לוחות זמנים של קווים אדומים אחרים בעולם

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte
 

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

מאלאגה - בניגוד להשוואה בין הקו האדום לקו מטרו אמיתי מדובר בהשוואה למטרו - רק"ל דומה. בעוד שהקו הכחול תת קרקעי במלואו, לקו האדום יש מקטע רק"ל עילי ממערב לאחד מכבישי הטבעת של העיר, באזור האוניברסיטה הטכנולוגית.


מצד שני לוח הזמנים שונה בתכלית - השוס הגדול הוא שבשישי, שבת וערבי חגים הקו פועל עד 01:30 בבוקר שלמחרת.

בימי א' השירות בקו הוא מ 07:00 עד 23:00, עד 09:30 התדירות היא פעם ב 12 דקות, אחרי - כל 9 דקות. יש לציין שקו 1 האדום וקו 2 הכחול חולקים מקטע משותף בן תחנה אחת ולכן התדירות מוגבלת בגלל שיתוף המסילות.

מתישהו החורף אני צריך "לחנוך" את המקטע החדש מתחנת הרכבת הראשית למרכז העיר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte
לא רק זה. יש מצב אפילו שלנהגים בקווים סביב העולם יש פחות שערות על הראש מהנהגים הקרחים בקו האדום הישראלי ובמקרים מסוימים אף התגלו נהגים ג'ינג'ים, מה שלא קיים בארץ. קו תאום עאלק :).
 

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

לונדון, הקו המרכזי:

בגלל רכבת הלילה שבין שבת לראשון אין באמת "רכבת ראשונה" ביום א'. השירות הלילי ממשיך עד לשעות הפעילות הרגילות ב 5:30 - 6:30 בבוקר ואז מתחילה תדירות יום א' הרגילה ששיאה ב רכבת כל 3 דקות. הרכבות האחרונות יוצאות מענפי הקו אחרי 23:00 ומליבת הקו הרכבות האחרונות לפרברים הן בסביבות 23:30.

כיאה לבריטניה אין לו"ז מרוכז פשוט להבנה, אלא טופס חיפוש מסובך לפי מוצא, יעד ושעה. לא אידאלי למי שרוצה להראות עיקרון, אבל משום שברוב העולם תח"צ 7 ימים בשבוע זו עובדה קיימת ההנחה היא שאתם רוצים לתכנן נסיעה ספציפית.


הרצתי חיפוש בליבת הקו. יש לקו שני ענפים מכל צד.

אני מצרף גם את מפת תחתית הלילה וחיפוש לו"ז מגוגל לפי מוביט.
 

קבצים מצורפים

  • night-tube-map.gif
    night-tube-map.gif
    KB 320.5 · צפיות: 0
  • Screenshot_20230901-114251_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230901-114251_Samsung Internet.jpg
    KB 358.4 · צפיות: 0

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

קהיר. M2 הוא הקו האדום באם מערכות המטרו של העולם הערבי.

לפי האתר יש "ימים רגילים" ו"ימי רמדאן". אין התייחסות נפרדת ליום שישי, אבל בצילום מסך ממפות גוגל היום ( ו', 1.9.23 ) רואים בברור שהקו פועל, אז אני מניח שיום שישי נחשב יום רגיל.

בימים "רגילים" המטרו פועל מ 05:00 עד 00:00 ובימי רמדאן - 05:00 עד 02:00

 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230901-120048_Maps.jpg
    Screenshot_20230901-120048_Maps.jpg
    KB 561.6 · צפיות: 0

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

קזבלנקה. רק"ל קו 1 הכתום, נסתפק בו כי הצביעה החיצונית של הרק"לות בעיר אדומה. משום מה אין קו אדום לא בקזבלנקה ולא בראבט.


