כל האמת על הסקניות מירדן
ידידי.בני ברק, שלא כהרגלו, פרסם דברים לא נכונים ולא בדוקים . ההיפך הוא הנכון, והכל בגלל פוליטיקה. חלקכם זוכרים את התמונות של האלבה שהעלתי כאן לפורום והורדתי אחרי זמן קצר. אינני מתיחס לצורה החיצונית. את זה כל אחד שיפוט בעצמו. התמונות שפרסמתי אז צולמו במהלך בדיקת תקינה שנערכה על ידי נתן מלמד ממשרד התחבורה. נתן ביקש לבצע מספר שינויים קטנים, כאלו שלא מחייבים להחזיר את האוטובוס לבית החרושת, אלו בוצע על מנת שהאוטובוס יבדק שוב , ארבעה ימים אחרי הבדיקה הראשונה. במהלך ימים אלו, נתן מלמד קיבל הוראה מלמעה שאוסרת עליו לסיים את הבדיקה. "הארגז" ו"מרכבים" אינם סובלים ממחסור בעבודה, ההיפך. רק תעברו ותראו כמה שלדות עומדות שם ומחכות להכנס לעבודה. ראו כמה שלדות נמצאות בחצרות של "אגד", "דן", כלמוביל" ושאר יבואני האוטובוסים. מדובר בשלדות לעבודה של כמעט שנה מהיום. "במרכבים" גם משקיעים כיום משאבים רבים בפיתוח שווקי יצוא לאוטובוסים מתוצרת המפעל. אחד משני השותפים בבעלות על "הארגז" היה אלוף בצה"ל בעת ששאול מופז היה רמטכ"ל. הקשר הזה מהצבא עובד מצוין, ותבינו כמה ה"למעלה" הוא באמת למעלה. יצרנים אחרים ממדינות זרות נמכרים כאן כמו לחמניות, ואת השלושים האלו רוצים לעצור. ,הארגז" נמצא כבר תקופה במגעים עם יצרן אוטובוסים מסין, ואולי אלו ימצאו את דרכם לישראל. האוטובוס של עפיפי אושר על ידי נציג מסקניה כאשר הוא היה בארץ, והדרישות שלהם כיצרן חמורות בהרבה מדרישות התקנים השונות. גם את זה אני מכיר. אני מתרגם להם כיום את החומר הטכני לעברית. הסקניות מתוצרת אלבה כלל אינן דומות למוטציה שנבנתה על שלדת GMC גרומן בשנת 1996. לילה טוב, אורן