בעקבות התהייה של אבי שכולם חייבים לדעת את כל חוקי התנועה

סקר בשביל אבי - מי יודע מה אומרים 7 התמרורים הבאים ואם אתם לא יודעים, כמה תמרורים כן ידעתם?

  • את כל 7 תמרורים

    Votes: 0 0.0%
  • 6 תמרורים

    Votes: 0 0.0%
  • 5 תמרורים

    Votes: 0 0.0%
  • 4 תמרורים

    Votes: 0 0.0%
  • 3 תמרורים

    Votes: 0 0.0%
  • 2 תמרורים

    Votes: 0 0.0%
  • תמרור אחד

    Votes: 0 0.0%
  • אף תמרור

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

SupermanZW

Well-known member
לא ידידי, אתה טועה התרשים מתאים בדיוק בכדי למנוע תאונה.
1. כאשר אתה נכנס לכיכר שבה אתה רוצה לצאת ביציאה הראשונה אתה חייב לפני הכניסה לאותת ימינה,להכנס לכיכר בנתיב הימני,
להגיע אל היציאה הראשונה ולצאת וכך עד היציאה אינך חוצה אף יציאה.
2. כאשר אתה נכנס לכיכר שבה אתה רוצה לצאת ביציאה השניה אתה חייב להכנס לכיכר בנתיב השמאלי, להמשיך לנסוע בו עד
שעברת את היציאה הראשונה, לאותת ימינה, לעבור לנתיב הימני, להגיע ליציאה השניה לאותת ימינה ולצאת.
3. כאשר אתה נכנס לכיכר שבה אתה רוצה לצאת ביציאה השלישית, אתה חייב לפני הכניסה לאותת שמאלה,
להמשיך בנסיעה עד אחרי היציאה השניה, לאותת ימינה, לעבור לנתיב הימני, ולצאת.
על הכללים האלה עובדים הרבה בקורס התיאוריה בספרד ומקפידים מאוד בטסט המעשי.
טעות אחת והמורה שיושב ליד הנבחן בולם, והנבחן נכשל.
בספרד, בטסט, המורה יושב ליד הנבחן והוא זה שאחראי לבלום במקרה שהנבחן עושה טעות חמורה שעלולה לגרום לתאונה,
אסור למורה לדבר עם הנבחן!!
הטסטר יושב מאחור נותן הוראות לאן לנסוע, ואם המורה לחץ על דוושת המעצור הנבחן נכשל מיידית.
וכשיש דבר כזה:
 

אבי בן 1231

Well-known member
כאשר יהיה דבר כזה בישראל, מה שבינתיים אין, המחוקק ידאג להסדיר כיצד יש לנהוג.
כל מה שכתבתי הוא לא מהגיגי לבי, אלא אלה הן ההנחיות שקיימות כיום בישראל ובמקרה ידוע לי שגם בספרד ועל פיהן יש לנהוג!!
הבעיה היא שרוב הנהגים בישראל אינם יודעים את הכללים האלה.
כאשר אני הוצאתי רשיון נהיגה בשנת 1972, לא היו קיימים כללים אלה היות ולא היו כיכרות כאלה.
כאשר חזרתי לישראל מספרד לא ידעתי שקיימים הכללים האלה עד שנכנסתי לאתר של משרד התחבורה וראיתי שאלה אותם כללים בדיוק כמו שלמדתי בספרד.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא ידידי, אתה טועה התרשים מתאים בדיוק בכדי למנוע תאונה.
1. כאשר אתה נכנס לכיכר שבה אתה רוצה לצאת ביציאה הראשונה אתה חייב לפני הכניסה לאותת ימינה,להכנס לכיכר בנתיב הימני,
להגיע אל היציאה הראשונה ולצאת וכך עד היציאה אינך חוצה אף יציאה.
2. כאשר אתה נכנס לכיכר שבה אתה רוצה לצאת ביציאה השניה אתה חייב להכנס לכיכר בנתיב השמאלי, להמשיך לנסוע בו עד
שעברת את היציאה הראשונה, לאותת ימינה, לעבור לנתיב הימני, להגיע ליציאה השניה לאותת ימינה ולצאת.
3. כאשר אתה נכנס לכיכר שבה אתה רוצה לצאת ביציאה השלישית, אתה חייב לפני הכניסה לאותת שמאלה,
להמשיך בנסיעה עד אחרי היציאה השניה, לאותת ימינה, לעבור לנתיב הימני, ולצאת.
על הכללים האלה עובדים הרבה בקורס התיאוריה בספרד ומקפידים מאוד בטסט המעשי.
טעות אחת והמורה שיושב ליד הנבחן בולם, והנבחן נכשל.
בספרד, בטסט, המורה יושב ליד הנבחן והוא זה שאחראי לבלום במקרה שהנבחן עושה טעות חמורה שעלולה לגרום לתאונה,
אסור למורה לדבר עם הנבחן!!
הטסטר יושב מאחור נותן הוראות לאן לנסוע, ואם המורה לחץ על דוושת המעצור הנבחן נכשל מיידית.
צודק, טעיתי, פיספסתי משהו בתרשים וחשבתי שבפנייה השלישית והרביעית, היציאה ממנה היא מהנתיב השמאלי כפי שכתבתי בס'1 שלי.
מהתבוננות, שוב, בתרשים, מתואר, בדיוק, כפי שתיארת (y) ואכן זה המצב הכי בטיחותי (הרע במיעוטו :)) להשתלב בכיכר ולצאת ממנה.
הסיבה שזה הרע במיעוטו כי בכל זאת יש את הכשל של אי סינכרון בין הנכנסים לכיכר ממקומות שונים כפי שפירטתי בס'2, אך מה לעשות, אין מושלם :(
 

