אהלן לכולם-התגעגעתי:)

tzahi1980

New member
אהלן לכולם-התגעגעתי:)

היי חברים... אחרי העדרות ממושכת, ולאחר שהטענתי את המצברים, חזרתי שוב לתלת, עם כוחות מחודשים והחלטה שעד דצמבר הקרוב, שהוא יום ההולדת שלי, יגיח לעולם תיק העבודות שלי. עם כל זה שזה שוחק ומתיש, שלא נדבר על הפחד שאחרי כל המאמצים לא אצליח למצוע עבודה, כי זאת באמת ביצה קטנה. אני יכול להעיד באופן הכי כנה שאני רואה התקדמות בין נסיון למשנהו, ובין סצינה לסצינה. אך יש לי איזה מחסום פסיכולוגי, שכל פעם שאני נתקל בו, אני פשוט נוחת, ואשמח אם תביעו דעתכם באופן הכי דוגרי שיש. אני מביט מדי פעם בעבודות ( הדמיות אדריכליות ) של סטודיו איקו, אלכס וסיליוק ודומיהם... ולמרות שהסצינה שלי טובה, מוארת ומרונדרת טוב, אני מסתכל על העבודות , למשל של סטודיו איקו ו-VRAY ART ואומר לעצמי "אני בחיים לא אצליח להשיג כזאת אווירה, להוסיף דרמה כמו שהם עושם.....אז למה לטרוח".. ואני תוהה אם זה נכון מה שאני עושה, האם נכון להשוות בין יכולות, או שכל תלתיסט "והקול" שלו? או לחילופין, כדי לעבוד בתחום הזה, צריך להיות מעל 100 ולהיות יותר פנומן מהתלתיסט השכן? אשמח לכמה שיותר תגובות .. צחי...
 

d r e a m i e

New member
תשמע..

יש עולם גדול בחוץ גם חוץ מאלכס אייקו וכ"ו. גם להם יש מתחרים לא קטנים אם מסתכלים על זה מנקודת מבט יותר רחבה. מה שכן, אם כל אחד היה מסתכל על המתחרים שלו ובגלל זה מתייאש מראש ומחליט שזה לא שווה את הטרחה אז העולם בסופו של דבר היה הופך להיות רדוד ונטול כשרון לחלוטין. כל אחד צריך להתקדם לפי היכולות שלו. עבודות של אחרים אמורות לשמש השראה, למידה והערצה. אם זה מה שגורם לך דווקא להתייאש אז הבעיה היא בך. מעבר לכך, אם בסופו של דבר המטרה היא לעבוד בתחום אז לא ברור לי למה אתה בוחר להתמקד רק בתחום ההדמיות לאדריכלות. לא שזה תחום בעייתי או קשה במיוחד אבל זו טעות לדעתי אם אתה סוגר עבורך אופציות אחרות.
 

Nebelis

New member
ובנוסף לזה אל תשכח שיש להם שנים של ניסיון.

שנים על גבי שנים של למידה וניסיון- אני בטוח שאם תבקש לראות עבודות מוקדמות שלהם אתה תופתע ותבין שזה רק עינין של זמן וניסוי וטעייה ולמידה מאחרים.
 

tzahi1980

New member
תודה לכם..

אני מניח שאני יורה לעצמי ברגל כשאני משווה בין יכולות.. אמר לי לא מזמן מני, כחלק מאימייל ששלח לי "תעשה את העבודה הכי טובה מבחינתך".. כן, מוטב שמשפט זה יהיה חרוט במוחי כמו על אבן..
 

eldarinn

New member
הופה..

הנה עוד אחד שהתעורר מתרדמת...
 

tzahi1980

New member
לשאלתך..