לידיעת השרה רגב: במרוקו יום שישי נחשב יום חול ! בצילום המסך המצורף ניתן לראות שיש לרק"ל לו"ז ב-ו, לו"ז ש, ולוז א וחגים. נראה שהשלטונות במרוקו, מדינה שיש לה גבולות יבשתיים עם אירופה - מובלעות סאיוטה ומלייה של ספרד - בחרו לתאם את שבוע העבודה שלהם עם היבשת כדי לאפשר ניצול יתרונות השפה וההשכלה שלהם בעבודה מרחוק מול היבשת ובעיקר צרפת.

אז בשישי לא רק שיש תח"צ בקזבלנקה - זהו תח"צ של יום חול ! זהו הלו"ז המורכב יותר שאצרף, תדיורויות שיא של פעם ב 5 דקות, אך שתדירויות של 7 ו 10 דקות נפוצות גם הן.

המרוקאים מקבלים לו"ז שבת ולוז ראשון נפרדים, כמקובל באירופה. בלו"ז ראשון הקו הכתום של קזבלנקה פועל בין 05:30 ל 22:30, תדירויות שיא של פעם ב 10 דקות.

חבל שהשרה רגב חטאה לתפקידה ולא למדה את הנושא ב"סיור המקצועי" שלה במרוקו.

כבר הדגמתי בפורום שרכבת הקליע המרוקאית (ייבוא של TGV צרפתית למרוקו) נוסעת ביום שישי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230901-130433_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230901-130433_Samsung Internet.jpg
    KB 274.9 · צפיות: 1
  • Screenshot_20230901-130318_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230901-130318_Samsung Internet.jpg
    KB 265 · צפיות: 1
  • Screenshot_20230901-130157_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230901-130157_Samsung Internet.jpg
    KB 229.4 · צפיות: 1
  • Screenshot_20230901-130143_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230901-130143_Samsung Internet.jpg
    KB 243.6 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

ועכשיו לתאומה הניו יורקית של כפר חב"ד- תחנת Utica Avenue בקראון הייטס. יש בה גם משהו מקרליבך בגלל צבעי הקווים.


לפי הלו"ז הוויקיפדי אין הבדל לפי ימים אלא רק לפי שעות:
קו 2 האדום - שירות אקספרס נגד כיוון העומס
קו 3 האדום - הכל חוץ ממאוחר בלילה (הסאבווי פועל 24 שעות ביממה)
קו 4 הירוק - כל הזמן
קו 5 הירוק - שירות שעות שיא מוגבל.

התחנה במפות גוגל:
אם יוצאים מהסימון ולוחצים על הלוגו של MTA מקבלים את לוח הרכבות בזמן אמת. יהיה מעניין לצפות בו היום (שבת 2/9/23) ומחר.

אפילו בקראון הייטס הקהילה החרדית מקבלת את העובדה שהתחבורה הציבורית זורמת 7 ימים בשבוע, וזה לא מפריע להם כהוא-זה.

אתר ה Mta לא מציג לוחות זמנים אלא מאפשר לבחור נסיעות ספציפיות. כמו במקרה של TFL מדובר במערכת תדירה שמפעיליה לא חושבים שיש למשתמשיה צורך בלו"ז כי ממילא הרכבות באות כל כמה דקות. בשיטת האקספרס המסובכת הנהוגה בניו יורק עדיף לעלות על רכבת מקומית לתחנות ההחלפה לאקספרס מאשר להמתין לרכבות אקספרס נדירות.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230902-113733_Maps.jpg
    Screenshot_20230902-113733_Maps.jpg
    KB 630.6 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

Iנמשיך לקו האדום בעיר לימודיו של הגאון מקיימברידג' (מסטיוסטס), הקיסר מקיסריה, חלק ממערכת הסאבווי של בוסטון.


כיאה לניו אינגלנד הפוריטנית המידע באתר ה MBTA מסודר ופשוט להבנה: בימי א' הסאבווי פועל בערך מ 6 בבוקר עד לחצות וחצי בערך ברוב הענפים ועד חצות בענף בריינטרי.

חבל שבשנות השבעים לא היה שם "הראשון שיזהה" את יתרונות התח"צ 7 ימים בשבוע.

