Radagast The Brown
New member
אוטנטיות וריאליות? או יופי?
הדיון פה הוא על השאלה "מה עדיף? אוטנתי וריאלי או יפה?" וכהרגלי, נרחיב בעניין: אוטנטיות: קרוב למציאות. משוחזר נאמנה. באישורן של העובדות, ולכן ראוי לאמון ובטחון. ריאלי: בהתיחסות תיאורית לפעולות, עצמים או תנאים חברתיים כמו שבאמת הם היו. (ההגדרות הן תרגום של ההגדרות ב-www.dictionary.com). שני המושגים הם שערורייתים משהו כשמדובר בעולם פנטסיה. אולם, נדלג על הבעייה הזו בכך שניצמד לאוטנתיות כלפי הרעיון המובע בעולם הפנטסיה (כלומר, אם הוא מכיל דרקונים, אנחנו רוצים דרקונים אוטנתים וריאלים). ולנושא: להלן דוגמא להשלכת רעיון ההתנשות בין אותנטיות ליופי: בעולם בעל מימד של ריאליות, מספר הלוחמים הקוסמים והכהנים הוא זניח לעומת מספר האיכרים - מה לעשות - כולם צריכים לאכול, וזה לא תמיד משתלם ליצור אוכל בקסם. לפי עיקרון האוטנתיות והראליסטיות, כשאנו ממששים עולם פנטסיה, אנו צריכים להקדיש יותר מקום לבעלי מקצועות פשוטים, למעמדות השונים, וכן הלאה. אבל, זה יותר יפה ומעניין לשחק קוסם או לוחם, והתוצאה היא שיש ים של קוסמים, לוחמים, כהנים, סיירים וכיוצא באלה, וכל שאר בעלי המקצועות נדחקים לפינת זוית וירטואלית. דוגמא נוספת: שריון עור אינו סופג מכות כמו שריון מתכת. גם שריונות מתכת כולם אינם זהים. אולם, בפועל, כשמישהו מגיע עם שריון מושקע בצורה יוצאת מן הכלל, נהוג לתת לו נקודת שריון נוספת (בין אם זה עור ובין אם זה מתכת). שוב - ריאליסטיות מול יופי. אשמח להתיחסויות. אשמח לקבל גם דוגמאות נוספות, ואשמח שבעתיים אם הם יהיו מלוות בהבעת דיעה.
הדיון פה הוא על השאלה "מה עדיף? אוטנתי וריאלי או יפה?" וכהרגלי, נרחיב בעניין: אוטנטיות: קרוב למציאות. משוחזר נאמנה. באישורן של העובדות, ולכן ראוי לאמון ובטחון. ריאלי: בהתיחסות תיאורית לפעולות, עצמים או תנאים חברתיים כמו שבאמת הם היו. (ההגדרות הן תרגום של ההגדרות ב-www.dictionary.com). שני המושגים הם שערורייתים משהו כשמדובר בעולם פנטסיה. אולם, נדלג על הבעייה הזו בכך שניצמד לאוטנתיות כלפי הרעיון המובע בעולם הפנטסיה (כלומר, אם הוא מכיל דרקונים, אנחנו רוצים דרקונים אוטנתים וריאלים). ולנושא: להלן דוגמא להשלכת רעיון ההתנשות בין אותנטיות ליופי: בעולם בעל מימד של ריאליות, מספר הלוחמים הקוסמים והכהנים הוא זניח לעומת מספר האיכרים - מה לעשות - כולם צריכים לאכול, וזה לא תמיד משתלם ליצור אוכל בקסם. לפי עיקרון האוטנתיות והראליסטיות, כשאנו ממששים עולם פנטסיה, אנו צריכים להקדיש יותר מקום לבעלי מקצועות פשוטים, למעמדות השונים, וכן הלאה. אבל, זה יותר יפה ומעניין לשחק קוסם או לוחם, והתוצאה היא שיש ים של קוסמים, לוחמים, כהנים, סיירים וכיוצא באלה, וכל שאר בעלי המקצועות נדחקים לפינת זוית וירטואלית. דוגמא נוספת: שריון עור אינו סופג מכות כמו שריון מתכת. גם שריונות מתכת כולם אינם זהים. אולם, בפועל, כשמישהו מגיע עם שריון מושקע בצורה יוצאת מן הכלל, נהוג לתת לו נקודת שריון נוספת (בין אם זה עור ובין אם זה מתכת). שוב - ריאליסטיות מול יופי. אשמח להתיחסויות. אשמח לקבל גם דוגמאות נוספות, ואשמח שבעתיים אם הם יהיו מלוות בהבעת דיעה.