קניית מניות של החברה בה אני עובדת

היורשת1

New member
קניית מניות של החברה בה אני עובדת

האם לעובד מותר לקנות מניות של החברה בה הוא מועסק באופן עצמאי? כלומר בבנק?
הכוונה לא דרך כל מסגרת מנייתית של החברה כמו ESPP ודומיו.

אם כן, האם יש הגבלות על כך?
 

dw2322

New member
כן, אם אינך עובדת בכירה

עובד בכיר מאד חשוף למידע פנים בעוד שעובד זוטר לא, לכן על עובד בכיר יש מגבלות סחירות. כעובדת זוטרה סביר שאינך חשופה למידע פנים בעל השפעה מהותית בטווח הקצר.

אולם אם יש ספק אפשר לשאול את החשב או היועץ המשפטי של החברה.
מקסימום יאמרו לך שאת צריכה להחזיק את המניות בנאמנות אצל מישהו או להחזיק לטווח ארוך.
 

ANZ1

New member
כן , לא ,תלוי

כן, מותר לכל אדם ולכל עובד בחברה לקנות ולהחזיק מניות של החברה שלו או כל מניה אחרת.
לא, אסור לאף אדם לעשות פעולה על סמך מידע פנים, ולא משנה אם את המנכל או מזכירה, אם הגיע אליך מידע כלשהוא שקשור לעבודה, אסור לך לבצע פעולה על סמך המידע הזה, גם מהנדסת וגם מזכירה יודעת מתי החברה תצע עם מוצר חדש, עיסקה חדשה, פיטורים או כל פעולה אחרת,
אם למשל תקני מניות, אפילו בלי ידע על משהו, וזמן קצר אחר כך יתפרסם מידע מהותי, והמניה תזנק, יש סיכוי שיזמנו אותך לחקירה פלילית, זה נחשב לעבירה חמורה שדינה מאסר, בעבר לא חקרו הרבה מקרים כאלו, בזמן האחרון זה מאד נפוץ, במיוחד אם המניה נסחרת גם בארצות הברית, את לא רוצה לשבת בכלא פדרלי.
רק בשבועות האחרונים התפרסם שהרשויות האמריקאיתו חוקרות שורה ארוכה של אנשים מקורבים לחברת מובייל איי שידעו על העיסקה המתקרבת וקנו מניות לפני, חלקם הולך לשבת בכלא הרבה שנים.
תלוי, אם את בתפקיד בכיר,יש תקופות שאסור לך לבצע פעולות, למשל לפני דוח רבעוני.
הזמן הכי בטוח לקנות מניות של החברה (למרות שלא בהכרח הכי נכון כלכלית), זה כשהמנכל או מנהל בכיר אחר קונה, אם הוא קונה, זה אומר שהוא בדק וזה חוקי לקנות.
 
למעלה