אולי בכל זאת ל' צדק בנוגע למיסטיקה ולגנוסיס

u r i el

New member
ואגב "העברת הטוב והרע מתחום המעשה למציאות"

מה שכתבת בהודעה הפותחת - מתנגש עם מאמר מפורש של ישעיהו הדתי, ההוא מפרק מה :

" ...לְמַעַן יֵדְעוּ מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וּמִמַּעֲרָבָהּ כִּי אֶפֶס בִּלְעָדָי אֲנִי יְהוָה וְאֵין עוֹד. יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי יְהוָה עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה. ... ", כלומר אלהים "מכריז" מפיו של ישעיהו הנביא שהוא הוא מקור הרע והחושך, היינו - גם החושך וגם הרע הם ישים לכשעצמם שבמציאות, לא העדר ולא נעליים ולאו דווקא באשמת האדם. זו חשיבה דתית ולא פילוסופית ל"ע וח"ו.
 
אוריאל, יפה כתבת.

שאלה נוספת תבהיר את עניין הטוב והרע.

האם "אלוהים" (טוב ורע) לובש צורה ופושט צורה ביחס ישר
להכרת האדם את עצמו?
 

u r i el

New member
תסביר את עצמך,

שהרי "אלהים" סובל כל הגדרה אפשרית. עובדה.
עליך להתמקד בשאלתך על פי איזו שיטה אתה שואל, שהרי מבחינת הפילוסופיה הרציונאליסטית אין לאלהים צורה כלל והוא הרי בכלל איננו מושג בעצמותו. אבל במקרא, בעולמם של חז"ל, בעולמם של מקובלים מואנש האלהים כמעט ללא סייג, כמעט, וידוע המאמר המטיל על האדם להידמות לאל שנאמר " והלכת בדרכיו " : מה הוא [ נקרא ] חנון, אף אתה היה חנון; מה הוא [ נקרא ] רחום, אף אתה היה רחום; מה הוא [ נקרא !!!! ] קדוש, אף אתה היה קדוש. ועל דרך זו קראו הנביאים לאל בכל אותן הכינויין, ארך אפיים ורב חסד צדיק וישר תמים גיבור וחזק וכיוצא בהן--להודיע שאלו דרכים טובים וישרים הם, וחייב אדם להנהיג עצמו בהן ולהידמות כפי כוחו. ( על פי הלכות דעות לרמב"ם ).
 
אוריאל, מה יהיה?


אני אישה לא גבר!

אני רוצה תשובה לא מהכתובים...

מי אני? שאלת השאלות של הפילוסופים והפסיכולוגים.
האם אתה "יודע" את עצמך? עצמיותך?
מה בנוגע למודעות?
האם אלוהים לובש צורה ופושט צורה ביחס ישר להכרת האדם את עצמו?
 

u r i el

New member
אם לא מהכתובים -

הרי תשובה תתכן רק ממני.

מבחינתי אין אלהים. אז מה זה אותו 'אלהים' שאני שולל את קיומו ? לא יודע. מבחינתי פיקציה סיפרותית שסובלת כל מה שיאמר עליה.

אינך אישה.
 
לא לדעת זה טוב!


"תכלית הידיעה – שנדע שלא נדע"
עכשיו אין לי ספק שאתה על דרך המלך!

אתה מוזמן לענות על השאלות ששאלתי את רועי.
 

u r i el

New member
כתבתי לך את דעתי.

קרא שם שוב על הפיקציה הסיפרותית. אתה רשאי לכנותה 'אלהים' או בכל שם אחר, לכן היא קרוייה 'השם' כלומר כל שם שתתן הוא 'השם'.
 
"מְלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ" (ישעיהו ו ג),

אין מקום שבו אין הוא נמצא!

ההשתקעות בדעת אלוהים - אין לשער יופיה.
(הרב קוק)
 
נשמע כמו עירבוב בין מיסטיקה לתיאולוגיה

מיסטיקה היא אתאיסטית במהותה. אין לה שום יחס לאלוהות אלא כל עניינה הוא בגילוי אחדות הטבע-מחשבה.
נכון שהיא יכולה לטעון לקיומן של "ישויות" רוחניות שמייצגות טוב ורע אבל אין זה אלא ניסיון להסבר מיסטי לאמונות באלים. המיסטיקה היא כל שיטה שמניחה שיש אחדות בין המחשבה לטבע. תורות שטוענות שיש שיתוף (חיתוך) כמו אצל אריסטו בין המספרים לדברים או שיש הקבלה כמו אצל הפיתגוראים אינן, לפיכך, תורות מיסטיות פרופר.
המיסטיקה מניחה שתיתכן חוויה רוחנית, כלומר שמכיוון שהיא גורסת שיש אחדות של המחשבה עם הטבע- אז גילוי הטבע במחשבה הוא גילוי המחשבה בטבע. ההנחה שהטבע הוא לוגי היא הנחה מיסטית מובהקת.
 
רועי, מה ההבדל בין מודעות לתודעה?


האם המודעות היא שמאפשרת את התודעה?
בכל מצב של תודעה יש מודעות?
רועי החושב, הנה לך עוד חומר למחשבה...
 
כולנו ילדים של אבא!


ואבא כאן תמיד
לחבק ולשמור אותך,
עד סוף העולם אנ׳לא עוזב אותך.
ילד שלי, לך רק בדרך שלך.

 
משום מה

אני לא מצליח למצוא קשר כלשהו בין תוכן תגובותייך להודעותי לבין תוכן הודעותי כך שלא ברור לי על מה את מדברת ואני לא מוצא טעם בדיון דיסוננסי מוחלט.
 
רועי, יש אחדות בין מחשבה לטבע?

בטבע יש טוב ורע.
במחשבה יש טוב ורע.
יש אחדות בין מחשבה לטבע?
נו, טוב, אני יענה על השאלות...


המודעות היא ראשונית, היא המצב המקורי שאין לו התחלה וסוף.
המודעות היא מוחלטת, נעדרת שינוי, רגועה ושקטה.

התודעה היא חלקית ומשתנה, היא תמיד ביחס למשהו.(המחשבות שלנו)

המודעות מאפשרת את התודעה.


תודעה לתודעה (מחשבה שמועברת מאדם לאדם) גורמת לתנועה במודעות.

רועי החושב, כיצד ניתן לעבור אל מעבר לתודעה, אל המודעות?

למקום שאין בו כלל את המושגים טוב או רע?


אתה לא חייב לענות.
 

u r i el

New member
הוא

מעוניין להאריך את גסיסתו של הפורום.
תן לו. מה'כפת לך ?!
 

במביאל

New member
כשהרע הוא זמני והטוב הוא נצחי...

כל מי שעיניו בראשו יהיה מוכן לסבול את כל הסבל הזמני שבעולם כדי להגיע אל הטוב הנצחי.
 
למעלה