אולי יש למישהי רעיון? (ארוך מאוד)

א תי

New member
אולי יש למישהי רעיון? (ארוך מאוד)

אני מאמינה שזה המקום, למרות שעוד לא עלו שאלות מסוג זה עד כה. אני כמובן אתייעץ גם כן עם הצוות הייעוצי אצלי בבית ספר, אבל אני אשמח לדעת מה אתן חושבות. אני עובדת עם ילדים אוטיסטים בני 8-11, עם פיגור בינוני עד קשה. יש לי תלמיד בכיתה עם צורך בקבלת תשומת לב גדולה במיוחד, ועל מנת לקבל זאת, הוא נהג (בשנים קודמות, ובתחילת השנה), לעשות כל מיני דברים לא מקובלים (כמו להרביץ, להשתין על הרצפה, לזרוק חפצים וכו´...). הפעלנו תכנית התנהגותית מובנית מאוד, עבדנו עם סטופר, וכל 2 דקות שבהן הוא התנהג טוב הוא קיבל חיזוק מילולי + מוחשי כלשהו (במבה, ביסלי...), וכך קיבל תשומת לב חיובית על התנהגות חיובית. במקביל, כשחזר להתנהגויות הלא מקובלות, התעלמנו ממנו לגמרי, וברגע שהיתה שיניונת של התנהגות רגועה, ניסינו לשחק איתו וכו´ כדי להחזיר אותו למסלול הרגוע יותר. התכנית הופעלה רק בזמני מעברים - כי לרוב, בפעילויות עצמן הוא רגוע יותר,ומקבל חיזוקים על ביצוע מטלות. כשהתחלנו את התכנית, עשינו מעקב. בלי תכנית, ההתנהגויות הלא מקובלות, היו 85% מהזמן, עם התכנית, הגענו תוך שבועיים ל15% מהזמן. בזמן האחרון, יש רגרסיה פתאומית בהתנהגות שלו (כבר 4 ימים), והוא חזר לאותה התנהגות מאותה תכיפות מתחילת השנה. ייתכן שהעובדה שקיבלנו תלמיד חדש בכיתה משפיעה - אך, גם כשהתלמיד לא נמצא, הוא ממשיך. האמת היא שזאת קצת "סטירת לחי", אחרי תקופה כל כך ארוכה שבה הוא היה ממש רגוע (בחודשים האחרונים, ההתנהגויות הלא מקובלות ירדו ל5%), וזה תופס אותנו בסוף השנה, כשכל הצוות כולו כבר מותש ושחוק, וחוץ מהתסכול לראות אותו שוב כך - אני מרגישה שלכולנו בכיתה מתחיל להיות קשה לספוג מכות בלי סוף ולהתעלם. למזלנו, הוא לרוב, לא פוגע בתלמידים האחרים. אני אשמח לכל עצה, לכל מחשבה על התכנית, לכל רעיון. תודה לכולן ושבת שלום!
 

no-a-m

New member
מקווה שאני עוזרת

אתי יקרה את מתארת מציאות קשה מאוד של ילד שמבטא בהתנהגותו את קשיי ההסתגלות שלו וכמובן את הקושי ביצירת קשר. את גם מתארת את המאמצים הנפלאים שהצוות עושה בענין על מנת למגר את ההתנהגיות הללו. מנסיוני רב השנים עם צוותים חינוכיים וילדים בעלי קשיים מסוג זה יש דבר מאוד מאוד חשוב שלדעתי יש לתת את הדעת עליו וזה עניין "הכלה והעצמה של הצוות" מאוד חשוב להשקיע משאבים בילדים אלא שזה לא מספיק , יש להשקיע משאבים של זמן, כסף ואנרגיה בתמיכה, חיזוק ועידוד הצוות בהקנית כלים ישומיים לצוות של יכולת "ספיגה" . עצוב לשמוע את מצבכם בסוף השנה "מותש" "שחוק" ,תסכול" סופג מכות" וכו´. אני מאמינה שהשקעת את מיטב הכוחות ועשיתם כמיטב יכולתכם בעניין. מה שאני מציעה זה להרחיב את נקודת המבט הטיפולית הממוקדת בילד להתבנוננות מערכתית רחבה יותר. אשמח לעזור בעניין, מאחלת הצלחה וכל טוב
 

א תי

New member
הי נועם!

