה נייג´ל מדבר, ורואים שהיא חושבת באמת בראש "אולי הוא צודק?" או "אני אוהבת את זינה?" (חלק ב´ כתגובה להודעה זו)
 
המחשבות שלי על הפרק (חלק ב´)

"אני אוהבת את זינה"... נושא שעלה שוב ושוב בפרק. ("האם זינה אוהבת את גבריאל ולהפך" בניגוד ל- "האם זינה חושקת באראס ולהפך", וניגע בזה בהמשך). כבר בתחילת הפרק, בראיון עם אודין ("היא וה... משוררת הזאת שלה. כן, כאילו שאנחנו לא יודעים מה הולך שם..."), ומאוחר יותר בעוד אין ספור אזכורים שאני לא זוכר כלכך את כולם כרגע, אבל הבולט ביותר, חוץ מהסוף כמובן, היה הראיון של נייג´ל וגבריאל כדלקמן (ושימו לב טוב מאד לצורה שבה נייג´ל מנסח את השאלות). נייג´ל: "גבריאל. האם את וזינה, נאהבות?" (שימו לב, הוא לא שואל אם היא אוהבת אותה או להפך, הוא שואל אם הן נאהבות) גבריאל מסמיקה ומתבלבלת. "מה?" נייג´ל: "האם את וזינה נאהבות? האם הייתן בעבר?" גבריאל ממשיכה להסמיק ולהתחמק, ופשוט נראתה כלכך.... חמודה!!!! (אלעד לוקח שניה לנשום ולהתאושש מהמחשבה על כמה שרנה כלכך..... חמודה!!!!!) ואז נייג´ל משנה את הניסוח ושואל שאלה שמשמעותה אחרת לגמרי לאור הנסיבות הספיציפיות של הפרק: "האם את מאוהבת בזינה?" ואז היא אמרה "לא, אני לא אוהבת את זינה", ועל המבט שלה היה אפשר לראות הפתעה רבה מעצם העובדה שהיא אמרה את זה, היא היתה מופתעת בדיוק כמונו.... ואז כמובן באה זינה והסבירה הכל, שאין אהבה, כי היא לא קיימת יותר, לא עובדת, וכו´ וכו´, ככה שגבריאל לא היתה יכולה להגיד שהיא אוהבת את זינה גם אם היא היתה רוצה.... כי אין
... ובסוף, כשנייג´ל שואל אותן - "האם אתן נאהבות", והן שתיהן מתחילות להסמיק ולהחביא מבטים, ולתת אחת לשניה מבטים כאלה ודחיפות סמויות כאלה כביכול עם המרפקים... וגם כל הטררם, אם לא היה בינהן שום דבר, הן פשוט היו צוחקות עליו ואומרות "לא, מה פתאום". הן התנהגו, דיברו, ונראו כמו אנשים שמנסים להתחמק מהתשובה. זינה בהתחלה לא רצתה לענות (משהו שמאד מתאים לדמות שלה), וגבריאל דווקא כן (משהו שגם מאד מתאים לדמות שלה), ובקיצר, אם הן היו רוצות להגיד שלא, הן פשוט היו אומרות את זה, וכאן נפלנו לבאסה הגדולה שזינה זה אחרי הכל סדרת טלוויזיה, וזה היה טריק של המפיקים לא להגיד בזה כלום! ככה המפיקים שללו לגמרי את האופציה של "לא", אבל לא אשרו את האופציה של "כן". אררג! זה מרושע ולא יפה ופויה על הבמאי! ואם כבר בבימוי עסקינן, דווקא הבימוי היה מעולה בפרק. הבמאי אולי היה מניאק רציני, אבל הוא עשה את זה טוב! מכיוון שאנחנו כבר בנושא, אתייחס, שוב, לנושא הסאבטקסט. קחו למשל את סצינת הנגיסה בתפוח. כשזינה באה לנגוס בתפוח, התמונה נעצרת על גבריאל, שנותנת לה מבט של "את באמת רוצה לעשות את זה?" - לא מוש, לא כינורות, לא כלום. מבט ישר ולעניין. זה אולי שוב ציון לשבח לרנה (שכבר נגמרו לי עליה מילות השבח), אבל זה גם חלק מהבימוי, שהוא החליט להתמקד דווקא בגבריאל, אפילו שאין לה טקסט (שזה שיקול במאי יותר מתסריטאי), ושהוא נמנע ממוש! לפחות כאן