בהצדעה ל"מסיבות התה" של מצדדי התח"צ בארץ.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230902-123746_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230902-123746_Samsung Internet.jpg
    KB 414.8 · צפיות: 0

Ccyclist

Well-known member
אתמול הפציעה אצלי בפייסבוק מודעה לקידום ישראל שטענה שהקו האדום הוא "תאום" של קו אדום אחר. ביררתי מה לוח הזמנים של הקו האמור והוא פועל כמובן 7 ימים בשבוע ומשרת את כל צרכי חייהם של נוסעיו. קו שאינו פועל יום וחצי בשבוע אינו יכול להקרא "תאום" של קו שניתן להסתמך עליו גם בימים החופשיים של הציבור.

כתגובה הפרובוקציה ולטענת השווא ארכז במהלך היום כמה וכמה לוחות זמנים של קווים אדומים (או במסגרת המערכות אליהן הם משתייכים) כדי להראות מהו השירות שמערכות הסעת המונים אמיתיות נותנות לנסעים ביום או ימי המנוחה. במקרים שהכל מוצג ביחד אביא את המקבץ, במקרים שיש עמוד נפרד - אביא את יום א' באירופה, האמריקות והמזרח הרחוק ואת יום ו' במדינות האיסלאם.

משום שהייתי במספיק ארועים יהודיים אורתודוקסיים בבריטניה בזכות התח"צ אינני מקבל את תירוץ ה"יהדות" או את התיקוץ הכאילו סוציאלי. רוע הוא רוע ובעוד כשבועיים נראה את הפקקים שהוא גורם לאוכלוסיות שכן נוהגות.

נתחיל ברומא:


ברומא יום א' הוא במתכונת יום חול, א-ה. המטרו פועל מ 05:30 עד 23:30. בימים שישי ושבת המטרו פועל מ 05:30 ועד 01:30 בבוקר למחרת. בקו B הרכבת האחרונה מוקדמת בכ 5 דקות מאלו של קווים A ו C. התדירויות במהלך היום מגיעות לכדי 2-3 דקות תלוי בקו ובערב יש תדירויות מינימום פחותות המצויינת בערך. קו A משרת את הוותיקן. בימי א' כשהאפיפיור מדבר לרבע מיליון המאמינים שבכיכר מהמרפסת - חלק ניכר מהם הגיעו בקו A האדום של המטרו של רומא.

Habemos Transporte

טהראן: קו 1 האדום הוא הקו הראשון של המטרו ונפתח ב 1999.

הקו פועל 7 ימים בשבוע, בימי חול מ 05:30 עד 22:00 (כנראה שאין חיי לילה טובים ברפובליקה האיסלאמית) ובשישי מ 06:00 בבוקר עד 22:00

לא הלכתי ישירות לאתר אלא לאתר משני שמקדם את התיירות הנכנסת לאיראן.


מה שמעניין בלו"ז שאצרף הוא כיצד האיראנים משחקים עם התדירויות כדי ליצור שירות שיא במהלך השבוע לעומת תדירויות סוף השבוע. בימי השבוע יש שעות שיא עם רכבת כל 4 או 5 דקות בעוד שבשישי השיא הוא רכבת כל 7 דקות ובבוקר ובערב - כל 10 דקות. ככה בונים תדירות יום מנוחה שמשרתת את מנוחת הציבור וחוסכת משמרות נהג. התדירות הנמוכה של פעם ב 20 דקות נשמרת ל 05:30-06:10 מתחנת תג'ריש שבצפון טהראן בעוד שאין לה מקבילה מתחנת ריי שבדרום העיר.

בגלל הסנקציות גוגל מראה איפה נמצאות תחנות מטרו טהראן, אבל לא את הקווים (נכון לרגע זה גם אלו של מאלאגה או גוש דן לא מופיעים כקווים בטאב התח"צ) ואף לא את מידע הנסיעות.

