לא שחסר משהו , אבל הייתי מוסיף אולי
כדי שההבנה תהיה עוד יותר פשוטה: 1. כאשר מורידים "קולקטיב" ע"מ ליצר זווית הפוכה לזו שבה הרוטור מצוי רוב חייו , האוויר שבא מלמטה תוך כדי ה"נפילה" לכיוון הקרקע ממשיך לסובב את הרוטור ב א ו ת ו כיוון בו הוא נע , לפני שהלך המנוע. 2. כך שלמעשה, כאשר מרימים "קולקטיב" לקראת הנחיתה , מתרגמים את האנרגיה הקינטית של הרוטור , לעילוי זמני העוצר את הנפילה ע"ח האטה מהירה של סיבוב הרוטור. בחיים זה עובד מצויין . הבעייה היא שאין מועד-ב' , למי שעצר את הנפילה גבוה מידי . לכן מתרגלים זאת בגובה, לקרקע ווירטואלית. אחד הדברים המפתיעים את מי שלא מכיר את התהליך , היא העובדה שבהעדר המומנט החזק על הרוטור בזמן שהמנוע כן פועל, אין צורך חזק בהשפעת הרוטור האחורי המכוון במצב הטיבעי שלו למנוע "חי" . זה מחייב הכנסת הרבה רגל [דוושה] כדי להקטין את זוויות הרוטור האחורי ה"רגילות" , אחרת המסוק [כמו שרואים בסרטים] , מסתחרר סביב עצמו.