ואז מגיע הקטע שבו אראס נוגס בתפוח (הוא בעצם היה לפני זה, אבל לא חשוב). אם תסלחו לי, אני אתייחס לקטע הזה אחרי שאני אתייחס לקטע שאפרודיטה נוגסת בתפוח, מסיבות שתבינו מיד. כשאפרודיטה נוגסת בתפוח, האהבה חוזרת לה לעולם, והבמאי יקירנו מראה לנו קטע של זינה מחייכת ולבבות נופלים מסביבה, וכנ"ל גבריאל שלבבות נופלים מסביבה, ושוב זינה שמסתכלת על גבריאל עם לבבות, ושוב גבריאל שמסתכלת על זינה עם לבבות וכו´ וכו´.... תאמינו או לא, זה היה קטע מצחיק ביותר! כן כן, נורא צחקתי כשראיתי אותו, לא לגלוג, אלא פשוט צחוק קומי כזה, זה היה כזה הומאז´ מוזאר לסראטים מצויארים (אז התלהבתי מהמילה הומאז´! קורה!), ולא יודע, איכשהו בצורה שבה זה בומה זה היה מאד קומי ולא מושי, ואהבתי את זה. אני חושב שהבמאי של הפרק, ג´ון ליינג, זכאי להערכה רבה על זה שהוא הצליח להעביר את הס"ט בצורה שהיא מצד אחד אמיתית, ומצד שני קלילה ונעימה, ולא מושית ונמרחת. ונחזור שניה לסצינת התפוח... שימו לב לשינוי שחל בזינה, גבריאל, בייוולף (ובעיקר אפרודיטה!) עם הנגיסה של אפרודיטה בתפוח... מי היחידי שלא השתנה? אראס. אראס לפני הנגיסה של אפרודיטה, ניסה לשכנע את זינה לנגוס, כולם יודעים למה, גם הוא, גם היא, הוא אמר את זה בעצמו והיא אמרה את זה. הוא לעולם לא יפסיק לנסות. ואחרי הנגיסה של אפרודיטה בתפוח? אותו דבר בדיוק. הוא נראה אותו דבר, התנהג אותו דבר, דיבר אותו דבר. רצה אותו דבר, והביע את זה באותה צורה. כי אחרי הכל, נכון - אראס מאוהב בזינה. אבל רוב הזמן הוא פשוט אובססיבי כלפי בצורה שאין לה קשר לרגשות, כמו שיש לה קשר להישג. אתם יודעים מה, תמחקו את זה. אראס לא רוצה הישג עם זינה. לדעתי הוא פשוט נהנה מהמרדף. הוא יודע שזינה לא תסכים להיות האלה שלו ולשלוט איתו על אולימפוס. אבל הוא בכל זאת ממשיך לנסות. למה? כובע.והפרק של היום היה הוכחה לכך. גם כשלא היתה אהבה בעולם, הוא בכל זאת ניסה. וזה מראה שני דברים. שהרצון שלו לשלוט איתה הוא רצון יותר אינטרסנטי מזה שהוא אוהב אותה, מה שאף אחד לא שולל, אבל גם שזה רצון אמיתי - שזה באמת מה שהוא רוצה, עם או בלי אהבה. אבל בלי קשר לזה, כן - אראס אוהב את זינה, וכן, לזינה יש חולשה מסויימת לאראס. וזהו, אני חושב שאמרתי כל מה שהיה לי להגיד על הפרק. שזה הרבה, מאד, לשם שינוי. סליחה על האורך
-אלעד
 