אני מצרף מפה קצת מטושטשת של מטרו טהראן ואת לו"ז קו 1 האדום.
 

קבצים מצורפים

  • Tehran-Metro-Map-2022.jpeg.jpg
    Tehran-Metro-Map-2022.jpeg.jpg
    KB 64.1 · צפיות: 1
  • Tehran-Metro-Line-1.jpg
    Tehran-Metro-Line-1.jpg
    KB 108.7 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:
הבעייה שלכופים הדתיים יש טיעון 1

"זאת מדינה יהודית!"

כאשר, כמובן, רק הפרשנות שלהם על יהדות היא נכונה ואין בלתה,
וכמובן אסור להתפשר עם הכפירה.
הנזק הסביבתי שהם גורמים על ידי עוד רכבים שנקנים ונוסעים בהם.
הנזק הנפשי של מי שלא יכולה לנסוע כי אין רכב או רשיון נהיגה.
והעובדה שזה לא מקטין כלל "חילול שבת" כי מי שלא בחר בפרשנות החרדית לא יקיים את חוקי היום השביעי שלהם בכל מקרה.
(אגב בקו האדום זה מקטין חילול שבת בפרהסיה כי רקלת מחליפה הרבה מכוניות ויש לה קטע תחתי שלא רואים אותו)
 

Ccyclist

Well-known member
הבעייה שלכופים הדתיים יש טיעון 1

"זאת מדינה יהודית!"

כאשר, כמובן, רק הפרשנות שלהם על יהדות היא נכונה ואין בלתה,
וכמובן אסור להתפשר עם הכפירה.
הנזק הסביבתי שהם גורמים על ידי עוד רכבים שנקנים ונוסעים בהם.
הנזק הנפשי של מי שלא יכולה לנסוע כי אין רכב או רשיון נהיגה.
והעובדה שזה לא מקטין כלל "חילול שבת" כי מי שלא בחר בפרשנות החרדית לא יקיים את חוקי היום השביעי שלהם בכל מקרה.
(אגב בקו האדום זה מקטין חילול שבת בפרהסיה כי רקלת מחליפה הרבה מכוניות ויש לה קטע תחתי שלא רואים אותו)

אני יודע שאנחנו באותו הצד, אבל אינני מקבל את הטענה הכאילו יהודית של העוצר.

הדגמתי מספר פעמים עד כמה תחבורה ציבורית בשבת וראשון היתה אמצעי מפתח לקיום חיי קהילה יהודיים בחו"ל. מבחינתי זו היהדות ואין בלתה - ואני חוזר על העובדה שמרבית קרוביי חברים בבתי כנסת אורתודוקסיים. היהדות האשכנזית שלפני הציונות היתה דומה למסורתיות המזרחית - מחוייבות מסויימת לעקרונות וערכים, אך פשרנית וללא הקפדה מוחלטת. אפילו יש לנו מילה יידישאית למי שמקפיד יותר מדי - פרום Frum , וביטוי חריף יותר כשההקפדה עוברת את גבולות המקובל אצלנו - משוגנע פרומר Meshugana Frummer.

הייתי נוכח בבר מצווה בבית כנסת אורתודוקסי שאחריו מרבית הנוכחים נסעו לבית אחד הקרובים לארוע משפחתי פרטי יותר. היה רק זוג אחד שלא המשיך אחרי הארוחה בבית הכנסת כי הם לא נסעו בשבת. הם לא זרקו עלינו אבנים כמו הגויים בארץ אלא נפרדו מאיתנו יפה והזמינו אותנו אליהם בתאריך אחר. זו היהדות כפי שהתקיימה ברציפות, לא ההקצנה של הדתיים והחרדים בארץ.

ואני משתמש במילה גויים כי למשמע הרעיון שאם היו מגיעים ברכב בשבת לבית כנסת אורתודוקסי דומה לשלה בארץ היו זורקים עליה אבנים, דודה רבא שלי - רופאה ו Lay Judge (סוג של מומחה משפטי) אמרה בפירוש: That's not Jewish.

