אהוד, הכל בתודעה!
כל מה שקיים, מתהווה, עשוי להתהוות על דרך הטבע, הכל נמצא בסופו של דבר, בתוך התודעה שלנו. עפ"י הרמב"ם - שכלנו נחלק ל"שכל עיוני" ו"שכל מעשי" באופן טבעי משתמשים בני אדם בשכל המעשי (מקצוע, תכנון וכדו'). השכל העיוני נועד להכרת ה"אמת" = "הנמצאות שאינן משתנות" = "אלוהים" . (זהו החלק השכלי המסוגל להבחין ש-4=2+2 או שלא יתכנו 4 צלעות למשולש). "עבודת ה'" היא בעצם הדרך שאנו עושים לגילוי ה"אמת", כך שקודם עלינו להסיר את שעבודנו לכל החולף, השקרי והחקירה ושכלול השימוש בשכל גורר "מראות אלוהים", הבנת מהות הכל. המדע (בתוך כלל ההתרחשויות המובילות את האדם ל"הסתכלות אמפירית" ו"חשיבה") שייך לשכל ה"מעשי", באמצעותו נעשית חלוקת המציאות לקטגוריות. אך עצם החקירה המדעית-פיתוח יכולת הסתכלות מבחוץ על המציאות, היא כלי בסיסי בגישה אל השכל ה"עיוני", בדומה לתהליך פיענוח טקסט, שלא היה מתאפשר לולא הכרנו את הא"ב תחילה. ולעניין ה"מוארים"; ההגדרה המילונית של אינסטינקט היא "דחף טבעי, יצר מולד", ה"מואר" לא נולד "מואר" אלא חל שינוי ב"תודעתו" ברגע מסוים, [לא במקרה המואר הוא אדם המוכר כ"חכם" בסביבתו].
כל מה שקיים, מתהווה, עשוי להתהוות על דרך הטבע, הכל נמצא בסופו של דבר, בתוך התודעה שלנו. עפ"י הרמב"ם - שכלנו נחלק ל"שכל עיוני" ו"שכל מעשי" באופן טבעי משתמשים בני אדם בשכל המעשי (מקצוע, תכנון וכדו'). השכל העיוני נועד להכרת ה"אמת" = "הנמצאות שאינן משתנות" = "אלוהים" . (זהו החלק השכלי המסוגל להבחין ש-4=2+2 או שלא יתכנו 4 צלעות למשולש). "עבודת ה'" היא בעצם הדרך שאנו עושים לגילוי ה"אמת", כך שקודם עלינו להסיר את שעבודנו לכל החולף, השקרי והחקירה ושכלול השימוש בשכל גורר "מראות אלוהים", הבנת מהות הכל. המדע (בתוך כלל ההתרחשויות המובילות את האדם ל"הסתכלות אמפירית" ו"חשיבה") שייך לשכל ה"מעשי", באמצעותו נעשית חלוקת המציאות לקטגוריות. אך עצם החקירה המדעית-פיתוח יכולת הסתכלות מבחוץ על המציאות, היא כלי בסיסי בגישה אל השכל ה"עיוני", בדומה לתהליך פיענוח טקסט, שלא היה מתאפשר לולא הכרנו את הא"ב תחילה. ולעניין ה"מוארים"; ההגדרה המילונית של אינסטינקט היא "דחף טבעי, יצר מולד", ה"מואר" לא נולד "מואר" אלא חל שינוי ב"תודעתו" ברגע מסוים, [לא במקרה המואר הוא אדם המוכר כ"חכם" בסביבתו].