אגודת התעופה הכללית פותחת שעריה לטייסי הממ"ג

talben

New member
תשובה לניר

ניר בוקר טוב. שמי טל בן יוסף, טייס GA + אז"מ, וחבר ועד אגודת התעופה הכללית. קטונתי מלהכנס לויכוח בניכם בדבר נחיצות העמותה שלכם, רגולציה ושאר הנקודות שהעלת - לצערי אני עדין לא מכיר את התחום שלכם מספיק טוב. רציתי רק לתקן טעות קטנה שלך - ההצטרפות לאגודת התעופה אינה באה במקום ו/או על חשבון העמותה שלכם. כל אחת מהאגודות/עמותות תמשיך להתקיים בנפרד, רק שחברי העמותה שלך יכולים להיות בנוסף ובמקביל, גם חברי אגודת התעופה על כל ההטבות הנובעות מכך (רלוונטיות לכם כן/לא זה כבר ויכוח אחר). למה? כי גוף גדול מאחוריו עומדים מספר רב של אנשים יכול להגיע להישגים גדולים יותר, ואני לא מדבר רק על העבודה מול הרשויות (בועות, מפות, נתיבים וכו') אלא גם השגת הטבות והנחות כנגד הצגת תעודת חבר האגודה. מהיכן הגיע הרעיון? אם תקרא את חוקת AOPA העולמית (שאגודת התעופה הכללית בישראל היא הנציגה שלה כאן), תראה כי כחבר AOPA יכול להתקבל כל "בעל זיקה לתעופה" (ניסוח כללי שלי). באותה מידה שהועלה הרעיון לצרף את עמותת הממ"גים, אנו פועלים גם לצרוף (צרוף ולא החלפת האגודה/עמותה/התאגדות הספציפית) של הדואים, ומפעילי הסימולאטורים (VATIL למשל) ועוד ועוד. כך גם חברים באגודה חלק מכמה מאות חברי ועד הטייסים המסחריים (גוף המאגד את טייסי אלעל, ארקיע, ישראייר וכימניר - טייסים שבטח ובטח לא צריכים אותנו לשם התקדמות בתחום). גוף שחברים בו מאות רבות של אנשים, יוכל להגיע להשגים גדולים הן בתחום התעופה והן בתחום השגת הטבות לחבריו (ע"ע חבר, התאחדות המורים ושאר גופים שלעולם לא נגיע לגודל שלהם). ולגבי האז"מים - בזמנו עלה רעיון לאחד את שתי האגודות. רעיון זה נפל מסיבות שונות. כאמור, כאן אין שום רעיון/רצון לאחד את אגודת התעופה עם עמותת הממ"גים אלא רק לתת אפשרות למי שרוצה מהעמותה שלך, להיות בנוסף (!!) גם חבר באגודת התעופה עם כל ההטבות הנובעות מכך. זהו. לשיקולו של כל חבר.
שיהיה יום נפלא וטיסות בטוחות לכולם
 

bensand

New member
וראו איזה פלא, טייס תעופה כללית קורא את הפורום שלנו

אני רואה בזה סנונית ראשונה של דיאלוג ושיתוף פעולה. talben אני מברך אותך ואת הדברים שכתבת, זה צעד חשוב בבניין האמון וההבנה בין התחומים.
 
בן יש בפורום הזה מספר טייסים חברים עוד מימים ימימה זה לא חדש

גילו נאות גם אני
 

bensand

New member
כיף לשמוע...ומברוק גם לך
איחלתי לך גם פנים מול פנים

 

ניר מיר

New member
טל היקר

דברייך הם בדיוק כוונתי.
אני סבור שלא הסברתי טוב את הנושא, אבל אכן אין כל כוונה של העמותה לפרק את עצמה ולהצטרף כבודדים לאגודת התעופה, אלא להצטרף כגוף עצמאי כמו אגודת האזמים .

יש כאלו שלא חושבים כמוני.

ניר
 

bensand

New member
ניר יש לי כמה חילוקי דעות איתך אבל עובדות הן עובדות

אני מנסה לעזור בשבוע האחרון לטייס ממ"ג שאינו מעוניין בביטוח דרך העמותה. אגב אולי כדאי ללמד את החברים כי מכתב השיפוי עליו כולם חתומים מתנה את קיום הביטוח ובמקרה בו יש חילוקי דעות בין המבוטח למבטח והעמותה הביטוח אינו תקף... תארו לעצמכם מצב של חילוקי דעות בין מבטח לביטוח כשיש תאונה... בכל מקרה אין פיתרון חליפי... נכון להיום ואני עומד לשנותו.
שנית אין תחרות בין האירגונים וזה לא או או... אלא גם וגם, לא רק אופציה אחת של גוף לטייסי ממ"ג אלה 2 גופים והחברים רשאים לבחור...
באשר להשגת שליטה על התחום? אני חושב שהרחקת לכת... אני לא מוכר לאף אחד כלום בשביל רווח, אין לי עניין בשליטה בתחום, אני עובד הייטק, ומתנדב למען התחביב שלי...
 