אינני רואה מה יהודי בלמנוע גישה לרשת הקרובים והחברים שהיא בסיסה של כל קהילה יהודית.

אוכלוסיות חילוניות ומסורתיות בארץ לא גרות במרחק הליכה מאותו בית הכנסת אלא מתפזרות בין שכונות שונות בעיר, ערים שונות בארץ, ומגיע גם לאלו בהם שלא נוהגים לקיים את הקשרים האלו.

אגב - המוסר של הדתיים הלאומיים והחרדים בארץ אינו יהודי קלאסי של פשרה והכלה אלא מוסר החורבן של העדפת הפורמאליות של הדת על צרכי הציבור. "לא חרבה ירושלים אלא משום שדנו בה דין תורה". הם יהדות בית שמאי ללא אלמנט של לפנים משורת הדין ופשרנות שהיתה חיונית לשרידת היהדות.
 
נערך לאחרונה ב:

DAVIDADATO

Well-known member
הבעייה שלכופים הדתיים יש טיעון 1

"זאת מדינה יהודית!"

כאשר, כמובן, רק הפרשנות שלהם על יהדות היא נכונה ואין בלתה,
וכמובן אסור להתפשר עם הכפירה.
הנזק הסביבתי שהם גורמים על ידי עוד רכבים שנקנים ונוסעים בהם.
הנזק הנפשי של מי שלא יכולה לנסוע כי אין רכב או רשיון נהיגה.
והעובדה שזה לא מקטין כלל "חילול שבת" כי מי שלא בחר בפרשנות החרדית לא יקיים את חוקי היום השביעי שלהם בכל מקרה.
(אגב בקו האדום זה מקטין חילול שבת בפרהסיה כי רקלת מחליפה הרבה מכוניות ויש לה קטע תחתי שלא רואים אותו)
בארה"ב אין מסחר בבורסה ביום ראשון בגלל יום מנוחתם של הנוצרים אבל התחבורה עובדת 24/7 ובברית החדשה/ישנה לא רשום "ותשמור את יום ראשון כיום מנוחה"
 

Ccyclist

Well-known member
בארה"ב אין מסחר בבורסה ביום ראשון בגלל יום מנוחתם של הנוצרים אבל התחבורה עובדת 24/7 ובברית החדשה/ישנה לא רשום "ותשמור את יום ראשון כיום מנוחה"

בארה"ב הבורסה סגורה בשבת וראשון כי זה סוף השבוע המערבי. יש שם הפרדה קשיחה בין הדת למדינה משום שהעדות הדתיות הרבות אליהן השתייכו האבות המייסדים חוו רדיפה דתית בבריטניה (שם לכנסייה האנגליקנית בראשות המלך היה מונופול דתי) ולכן חוקת המדינה החדשה נועדה למנוע מצב שעדה דתית כלשהי תהפוך לגורם דומיננטי המסוגל להכתיב "דת מדינה" לשאר האזרחים. אגב - הקהילות היהודיות הקטנות שהיו קיימות ברגע הקמתה של ארה"ב נהנו מאותם זכויות חופש דת שהאבות המייסדים קבעו בחוקה.

באשר למסחר ביום א' - היו בארה"ב מגבלות מסחר מקומיות, ומגבלות על פתיחת מקומות שמוכרים אלכוהול בימי א' בעיקר בבקרים שהיו הזמן המסורתי לתפילות בכנסייה.
 
גם בנצרות וגם האסלאם דחו את רעיון השבת היהודי.
היהדות (כרגיל...) מבקשת להתבדל ולהיות שונה, כך שההשוואה ליום ראשון הנוצרי ובטח ליום שישי המוסלמי מופרכת לחלוטין ולא רלונטית.

בכל המקומות הללו גם אין את עצם העובדה שברוב הערים המדוברות כ-50% מהאוכלוסייה לא יצרכו את השירות מעצם מהות היום.
 

