תשובה לניר
ניר בוקר טוב. שמי טל בן יוסף, טייס GA + אז"מ, וחבר ועד אגודת התעופה הכללית. קטונתי מלהכנס לויכוח בניכם בדבר נחיצות העמותה שלכם, רגולציה ושאר הנקודות שהעלת - לצערי אני עדין לא מכיר את התחום שלכם מספיק טוב. רציתי רק לתקן טעות קטנה שלך - ההצטרפות לאגודת התעופה אינה באה במקום ו/או על חשבון העמותה שלכם. כל אחת מהאגודות/עמותות תמשיך להתקיים בנפרד, רק שחברי העמותה שלך יכולים להיות בנוסף ובמקביל, גם חברי אגודת התעופה על כל ההטבות הנובעות מכך (רלוונטיות לכם כן/לא זה כבר ויכוח אחר). למה? כי גוף גדול מאחוריו עומדים מספר רב של אנשים יכול להגיע להישגים גדולים יותר, ואני לא מדבר רק על העבודה מול הרשויות (בועות, מפות, נתיבים וכו') אלא גם השגת הטבות והנחות כנגד הצגת תעודת חבר האגודה. מהיכן הגיע הרעיון? אם תקרא את חוקת AOPA העולמית (שאגודת התעופה הכללית בישראל היא הנציגה שלה כאן), תראה כי כחבר AOPA יכול להתקבל כל "בעל זיקה לתעופה" (ניסוח כללי שלי). באותה מידה שהועלה הרעיון לצרף את עמותת הממ"גים, אנו פועלים גם לצרוף (צרוף ולא החלפת האגודה/עמותה/התאגדות הספציפית) של הדואים, ומפעילי הסימולאטורים (VATIL למשל) ועוד ועוד. כך גם חברים באגודה חלק מכמה מאות חברי ועד הטייסים המסחריים (גוף המאגד את טייסי אלעל, ארקיע, ישראייר וכימניר - טייסים שבטח ובטח לא צריכים אותנו לשם התקדמות בתחום). גוף שחברים בו מאות רבות של אנשים, יוכל להגיע להשגים גדולים הן בתחום התעופה והן בתחום השגת הטבות לחבריו (ע"ע חבר, התאחדות המורים ושאר גופים שלעולם לא נגיע לגודל שלהם). ולגבי האז"מים - בזמנו עלה רעיון לאחד את שתי האגודות. רעיון זה נפל מסיבות שונות. כאמור, כאן אין שום רעיון/רצון לאחד את אגודת התעופה עם עמותת הממ"גים אלא רק לתת אפשרות למי שרוצה מהעמותה שלך, להיות בנוסף (!!) גם חבר באגודת התעופה עם כל ההטבות הנובעות מכך. זהו. לשיקולו של כל חבר.
שיהיה יום נפלא וטיסות בטוחות לכולם
ניר בוקר טוב. שמי טל בן יוסף, טייס GA + אז"מ, וחבר ועד אגודת התעופה הכללית. קטונתי מלהכנס לויכוח בניכם בדבר נחיצות העמותה שלכם, רגולציה ושאר הנקודות שהעלת - לצערי אני עדין לא מכיר את התחום שלכם מספיק טוב. רציתי רק לתקן טעות קטנה שלך - ההצטרפות לאגודת התעופה אינה באה במקום ו/או על חשבון העמותה שלכם. כל אחת מהאגודות/עמותות תמשיך להתקיים בנפרד, רק שחברי העמותה שלך יכולים להיות בנוסף ובמקביל, גם חברי אגודת התעופה על כל ההטבות הנובעות מכך (רלוונטיות לכם כן/לא זה כבר ויכוח אחר). למה? כי גוף גדול מאחוריו עומדים מספר רב של אנשים יכול להגיע להישגים גדולים יותר, ואני לא מדבר רק על העבודה מול הרשויות (בועות, מפות, נתיבים וכו') אלא גם השגת הטבות והנחות כנגד הצגת תעודת חבר האגודה. מהיכן הגיע הרעיון? אם תקרא את חוקת AOPA העולמית (שאגודת התעופה הכללית בישראל היא הנציגה שלה כאן), תראה כי כחבר AOPA יכול להתקבל כל "בעל זיקה לתעופה" (ניסוח כללי שלי). באותה מידה שהועלה הרעיון לצרף את עמותת הממ"גים, אנו פועלים גם לצרוף (צרוף ולא החלפת האגודה/עמותה/התאגדות הספציפית) של הדואים, ומפעילי הסימולאטורים (VATIL למשל) ועוד ועוד. כך גם חברים באגודה חלק מכמה מאות חברי ועד הטייסים המסחריים (גוף המאגד את טייסי אלעל, ארקיע, ישראייר וכימניר - טייסים שבטח ובטח לא צריכים אותנו לשם התקדמות בתחום). גוף שחברים בו מאות רבות של אנשים, יוכל להגיע להשגים גדולים הן בתחום התעופה והן בתחום השגת הטבות לחבריו (ע"ע חבר, התאחדות המורים ושאר גופים שלעולם לא נגיע לגודל שלהם). ולגבי האז"מים - בזמנו עלה רעיון לאחד את שתי האגודות. רעיון זה נפל מסיבות שונות. כאמור, כאן אין שום רעיון/רצון לאחד את אגודת התעופה עם עמותת הממ"גים אלא רק לתת אפשרות למי שרוצה מהעמותה שלך, להיות בנוסף (!!) גם חבר באגודת התעופה עם כל ההטבות הנובעות מכך. זהו. לשיקולו של כל חבר.
שיהיה יום נפלא וטיסות בטוחות לכולם