אגודת התעופה הכללית פותחת שעריה לטייסי הממ"ג

bensand

New member
אגודת התעופה הכללית פותחת שעריה לטייסי הממ"ג

חברים יקרים, מובילי תחום כנף רכה ממונעת באגודת התעופה הכללית הבינלאומית ארגנו עבורנו אפשרות להירשם לאגודה ולקבל כרטיס חבר air crew שניתן רק לטייסים. הכרטיס מעניק הנחה בדיוטיפרי ובמלונות בכל העולם. התרשמתי שהאגודה הולכת להעניק לנו חבילת הטבות רצינית בתחום השתתפות בטיולים, אירועים והשתלמויות מקצועיות. עובדים גם על ביטוח לטיסה. הפניה הזו נעשית אליכם, כחברים קרובים, לצירופכם בקו הראשון לאגודה. עלות לשנת חברות - 400 ש"ח בלבד. מעוניינים? נא לשלוח במייל [email protected] צילום רישיון ממג/מכתב הסמכה/ שם וכתובת
 

bensand

New member
תוספת קטנה לחניכים בקורס ולבוגרי רמה 1

גם אתם מוזמנים להצטרף לאגודה ולהנות מהטבות במעמד חבר (Member) בעלות מופחתת של 200 ש"ח, ועם סיום הקורס וההכשרה לרמה 2 תוכלו לקבל חברות כטייסים מהמניין (Air Crew)
 

GIL BL1

New member
ברור

בן היקר, לא ניראה לי שזה המקום לפרסם הודעה כזו.
גם ניראה לי אי דיוקים בנוסח. אשמח להבהרות (מתוך הכרות "קצת" אישית של אגודת התעופה...)

גיל
 

bensand

New member
היי גיל, בשמחה, תרים טלפון... או שלח וואצאפ


 

bensand

New member
הבהרה למען הדיוק - ותודה על הסבת תשומת הלב

ענף הממ"גים באגודת התעופה הוא תחום מקומי ולא בינלאומי כפי שצויין לעיל, כיוון שממ"ג מוכר בשאר העולם ככלי טייס (sports pilot) תחת התקנות האמריקאיות וגם אירופאיות בישראל נדרשה ההבחנה בין התחומים, זו גם הסיבה שבעטיה טייסי רמה 1 וחינכי טייס יוכלו להצטרף במעמד חבר (member) ולא טייסים (Air Crew) זו הבחנה שאנו נדרשים לה.

תודה לכל המתקנים
 
הודעה מטעם וועד עמותת הממ"גים

חברים שלום
מובא בזאת לתשומת ליבכם , כי נושא ההצטרפות לאגודת התעופה הכללית, הינו חלק מתוכנית העבודה המתוכננת של העמותה לשנת 2015, ואף הוצגה באסיפה הכללית בתחילת שנה.
אנו לקראת סיום מו"מ לשת"פ מול אגודת התעופה הכללית , שתאפשר קבלת הכרטיס כחלק מדמי החבר לעמותה לשנת 2016. לכן אנו ממליצים לכל חבר בעמותת הממ"גים שמעוניין בכרטיס להמתין , ולקבל אותו במסגרת החברות בעמותת הממ"גים , ובכך לזכות הן ביתרונות הכרטיס והן בחברות בעמותת הממ"גים ללא עלויות כפולות , בקרוב יצא מכתב מסודר לכל חברי העמותה בנושא.
בברכה
וועד עמותת הממ"גים
 
הודעה מטעם וועד עמותת הממ"גים

חברים שלום
מובא בזאת לתשומת ליבכם , כי נושא ההצטרפות לאגודת התעופה הכללית, הינו חלק מתוכנית העבודה המתוכננת של העמותה לשנת 2015, ואף הוצגה באסיפה הכללית בתחילת שנה.
אנו לקראת סיום מו"מ לשת"פ מול אגודת התעופה הכללית , שתאפשר קבלת הכרטיס כחלק מדמי החבר לעמותה לשנת 2016. לכן אנו ממליצים לכל חבר בעמותת הממ"גים שמעוניין בכרטיס להמתין , ולקבל אותו במסגרת החברות בעמותת הממ"גים , ובכך לזכות הן ביתרונות הכרטיס והן בחברות בעמותת הממ"גים ללא עלויות כפולות , בקרוב יצא מכתב מסודר לכל חברי העמותה בנושא.
בברכה
וועד עמותת הממ"גים
 

Drill Bit

New member
אפשר בבקשה לקבל "שורה תחתונה".....

