אוטובוס דו קומתי עירוני - למה אין כאלה בארץ?

היה ניסוי מוצלח באוטובוס בינעירוני דו קומתי, ועדיין רואים אותו ב-190 מרשל"צ לתל אביב. חשוב לציין שהוא מספק נגישות של עירוני לקומה התחתונה שלו ולכן הוא כלי שמאד מתאים לקווים עמוסים משולי המטרופולין למרכזו, כאלה שהרוב עולים בעיר המוצא ויורדים בעיר היעד, אבל כן מסתדר עם תחלופה קלה באמצע.
נעשתה רשימה של קווים בינעירוניים עמוסים כאלה, מתוך כוונה שהקיבלות המוגדלת תאפשר פחות הגדלת תדירות (כלומר ניצול טוב יותר של משאב הנהגים)
קו 600 של בית שמש אכן היה ברשימה שהוכנה לבדיקת עבירות. ואם יעבור אותה ייתכן ויתחילו לבדוק גם את נושא ההצטיידות מול הזכיין ואולי זה יקרה.
כמוהו גם 617 אך יש תובנה שלאט לאט משקלו יקטן לעומת 616 ו-618. אז זה ייבחן בהמשך שוב.
נוסף ברשימה גם 189 מטלזסטון לירושלים, 600 ו-605 מנתניה לתל אביב, 180/280 מאלעד לבני ברק, 567 מכפ"ס לתל אביב, 350 מאשדוד לבני ברק ו-164 ממעלה אדומים לירושלים.

זהאם זה יקרה או לא? לא יודע. יש כאן הרבה גורמים וזה תהליך מורכב ולא פשוט. אבל אלה הקווים ש"על השולחן" להמשך בדיקה.
האם מכיר מה הסיבה שלא מאפשרים לנכים וודאות כך שיוכלו להשתמש בזה?
 
האם מכיר מה הסיבה שלא מאפשרים לנכים וודאות כך שיוכלו להשתמש בזה?
הכוונה היא גם בתהליך הזה וגם בתהליך אחר של הטמעת אוטובוס פרברי עבור קווים בינעירוניים קצרים (שלא מצדיקים דו קומתי) ואולי גם קווים אזוריים, היא להגיע להגדרה של סוג אוטובוס הכרחי לקו. שכל הרכבים המשרתים את הקו יהיו מאותו סוג, דבר שיקנה ודאות לנכים כמו שהם קיבלו ודאות בעירוני. (פרברי הוא אוטבווס שנראה כמו עירוני וכמובן מונגש מלא, אבל המנוע תואם מהירויות גבוהות והמושבים קצת יותר נוחים מעירוני לתמיכה בשהייה ארוכה של נוסע באוטובוס).
 

EHP12

Well-known member
הכוונה היא גם בתהליך הזה וגם בתהליך אחר של הטמעת אוטובוס פרברי עבור קווים בינעירוניים קצרים (שלא מצדיקים דו קומתי) ואולי גם קווים אזוריים, היא להגיע להגדרה של סוג אוטובוס הכרחי לקו. שכל הרכבים המשרתים את הקו יהיו מאותו סוג, דבר שיקנה ודאות לנכים כמו שהם קיבלו ודאות בעירוני. (פרברי הוא אוטבווס שנראה כמו עירוני וכמובן מונגש מלא, אבל המנוע תואם מהירויות גבוהות והמושבים קצת יותר נוחים מעירוני לתמיכה בשהייה ארוכה של נוסע באוטובוס).
אוטובוס פרברי (נסעתי בכזה באירופה) זה בעצם אוטובוס עירוני, עם מושבים ומנוע שדומים לאלו שיש בבינעירוני. ועל כן יש בו 30 מושבים כמו בעירוני ולא 50 כמו הבינעירוני.

פרברי מתאים מאוד לקווים רבים בארץ שלא ברור אם הם עירוניים או בינעירוניים.
 
אוטובוס פרברי (נסעתי בכזה באירופה) זה בעצם אוטובוס עירוני, עם מושבים ומנוע שדומים לאלו שיש בבינעירוני. ועל כן יש בו 30 מושבים כמו בעירוני ולא 50 כמו הבינעירוני.

פרברי מתאים מאוד לקווים רבים בארץ שלא ברור אם הם עירוניים או בינעירוניים.
לא מדויק מבחינת המספרים אבל כן.
בעירוני יש 32-36 מושבים (תלוי דגם והחלטות סידור פנימי)
בבינעירוני באורך רגיל יש 51 (באוטובוסי תיירים אפשר גם 53 ו-55 אבל בתח"צ אנחנו מגבילים ל-51 בשביל שיהיה מספיק מקום לברכיים. יש גם אוטובוס בינעירוני ארוך עם 61 מושבים אבל אפשר לספור אותם בתח"צ על כף יד אחת. (היה באשכול אשדוד-ת"א כמדומני כמה בודדים וזהו).

אוטובוס פרברי לא מיועד לנסיעה בעמידה (כי הוא מיועד לאנשים שמבלים זמן ארוך יחסית על האוטובוס משולי המטרופולין למרכזו לדוגמה). אז יש לו רחבת היערכות לכסא גלגלים מול הדלת האחורית, והדלתות כמובן יותר רחבות כמו בעירוני וזה מוריד את מספר המושבים, אבל מקדימה הסידור הוא של זוגות זוגות (ללא יחידים). המושבים הם לא בדיוק כמו בבינעירוני שתופס הרבה מקום ולכן עם האילוצים של הגלגלים הבולטים ורחבת ההיערכות אי אפשר לסדר אותם באופן שמנצל את המקום באוטובוס כמו שצריך, המושבים הם באיזשהו דרג ביניים מבחינת נוחות בין העירוני לבין הבינעירוני.
התוצאה היא שכנראה יהיו באוטובוס כזה בסביבות ה-45 מושבים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אוטובוס פרברי (נסעתי בכזה באירופה) זה בעצם אוטובוס עירוני, עם מושבים ומנוע שדומים לאלו שיש בבינעירוני. ועל כן יש בו 30 מושבים כמו בעירוני ולא 50 כמו הבינעירוני.

פרברי מתאים מאוד לקווים רבים בארץ שלא ברור אם הם עירוניים או בינעירוניים.
כמות רבה מאוד של קווים בארץ עונים להגדרה הזאת.
חלק גדול מקווי האוטובוס האזוריים מהמושבים/קיבוצים/פרבר לישוב המרכזי הסובב אותם ניתן להפעיל גם באוטובוס עירוני רגיל.
 
כמות רבה מאוד של קווים בארץ עונים להגדרה הזאת.
חלק גדול מקווי האוטובוס האזוריים מהמושבים/קיבוצים/פרבר לישוב המרכזי הסובב אותם ניתן להפעיל גם באוטובוס עירוני רגיל.
לגבי האזורי כבר היום אפשר לקבל החלטה רישויית האם יפעל בקו אוטבווס בינעירוני או אוטובוס עירוני. מרגע שהוחלט כל הנסיעות יהיו בסוג האוטובוס שנבחר.

הדיפאולט כיום הוא בינעירוני, אבל במקרים של קווים אזוריים שקרובים במיוחד לעיר הראשה לפעמים הוחלט שיפעל בעירוני כדי לספק את הנגישות. לדוגמה קו 66 מרמת יוחנן לקרית אתא.

הדגם הפרברי יאפשר לספק נגישות כמעט לכל הרובד הכפרי בלי פגיעה מהותית בנוחות הנסיעה. זה אחד מיתרונותיו
 
למעלה