אבי בן 1231

Well-known member
צודק, טעיתי, פיספסתי משהו בתרשים וחשבתי שבפנייה השלישית והרביעית, היציאה ממנה היא מהנתיב השמאלי כפי שכתבתי בס'1 שלי.
מהתבוננות, שוב, בתרשים, מתואר, בדיוק, כפי שתיארת (y) ואכן זה המצב הכי בטיחותי (הרע במיעוטו :)) להשתלב בכיכר ולצאת ממנה.
הסיבה שזה הרע במיעוטו כי בכל זאת יש את הכשל של אי סינכרון בין הנכנסים לכיכר ממקומות שונים כפי שפירטתי בס'2, אך מה לעשות, אין מושלם :(
אין שום בעיה, אם כולם ישמרו על הכללים האלה לא תהיה תאונה אחת.
הגענו למצב שנהג שנכנס לכיכר מבלי לתת זכות קדימה צופר כמו מטורף ומנסה לסגור אותך היות ולדעתו אתה, הנוהג כחוק, מטורף!!
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כל הכבוד לך מצאת תמרורים שכמעט או חלק מהם בכלל אינם מופיעים בדרכים, חלקם הכרתי והחלק שלא מופיע בדרכים לא, ואני אשאל אותך שתיים שלוש שאלות ולא בקשר לתמרורים אלא להתנהגות בכביש.
אני מזמין אותך לצלם מקום בארץ בו מופיעים התמרורים ס-20 ו ס-10, אם איני טועה גם תמרור 815 לא ראיתי מעולם שמופיע בדרכים.
1. תן הסבר, אך מדויק שלב אחר שלב, כיצד אתה נכנס לכיכר בה יש שני נתיבים מכביש בן שני נתיבים, כאשר אתה רוצה לפנות שמאלה??
2. באיזה נתיב אתה נוהג להשתמש בכביש בן שני נתיבים, שלושה נתיבים, או ארבעה נתיבים?
3. האם אתה נוהג להשתמש באופן קבוע באיתות כאשר אתה יוצא לעקיפה, חוזר מעקיפה או פונה?
4. האם אתה מסוג הנהגים שנותן זכות קדימה לרכב הנמצא בכיכר כאשר אתה מתקרב לכיכר?
מופיעים, אך לרוב לא מתייחסים אליהם במשמעותם המלאה.
כשאני רואה תמרור שאני לא מכיר, קורה לעתים בחו"ל, אני מתייחס אליו בתור תמרור אזהרה שעליי להוריד מהירות ויותר לפקוח את העיניים, ברוב המקרים זה תופס.
לגבי שאלותך, השבתי לך במקום אחר בשרשור (ראה תגובה #12 שלי).
 

SupermanZW

Well-known member
מופיעים, אך לרוב לא מתייחסים אליהם במשמעותם המלאה.
כשאני רואה תמרור שאני לא מכיר, קורה לעתים בחו"ל, אני מתייחס אליו בתור תמרור אזהרה שעליי להוריד מהירות ויותר לפקוח את העיניים, ברוב המקרים זה תופס.
לגבי שאלותך, השבתי לך במקום אחר בשרשור (ראה תגובה #12 שלי).
אתן לך דוגמה היכן זה לא תופס: צפון אמריקה. אתה אמור לפנות ימינה גם באדום אם הדרך פנויה למעט אם יש תמרור המורה אחרת, יש פניות שמאלה שעבורן יש הבהוב ירוק עם חץ שמאלה ותיירים טועים בהן לעיתים קרובות כי הם מניחים שמרגע שנפסק ההבהוב אסור לפנות שמאלה, אך זו לא משמעות ההבהוב. משמעות ההבהוב היא שלתנועה בצד הנגדי הרמזור אדום וכשנפסק ההבהוב הרמזור שלהם ירוק. כשיש הבהוב אם חץ שמאלה מותר לפנות שמאלה ואין סכנה שמכונית מהצד הנגדי תעבור באותו זמן, אך כשאין הבהוב, במידה ואין תנועה בצד הנגדי מותר לפנות שמאלה (אם האור הלא מהבהב הוא ירוק) ומי שלא יפנה כשהדרך פנויה יצפצפו לו. עוד דוגמה: צומת ארבעה כיוונים עם תמרור עצור מכל כיוון - על הנהגים לעבור על פי סדרם בתור. כשמגיעים לתמרור עוצרים ורואים מי הגיע קודם לכיוונים האחרים בצומת, כשמגיע תור הנהג הוא צריך לעבור, אם לא יעבור הוא יעכב את שאר הנהגים וירגיז אותם. אם קרה שהוא הכי ימני זה לא אומר שתורו לעבור, כי עוברים על פי סדר ההגעה לצומת ולא על פי מי הכי ימני. אם ינסה לעבור כי הוא הכי ימני וזה לא תורו הוא עלול לגרום לתאונה. הורדת מהירות לא יכולה להחליף את ידיעת חוקי התנועה.
 

משתפרת1

Well-known member
כאן מול המסך חלק מהתמרורים יכולים לא להיות ברורים, אך בכביש הם הרבה יותר מובנים. כפי שכתבה כוכבית, וכפי שדי ברור משרטוט מפרצי העצירה בצד הכביש (שמופיעים במנהרות, למשל, ובכבישים עם שולים צרים) ומפנס צבעוני לפני איזור בו עובדים בכביש.
מניחה שמה שנהג חייב לסגל לעצמו זו רגישות לכביש, למה שמצוייר עליו, לתמרורים ולשלטים שלצידו ולאורות האזהרה השונים.
 
למעלה