ברורה לגבי הנ"ל? מי כן? מי לא? מתי? למה? וכמה? תודה
 
הצטרפות לאגודת תעופה כללית

לכל חברי עמותת הממ"גים וועד העמותה ממליץ להמתין בסבלנות עם ההחלטה כיצד להצטרף לאגודת התעופה הכללית עוד זמן קצר ,כל הפרטים יפורסמו תוך זמן קצר...
גילוי נאות : בן סנד אינו חבר וועד לאחר שהודיע על התפטרותו

בברכה
וועד העמותה לממ"גים
 

bensand

New member
הצדק איתך אבל לצערי זה יצא אחרת

אבל לצערי לועד הקיים אינטרסים אחרים ושיקולים זרים אז פירסמתי את דברי להלן דבר שלא הייתי עושה אילמלא ירון היה "מוציא" את ההודעה שפרסם...
 

ניר מיר

New member
בן אתה מאשים האשמות חמורות מאוד

אסור לך להכפיש את שמם הטוב של חברי הועד גם אם אתה לא מסכים לדרך בה פעלו.
הוועד ממשיך לקיים את מה שהיה לפי החלטת החברים - עוד טרם הצטרפת לתחום,אתה נשלחת לבצע מו"מ עם אגודת התעופה הכללית מטעם הוועד עבור עמותת טייסי הממ"ג ,ולאחר שסיימת אותו ,לא לבדך אגב, החלטת לנצל את השגיו לטובת מטרותיך.
אם זה לא פסול אינני יודע מה כן.

ניר
 

bensand

New member
ניר כפי שנהגתי בעבר לא אפגע בכבודך גם לא כאן זו לא דרכי

אתקן להעמיד דברים על דיוקם, אכן אני נהלתי מו"מ מול אגודת התעופה כמו רוב פעילות ועד עמותת הממ"גים השנה שנעשתה על ידי, לאחר שהועד הקיים קיבל רק בצורה חלקית את ההטבות שהוצעו לנו ודחה את החובות, אגודת התעופה הבינה מצידה וביטלה את ההבנות מול הגוף שנקרא ועד עמותת הממ"גים אני התפטרתי מהועד והצטרפתי לאגודה כחבר. אני חושב שהאגודה היא גוף חזק טוב ומפרגן ואני חבר בה יחד עם חברותי באגודת הממ"גים. בוא לא נהפוך את חילוקי הדעות שלנו למתקפה אישית. לצערי בחרתם שלא לפרסם לחברים את דבר התפטרותי בצורה רשמית והסתפקתם בכתיבה בפורום דבר שמצער אותי מאוד אני מקווה שאולי תצליחו לתקן בקרוב.
 

bensand

New member
בהחלט

אז ככה,
מי כן? וכמה? יש את עמותת הממ"גים שנכון לרגעים אלו הקפיאה את המו"מ שלה עם אגודת התעופה על הצטרפות החברים (סיבותיה שמורות איתה), לעמותה עליך לשלם 800 ש"ח כדי לקבל את החברות באגודת התעופה ואותו סל שירותים שאתה מקבל היום.
מאידך יש את אגודת התעופה הכללית שעומדת בזכות עצמה וגובה 400 ש"ח עבור אותם שירותים לשנה...
2 הגופים ראויים 2 הגופים פעילים בתחום, מיותר ומי פחות... ולראשונה מזה תקופה יש לך כטייס ממ"ג אופציה לבחור ממנה.
מי לא? ובכן עמותת התעופה גורסת שלא אז אניח לגורמים מתוך הועד לענות.
מתי? לגבי אגודת התעופה מתי שתרצה, היום מחר ומחרתיים או בעוד שבוע או חודש.. לגבי עמותה הממ"ג הפעילות היא שנתית ותאלץ לחכות לינואר כדי לדעת...
ואיפה? את עמותת הממ"ג אתה יכול לפגוש פה - http://www.ppc.org.il