Ccyclist

Well-known member
גם בנצרות וגם האסלאם דחו את רעיון השבת היהודי.
היהדות (כרגיל...) מבקשת להתבדל ולהיות שונה, כך שההשוואה ליום ראשון הנוצרי ובטח ליום שישי המוסלמי מופרכת לחלוטין ולא רלונטית.

בכל המקומות הללו גם אין את עצם העובדה שברוב הערים המדוברות כ-50% מהאוכלוסייה לא יצרכו את השירות מעצם מהות היום.

אם אין דרישה מצד 50% - אז שישרתו את ה 50% הנותרים. מערכות אחרות מתאימות את עצמן לצרכי הנוסעים, לא את הנוסעים שרוצים לנסוע לדרישות מוגזמות של מי שלא נוסע.

קראון הייטס בניו יורק, מעוז חב"ד, היא הוכחה שהתחבורה הציבורית לא מפריעה כהוא זה לציבור החרדי. כנ"ל סטאמפורד היל בלונדון.

סוף השבוע המערבי נועד להכיל הן את יום א' והן את השבת היהודית.

מקבילו הישראלי צריך לקחת בחשבון את הציבורים הרבים שרוצים לנסוע בו ולהציע תח"צ סדירה למי שצריך.
 
הסיבה שאין תחב"צ בשבת היא לא כי זה מפריע באופן אישי למישהו.
אלפי דתיים בחיפה חיים עם העובדה הזו.

יש החלטה של מדינת ישראל להתבדל כמדינת היהודים ושביתה ושמירת שבת במרחב הציבורי היא אחד העובדות המהותיות שלה- לדברי ולתפיסת הוגים ציונים חילונים רבים שהקימו את המדינה הזו (ראה ערך דיזינגוף, אחד העם, כצנלסון ורבים אחרים.).

יש משהו בזה שאנחנו לא יהודים בגלות ברו פארק מוקפים בגויים אלא במדינת העם היהודי בארץ ישראל- מקום שאפשר לתקף את העובדה שמה ששמר על ייחודו ובידולו של העם הזה זה הרבה בזכות השבת הציבורית.

אני לא נכנס כרגע לדיונים בנושא של דת- מדינה, שירותים בסיסים, עידוד תחב"צ, שוויון ומה לא..., כולנו כבר מכירים אותם וחפרנו עליהם כאן.

הייתי נדיב בשימוש במספר 50%. כמות המשתמשים הזעומה (יחסית) הן בשל השבת והן בשל סוף השבוע לא מצדיקה הפעלת רק"ל אלא שרות אוטובוס משלים בדיוק כמו קווי לילה בכל עיר שמכבדת את עצמה.
 

Ccyclist

Well-known member
הסיבה שאין תחב"צ בשבת היא לא כי זה מפריע באופן אישי למישהו.
אלפי דתיים בחיפה חיים עם העובדה הזו.

יש החלטה של מדינת ישראל להתבדל כמדינת היהודים ושביתה ושמירת שבת במרחב הציבורי היא אחד העובדות המהותיות שלה- לדברי ולתפיסת הוגים ציונים חילונים רבים שהקימו את המדינה הזו (ראה ערך דיזינגוף, אחד העם, כצנלסון ורבים אחרים.).

יש משהו בזה שאנחנו לא יהודים בגלות ברו פארק מוקפים בגויים אלא במדינת העם היהודי בארץ ישראל- מקום שאפשר לתקף את העובדה שמה ששמר על ייחודו ובידולו של העם הזה זה הרבה בזכות השבת הציבורית.

אני לא נכנס כרגע לדיונים בנושא של דת- מדינה, שירותים בסיסים, עידוד תחב"צ, שוויון ומה לא..., כולנו כבר מכירים אותם וחפרנו עליהם כאן.

הייתי נדיב בשימוש במספר 50%. כמות המשתמשים הזעומה (יחסית) הן בשל השבת והן בשל סוף השבוע לא מצדיקה הפעלת רק"ל אלא שרות אוטובוס משלים בדיוק כמו קווי לילה בכל עיר שמכבדת את עצמה.

