אהבה רומנטית

אביטלים

New member
לאורי האילתית המתוקה

התוצאות נעות בין 15 ועד 135, תוצאה גבוהה יותר משקפת משיכה חזקה יותר. קחי בחשבון שהתוצאות בשאלון משתנים תלוי בגילך, מצבך וזוגיות אם יש. קחי עוד דבר בחשבון שיש בשאלון גם סעיפים שמשקפים יותר תלות מאשר תשוקה (לדעתי), למשל רק הוא נמצא במחשבותיי ואני רוצה לבלות רק איתו..... לא תמיד נכון...בטח לא לגביי, עאני זקוקה לפחות לשני ערבים/לילות לבדי בשבוע.. להבנתי, לא חשוב הדירוג, חשוב לקבל את מה שיש ולזכור שגם מה שיש כרגע יכול להשתנות עם השנים, וזה אומר מניסיון אישי....
 

nobles3

New member
לאורי המתוקה

איזה שם מתוק ! התשובה: זה אומר פחות או יותר כלום
כמו ציון במבחן הפסיכומטרי
 
אני חושב שהציון הפסיכו כן משקף משהו

חשיבה מהירה, יכולת ניתוח והסקת מסקנות אין ממש קשר בין הלימודים האקדמיים לפסיכו... רק דרך להפריד בין מיעוטי יכולת כלכלית... אבל אנשים שקיבלו פסיכו גבוה יחסית, יותר כיף לדבר איתם...
 

dudwity

New member
הוא מפלה..

לא רק בגלל הדיפרנציאציה שהוא יוצר בין מעמדות שיכולים להרשות לעצמם מכונים יקרים ואלה שלא,ונבטל את העובדה שהמדינה לא יכולה לסבסד לימודים לכל התושבים ונוח לה להעלים עין מחסמי כניסה כאלה ואחים גם אם אינם משקפים עקרונות של מדנה דמוקרטית או אפילו את חוקי היסוד שלה,אלא גם בין אנשים נורמליים וכאלה עם דיסלקציות. נניח ולמישהו ישנה דיסלקציה ויזואלית או משהו דומה שמצריך אותו לקרוא כל משפר פעמיים לפחות? או מתקשה בראייה מרחבית? נגזר עליו לוותר על לימודים באוניברסיטה בעקבות ציון נמוך? אני לא יודע אם הדבר נכון אך נטען כי רבים מן הגאונים במאה הנוכחית ולפניה סבלו מדיסלקציה. כמה רע היה אם היה נבצר מהם לרכש השכלה אקדמאית עקב כך?
 

dudwity

New member
חחחחחח

אין לי דיסלקציה פשוט יש לי מקלדת אל חוטית שצריכה דחוף בטריות חדשות:)
 
ראיה מרחבית? אין ממש קשר

מספר השאלות בגאומטריה תלת מימדית זה מקסימום 4 שאלות בכל הבחינה יש תוכניות עבור מעוטי יכולת, העדפה מתקנת אין מה לעשות, הסיכוי שמישהו יצא מלומד מעיר כמו שדרות, שאישית אין לי בעיה איתם... יש לי דודים שם, יודע מה הולך וכן, גם המספרים מדברים אי אפשר להכניס את כולם לתואר הראשון גם ככה כיתה של 600 אנשים זה לחוץ יש מגבלת כוח אדם באונ', כלומר, אם יתנו לכולם ללמוד תואר ראשון, זה רק יפריע. האונ' פתוחה גם לכאלה בעלי בגרות גבוהה, תלוי במקצוע כמו שאמרתי, זה לא בחינה טובה לראות הצלחה בלימודים אקדמיים, אני לא חושב שיש פקולטה אחת באונ' שמצריכה את הכישורים הנדרשים בשביל הפסיכו. בעיקר לשבת על התחת וללמוד, זה מה שדרוש לא חשיבה מהירה וכו הנקודה שלי היא שציון גבוה בפסיכו מראה על בן אדם יותר מעניין... זאת דעתי
 

nobles3

New member
אני לא רואה קשר

בין ציון פסיכומטרי לכמה מעניין האדם. כנראה יצא לך לפגוש הרבה אנשים עם פסיכו' גבוה שגם היו להם נושאים מעניינים לדיון. לי יצא לפגוש הרבה עם פסיכו' גבוהה שלא מדברים בכלל (כמעט) ואחרים שמתחילים לדבר ואי אפשר לעצור אותם, על שטויות בעיקר.
 