ואת אגודת התעופה הכללית אתה יכול לפגוש פה - http://www.aopa.org.il/

וכמובן אשמח אם יש שאלות נוספות פרסמו ואני ונציגי ועד העמותה יוכלו לענות.
 
הצטרפות לאגודת תעופה כללית

לכל חברי עמותת הממ"גים וועד העמותה ממליץ להמתין בסבלנות עם ההחלטה כיצד להצטרף לאגודת התעופה הכללית עוד זמן קצר ,כל הפרטים יפורסמו תוך זמן קצר...
גילוי נאות : בן סנד אינו חבר וועד לאחר שהודיע על התפטרותו

בברכה
וועד העמותה לממ"גים
 

bensand

New member
מכתב לחברים בהמשך הלתפטרות מועד עמותת הממ"ג

חברים יקרים,
כפי שירון ציין אני התפטרתי מועד עמותת הממ"גים שבוע שעבר בגלל מספר סיבות, לצערי, ועד העמותה המכהן לא עידכן בצורה רשמית עדין, אז, ומכיוון שירון בחר לפרסם זאת בפורום כאן, מצ"ב מכתב המבאר את המתרחש מנקודת מבטי ומסביר את ההתפטרות שלי מהוועד הנוכחי.

כיוון שלא מצאתי את מקומי בועד העמותה לאור ביצועיה ואינטרסים זרים שפגשתי בוועד ותחושה עמוקה שכספים ששילמתי שירתו אינטרסים של אנשים בודדים ולא הושקעו בי כטייס חבר בעמותה כך מצאתי לנכון להצטרף לאגודת התעופה הכללית ולגייס את כל מרצי ופועלי למען טייסי הממ"ג משם. נתבקשתי והסכמתי לקבל על עצמי הובלת תחום הממ"ג בתוך אגודה התעופה הכללית ואשמח אם יש חברים נוספים שרוצים להצטרף ולסייע לי מבפנים להרים תחום תעופתי חדש בתוך אחת האגודות הגדולות והמפוארות שיש בישראל. מוזמנים לפנות אליי.
 

John Frum

New member
גילוי דעת

הרבה מאוד זמן לא יצא לי להגיע לפה והיום במקרה נכנסתי והצטערתי לראות שהדברים הגיעו לאן שהגיעו. אני מצר על המקום שאליו הגיעו האנשים המניעים את העמותה. בראשית הדברים אני מבקש לומר: חברי ועד העמותה הם ברובם חברים שלי והחברות הזו חשובה בעיני יותר מן העמותה.

אני מבקש לחלוק כתגובה למכתבו של בן את הסיבות שהביאו אותי להתפטרותי שלי מועד העמותה ומראשות הועד שלה וכן את השקפתי בנדון.

בתחילת דרכי נחרדתי מכוונת "זקני העמותה" לתמוך במתווה ביטול חובת הרישיון בתקנות החדשות מתוך חשש אמיתי וכן לעתיד הענף. כך גם סברו חברי לדרך בתחילת התנדבותנו בועד. "שניים שלושה הרוגים ויקרקעו את כולנו, או שסתם לא יהיה לנו יותר ביטוח", אמרתי לעצמי. הותיקים פה זוכרים את נבואות הזעם שגם אני לא הייתי חף מהם.

