התעייפתם?

גת וייס

New member
התעייפתם? ../images/Emo2.gif

בפורום assex מפהקת, במשרדי הפרסום אנשים מותשים... מסתבר שממש לא קל לשמור על אנרגיות לאורך זמן במקצוע הזה. יותר ויותר אנשים סביבי מחליטים לנטוש את התחום או לפחות חולמים על זה (כשיש להם זמן לישון). ומה איתכם? עד מתי אתם חושבים שתשארו לעבוד בענף הזה?
 

johny_abola

New member
לגבי הסקר

"עד הפנסיה" קצת דמיוני... כמה אנשי פרסום שהם לא שותפים את מכירה בגיל 67? גם בתחום השיווק לדעתי כבר לא רואים אנשים מעל גיל 50. אולי בחב' כמו סנו, או בחב' ציבוריות שבהן יש ועדים והסכמים שמשאירים אנשים עד הפנסיה (חב' חשמל למשל). בפועל - אני גם לא יודע אם יש מנהלי שיווק בגיל מבוגר מ-35-40. כלומר הברירה להישאר בתחום שיווק-פרסום מעבר לגיל 40-45, היא רק ע"י להיות מנכ"ל או משהו באיזור. בכל מקרה - ניהול בכיר.
 

גת וייס

New member
לא דמיוני, אלא אופטימי במיוחד ../images/Emo13.gif

אולי הגולשים בפורום שלנו הם אנשים יוצאי דופן..? חוץ מזה שתמיד אפשר לעבוד גם כעצמאי בתחום.
 

רעם 23

New member
היה לנו דיון על זה במשרד

לא מזמן היה לנו דיון על זה במשרד. כשמנהל הקריאטיב, הדמות הבכירה במחלקה נמצא באמצע שנות השלושים, הארטים בני 32 ובתקציבאות הגיל הממוצע הוא 29, תהינו מה קורה אחרי הגילאים הללו. לא מצאנו תשובה. המסקנה היחידה היתה ש"אין עתיד במקצוע".
 

johny_abola

New member
היו לי כמה שיחות בנושא בזמן האחרון

בעקבות חב' שקמות והתפקיד שלהם הוא לדאוג לרשת ביטחון פיננסית לשכירים (בעיקר בהיי-טק, אגב), שבגיל 45 מסיימים את עבודתם, ויש להם עוד 22 שנים עד לפנסיה. אין מה לעשות - בתחום שיווק/פרסום (ובעיקר בפרסום כמובן) אין עתיד כמבוגרים (45+), למעט הנהלה בכירה מאוד. בפרסום המצב עוד יותר גרוע.
 

גת וייס

New member
על איזה חברות אתה מדבר?

אתה מתכוון לביטוחי מנהלים וכאלה או למשהו אחר?
 

johny_abola

New member
לא

חברות שמתמחות בפתרונות לאנשים שחשבו שזה שהם הרוויחו 20-30K בחודש, יתן להם חסינות ועמידות פיננסית, ומגלים פתאום בגיל 45, שאין להם עבודה, ושיש עוד 22 שנים עד שביטוח המנהלים והפנסיות משתחררים.
 

johny_abola

New member
לא - מיצוי פיננסי

השקעות, נכסים וכד' למיטב ידיעתי. אבל אני אבדוק.
 

TIC

New member
בדיוק את השאלה הזו העליתי

בפני אחד מחברי הפורום לאחרונה. אולי הוא ירצה לכתוב מה היתה המסקנה... TIC.
 

assex

New member
הטובים - מנצחים

ענף הפרסום בארץ הוקם כולו על ידי אנשים פרטיים. אנשים עם חזון - ואמונה בעצמם ובכישרונם - שהלכו ופתחו באיזה דירת שני חדרים משרד פרסום. הם הלכו דרך ארוכה וקשה, ועבדו שנים רבות כדי להיות הפרסומאים הנוצצים והעשירים המרכיבים היום את רשימת בעלי המשרדים. לכן, אני לא מקבלת את האמירות, שלטעמי הן קצת לוזריות - של אין עתיד במקצועות הפרסום. מי שמאמין בעצמו - יכול להיות הרמי שלמור הבא. הינה, זרמון וגולדמן עשו זאת בגדול... ספי שקד מנסה לעשות זאת עכשיו. אמונה בעצמך, במקצועיותך ןכן... אומץ. ויש גם האופציה של להצטיין כל כך בעבודה, עד שבעלי המשרדים האלה נותנים אחוזים רק כדי שתישאר. יגאל שמיר עשה זאת בגליקמן, דיטי קליין עשתה זאת עכשיו ביהושע, אורן פרנק עשה זאת במקאן. אז נכון, אלה לא הרבה אנשים, אבל כנראה שהם, בתחומם - מעולים. בעלי המשרדים לא מטומטמים, ועברו תחת ידם במשך השנים מאות (אם לא אלפי) עובדים. הם יודעים לזהות משהו טוב כשהם רואים אותו. אז אנא, הגישה של "אין מה לעשות, אין עתיד במקצוע" מעציבה אותי. היא לא נכונה והיא מפסידנית. תהיה טוב. תהיה יותר טוב מכולם - ותזכה להיות חלק מהקמצוץ הנבחר שירכיב את דור ההמשך של הענף שלנו.
 

TIC

New member
באסה. הטובים - מנצחים.

אבל מה יהיה איתנו? TIC.
 

TIC

New member
תן לי לישון על זה לילה

יכול להיות שאני מספיק גרוע כדי לעשות את זה. TIC.
 

גת וייס

New member
צחוק צחוק אבל...

מכיוון שלפי הסקר הרוב כאן פוזל לכיוונים אחרים או לפחות חושב שעוד כמה שנים ינטוש את הענף... מעניין לשמוע על איזה מקצועות אחרים חשבתם.
 
למעלה