אבחון הכוונה ללימודים?

אבחון הכוונה ללימודים?

אין לי מושג מה אני רוצה ללמוד. כל שבוע אני משנה את דעתי, לכיוון אחר לחלוטין.. אני לא יודעת מה אני כן רוצה, אני רק יודעת מה אני לא רוצה. וזה עדיין משאיר לי הרבה אופציות.. יש למישהו המלצה על מאבחן טוב שיוכל לייעץ לי מה ללמוד?
 
השאלה היא

האם בואי ונאמר שבאבחון אמרו לך שהכי מתאים לך ללמוד מקצוע Y, האם זה בהכרח מה שהכי יעניין אותך? האם זה בהכרח מה שאת תצליחי בו הכי הרבה? אבחונים מסוג זה אינם מדוייקים במאה האחוזים, אפילו לא קרוב לזה, הם מתיימרים להציג באיזה מקצוע תצליחי בצורה הטובה ביותר, אבל הם לא מבטיחים שזה יהיה משהו שתאהבי או שתצליחי להתקדם בו בהמשך. עצתי הטובה ביותר, חבל על הכסף, כנסי לאתרי האוניברסיטאות, תתחילי לחפש בין המקצועות שמופיעים שם מה הכי מעניין אותך, לכי לימים הפתוחים, תשמעי מה יש להם לומר, דברי עם סטודנטים שלומדים את המקצועות שאת מתעניינת בהם ובסוף בחרי מה שהכי מוצא חן בעיניך.
 

M e g g i

New member
היי!

בדיוק ביום שישי אני הולכת למכון כזה, מוכנה לספר לך איך היה :)
 
יש מלא מכונים, לכי לאחד מוכר וידוע

אני דווקא ממש בעד הכוונה כזו. אני מכירה מספיק חבר'ה שסיימו תואר, ועכשיו לא ממש בטוחים למה למדו דווקא את זו ומה עושים בתואר הזה... המלצתי לך לקודם תגבשי איזה סגנון עבודה מתאים לך, האם בגדול את טיפוס הומאני או ריאלי, תתענייני באוניברסיטאות כך שתכירי את האופציות, כך שתגיעי לייעוץ מוכנה ולא תבזבזי סתם פגישות יקרות על זה שמאכילים אותך בכפית, אבל אני בהחלט ממליצה ללכת לייעוץ. יותר יקר לעשות הסבה מאוחר יותר. אגב, אני למדתי ביוטכנולוגיה ובמהלך התואר השני התברר לי שאני נמקה מעבודת מעבדה. שאני חייבת לעבוד עם אנשים. כרגע אני מחפשת עבודה בתועמלנות רפואית שזה בתחום של שיווק, כך שאם הייתי לומדת למשל תעשייה וניהול או שיווק זה היה יותר מתאים לי... אבל זה בדיעבד.. מקווה שעזרתי :)
 
למעלה