John Frum

New member
אני לא מסכים איתך

שטוב שיהיה גוף יציג או שטוב שישבתם בועדות הללו כגוף יציג. אני ישבתי בהן גם כן והגעתי למסקנה ההפוכה: עצם קיומה של העמותה כגוף יציג היא החולשה הגדולה ביותר שלה. הגורם החזק ביותר בתעופה האזרחית בישראל היום לדעתי הם מצנחי הרחיפה, פשוט כי אין לרת"א ולחיל האויר עם מי לדבר. כמעט אף אחד אפילו לא התייחס להגבלות עליהם בישיבות הללו פשוט מפני שהיה ברור לכולם שאין שום דרך לאכוף אותן.
&nbsp
גם בנושא הטרנספונדרים אני לא חושב שאתה צודק: מועדון פייסבוק, פורום טייסי הממ"גים או חבורת טייסי רונית היו יכולים לשבת שם באותה הקלות כמו ועד העמותה או כל טייס פרטי ולהיותה של העמותה עמותה רשומה אין שום חשיבות לעניין. את אותו ייצוג כולם עושים בחינם בכל מקרה! גם אתה לא מקבל שכר מהתפקיד כפוי הטובה הזה. היית יכול לומר את אותם הדברים ולעשות בדיוק את אותם הדברים גם בתור נציג קבוצת חברים שאינה עמותה רשומה ואינה גובה דמי קיום.
דבר נוסף, אני לא זוכר ששאלתם את חברי העמותה מה דעתם בנושא טרנספונדרים כך שלא ברור איך יכול מישהו בוועד לייצג את דעתי בלי לדעת אותה. אתה בהחלט יכול להקשיב ולשמוע בשמי ולדווח לי על כך כדי שאגבש דעה ואני מחכה לדיווח מפורט בנושא שאשמח אם נקבל באסיפה הבאה.
&nbsp
ההעדפה שלי היא שלא תייצג אותי בנושא הטרנספונדרים. אני לא רוצה לייצג גם אף אחד אחר. שכל מי שהנושא חשוב לו ויש לו מה להגיד בנושא יתכבד ויגיד אותה בעצמו כי נציגים במקרה הזה הם מחלקי כח ולא מכפילי כח.
&nbsp
בנוסף, בוא נשים דברים בפרופורציה בנושא הטרנספונדרים, זה לא שהדעה שייצגתם היתה חשובה למישהו ברת"א. יש לי הרבה מאוד מה להגיד בנושא אבל הפורום הוא לא המקום לזה כי זה יותר מדי טכני. אני חושב שעם קצת חזון והירתמות יכולנו לרתום את הנושא לתועלתנו ולטובתנו וזה לא שלא צפינו מראש את העניין ודיברנו עליו שנה וחצי מראש.
&nbsp
למען הסר ספק!
&nbsp
א. אתה חבר שלי ולמרות חילוקי הדיעות בינינו אני מקווה להיפגש בקרוב באויר אי"י.
&nbsp
ב. אני ממש ממש לא בעד הצטרפות של טייסי העמותה לשום עמותת תעופה אחרת. אני בעד פירוק העמותה כעמותה רשומה וגובת כספים והפיכתה למועדון חברים חינמי. היותה של עמותה כלשהי גוף יציג לכאורה נותן בידיה כח שאני לא חושב שנכון לתת לה. אני חושב שתסריט שבו קלוב התעופה או עמותת התעופה הכללית ירשו לעצמם לדבר בשמנו הוא תסריט רע מאוד. אני חושב שהתסריט הקיים בו העמותה לממ"ג מדברת בשמנו מול רת"א הוא התסריט הכי פחות גרוע מתוך כל תסריטי הגוף היציג, אבל אף אחד לא מכריח אותנו לשבת בסרט הזה. זה לא רע הכרחי, זה רע מיותר. אפשר בלי זה ובלי זה. הגוף הכי סדור, הכי משומן, הכי יעיל ושטס הכי הרבה לטיולים הכי מושקעים - קבוצת הסנוניות - אינו עמותה רשומה.
&nbsp
כל ההתעסקות הזו בהתנדבות כפוית הטובה הזו למען עמותה מיותרת פוגעת קודם כל באנשים הטובים שתורמים המון אנרגיה, זמן וגם כסף למען אחרים שלא מוכנים לעשות את המאמץ הזה בעצמם. זה קודם כל הורס לכם חברויות ואחר כך את הכיף מהתחביב הזה. ובשביל מה??
הסירה שלכם מתנדנדת, אבל היא לגמרי בראש שלכם.
זה מכבר,
אין איש מחכה לכם כבר.
ואם אין ים,
הרי אין גם ספינה.
הדרך קצרה החוג צומצם.
&nbsp
אין שום ים, ניר. אין כרישים בחוץ. אתם חיים בפחד מפני משהו שלא קיים. יש את אותו עולם שאנחנו חיים בו ובו אין שום חשיבות לקיומה של העמותה כגוף רשום. את אותם הדבר שאמרתי כיו"ר ועד יכולתי להגיד גם כאדם פרטי וכשהייתי אדם פרטי לא הייתי מוגבל כל כך בדברים שאני רשאי להגיד, כי אני לא מדבר בשם אחרים.
&nbsp
ולסיום, בקליפת אגוז, אני אסיים בבדיחת קרש עתיקה שמסכמת את מה שאני חושב על ייצוג והחלטות קולקטיביות:
מה זה גמל?
גמל הוא סוס שתכננה אותו ועדה.
 