אבל אין שמירת שבת במרחב הציבורי. יש די והותר מקומות תרבות פתוחים בשבת במימון המדינה - מוזיאונים, פארקים לאומיים, שמורות הטבע. יש ממקומות סחר ובילוי הפתוחים בשבת, יש שירותים חיוניים כמו בית מרקחת תורן שזה כבר עניין של פיקוח נפש - רק גישה אין.

הדבר היחיד שעוצר התחבורה יוצר הוא צביעות. מי שנוהג יכול לעשות ככל שבא לו בשבת על תשתית במימונה ותחזוקתה, ומי שלא - מרותק למקום מגוריו.

מאיר דיזינגוף היה יו"ר ועד שכונה של קילומטר על קילומטר. לדבריו אין רלבנטיות למטרופולין תל אביב של היום, גוש עירוני של כשני מיליון נפש שנשענים על תל אביב עצמה כלב המטרופולין. ככלל ישראל מאד ריכוזית בכל הנוגע להסתמכות השכונות על מרכזי הערים והתלות של תושביהם בקישוריות.

אם תפתח את מפת 1940 ב Govmap תראה שהערים העבריות שהיו קיימות אז בסך הכל כיסו חלק קטנטן ממרכזי הערים כיום. בזמנו יכלו ללכת ברגל למרכזי הערים, כיום יש שכונות מרוחקות התלויות בחיבור ממונע. מרבית היישוב העברי אז היה של עולים ואולי בני דור שני, כיום ישנן משפחות ורשתות חברים המפוזרות בכל רחבי הארץ. המצב אז לא רלבנטי למצב כיום.

כאמור - אני יודע שבגולה היהודים מעולם לא חשבו להפריע לאף אחד להשתמש בתח"צ בשבת. התקבלתי בברכה בבתי כנסת אורתודוקסיים שהגעתי אליהם באוטובוס. השתלטנות והכפייה הדתית בארץ אינם יהודיים ואינם יהדות - רק רוע שבא מתחושת כוח.

בגוש עירוני כמו גוש דן הרק"ל מצמצמת את העיר לכדי קו (ובעתיד - רשת קווים) שקל להבין. הפעלתה בשבת תיתן למבלים בעיר הבנה של המקומות אליהם הם מגיעים גם אם אלו לא המקומות אליהם הם מגיעים ביום יום. זהו היתרון של מערכת מסוג זה וכך הן פועלות בכל מקום בעולם כדי לאפשר את תרבות הפנאי בסופ"ש.

תוספת בעריכה:

יש לי רישיון וכסף, אז העוצר לא מונע ממני להגיע לאן שארצה בשבת- הוא רק מנפח לי את העלויות. כשאתה מאלץ אותי לשכור רכב או לקחת מונית ביוקר רב זו לא יהדות של חמלה וצדקה יהודית אלא יהדות של ניצול פיננסי והפקעת מחירים לפי טענות האנטישמים.
 
נערך לאחרונה ב:
יש החלטה של מדינת ישראל להתבדל כמדינת היהודים ושביתה ושמירת שבת במרחב הציבורי היא אחד העובדות המהותיות שלה- לדברי ולתפיסת הוגים ציונים חילונים רבים שהקימו את המדינה הזו (ראה ערך דיזינגוף, אחד העם, כצנלסון ורבים אחרים.).
אז אתה נגד שמירת שבת במרחב הציבורי? ככה במקום אוטובוס אחד יש עשרות רכבים.
בנוסף צעירים קונים רכב מוקדם יותר ומזהמים כך את הסביבה, עשרות קשישים כולל שומרי שבת מתים מזה, אתה בעד?

אגב המרחב הציבורי שורץ מכוניות, קניונים, גולשים בסמרטפונים, קורקינטים חשמליים וסתם אנשים שצועקים בגסות.
 
למעלה