אפשר לומר "שחזרתי" לתלת אחרי שנים של חוסר השקעה, בגיל די מאוחר...בדצמבר הקרוב אהיה בן 30.. ובגלל עובדה זו, בחרתי להשקיע את מרצי בתחום, שלפי מה שיעצו לי, יש לי יותר סיכוי לעבוד מהבית. ואם אינני טועה, אפילו את יעצת לי להתמקד במשהו ספציפי:)
 

d r e a m i e

New member
כן אבל הכוונה היתה להתמקד מבחינת

ההתמחות המקצועית. לא מבחינת השוק שאליו אתה מכוון. אם בהדמיית אדריכלות אתה משתפשף על מידול, תאורה, טקסטור ורינדור אז את זה אתה יכול לקחת גם להדמייות של מוצרים לדוגמא. לוגואים, הדמיות רפואיות וכ"ו. גם את הפרוייקטים האלה אפשר לעשות מהבית. מנסיון, הרבה לקוחות לא מסוגלים להבין שאם אתה ממדל X אז אתה גם יכול למדל Y גם אם ה Y שהם רוצים הרבה הרבה יותר פשוט. הם צריכים לראות דוגמא שמאוד קרובה למה שהם מחפשים אחרת הם יקחו מישהו אחר שיש לו כבר בתיק עבודות דוגמאות מהסוג הזה.
 

drorlazar

New member
תחשוב על זה ככה...

אם כל מי שהיה נוגע במכחול היה משווה את עצמו לציירים האחרים, או כל מי שהיה חושב על לפרוט עלי גיטר היה מתייאש כי גדולים וטובים ממנו פרטו כבבר מקודם ויותר טוב היינו נורא מסכנים, העולם היה דל ומשוכפל. כמו שצחי כתב, כל אחד מביא את הכשרון שלו ואת הסגנון שלו לכל תחום. במקום לנסות להשוות את עבודתך לאחרים תיצור אתה משהו שהוא יהיה שלך, שיהיה הסגנון שלך, שיהיה משהו שאתה תהיה מרוצה ממנו, אחרים יכולים לאהוב או לא את העבודה שלך, אתה צריך לאהוב אותה, אם אתה לא אוהב אותה תמשיך לשפר ולהשתפר עד שכן תהיה מרוצה. לדוגמא, מני, (עם השריטה שלו) עבד על הסצנה של הכיתה במשך חצי שנה בגלל שזה היה פרויקט אישי שלו, ובגלל שהוא כל פעם שיפר והוסיף דברים שהוא ראה לנכון עד שהוא היה מרוצה מהתוצאה (וכפי ששמת לב הרף שלו די גבוה). ומני צריך לזכור נמצא בתחום כבר כמה שנים (לפחות למעלה מעשור), ככה שהוא כבר יודע מה הוא כן או לא רוצה ועל מה הוא כן או לא מוכן להתפשר. אתה, לפי הבנתי, נמצא עדיין בתהליך למידה, והרעיון הוא כל הזמן להמשיך ליצור ולהמשיך להשתפר מפרויקט לפרויקט. אני הרבה פעמים לא רואה טעם ב"להתאבד" על פרויקט, אתה מסיים אותו בתוך מסגרת זמן שהקצבת לעצמך ועובר הלאה לפרויקט הבא ועליו אתה מיישם את מה שלמדת מפרוייקטים שעשית בעבר. בלי קשר לתלת אתה יכול ללמוד דברים שקשורים לתחום כמו קומפוזציה, בימוי, צבעים, תאורה לקולנוע/צילום, פיסול, אלו דברים שפותחים את הראש מאוד. וברגע שאתה מבין אותם גם העבודה שלך קופצת מדרגה. אפשר לראות הרבה פעמים "טכנאי" תלת מימד שהם טובים טכנית אבל התוצרים שלהם משעממים, בגלל חוסר הבנה בהעמדת פריים, בתאורה בתנועה ובשאר דברים שמרכיבים פריים. פריים הוא לא רק מידול וטקסטור ורנדור. פריים מתחיל ברעיון טוב. משם העבודה הופכת להיות קלה... במשפט אחד פשוט... don't imitate, innovate...
 

themeny

New member
אגב דרור, את הפרוייקט פרומו של הוט למשל

היה לנו פחות מ-3 שבועות לעבוד עליו (בניגוד לחצי שנה של הכיתה...), כולל רינדור שממוצע לפריים לקח 40 דק' אחרי אדפטציה, ואני מאוד מרוצה ממנו וחוץ מפה ושם פרטים קטנים, אני לא הייתי נוגע בו ומתלקק עליו מעבר למה שיש עכשיו. אז נכון שעבדנו עליו 3 אנשים ואני לא משווה את ה SCALE שלו ברמת הפירוט לזה של הכיתה, אבל הוא בכל זאת היה מאוד מאתגר בדרך שלו. הנקודה שלי שאנחנו משתדלים גם בטיים פריים קצוב שיש לנו לעשות מינימום התפשרויות על איכות. כבר קרה לא פעם ולא פעמיים שדחינו פרויקט שלא היה ריאלי גם לעמוד בלו"ז שהוקצב לו וגם לעשות אותו באיכות גבוהה כפי שרצינו.
 

