היה ניסוי מוצלח באוטובוס בינעירוני דו קומתי, ועדיין רואים אותו ב-190 מרשל"צ לתל אביב. חשוב לציין שהוא מספק נגישות של עירוני לקומה התחתונה שלו ולכן הוא כלי שמאד מתאים לקווים עמוסים משולי המטרופולין למרכזו, כאלה שהרוב עולים בעיר המוצא ויורדים בעיר היעד, אבל כן מסתדר עם תחלופה קלה באמצע.
נעשתה רשימה של קווים בינעירוניים עמוסים כאלה, מתוך כוונה שהקיבלות המוגדלת תאפשר פחות הגדלת תדירות (כלומר ניצול טוב יותר של משאב הנהגים)
קו 600 של בית שמש אכן היה ברשימה שהוכנה לבדיקת עבירות. ואם יעבור אותה ייתכן ויתחילו לבדוק גם את נושא ההצטיידות מול הזכיין ואולי זה יקרה.
כמוהו גם 617 אך יש תובנה שלאט לאט משקלו יקטן לעומת 616 ו-618. אז זה ייבחן בהמשך שוב.
נוסף ברשימה גם 189 מטלזסטון לירושלים, 600 ו-605 מנתניה לתל אביב, 180/280 מאלעד לבני ברק, 567 מכפ"ס לתל אביב, 350 מאשדוד לבני ברק ו-164 ממעלה אדומים לירושלים.
זהאם זה יקרה או לא? לא יודע. יש כאן הרבה גורמים וזה תהליך מורכב ולא פשוט. אבל אלה הקווים ש"על השולחן" להמשך בדיקה.