אדיסון נוטשת את שדה רועי

dw2322

New member
אדיסון נוטשת את שדה רועי

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001295550

בכתבה בגלובס רואים שיש כמה פרטיים קטנים שכעסו אתמול בערב על הכתב שמדווח ידיעה "שלילית" על רציו, אולם רואים שהתגובה בשוק היא דווקא שרציו עולה (והזדמנות ישראלית יורדת)

לא מסובך לפרשן את זה - כמעט כל שוויה של רציו מבוסס על שדה לוייתן, שאוטוטו מבצעי. שדה רועי הוא פעילות עתידית עם שווי זניח, ואפילו כזה שידרוש השקעה בטווח הקצר למול פוטנציאל צמיחה בטווח הארוך יותר.
אותי כמשקיע בכלל יותר מעניין פוטנציאל צמיחה דרך פיתוח שדה נפט מתחת ללוייתן.

ומנגד, הזדמנות ישראלית היא נייר יתר קטן יחסית, שיותר מבוסס על חלומות (כך שכל חלום שמתפוגג זה לא נעים), וגם אצלם יש עוד פעילות בארה"ב שלא קשורה לישראל, ולכן גם שם זה לא שכל העסק הלך ולכן אפילו נייר החלומות הקטן לא מתרסק.

לגבי רועי - אפשר לשאול את זילכה ושלי יחימוביץ' להסביר לציבור הישראלי מדוע חברה בינ"ל נוטשת פוטנציאל לשדה גז בישראל? מה? אדיסון לא רוצה להרוויח את מחיר הגז "הכי הכי גבוה בעולם"?

או שאולי פעילות גז בישראל, שזו מדינה במזרח התיכון הנפיץ והמסוכן, ועם תמלוגי ששינסקי בהם המדינה מלאימה חצי מההכנסות (כלומר ממחיר גז של 5$ הספק רואה רק 2.5$) ועם סיכון שהקידוח יכשל, ועם סיכון לא להצליח לגייס מימון של מיליארד דולר להקמה. אולי, רק אולי, זה לא העיסקה הכי הכי אטרקטיבית בעולם חיפושי הגז והנפט בעולם, בעיני חברה איטלקית שלא ממש אכפת לה מישראלים?

סתם. לדוגמה. מה שאקסון מובייל עושה (עם טיפל'ה רציו פטרוליום) בגיאנה דרום אמריקה? שם אין מלחמות כל עשור מצד אחד, ויש פוטנציאל למיליארדי חביות נפט מצד שני.
כאילו למה שמישהו שפוי יבוא לעשות פה עסקים? ולא לשכוח שמי שעושה עסקי גז/נפט בישראל עלול להתקל בקשיים בלעשות עסקים בעולם הערבי, ואיך לאמר בעדינות? אצלם יש "טיפה" יותר גז ונפט. "טיפה".

אז אולי, רק אולי, ישראל היא לא כזו סקסית כפי שחלקנו נוטים לחשוב?
 
למעלה