אהלן GOD

bios

New member
במקום להגיב בפירוט אני אשאל 3 שאלות

האם אתה מכיר דרך טובה יותר לחיות מאשר מה שמוצע שם? האם אתה מכיר תפיסת חיים שסותרת את הנאמר בספר ומשלבת טוב יותר בין חירות האדם לפעולה שלו למען עצמו ולמען החברה? האם זה לא טבעי לנהל עם אדם דיאלוג בשפה ובמונחים שהוא מבין ומכיר?
 

Tukon

New member
הלואי שכך היה!!!

מהיא דת? מערכת של "אמיתות" שאינה ניתנת להפרחה אני מעדיף להיות רציונלי בתפיסת עולמי מותר לפנטז אבל כדאי לפחות להיות מודע לזה אינני טוען שהרעיונות בספר מופרחים אך אין מספיק ריאיות לתמוך בהן אני חסיד עקרון "התער של אוקם", חפש את ההסבר הפשוט ביותר רעיונות אחרים - המציאות מכילה את כל האפשריות כסופרפוזיציה
 

bios

New member
ומה ההסבר הפשוט ביותר לדברים כמו:

א. עדויות לגלגול נשמות (רגרסיה לגלגולים קודמים בטיפולים פסיכולוגיים, תקשור עם "מתים", תעוד של ילדים שדוברים שפות שמעולם לא למדו ועוד). ב. ריפוי מרחוק (מצאו כבר בכמה וכמה מחקרים שיפור גדול יותר/הדרדרות איטית יותר בבריאות של אנשים שהתפללו בשבילם לעומת אנשים שלא התפללו בשבילם, למרות שהנבדקים לא ידעו שמתפללים בשבילם). ? אולי אפשר למצוא הסברים "רציונליים" לדברים האלה, אבל הם בטח לא ההסברים הפשוטים ביותר.
 

Tukon

New member
לי עצמי היוא חויות מדהימות...

הסבר פשוט זה הסבר המכניס מינימום גורמים יש הסברים "מדעיים" לא פחות משכנעים לחלק מהתופעות שכמה מהן שציינתה לחלק אין הסבר, אבל זה לא מחייב קיום של אל "חברמן" שרק עושה טוב דברים תמוהים בספר - 1. כותב הספרים "שיחות עם אלוהים" לא תורח להסתיר את הכוונה האמיתית שלו, שהיא שיפור מצבו הכלכלי חברתי 2, בספר מצטט אלוהים משפטים מהתנ"ך ומשקספיר וכד' לי זה נראה כמו שיכתוב של כותב הספר ולא כתיבה קולחת של אלוהים 3. אלוהים מציין שאינשטיין הוא אדם שהכי הבין ויבין אותו אני לא חושב שאינשטיין הגיע עמוק כל כך. הפסיקאים של תורת הקוונטים התקדמו הרבה יותר בהבנת הבריאה (הוכיחו ע"י ניסוי את טעותו של אינשטיין) זה מצביע על הבנה מוגבלת של כותב הספר ולא של אלוהים
 

bios

New member
אולי תחלוק איתנו את החוויות?

ולגבי הסבר פשוט - אמנם אפשר לנסות למצוא הסברים מדעיים לכל אחת מהתופעות, אבל השאלה מה ההסבר הפשוט שמסביר את כולן. לדעתי ההסבר הוא שיש נשמות ושיש גלגול נשמות. זה מעלה את השאלה לפי אילו חוקים מתנהל התהליך הזה. אפשר להציע שתי תיזות סותרות: א. אלוהים מנסה לשפר את העולם באמצעות מערכת חוקים עם שכר ועונש. ב. אלוהים היא מערכת שמזמנת לחיינו את מה שהנשמה שלנו מבקשת בשביל להתפתח מבחינה רוחנית. אני חושב שבספר מסבירים די יפה למה התיזה הראשונה אבסורדית: א. אם התיזה הזאת נכונה, המצב בעולם מראה שאלוהים נכשל באופן מוחץ, מה שמעמיד בספק את עצם האלוהיות הכל-יכולה שלו. ב. הרעיון שאלוהים כל יכול יברא אותנו פגומים, יתן לנו חוקים שקשה לנו לשמור עליהם ואז יעניש אותנו כשאנחנו לא מקיימים אותם גם הוא נשמע לא סביר. הרי הוא יכול היה לברוא אותנו מושלמים מראש. לעומת זאת, התיזה השנייה מסתדרת הן עם המציאות בעולם (לפי הרעיון שאלוהים נותן לנו לעשות כרצוננו), הן עם התופעות שתיארתי בהודעות הקודמות, והן עם המסרים שהועברו באמצעות התופעות האלה מהעולם הרוחני - מסרים לפיהם אלוהים זהה לאהבה, שלום ושמחה. אני אישית פשוט מרגיש שלקרוא את זה עושה לי טוב על הנשמה (יש כאן גם משחק מילים מסוים), כאילו שאני באמת נזכר בדברים האלה ולא שומע אותם בפעם הראשונה , בהתאם לתיאור בספר. לגבי ההערות האחרות - אני שוב טוען שאם אלוהים דיבר עם ניל, הרי הוא היה צריך לדבר איתו במונחים שמובנים לו וישכנעו אותו, ולכן השימוש בשייקספיר, התנ"ך ואיינשטיין לא סותר את המקור האלוהי של הדברים. מסרים דומים להפליא מבחינת התוכן מצאתי גם בספרים של אנשים אחרים, למשל ד"ר בריאן וייס (שהוא יהודי) וד"ר מייקל ניוטון, ועוד. אני חושב שכדאי יותר להתמקד בתוכן של המסרים ואם הוא מתאים לך ולחיים שלך. במוסר ובצורת המסירה תמיד אפשר למצוא פגמים, שכן אף אחד אינו מושלם. לדעתי אפילו אם ניל היה שרלטן, יש הרבה חוכמה במסרים שבספרים שלו ואין מה להפסיד מלנסות ליישם אותם בחיים.
 

Tukon

New member
אני מסכים אתך - המסר חשוב מהשליח

מסיבות של נוחות אני אפתח בנושא חדש "המסר חשוב מהשליח"
 
למעלה