מכיוון שאין הרבה אנשים עם ציון גבוה

אז לא פגשתי הרבה כאלה יחסית לכל האנשים שפגשתי, אף על פי שכן פגשתי יותר מאשר באוכ' הרגילה כי אני בחוגים כאלה. מישהו שיכול לחשוב לעומק, בדרך כלל גם סקרן למשל. זה ממש לא מחייב אחד את השני. אבל יש התאמה חלקית
 

wingate

New member
זה בעיקר הפרסומות

עיקר הפחד מהפסיכומטרי נובע מהפרסומות של המכונים. אנשים מגיעים למצב שבו הם חושבים שאין טעם אפילו לעשות את בחינת הניסיון שמגיעה עם ערכת ההרשמה בלי ללמוד חודש לפחות. בת'כלס? הנתונים מראים שמי שעושה קורס לא משפר את הציון האמיתי שלו בצורה שונה ממי שרק לומד עם ספר. נכון שהבחינה הראשונה שעושים בקורס היא עם ציון מאוד נמוך, אבל א. זו בחינה מגמתית, וקשה יותר מבחינה אמיתית; מטרתה לשכנע אתכם בסוף הקורס שהיה שווה כי הציון שלכם קפץ ב 200 נקודות. ב. אנשים מגיעים לקורס בלי להיעזר בחומר של בחינת ההרשמה או בספר, אז הקורס פותח את עיניהם, והם המומים ונלהבים. אבל הם היו מגיעים לאותו מקום גם עם ספר. המכונים, כמובן, לא רוצים שנבין את זה. ולכן הם יוצרים הילה סביב הבחינה, וגורמים לוויכוח על הפסיכומטרי להדרדר למצב של "אבל למעוטי היכולת אין איך לשלם על קורס והם נדפקים". כשהאמת שספר מספיק. הרבה פשוט לא מנסים בלי קורס (בעיקר כי הבחינה עצמה עולה כסף). מה שבאמת דופק את מעוטי היכולת, כפי שהזכיר כבר מישהו, זה הבגרויות. בבית ספר עם מעט מורים, שרובם רעים, ובלי יכולת לעזור למתקשים, הבגרות כל כך רעה שהיא מקלקלת למעוטי היכולת את הפסיכומטרי.
 

nobles3

New member
והעיקר לא לפחד כלל...

לא צריך לפחד מפסיכומטרי זה סך הכל מבחן. מכונים של פסיכומטרי עוזרים לשפר ציון לחלק מאנשים (למשל, שיפרתי ב-120 נקודות יחסית למצב שלמדתי מהחוברת), ולחלק לא (מכיר אנשים שעשו קורס של קידום פעמיים ולא שיפרו). הכל יחסי
 

wingate

New member
זה בדיוק הקטע

שהבחינה יחסית. ואם המכונים טוענים שהם העלו לכולם את הציון ב 100 נקודות, לאן בדיוק זה הלך? נגמרת העקומה. אגב, הסיבה שאנשים חושבים שהפסיכומטרי מייצג משהו היא בדיוק העבודה שזו אמורה להיות בחינה שהתועלת מללמוד אליה נמוכה יחסית. בפועל כמובן שזה לא לחלוטין עובד, כי מי שמשקיע באוצר מילים באנגלית וארמית משפר את הציון שלו משמעותית, אבל יש הוכחה מסויימת לדעה הזו בעובדה שמרבית האנשים לא משתפרים מאוד מבחינה לבחינה. וסקרים, שהם לא הדבר הכי מדוייק בעולם אבל מילא, טוענים שמרבית השיפור נובע מהעובדה שאנשים מדווחים שהם רגועים יותר בבחינה השניה.
 
אצלי, אישית, הייתי צריך מכון ליווי.

בשביל שיכריח אותי לשבת לתרגל ואני לא חושב שעשיתי מספיק אף על פי שכן קיבלתי ציון יחסית טוב, שהספיק לי להכנס למתמטיקה וכלכלה. אי אפשר למדוד את השיפור של המכון ליווי יחסית לחרישה בעזרת ספר אין נתונים אובייקטיבים על זה. מכוני הליווי כן עוזרים, נותנים טיפים, שאלות מהבחינה... חומר "חם", דברים ששווים נקודות.
 

wingate

New member
בקשר לאיך בודקים

(אגב, כל הכבוד, נשמע שקיבלת אחלה ציון) לרוב פשוט משווים אנשים שלמדו עם הספר, ואז ניגשו שוב לבחינה אחרי קורס כי לא היו מרוצים. אולי הם פשוט היו צריכים להיות קצת חכמים ולא לגשת למכון שלמדו מהספר שלו בפעם הקודמת :)
 
בדיוק

אי אפשר להשוות... כי הם התנסו בבחינה הפסיכומטרית בפעם הראשונה... מי אמר שאם הם היו נגשים בפעם השניה בלי קורס... הרי את זה לא שואלים בסקר שלפני הבחינה
 

wingate

New member
בת'כלס הרי אי אפשר לדעת כלום

גם לא לפי הציון שלך. אולי אתה פשוט מנחש כל כך טוב. הייתה מישהי שלמדה איתי שלפי ציון האנגלית שלה, לעומת רמת האנגלית האמיתי שלה, צריכה הייתה למלא גם לוטו ביום בו ניגשה לבחינה. אבל כל כך הרבה אנשים לאורך כל כך הרבה שנים ניגשו לבחינה הזו, שיש הסקות סטטיסטיות מסוימות.
 
למעלה