bensand

New member
דרור אהבתי את בחירת השיר וכמובן את הבדיחה!

וכרגיל אתה חדש בלשונך! כבוד....
 

bensand

New member
בהחלט מחזק את דבריו של ירון ברק


אנחנו עובדים על צירוף העמותה כחברה באירגון וברגע שיוסרו כל המכשולים נוכל לצרף את כלל טייסי העמותה לאגודה, וכמובן אין ניגוד עיניינים בין תוכנית העבודה של העמותה ושל אגודת התעופה, הטייסים מוזמנים לפנות לאגודה ישירות או דרך העמותה על מנת להנות מההטבות עומדות בפני הטייסים או החברים באגודה, 2 המסלולים פתוחים בפני הטייסים (כמובן שאין התניה של חברות בעמותה או באגודה כך שגם טייסים שאינם חברי עמותה מוזמנים להצטרף) בימים אלו אנו עמלים על השלמת הפרטים ואני בטוח לכשעמותה תהיה מוכנה יפורסמו גם הפרטים הללו לחברים במקביל לתוכניות ביטוח חדשות, קורסים מקצועיים ועוד אירועים תעופתיים.
 

יוטו2

New member
אין ולא תהיה שום חובה להירשם לאגודה לאחר מעבר אחד

מהקורסים נכון ?
&nbsp
&nbsp
מספיק הביטוח הרגיל העבודה נכון ?
 

bensand

New member
לא תהיה שום חובה להצטרף לאגודת התעופה הכללית

בנוסף לכך אני עובד מול 3 חברות ביטוח לקבל הצעות לבטח חברים שלא יהיו מעוניינים בחברות לא בעמותה ולא באגודה, דבר שלצערי העמותה לא מאפשרת היום ולמעשה מייצרת מצב של לקוח שבוי...

ביטוח זה יעמוד לרשות כל טייס שיחפוץ בכך ללא כל קשר בחברות באגודה או עמותה כזו או אחרת, יחד עם זאת אני בהחלט מבטיח הנחה למי שיהיה כזה... גם עמותה וגם אגודה...
 

ניר מיר

New member
העמותה לא רק שאינה מונעת ביטוח מחוצה לה

היא אף פעלה בשביל לשמר ביטוח גם ללא חברות בעמותה -יש קבוצה לא קטנה של חברים שמחזיקים ביטוח חיצוני לעמותה.
אתה מכיר את זה היטב וחבל שאתה בוחר להציג נתונים שיקריים.

לדעתנו שום ביטוח לא יחזיק מים כשיש תחתיו 20 חברים והוא יספוג תביעה ראשונה .
עם הזמן הביטוחים הללו או מאוד יתייקרו או לא יהיו זמינים יותר וזו סכנה מוחשית לכולנו.
מה אתה מציע בעצם? שבמקום שהעמותה תציע ביטוח והחברים יהיו "תלויים בה" ,אתה תציע ביטוח והחברים יהיו תלויים בך?
מה ההבדל בין הארגון שלך מתוך ועד העמותה לארגון שלך מתוך עמותת התעופה הכללית?
גם כאן ,כמו במקרה אגודת התעופה הכללית ,נשלחת לקיים משא ומתן עם חברות הביטוח מטעם וועד העמותה ועבור חברי העמותה ואתה בוחר להביא את השיגיו לטובת מטרותיך.
חבל.

