אובדן כושר עבודה חלקי - הביטוח מתחמק מלשלם

extrem

New member
אובדן כושר עבודה חלקי - הביטוח מתחמק מלשלם

שלום רב
כתוצאה מקשיון אגודל ביד ימין (דומיננטית) אני מתקשה לבצע את עבודתי באופן מלא. רופא תעסוקתי של קופ"ח קבע שלושה חודשים הפסקה מוחלטת ולאחר מכן חזרה לעבודה בהיקף של 2/3 משרה. עד שהבעיה תחלוף בטיפולי פיזוטרפיה או אם אין ברירה ניתוח . בקיצור - 9 חודשים של משרה חלקית סה"כ.
ברשותי ביטוח אובדן כושר עבודה, המכסה מעל 25% .
עבור שלושת החודשים (הראשונים המלאים) חברת הביטוח לא שילמה לא כלול כי הפוליסה לא מכסה, ונאותה לשלם רק פעם אחת בלבד עבור 3 חודשים בטענה שהרופא מטעמם (שמעולם לא בדק אותי או קיבל מידע על אופי העבודה ) חולק על דעתו של רופא קופ"ח. פניתי למפקח על הביטוח שבסוימו של הברור קבע כי קיימת מחלוקת בין הרופאים שתפתר רק בבית המשפט. כשפניתי שוב לחברת הביטוח והודעתי כי אני מתכוון לתבוע אותם, הם הציעו עבור שלושה חודשים נוספים (במקום 6 חודשים נוספים שהרופא קבע - או יותר אם הבעייה תמשך) ולסגור את התיק... אשמח לדעתכם בעניין. תודה רבה.
 
אובדן כושר עבודה חלקי

שלום,
קצת חסרים לי פרטים, אבל אשתדל להשיב ככל יכולתי.
ראשית, לא קיבלת תשלום עבור 3 חודשים ראשונים, וזאת מפני שבדרך כלל בפוליסות של אובדן כושר עבודה מופיע סעיף המציין כי חברות הביטוח לא משלמות 90 ימי המתנה.
כלומר ישולם רק לאחר היום ה - 91.
כיוון ולא ציינת מי חברת הביטוח ולא ראיתי את הפוליסה הספציפית שלך, קצת קשה לי להשיב לך באופן מדוייק, אבל אני מעריך וסבור שאחד התנאים בפוליסה שלך, הינו אובדן כושר של לפחות 75%.
הרופא התעסוקתי קבע שאתה עומד בתנאי זה, אך מנגד הרופא של חברת הביטוח לא מסכים עם העובדה שהינך מצוי באובדן כושר בשיעור של 75%, וזאת מהסיבה הפשוטה - כי הוא רופא שמתקיים מחברות ביטוח שמשלמות לו הרבה כסף עבור כך. הרופאים מטעם חברות הביטוח אינם אובייקטיביים.
על כל פנים, יש לך אפשרות לקבל את הצעת הפשרה שלהם לתשלום בגין 3 חודשים או לפנות לקבלת חוות דעת רפואית פרטית, ולהמשיך להילחם איתם על קבלת 3 החודשים הנוספים.
בכדי לשקול תביעה משפטית, הכל תלוי בשיקול כלכלי. מה גובה הפיצוי החודשי, וכמה כסף תובעים? האם שווה לתבוע ולהילחם על הסכום הנ"ל.
 

extrem

New member
תודה על תשובתך , השלמת פרטים..

הביטוח (ביטוח ישיר) לפי הפוליסה נכנס כבר להגדרה של אובדן כושר עבודה כבר מעל 25%. הבעיה הנה כפי שאמרת שרופא שלהם חושב שאני יכול לעבוד רגיל
ורופא של הקופה הפחית היקף משרה של 2/3 לתקופה של 9 חודשים סה"כ.
מרגיש לי כמו שיטת מצליח של חברת הביטוח.
תודה בכל מקרה
&nbsp
 
אכן שיטת מצליח

מרגיש לך נכון.
זוהי אכן שיטת מצליח. אם הרופא קבע שאתה כשיר לעבוד מבלי לבדוק אותך, ברור שזה לא ראוי.
אך אני חוזר על דבריי - אתה רשאי להגיש תביעה נגדם, אך בטרם הינך פועל לתביעה, בדוק האם זה שווה כלכלית מבחינת הסכומים.
אם יש לך שאלות נוספות, אני כאן.
בהצלחה...
 
למעלה