כדאי לקרוא ולהפנים
שטף ההודעות הלא מפתיע בפורום בנוגע לאגודת התעופה הכללית אינו מקרי כמו שנדמה ואני יודע שיש לא מעטים שמרימים גבה.
אני יכול להבין דיון על נחיצות קיום העמותה או סגירתה ,בעבר קיימנו לא מעט שיחות בנושא כפי שציין דרור אלן ולבסוף החלטנו שלא אנו נחליט אלא ציבור הטייסים ,ולראייה מעל ל 160 טייסים אמרו ברגלים "שיש מקום לעמותת טייסי הממ"ג" וזאת במשך השנתיים וחצי האחרונות.
אני סבור שדיון בנושא זה הוא יותר מלגיטימי והפורום יכול להוות במה אף על פי שאת ההחלטה יכולה לקבל רק אסיפה כללית ברוב מיוחד.
עם זאת לא ברור לי ההגיון בלסגור את עמותת טייסי הממגים רק בשביל להחליף אותה בעמותת התעופה הכללית?! שאלתם את עצמכם מה הרעיון בדיוק מאחורי החלפת עמותה אחת בעמותה אחרת שהרי ברור שהפרש של 320-400 שח בחברות לשנה בין שתי העמותות זה לא השיקול המרכזי.
לצערי מתקיים מהלך מתוכנן מאחורי ולפני הקלעים של מספר אנשים לנסות ולהשיג שליטה בתחום הממגים דרך סגירת העמותה שלנו והצטרפות לעמותת התעופה הכללית.
שימו לב ,שאותם המעורבים תומכים בגלוי בהפעלת רגולציה לרבות וועדות משמעת והסגרת טייסים סוררים לרשויות,רשיונות מיוחדים להטסת כלים דו מושביים ורשיונות RT (קשר) ,כל זאת בניגוד גמור לעמדת האסיפה הכללית שתמכה ביטול הרגולציה לענף שלנו למינימום.
זה לא הולך דרך העמותה שלנו -אז בואו נעביר את כולם לפלטפורמה חדשה שם זה אפשרי.
גם אני סברתי פעם ,כמו דרור ,בניגוד לעמדת "הזקנים" שאסור לנו להפסיק את הרגולציה ,וגם אני השתכנעתי שטעיתי ושינתי את דעתי -המציאות מוכיחה מעל לכל ספק שהענף מתקיים בכבוד ,טייסים מסיימים קורסי הכשרה בטיחות הטיסה נשמרת ושיתוף הפעולה עם רת"א הוא ללא תקדים.
בארה"ב הרגולציה הרגה את ענף הממגים -בארץ הוא פורח.
גם עמותת האזמים שומרת על עצמאותה -והיא בדיוק כמונו עמותת סטיק וסטק ,והם יותר קרובים לתעופה הכללית מאיתנו.
חשוב לדעת שלמרות שיתוף הפעולה בין כל הגופים יש הבדלים מהותיים בצרכים ובאינטרסים של כל אחד מהם ,ערבי העשרה ובטיחות של התעופה הכללית יעסקו פחות באירועי מזג אוויר ובטיחות ממגים ,אלא בהקפות סביב שדה התעופה בחיפה ובהרצליה ,בנהלי דווח בנתיבי טיסה ועוד נושאים שבכל לא מעניינים אותנו.
אני לא רואה את טייסי הצסנה מקשיבים להרצאה של ארז לוי או יריב בן טובים על בכנף רכה.
אירועי תעופה משותפים ,יכולים להתקיים גם באופן מרוכז ומשותף עם העמותה שלנו תוך שימת דגש על הצרכים המיוחדים שלנו באירוע כזה.
אנחנו ומטוסים זה לא אותו הדבר -אפילו לא בפני החוק.
בדיון ברתא וגם בוועדת הכלכלה של הכנסת היה משקל לזה שהגענו כגוף יציג וגם מול רתא יש לזה משקל -אנחנו מצליחים לשמור על האינטרסים שלנו בזכות הכוח המאורגן שלנו ,ללא הארגון הזה ,יגיעו לוועדות השונות אינטרסנטיים מונעים בשיקולים שאינם דווקא טובת הציבור אלא טובת שליחיהם.. מהלכים ונסיונות כאלו נראו גם במהלך תקנון תקנות הטיס החדשות שלשמחתי לא צלחו.
איתנו בדיון האחרון ברתא בנושא טרנספונדרים ישבו מצידו האחר של השולחן ידידנו מעמותת האזמים שבלשון המעטה לא חלקו איתנו אינטרס משותף.
זו רק דוגמא אחת מיני רבות שגופים שמכבדים את עצמם מבדלים את עצמם מהאחרים גם אם משתפים פעולה בינהם בנקודות ממשק מסוימות.
ההצטרפות לעמותה שלנו היא לא חובה ,ואפשר להשיג ביטוח גם מחוצה לה -לכן אם מישהו סבור שהעמותה לא עבורו, הוא רשאי לא להיות חלק ממנה -לנסות להעביר איתו ציבור שלם לעמותה חדשה זה כבר עניין עם שיקולים אחרים לגמרי..
לי אישית היה מאוד נוח כשהעמותה דאגה לי להצעת ביטוח ,לאירועים וכנסים וגם לייצג אותי - להיות חבר בוועד העמותה זה מחוייבות שעולה לא מעט אנרגיות זמן וכסף - עושים אותה באהבה רבה חברי לוועד עבור כולם -גם אלו שאינם חברי עמותה טסים תחת החוקים שאנחנו עזרנו לחוקק - עמדת רתא לכנסת נבעה מעמדתנו ובשיתוף הפעולה שלנו.
אז כן , זה עולה כסף להחזיק עמותה -אבל הכסף הזה והעמותה הזו היא של כולנו! -אם החברים חושבים שדעתי מטעית לגיטימי לבחור וועד חדש שיחשוב ויפעל אחרת -אבל זה עדיין שלנו ורק שלנו.
ההבדל בין לאבד את העצמאות שלנו ולהבלע בגוף שאנחנו לא ממש חלק ממנו הוא 400 שח לשנה (נכון להיום- ייתכן וההפרש יצטמצם אחרי שהתחרות בשוק תגמר) ושכל אחד יעשה את החושבים שלו בעניין.
העמותה בכל מקרה תציע את כרטיס צוות האוויר בקרוב לכל החברים שלה כחלק מהחברות בעמותה.
לפעמים לומדים להעריך מה שיש רק אחרי שכבר אין אותו.
טיסה נעימה
ניר