drorlazar

New member
ברור.. אבל את זה אתה יודע לעשות בזכות הניסיון

שיש לך/לכם. עם ההבנה של המדיום ברמה הזאת. על מה כן או לא תתמקד עינו של הצופה ושאר דברים..
 

themeny

New member
היי צחי. קיבלתי את המייל שלך.

אני מסכים לגמרי עם הדברים שנאמרו כאן. אני חושב שעשית דרך ארוכה מאוד מהפעם הראשונה דיברנו במייל לפני מס' שנים ואתה אפילו מציין זאת בעצמך, כלומר אתה מודע לזה. אתה הרי לא יכול לצפות מעצמך לעשות קפיצה דרסטית ולהגיע לרמות המקצועיות ביותר שקיימות. אתה תמיד תמצא את עצמך בתהליך למידה שאם השנים יילך ויעשה יותר ברור לך וקל להבנה (לאו דווקא פחות מאתגר), אבל זה אף פעם לא ייפסק ואף לא תגיע למיצוי (בתקווה). וזה בעצם הדבר שאתה צריך לשאוף אליו אם אתה מצפה מעצמך להגיע לתוצאות טובות. כך בחשבון שאין קיצורי דרך (זה לפחות מה שאני מאמין בו), והתהליך הזה, עד שתגיע למקום שאתה מרוצה ממנו, עשוי לקחת מס' שנים. משהו שלמדתי שיכול לעזור וזאת עצה שאני תמיד חוזר עליה, תנסה להתמקד בתחום מסויים (עד כמה שאתה יוכל להרשות לעצמך מבחינה פרקטית), ולהתמקצע בו כמה שאתה יכול. כמו שלמשל תחום של מידול, ורנדר לעומת תחום של אפקטים או קרקטר אנימיישן. תשתדל לא להתפזר להמון תחומים כי זה מתכון לתוצאות בינוניות (אתה מכיר את הביטוי: איכות על כמות). זה לא אומר שאתה לא יכול להמשיך ולהתפתח בתחומים נוספים, זה אפילו רצוי שזה יקרה, אבל חשוב מאוד לדעת את העיתוי הנכון לזה. כמו שאמרתי זה שנים של עבודה. אני מסכים עם צחי ודרור וכל השאר שאתה צריך להסתכל בצורה רחבה יותר על הדברים. אני יכול לומר לך שאין יום שאני ובכלל הצוות בסטודיו, רואים עבודות שגורמות לנו לתסכולים כמו שאתה מתאר, אבל צריך לקחת את זה למקום חיובי. אותנו באופן אישי זה מאוד מדרבן להעלות את הרף של עצמנו, זה נותן השראה וזה גם מאוד מפרה. להפרות אחד את השני זה מאוד חשוב וזאת מתנה וזה בא לידי ביטוי בין האנשים אצלנו בסטודיו ובין סטודיואים/תלתיסטים ברחבי האינטרנט. צחי, כמה שציינתי בתחילת המייל, אתה עשית דרך ארוכה והתוצאות שאני רואה ממך בתקופה האחרונה באמת מראות על כיוון מבטיח. אני רוצה גם לציין את העובדה שהאתגר הפיסי שעומד בפניך, הוא בכלל סיבה להערצה ואני באפן אישי מוריד את הכובע בפניך. לסיום, אני מצרף כמה תמונות שלי מעבר הרחוק (בתחילת הדרך וגם מאמצע הדרך) שאני בטוח ישפרו לך את המצב רוח ויתנו לך מוטיביציה :)
 

drorlazar

New member
זה מצחיק אני אשכרה זוכר אותן!!

במיוחד את המנהרה... וברוח ההודעות אני מצרף תמונות שלי מהתקופה הזאת לערך....
 

themeny

New member
כן כן המנהרה הזאת...

