למה לא המשכת בחישוב?
2000 קגמ - מרחק הזנב נניח 5 מטר, אז יש להפעיל כח אוירודינמי של 400 קג. אם יש בזנב משטח של חצי מטר, והרוח היא 140 קשר, וזוית ההתקפה של כ 5 מעלות, אני לא רואה בעיה להתמודד - להיפך. סביר להניח שאכן מדובר בפחות מ 5 מעלות, אבל זה בהחלט אפשרי ברמת התכנון. התאונה המדוברת היתה לפני שנים בודדות, ומה שאני שמעתי, יד רביעית, היה בהחלט מה שתואר למטה: עברו לאוטו-רוטציה תוך כדי האצה קדימה, עד כ- 140 קשר, הנקודה שבא "אין צורך" ברוטור זנב...ומשם טסו לבסיס ונחתו במהירות הזאת "כמו מטוס" באוטורוטציה. רוטור הזנב הוא "בזבוז" ונועד להתגבר על הטורק של הרוטור הראשי. הגיון התכנוני מחייב שבמהירות מסוימת (ורצוי - דומה למהירות שיוט גבוהה) המבנה עצמו יקטין את הצורך ברוטור הזנב למינימום. במסוק היחיד בו טסתי, R22, בהחלט היתה מהירות טיסה שבה לא נדרשו רגלים כלל - רוטור הזנב היה בזוית התקפה אפס - כאשר יש להוסיף טיפה רגל שמאל(!) במהירויות יותר גבוהות.
2000 קגמ - מרחק הזנב נניח 5 מטר, אז יש להפעיל כח אוירודינמי של 400 קג. אם יש בזנב משטח של חצי מטר, והרוח היא 140 קשר, וזוית ההתקפה של כ 5 מעלות, אני לא רואה בעיה להתמודד - להיפך. סביר להניח שאכן מדובר בפחות מ 5 מעלות, אבל זה בהחלט אפשרי ברמת התכנון. התאונה המדוברת היתה לפני שנים בודדות, ומה שאני שמעתי, יד רביעית, היה בהחלט מה שתואר למטה: עברו לאוטו-רוטציה תוך כדי האצה קדימה, עד כ- 140 קשר, הנקודה שבא "אין צורך" ברוטור זנב...ומשם טסו לבסיס ונחתו במהירות הזאת "כמו מטוס" באוטורוטציה. רוטור הזנב הוא "בזבוז" ונועד להתגבר על הטורק של הרוטור הראשי. הגיון התכנוני מחייב שבמהירות מסוימת (ורצוי - דומה למהירות שיוט גבוהה) המבנה עצמו יקטין את הצורך ברוטור הזנב למינימום. במסוק היחיד בו טסתי, R22, בהחלט היתה מהירות טיסה שבה לא נדרשו רגלים כלל - רוטור הזנב היה בזוית התקפה אפס - כאשר יש להוסיף טיפה רגל שמאל(!) במהירויות יותר גבוהות.