אביתר בנאי ושלומי שבן, 27.11.11

, ולכן

כשיוצר שר שיר שכתב בעברו ממקום אחר לגמרי מהמקום בו הוא נמצא כיום, הוא בעצם, בעיני, מעלה את הרגש ההוא אל מעל לפני השטח.
 

SnapDragon

New member
..ובגלל ז-ההה!

(אם לקשר את זה לעניינינו) ...בגלל זה, אין מקום לבצע את תיאטרון רוסי. כי הרגש ה"כועס" הזה שדרוש לו, עדיין נמצא אי שם בפנים, אבל לא יכול לצאת כי לא ראוי שיצא. לא בהקשר הזה, לפחות. ואז, באמת שיותר טוב כלום מכמעט, כי מגיע לו יותר טוב מזה. מגיע לו את מה שדרוש לו. (חוצמזה, כבר הספקתם לשכוח מה נאמר פה בעצם? אביתר, בהתייחסות לא כ-ז-ו ישנה על השיר, אמר שזו פחות הסיבה הדתית, יותר אכפת לו מהאדם הספציפי, מושא האיחולים הלא כ"כ לבביים בשיר - שחי את חייו אי שם תוך מטרה אנושית בסיסית לא להשאר לבד לנצח...)
 

SnapDragon

New member
לא ראוי שיצא,

גם בגלל מהות השיר, וגם - ולכן הוספתי את האחרי, כי בלעדי קצת הרגיש לי לא ידוע - לא בהקשר הזה, לפחות. את ה"כעס" הזה על הקלידים כבר ראיתי ממנו, ברמות שונות. זה לשפוך את הכל על הפסנתר וכמעט ליפול אחורה מהכסא מההשלכות-זריקות האלה. (אם הייתי זוכרת הייתי מראה לך). ובעצם, זה שוב חוזר למהות השיר. זה שיר של שנאה. 'שונא לאהוב אותך'. וכמה אני כועס על עצמי, עליך, על המצב הזה...על כל העולם כמה שאני כועס! אבל זה כעס רע. וזה לא שלאנשים אין יותר את הקריזות האלה לפעמים. זה רק לא ראוי עכשיו.
 

מיטלס1

New member
סתם מתוך סקרנות

למה לא מתאים עכשיו? בגלל שהוא נהיה דתי? בגלל שהסיפור הזה מאחוריו? בגלל שהוא לא רוצה לפגוע במושא השיר? בגלל שהכעס שבגללו נכתב השיר כבר לא קיים? לא יודעת, קצת קשה לי עם זה וקשה לי גם להסביר בדיוק למה זה טוב בעיניי שהוא ביצע את השיר. לא יודעת, אני רואה בזה סוג של התמודדות, של השלמה, של שחרור...
 
אז את מדברת על השיר כשיר, זה וויכוח אחר...

את בעצם אומרת שמלכתחילה עדיף היה לו שלא להיכתב?
 

SnapDragon

New member
"רע" זה לא בהכרח פסול.

במונחי אומנות ומוזיקה. זה רק לא מתאים לעכשיו...
 

מיטלס1

New member
ממש לא

אני אומרת שטוב שהוא נכתב בזמנו, טוב שהוא לא בוצע לאורך השנים וטוב שהוא בוצע השבוע...
 

מיטלס1

New member
נכון, מסכימה לגמרי

ולכן אני לא רואה שום בעיה עם "תיאטרון רוסי"
 

shoham95

New member
אני לא רואה את זה ככה

לא נראה לי שאביתר צריך תירוץ לנגן משהו. או לא לנגן משהו. וההופעות הרבות שהיו לו הוכיחו את זה.
 

SnapDragon

New member
גם אני לא חושבת שיש מקום למילה 'תירוץ' פה.

לא לאביתר ולא למוזיקה. (וגם לא לשיר הזה. מגיע לו יותר, לדעתי. ויותר טוב כלום מכמעט)
 
אם תשאלו אותי

(ואל תשאלו אותי. אבל כבר שאלתם, אז אני מדבר) הנגינה הייתה ממניעים אותנטיים לגמרי, וחוסר הרגש בנגינה (אני דווקא עם מעיין ושהם בקטע הזה, לפחות מהוידיאו) הוא בגלל שלנגן את זה עם רגש כבר היה הרבה יותר מדי. בואו נאמר שאני לא רואה אותו מנגן את זה ברגש בלי להתפרק לגמרי שם על הבמה. אני דווקא לא מחסידי תיאטרון רוסי אבל אני רוצה לומר שלאביתר יש הרבה אומץ.
 

Evi Virus

New member
את חושבת?

גם לדעתי לשירים שהוא שר בהופעה יש טקסטים לא ממש של שירי ילדים, נקרא לזה, אבל שם אין את ההתייחסות והפנייה האלו לבן אדם אחר כמו שיש בתיאטרון רוסי, מה שהופך את זה ליותר "גרוע" וקשה בעיניי.
 
למעלה