התפכחתי. הודיתי בטעותי. כל נושא הביטוח קיבל פתרון שהיום עצמאי לחלוטין ואינו קשור כלל לעמותה או לרישוי. המצב בעיני היום טוב בהרבה מכפי שהיה לפני ארבע שנים. קיבלתי עצת ותיקים ממני ומבוגרים ממני והתפניתי להינות מטיולים וטיסות במקום להתעסק בשטויות.

תראו איזה אבסורד: אנחנו משלמים דמי חבר כדי לעשות מה? בערך 60 אש"ח מתוך הגביה הולכת לרואה החשבון של העמותה שמנהל אותה כספית, עוד קצת הולך לרישום השנתי ועוד שטויות וויוצא שרוב מה שאנחנו משלמים הוא בשביל החזיק את המערכת שגובה דמי חבר.

"כן, אבל יש לנו יתרון כגוף יציג, עמותה רשומה" אמרו לי.
אני ישבתי בועדת הכלכלה גם בלי להיות נציג של גוף יציג ובישיבות של רת"א באותה הדרך. איתי ישבו הממ"רים. חברים - אנחנו אולי באנו כגוף יציג של מעל מאתיים חברים אבל ייצגו אותנו לעיתים קרובות פחות אנשים ממה שייצגו חמישים ממ"רניקים, ויצאנו פחות טוב מהם בסוף.

והנה התובנה שלי, ההשקפה שלי שהביאה אותי להפסיק את ההתעסקות הזו: הקיום של העמותה כגוף שרת"א והמדינה יכולה לפנות אליו לא מועיל לנו בכלום. נהפוך הוא. הוא רק מאפשר להם לבנות על גבינו מגדלים. לו היינו קבוצת פייסבוק או מועדון חברים באינטרנט כמו הממ"רניקים והאתר הנחמד שלהם, לא היינו מפסידים כלום. אפשר לעשות ביטוח מחוץ לעמותה. אפשר לארגן טיולים מחוץ לעמותה. אפשר לבחור על מה מוציאים את הכסף מחוץ לעמותה. אנחנו בכלל לא צריכים את העמותה, ושום עמותה. לא זו שלנו ולא זו של התעופה הקלה. אין לי בשביל מה לשלם 400 שקל בשביל הנחה בדיוטי פרי. אני מעדיף 400 שקל הנחה בלא לשלם בדיוטי פרי על מוצרים שאני קונה ממילא יותר בזול באיביי או במדינת היעד. כל קבוצת פייסבוק או קבוצת חברים בתפוז יכולה להתארגן ולרכוש ביטוח.

אבל זה לא הכל.

העמותה כעמותה הפכה למטרה במקום לאמצעי. פתאום אנחנו צריכים להירתם בשביל להחזיק עמותה שאמורה להחזיק אותנו. יש חבורה של אנשים טובים מאוד שמתעסקים בהתנדבות כפויית טובה במשהו שאין בו תועלת אמיתית. אנשים מדברים על כסף ממכירת חולצות עם מרכיב רווח כדי לממן את העמותה, כספים כאלו וכספים אחרים כאשר בואו נודה על האמת - זה קשקוש בשבילנו. לא אני ולא שאר חברי לשעבר בועד צריכים להתעסק באלף או אלפיים או עשרת אלפים שקל של תקציבים כאילו מדובר במשרה תובענית וגוזלת זמן. לטוס בממ"ג למען הכיף זה מותרות ולכן אף אחד מאיתנו לא שייך לעשירונים התחתונים. אנשים שבאופן נורמלים מקדישים את זמנם לעבודה בסדרי גודל אחרים שמתעסקים עם כובעים וחולצות לא מרוויחים ולא חוסכים דבר משמעותי. אפשר ופשוט להוציא כל חולצה וכובע ואירוע וכיבוד גם בלי להיות עמותה רשומה, וכראייה הממ"רניקים לא נופלים מאיתנו בכמות ובאיכות ערבי ההעשרה והמוצרים.

