ואגב "העברת הטוב והרע מתחום המעשה למציאות"
מה שכתבת בהודעה הפותחת - מתנגש עם מאמר מפורש של ישעיהו הדתי, ההוא מפרק מה :
" ...לְמַעַן יֵדְעוּ מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וּמִמַּעֲרָבָהּ כִּי אֶפֶס בִּלְעָדָי אֲנִי יְהוָה וְאֵין עוֹד. יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי יְהוָה עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה. ... ", כלומר אלהים "מכריז" מפיו של ישעיהו הנביא שהוא הוא מקור הרע והחושך, היינו - גם החושך וגם הרע הם ישים לכשעצמם שבמציאות, לא העדר ולא נעליים ולאו דווקא באשמת האדם. זו חשיבה דתית ולא פילוסופית ל"ע וח"ו.
מה שכתבת בהודעה הפותחת - מתנגש עם מאמר מפורש של ישעיהו הדתי, ההוא מפרק מה :
" ...לְמַעַן יֵדְעוּ מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וּמִמַּעֲרָבָהּ כִּי אֶפֶס בִּלְעָדָי אֲנִי יְהוָה וְאֵין עוֹד. יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי יְהוָה עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה. ... ", כלומר אלהים "מכריז" מפיו של ישעיהו הנביא שהוא הוא מקור הרע והחושך, היינו - גם החושך וגם הרע הם ישים לכשעצמם שבמציאות, לא העדר ולא נעליים ולאו דווקא באשמת האדם. זו חשיבה דתית ולא פילוסופית ל"ע וח"ו.