OrphanOfWar

New member
ללא ספק פרק מבריק

אבל הסצינה הכי מבריקה לדעתי היתה הסצינה בה השטן מתייחס לכתב כאל אחד שבאופן טבעי יגיע לגיהנום מתוקף היותו עיתונאי
באופן כללי הגדולה בפרק הזה לדעתי היא השזירה הלא מעייפת של ההיסטוריה של זינה, דבר מועיל מאד לצופה אדוקה-לייט שכמותי
ולגבי סצינת הסיום, אני נוטה להאמין ל"כן" (נאהבות) - (מעבר לווישפול ת´ינקינג
). כמו שאמרת, להגיד "לא" היה לוקח להן בדיוק שנייה. אז למה ההיסוס? וחוצמזה, אולי הן בעצמן עוד בשלב של הגדרת היחסים - אולי היה איזה קטע אינטימי, אבל הן לא חשבו על עצמן במושגים של "נאהבות" או כל הגדרה אחרת. לכן אולי החלפת המבטים. מזכיר לי את התסכול של לראות תיקים באפלה כל כך הרבה שנים, עם התהייה המתסכלת של WILL THEY OR WON´T THEY לנצח.
 

Dafi the Mighty

New member
אני אגיב דיי בקצרה על כמה דברים

שמאד הפריעו לי בהודעה שלך. אני מאד מותשת עכשיו, אבל אני לא מסוגלת להתעלם מכך, אפילו שהדבר שאני הכי רוצה עכשיו (טוב, לא הכי, אבל...) זה לישון.
א. אל תתחיל עם ה"ככה המפיקים שללו לגמרי את האופציה של לא, אבל לא אשרו את האופציה של כן", פשוט אל תתחיל. אני מצטערת להגיד לך, אבל תאמין לי שאני רואה את זה בדרך שונה לחלוטין שלא שוללת לגמרי את האופציה של לא. מצטערת. ב. איך אתה יכול להגיד שארס לא השתנה לפני ואחרי? הוא השתנה בהחלט, רק חבל שלא שמת לב. שמת לב מה הוא אמר שם? להזכיר לך? לפני הוא אמר: Ares: You know, the weasel had a good idea become a goddess, we could have some kicks הוא מציע לה להיות אותו באולימפוס, אבל אחרי שחוזרת האהבה לעולם...
Aphrodite gave you back the power to *love*. Think about it, Xena. Think about the possibilities אז אני אומרת שכן היה בו שינוי. כי עובדה אחרי שחזרה האהבה לעולם הוא השתמש במונח אהבה. הוא ניסה, כי תמיד יש לו משהו אליה. אבל אל תגיד שהוא לא השתנה אחרי שהאהבה חזרה לעולם, כי הוא השתנה. והמבט המתוק שהיה לו? <ראה תמונה> אויש. וזהו! ומחר אני אגיב יותר לעומק על דברים אחרים... בעיקר על סצנת התפוח ועל הדמעות ש, אוקי, על הדמעות שאני ראיתי ושמעתי מזינה אחרי שארס ודייטי נעלמו להם.
 
מה זה "אל תתחיל"?

מה זה "איך אני יכול להגיד"? ככה אני רואה את הדברים! כבר אסור להיות בעל דעה בימנו?
 