אני זוכר שהסצנה הזאת לא זזה אצלי בויופורט
 

d r e a m i e

New member
יש פה הרבה צחים ../images/Emo3.gif

מני, אהבתי את התמונה שהעלת.
יפה שאתה עוד שומר עליהם.. אצלי נתתי לעבודות האלה להעלם בגיבויים שבטח ממזמן התכלו. ותוספת קטנה לצחי (לא לעצמי).. אני לא חושב שכפי שצויין פה שאפשר להגיע לרמה כזו רק אחרי נסיון של שנים רבות. כי כן זה בטח מייאש לקבל את הרושם שכל מה שאתה עושה עכשיו אולי תשיג משהו ברמה טובה רק עוד 10 שנים וזה עוד במאמץ קשה.. נכון שנסיון והשתפשפות זה חשוב, אבל פעם גם לא היו ממש גנומונים, בקושי היתה עזרה בנט כמו שצריך ובטח שלא דברים מתקדמים ברמה גבוהה מאוד. גם המחשוב היה ישן ומאותגר יותר. עובדה שגם אולפני הסרטים הגדולים ביותר לא הצליחו להגיע לרמה שכיום תסתכל על מה שעשו ותגיד "וואו". לא חסר סטודנטים מ VFS לדוגמא שתוך שנה מוציאים עבודות שיפילו אותך מהכיסא. אז כן יש שם מורים מעולים והכל, אבל אני חושב שהסוד להצלחה שם בסופו של דבר הוא ההתמדה. מורים טובים לא פחות יש בשלל הדרכות שאפשר למצוא אונליין. לא חסר גם פורומים חוץ מהפורום הזה ששם אפשר לקבל פידבק מקצועי משלל אנשים מקצועיים מהתעשייה. אז כן יש הרבה חומר תיאורטי של העמדת פריים, קומפוזיציה וכ"ו שלא יגיע כל כך בקלות וכן ידרש זמן רב להפנים את זה- אבל זה לא אומר בהכרח שזה משהו שעם התמדה והרבה כוח רצון יגיע רק אחרי שנים רבות.
 

themeny

New member
אני אספן כפייתי

שמרתי את כל העבודות שלי מגיל 16 :) מה שלפני 16 לא קיים רק בגלל שהלך לי הHD בזמנו. לגבי מה שאמרת שהיום המצב שונה, זה נכון אבל עדיין, אני לא מאמין בקיצורי דרך. גם עם כל המורים הכי טובים בעולם וכמות הטוטוריאלז האינסופית, עדיין צריך שנים של פרקטיקה בשביל לדעת ליישם דברים כמו שצריך, כמו בכל מקצוע. כמובן שזה אינדיבידואלי. יש כאלה שאחרי שנה יפציצו עם הכשרון שרק מחכה להתפרץ מהם ויש כאלו שיצטרכו לעשות דרך ארוכה. גם אלה וגם אלה, בשביל להשתלב בתעשייה ה"כבדה", יצטרכו את השנים האלו של הפרקטיקה, מי פחות ומי יותר. אגב, לעניות דעתי, סטודנטים ב VFS מוציאים תוך שנה דברים מדהימים בגלל שהם באים עם נסיון ותיק עבודות שצריך להיות ברמה. אחד העובדים שלנו עזב לפני שנה ללימודים שם אחרי שהוא בנה את תיק העבודות שלו בכל התקופה שהוא היה אצלנו. הוא מאוד מאוד כשרוני, הוא הגיש בקשה ללימודי אנימציה והתקבל.
 

d r e a m i e

New member
מה שהתכוונתי זה שכן מדובר בכמה שנים של נסיון,

אבל שלא יווצר הרושם שמדובר אך ורק ב10 שנים או יותר כמתכון היחידי להצלחה. זה די יכול לייאש מתחילים או כאלה שעוסקים בתחום תקופה ומנסים להתקדם.. יש כאלה שמגיעים לתוצאות תוך הרבה הרבה פחות זמן ויש כאלה שזה לוקח להם זמן רב. אז כן זה מאוד אישי ואינדיוידואלי.. אגב כמה מחשבי רינדור יש לכם בחווה שאתם יכולים להרשות לעצמכם לרנדר פריימים שלוקחים 40 דקות? אצלנו יש כ-30 וגם זה לא תמיד מספיק עם Vray..
 
למעלה