אני דווקא חושב שיהיה נכון לנו להפסיק את ההתעסקות בעמותה שאינה משרתת כבר מזמן שום מטרה שלשמה נועדה ובוודאי שאני לא רואה טעם הגיוני להוציא אצבע מעין אחת ולהכניס אותה לעין השניה. בשביל מה צריכים חבורת אנשים שנמצאים בתחביב הזה בשביל הכיף להתעסק בניהול הדדי של משהו שאינו דורש ניהול? אנחנו מערבבים עסקים וחברים בכח ובלי שום סיבה טובה. מתוך כל החיכוך המיותר הזה, שום דבר טוב לא יכול לצמוח. טיבה של ההתנדבות הזו לטובת הכלל ע"י מספר מצומצם של אנשים שהיא תהרוס חברויות, תשחוק את הרצון ליהנות ותבזבז זמן ואנרגיה רבים.

חברים, בואו נסגור את הבאסטה של העמותה ונתעסק בלטוס, לעשות טיולים ומסיבות ונישאר חברים כי לעמותה עצמה אין שום ערך. לחברות - יש. נהיה קבוצות פייסבוק וקבוצות חברים ולא צריך יותר.

התגובה הזו מוקדשת למועדון המשוגעים שאני מקווה לחזור ולטוס איתם מאוד בקרוב, אי"י.
 

ניר מיר

New member
כדאי לקרוא ולהפנים

שטף ההודעות הלא מפתיע בפורום בנוגע לאגודת התעופה הכללית אינו מקרי כמו שנדמה ואני יודע שיש לא מעטים שמרימים גבה.

אני יכול להבין דיון על נחיצות קיום העמותה או סגירתה ,בעבר קיימנו לא מעט שיחות בנושא כפי שציין דרור אלן ולבסוף החלטנו שלא אנו נחליט אלא ציבור הטייסים ,ולראייה מעל ל 160 טייסים אמרו ברגלים "שיש מקום לעמותת טייסי הממ"ג" וזאת במשך השנתיים וחצי האחרונות.
אני סבור שדיון בנושא זה הוא יותר מלגיטימי והפורום יכול להוות במה אף על פי שאת ההחלטה יכולה לקבל רק אסיפה כללית ברוב מיוחד.
עם זאת לא ברור לי ההגיון בלסגור את עמותת טייסי הממגים רק בשביל להחליף אותה בעמותת התעופה הכללית?! שאלתם את עצמכם מה הרעיון בדיוק מאחורי החלפת עמותה אחת בעמותה אחרת שהרי ברור שהפרש של 320-400 שח בחברות לשנה בין שתי העמותות זה לא השיקול המרכזי.

לצערי מתקיים מהלך מתוכנן מאחורי ולפני הקלעים של מספר אנשים לנסות ולהשיג שליטה בתחום הממגים דרך סגירת העמותה שלנו והצטרפות לעמותת התעופה הכללית.
שימו לב ,שאותם המעורבים תומכים בגלוי בהפעלת רגולציה לרבות וועדות משמעת והסגרת טייסים סוררים לרשויות,רשיונות מיוחדים להטסת כלים דו מושביים ורשיונות RT (קשר) ,כל זאת בניגוד גמור לעמדת האסיפה הכללית שתמכה ביטול הרגולציה לענף שלנו למינימום.
זה לא הולך דרך העמותה שלנו -אז בואו נעביר את כולם לפלטפורמה חדשה שם זה אפשרי.
גם אני סברתי פעם ,כמו דרור ,בניגוד לעמדת "הזקנים" שאסור לנו להפסיק את הרגולציה ,וגם אני השתכנעתי שטעיתי ושינתי את דעתי -המציאות מוכיחה מעל לכל ספק שהענף מתקיים בכבוד ,טייסים מסיימים קורסי הכשרה בטיחות הטיסה נשמרת ושיתוף הפעולה עם רת"א הוא ללא תקדים.
בארה"ב הרגולציה הרגה את ענף הממגים -בארץ הוא פורח.
גם עמותת האזמים שומרת על עצמאותה -והיא בדיוק כמונו עמותת סטיק וסטק ,והם יותר קרובים לתעופה הכללית מאיתנו.
חשוב לדעת שלמרות שיתוף הפעולה בין כל הגופים יש הבדלים מהותיים בצרכים ובאינטרסים של כל אחד מהם ,ערבי העשרה ובטיחות של התעופה הכללית יעסקו פחות באירועי מזג אוויר ובטיחות ממגים ,אלא בהקפות סביב שדה התעופה בחיפה ובהרצליה ,בנהלי דווח בנתיבי טיסה ועוד נושאים שבכל לא מעניינים אותנו.
אני לא רואה את טייסי הצסנה מקשיבים להרצאה של ארז לוי או יריב בן טובים על בכנף רכה.