Niff74

New member
מצטערת, גם אני לא יכולה שלא ../images/Emo54.gif

להגיב... שני דברים הטרידו אותי בעיקר בהודעה שלך. 1. כמו שדפי אמרה, הקטע של ה"שללו לחלוטין" - זה כבר לא הבעת דיעה אלא קביעת עובדה. אין דבר כזה "לחלוטין". בטח לא בסדרה הזו שהכל יכול לקרות בה ופרק אחרי שוב, כאילו כלום לא קרה. ואין דבר כזה "לחלוטין" - בדיוק בשביל זה המציאו את הביטוי - "לדעתי". אז "לדעתך", אחרי מה שהיה, קשה יהיה לראות יאדה יאדה יאדה... בדיוק כמו שאומרים, שבחיים אין never ואין always. 2. לגבי ארס - 2 דברים. אתה טוען שלמרות שאתה מוכן להודות שהוא אוהב אותה (באמת תודה), המרדף שלו אחריה נובע הרבה יותר מאובססיביות מאשר מאהבה. אז עם כל הכבוד, כנראה שנרדמת בשמירה אי שם בתחילת-אמצע עונה חמישית, ומרוב ניקורים פיספסת את "Looking death in the eye" שם המונולוג שלו מוכיח בדיוק את ההיפך, וגם עוד איזה אקט שולי לחלוטין שלו באיזה פרק נידח של סוף העונה - "Motherhood". זה היה בעליל מעשה מתוך אהבה טהורה ולא יותר מזה. לא אובססיה, לא מרדף ולא בטיח. מאז גם לא שמענו אותו מנסה אפילו להחזיר אותה אליו כקניין, שזה עוד משהו שנעלם מהעולם אי שם בעונה החמישית. הקטע שלהם ב-"coming home" היה קטע של אהבה טהורה. להסתכל למי שאתה *באמת* אוהב בעיניים ולהגיד לו שאתה מאמין שיש לכם סיכוי יחד ושלעולם לא תוותר זה לא מרדף. זה לא נאמר בשמחה של מי שנהנה לרדוף, אלא בעצב של מי שמנסה לשכנע את עצמו שבאמת יש לו סיכוי. ואני בטוחה שארס הוא לא היחיד שמצא את עצמו במצב כזה אי פעם. ברור לי שיש אפילו כאן בפורום לא מעט אנשים שלא מוכנים לקבל את העובדה שהם לא יזכו להיות עם אותו מישהו שהם *באמת ובתמים* אוהבים, כשהם בטוחים שיש הדדיות מסויימת ברגש. 3. עכשיו, לגבי היעלמות האהבה מהעולם וה"הוכחה" שארס לא באמת מאוהב, כי "עובדה" - הוא לא השתנה, לי יש תיאוריה אחרת בנושא. אני לא מאמינה, כמו שכבר כתבתי באחת ההודעות הקודמות שלי, שהאלים הם פשוט בני אנוש, רק שהם בני אלמוות ועם יכולות ו"אפקטים מיוחדים"... הם בנויים אחרת. הם פשוט *לא* אנחנו. מכלול התכונות שלהם הוא קבוע, הם שואבים את האנרגיה שלהם מהסגידה להם והתפשטות הכוח שמאפיין אותם בעולם (לצורך העניין "מלחמה" או "אהבה") אבל מכיוון שהם בנויים בצורה שונה והם אינם בני אנוש (ושים לב שאני לא משתמשת במונח "תמותה" אלא "אנוש"), הם עצמם לא תלויים בכוח של האלים האחרים. הכוח הזה כבר נמצא בתוכם. לא ברמה של הכוח השולט והיחודי שלהם, אבל הוא שם. כך שגם כשדייטי הפכה בת תמותה, אני לא מאמינה שהיא או ארס איבדו את היכולת לאהוב - גם דייטי עצמה אמרה שהאנשים שנדבקו אליה בפרק זיהו שיש בה עוד אהבה. זה לא דבר שמתבזבז... זה פשוט שם. זו היא. דוגמא עתיקה יותר לרעיון הזה מופיעה בפרק "Ten little warlords" שם ארס הופך לבן תמותה מכיוון שחרבו נגנבה. רוב האנשים מתחילים להשתולל והאלימות מתפשטת בארץ - זאת מכיוון שבני התמותה לא מסוגלים לשלוט בכל רגשות הכעס ובאלימות ללא אל מלחמה. ארס לא מושפע (במקרה זה כל הלוחמים, כולל זינה, לא מושפעים - דבר שפוגם בקו העלילה ההגיוני של הסדרה אבל זה מעולם לא הפריע ליוצרים...) בקיצור, אם לסכם, אני מאמינה שעם אובדן האלוהות של האולימפיים, הם מאבדים את חיי האלמוות שלהם, ואת ה"כוחות המיוחדים שלהם" (קרי, היכולת להיעלם ולהופיע כרצונם ולהטיח כדורי אש במי שרק יחפצו) כמו גם את יכולת שאיבת האנרגיה העצומה הזו מהאוכלוסיה שמשתמשת ב"כוח" שלהם. אבל תכונותיהם הבסיסיות אינן משתנות והם לא, ואני מדגישה - לא הופכים לבני אנוש רגילים. פגיעים יותר, חשופים ומבולבלים יותר - כן. אבל ממש לא בני אנוש. (ומיותר כמובן לציין שזו רק דעתי, ותיאוריה שמקורה במוחי הקודח)
Niff Kevin Smith 1963-2002 - Gone but not forgotten
 
הכנסת לי כלכך הרבה מילים לפה

ואמרת כלכך הרבה דברים שלא אמרתי בהודעה הזאת, שאני לא הולך בכלל להגיב.
 
למעלה