ניר
 

bensand

New member
ניר אתה טועה ומטעה וחבל שכך

בר זיו אינו מסוגל יותר לבטח טייסי ממ"ג (להבהרה מדובר על סוכן ביטוח שמבטח את קבוצת הסנוניות) התקשרתי אליו אתמול בניסיון לעזור לחבר שאתה מסרב לעזור לו ובר זיו אמר שלכלל משכו את הפוליסה והוא אינו מבטח עוד ממ"גים למעט הסנוניות להם קיים כיסוי ביטוח שיחודש (אם שיקר אז שיקר וחיזק את דעתי בדבר מונופוליזציה או דואופוליזציה של הביטוח בתחום) נחום כספי מסרב להציע את הביטוח שלו לטייסי ממ"ג שאינם חברי עמותה ללא אישורך (מגוחך אבל זה המצב) ואם זה לא המצב אשמח אם תוכיח אותי בטעותי, יש חבר טייס שמעוניין בביטוח ללא חתימה על כתב השיפוי שאתה מחייב לחתום מצא לו פיתרון.
 

ניר מיר

New member
אתה רק מחזק את מה שאני אומר

בר זיו שהסכים לבטח את הסנוניות מחוץ לעמותה ואגב בידיעה ברורה שלנו -לא מוכן לצרף מבוטחים חדשים , אני לא יודע מה הסיבה באמת ,הוועד בטח לא חלק ממנה! אני יכול להניח שזה בדיוק מה שיקרה לכל הביטוחים הקטנים שאתה מציע/תציע ,היום יקחו אותך ומחר יסגרו לך את הבסטה ואז מה נעשה?!

אתה די חדש בתחום ובמקום לנסות וללמוד מנסיון העבר אתה מנסה להמציא אותו מחדש.

הביטוח של כספי הוא ביטוח שמוצע מטעם העמותה והוא חלק מהתנאים לחברים ,אנו מגנים על הביטוח בכך שאנו מצרפים אליו חברי עמותה בלבד שכידוע מתקבלים רק לאחר שהציחגו תעודת הסמכה על סיום לימודיהם.
אין שום חובה לעשות ביטוח דרך העמותה ויש חברי עמותה עם ביטוח חיצוני -אתה בעצמך מעיד שהבחור לא מצליח להשיג ביטוח לבד וזה לבדו רק מחזק את חשיבות העמותה.
הוועד פועל לפי הנהלים ומתקבלים חברי עמותה שחתמו על טופס ההצטרפות בלבד , מי שפנה אלייך מבקש לשנות את הטופס -זה לא יכול לקרות בלי שנשנה את הטופס לכל מי שחתם ,אגב אתה בינהם, ועל זה נוכל לדון רק לקראת השנה הבאה.
החבר שלך קיבל הסבר ארוך ומנומק בטלפון לגבי העניין והוא הבין היטב את הנימוקים שפורטו כאן בקצרה.
העמותה לא פועלת לפי גחמות או כיבוי שריפות ,כולם ביחד בסירה הזו.
ניר
 

bensand

New member
ואני חושב בטיפשותי הצעירה שאפשר אחרת...

אעשה במעשים ולא בדיבורים...
 

yaronron1

New member
מכל השרשור הזה דווקא ניר שכנע אותי יותר

חברים,
מה שג'ון מציע זה בעצם הרבה קבוצות מסוג ה'סנוניות' וניתוק הקשר ביננו לחלוטין, כולל הקשר החברי, המקצועי ושמירת האינטרסים התעופתיים והכלכליים. לפי החזון הזה אנו נתחיל לפעול רק סביב מנחתים ואזורים גיאוגרפיים וכל השת"פים היפים של צפוניים ודרומיים למשל יעלמו כלא היו. כולם יודעים שהסנוניות הם קבוצה די אליטיסטית וסגורה, שלא לומר אולי קצת סנובית, וזה המודל שג'ון כנראה מציע לנו... אני דווקא אוהב את העממיות, החברות, ההכרויות החדשות והחברות סביב ההובי המשותף ולא מחפש מועדון אקסלוסיבי סגור ובדלני.
לגבי הביטוחים: ניר היה משכנע יותר והדוגמאות שלו היו אמיתיות יותר...נכון יש סיכון בנושא השיפוי והערבות ההדדית, אבל זה עומד בינתיים במבחן ומאפשר לנו שקט יחסי, למרות המגרעות ועדיין אפשר לנסות לשפר.
לדעתי מרגע שנכנסו כל מיני אינטרסנטים עם רצון לגזור קופון עסקי על חשבון החברים, התחילו הסכינים להישלף....אז בואו נחשוף את מי שמנסים לגזור קופון על כולנו ונדחה אותם, ונחזור למה שהיה בעבר ונשמור על כך מכל משמר.
בסה"כ יש תועלת בעוצמה של עמותה והאמת גם הרבה נוחות. במקום שכולנו נופיע ברת"א, או בישיבות של ועדות הכנסת ונאלץ להיות שם באופן אישי, או נתחנן לכיסוי ביטוחי מאיזה סוכן נוקשה ונתווכח עם חיל האוויר ומשרדי הממשלה בעצמנו, נמנה כולנו מישהו שיעשה את הכל בשמנו...לא יותר נוח?

ירון
 
למעלה