אירועי תעופה משותפים ,יכולים להתקיים גם באופן מרוכז ומשותף עם העמותה שלנו תוך שימת דגש על הצרכים המיוחדים שלנו באירוע כזה.
אנחנו ומטוסים זה לא אותו הדבר -אפילו לא בפני החוק.
בדיון ברתא וגם בוועדת הכלכלה של הכנסת היה משקל לזה שהגענו כגוף יציג וגם מול רתא יש לזה משקל -אנחנו מצליחים לשמור על האינטרסים שלנו בזכות הכוח המאורגן שלנו ,ללא הארגון הזה ,יגיעו לוועדות השונות אינטרסנטיים מונעים בשיקולים שאינם דווקא טובת הציבור אלא טובת שליחיהם.. מהלכים ונסיונות כאלו נראו גם במהלך תקנון תקנות הטיס החדשות שלשמחתי לא צלחו.
איתנו בדיון האחרון ברתא בנושא טרנספונדרים ישבו מצידו האחר של השולחן ידידנו מעמותת האזמים שבלשון המעטה לא חלקו איתנו אינטרס משותף.
זו רק דוגמא אחת מיני רבות שגופים שמכבדים את עצמם מבדלים את עצמם מהאחרים גם אם משתפים פעולה בינהם בנקודות ממשק מסוימות.

ההצטרפות לעמותה שלנו היא לא חובה ,ואפשר להשיג ביטוח גם מחוצה לה -לכן אם מישהו סבור שהעמותה לא עבורו, הוא רשאי לא להיות חלק ממנה -לנסות להעביר איתו ציבור שלם לעמותה חדשה זה כבר עניין עם שיקולים אחרים לגמרי..

לי אישית היה מאוד נוח כשהעמותה דאגה לי להצעת ביטוח ,לאירועים וכנסים וגם לייצג אותי - להיות חבר בוועד העמותה זה מחוייבות שעולה לא מעט אנרגיות זמן וכסף - עושים אותה באהבה רבה חברי לוועד עבור כולם -גם אלו שאינם חברי עמותה טסים תחת החוקים שאנחנו עזרנו לחוקק - עמדת רתא לכנסת נבעה מעמדתנו ובשיתוף הפעולה שלנו.
אז כן , זה עולה כסף להחזיק עמותה -אבל הכסף הזה והעמותה הזו היא של כולנו! -אם החברים חושבים שדעתי מטעית לגיטימי לבחור וועד חדש שיחשוב ויפעל אחרת -אבל זה עדיין שלנו ורק שלנו.
ההבדל בין לאבד את העצמאות שלנו ולהבלע בגוף שאנחנו לא ממש חלק ממנו הוא 400 שח לשנה (נכון להיום- ייתכן וההפרש יצטמצם אחרי שהתחרות בשוק תגמר) ושכל אחד יעשה את החושבים שלו בעניין.
העמותה בכל מקרה תציע את כרטיס צוות האוויר בקרוב לכל החברים שלה כחלק מהחברות בעמותה.
לפעמים לומדים להעריך מה שיש רק אחרי שכבר אין אותו.

טיסה נעימה
ניר
 
למעלה