אבחנו עם עיכוב בהתפתחות זקוקה לקצת

lavendula

New member
הוא בן שנה וקצת? זה מאוד מוקדם לאבחון

הבן שלי אובחן (PDD) בגיל שנתיים וחצי, וגם אני חשבתי שזה נורא מאוחר לאבחון, אבל אין מה לעשות, יש דברים שלא ניתן לראות כשהילד ממש קטן, ורוצים לתת לו את ההזדמנות להתפתח בקצב שלו. לכן לא ממהרים לקבוע שיש עיכוב.
לגבי מה שאמרה הפסיכולוגית, הייתי לוקחת בערבון מאוד מוגבל את התאוריה שלה, ובכל מקרה, זה כבר לא משנה. במצבים כאלה תמיד עולות שאלות של "למה", "מה עשיתי לא נכון?" וכו'. עדיף להתמקד במה שאפשר לעשות מעכשיו והלאה, ולכן טוב שיש אבחון שיאפשר לו לקבל טיפול ומסגרת שתקדם אותו.
גם השאלה שלך לגבי העתיד, האם ילד עם אבחון כזה יוכל להדביק את הפער ולהשתלב במסגרת רגילה, היא מאוד טבעית ואופיינית אחרי אבחון כזה. נסי לא לחשוב רחוק כל כך כרגע, להתמקד בכאן ועכשיו, ולהאמין ביכולות של הילד שלך. טיפול בילד עם עיכוב התפתחותי הוא לא ריצת מרתון, אלא ריצה למרחקים ארוכים. את צריכה לשמור אנרגיות לטווח רחוק.


בינתיים, ממליצה לך להצטרף לקומונה "עיכוב התפתחותי":
http://www.tapuz.co.il/communa/jointheCommuna.asp?Communaid=27023&notpermit=1
 
אז כמו שכתבו לך

כמה שיותר מוקדם לגלות יותר טוב
אני מכירה ארבעה ילדים שהיו בגן התפתחותי ופרחו
שם מדובר בגן עוטף מחבק משקיע
כל העזרה המקצועית שדרושה נמצאת שם
זה יהיה נפלא בשבילו
בהצלחה
 

גםצופה

Member
מנהל
טוב שעליתם על זה מוקדם !

כי כל טיפול בגיל מוקדם כול מאד לעזור לילד.

המון בהצלחה
 

אגוזים1

New member


להאשים את עצמך? חס וחלילה!
איך בכלל אפשר לדעת מה היה קורה אילו?
אז בבקשה, אל תלכי לכיוון הזה. זה מיותר ולא נכון


להיפך, נראה שהצלחתם לעלות על הקושי של הילד מאוד מוקדם וזה הכי חשוב כי עכשיו תוכלי לעזור ולקדם את הקטנצ׳יק שלך
 

yaam1

New member
מבינה לליבך ממקום שונה אבל דומה


אל תייסרי עצמך במחשבות מחלישות..במחשבות מה היה קורה אם...
תתמקדי במה ניתן לעשות כרגע, בטוחה שאת עושה הכל למען בנך
 

galitpa

New member


קיבלת עצות מטובות ממני.
סביר להניח שאם מטרת המעון לקדם את הילד לבית ספר "רגיל", זה אומר שאכן הם מצליחים ומכוונים את היעדים לכיוון.
לוקח זמן לעכל את הדברים, וגם כשמדובר בדברים "פשוטים" יותר, ובוודאי שאין סיבה להאשים את עצמך.
 

גליאל

New member
במה יש לו עיכוב? הקטנצ'ק שלי

לא דיבר עד גיל 3. כלומר מלמל אבל לא דיבר ממש. היה במעון פרטי מגיל חצי שנה ולא דיבר מילה.
גם התנהגות היתה לא משהו יחסית לגילו - תמיד היו לו קטעים של תינוקי כזה .................. בגיל 4 הגעתי למסקנה שמספיק - הלכתי להתפתחות לילד, דרשתי אבחון והכנסתי אותו לגן שפתי. מאז התחילו פלאים.
לא אגיד לך שאין בעיות איתו עד היום - הוא בכיתה א' (נשאר שנה בא' מעבר שזו כיתה מיוחדת בבית ספר לחינוך רגיל). הוא מקבל שעות שילוב בקבוצה קטנה. נכון להיום יש חשד שלמרות ההתנהגות שלו הבלתי נשלטת - ותאמיני לי שאנחנו כבר פנינו לכל גורם אפשרי והוא מטופל בL.A ויש גם פסיכולוגית באמצע - הוא "חשוד" כמחונן!

אני לא יודעת אם זה דומה למצב שלך - אבל לא להתייאש. המסגרות האלה של חינוך מיוחד שמכינות למסגרת רגילה - מצויינות!
 
למעלה