קודם כל תודה עלהעזרה. בקשר לצוות, יש בבית ספר, קבוצות "תמיכה" וכאלו שאמורות לעזור לתמוך בצוות. אבל, אין מה לעשות, סוף שנה תמיד קשה, ועכשיו שאני בחודש כמעט שביעי להריון, יותר קשה לי לתפקד, וכך, אני לא יכולה להפיל את כל העבודה על הסייעות, אז בהחלט מורגשת האטה בקצב העבודה, ואיתה אולי גם ירידה מסויימת במוטיבציה - במיוחד כשהרגרסיה באה בפתאומיות, אחרי תקופה כל כך ארוכה שבה התלמיד היה רגוע כל כך, ובדיוק כשאנחנו כותבים דוחות של סוף שנה, וכל כך שמחנו לדווח על הצלחת התכנית. אני מאמינה שברגע שיהיה לנו הביטחון שזאת הדרך הנכונה וצריך להמשיך בה, המוטיבציה תחזור, ואיתה הכוחות. הבעיה היא יותר בשאלות. אני אשמח לקבל כל עצה, לעיתים קרובות, אנשים מבחוץ רואים הרבה דברים שלא רואים מבפנים. אגב, האם את גם עובדת בחינוך מיוחד? אני אשמח לשמוע גם פרטים עליך.
 

no-a-m

New member
ייש רכוח

ברכות להריון ויישר כוח על המאמץ שאת משקיעה בחיפוש אחר הדרך את מתארת סוף שנה, שחיקה, וירידה במוטיבציה ובעצם את משדרת הרבה מאוד נכונות ורצון להמשיך ולדחוף את העגלה. אני לא ממש מכירה את התכנית המסוימת הזו שאת מדברת עליה . מה שאני יכולה להציע זה להתייחס אל התהליך לאורך זמן . ראשית לראות שהיו לכם השגים. את יודעת היטב שעם אוכלוסיה של ילדים בעלי קשיים וצרכים מיוחדים כמו שאת מתארת כל התקדמות קטנה זה הישג גדול. וראוי שתקחו לעצמכם את הקרדיט על כך. מה שבהחלט יכול לתמוך ולחזק. דבר נוסף שיש להתייחס אליו הוא שלכל תהליך יש את הדינמיקה המיוחדת שלו. ואני מתכוונת לכך שכאשר דוחפים את העגלה במשעול העולה. חשוב מידי פעם לעצור, לנוח, לנשום,לאסוף כוחות ולעיתים יש אפילו קצת ירידה בדרך למקום יותר נמוך משם יש אפשרות לאגור כוחות. מאוד חשוב שתתיחסו למצב הזה של מה שאת מתארת "רגרסיה" לחלק מתהליך של ההתקדמות. ולדעת יש ביכולתכם להניע את התהליך קדימה. בנוסף: אני חוזרת על עניין הקניית הכלים לצוות שיתמכו ויעצימו אתכם בשעה שהצוות חש את העייפות והחולשה. מאחלת הרבה הצלחה
 

Diana M

New member
יכולת התמודדות של צוות

אתי יקרה, ההתמודדות החינוכית והטיפולית עם ילדים אוטיסטים היא אחת הקשות במערכת החינוך. את מתארת עבודת צוות נפלאה שלך ושל שותפיך לעשיה. ותחילה אני חשה צורך לחזק את ידייך ולומר לך כמה אתם ראויים לכל הערכה על התמודדותכם עם הילדים. ובענין עצמו , תחילה אני אכן ממליצה לנהוג כפי שהציעה נועם ולבדוק מחדש באופן מערכתי כולל את המקרה. לבצע הערכה מחודשת ובמהלכה לבחון את הנקודות הבאות: א. מדוע חלה הרגרסיה? תלמיד חדש בכתה?, שחיקה בהתמדה של הצוות לעמוד בדרישות התוכנית? הביטואציה? (החיזוקים הקבועים, פסקו בעצם להיות חיזוקים?) קרה משהו בבית שאינכם יודעים עליו? ב. אני תומכת לחלוטין בצורך התמידי "לתחזק" את הצוות. העבודה עם ילדים אוטיסטים היא עבודה מאוד קשה ושוחקת. והתאור שלך אכן משקף מצב של עייפות (ואכזבה ותסכול אנושיים ומובנים לחלוטין) ואמנם סוף השנה קרב, אך אני מניחה כי אתם ממשיכים לעבוד גם בחופשת הקיץ (?) אולי לא כל הצוות, אך חלקם בוודאי כן. ולכן מומלץ מאוד לבדוק כיצד ניתן להרחיב את רפרטואר "הכלים" של הצוות מבחינה יישומית ובעיקר מבחינת יכולת ההתמודדות וההכלה כפי שנועם הציעה. מחזקת את ידייך. דיאנה
 

פאני א

New member
לאתי

הי אתי ראשית מזל טוב על ההריון ולידה כלה מה שאת מתערת נישמעה כעילו זה בבית סיפרינו ואני מורידה בפניך את הכובה על שהחזקתם בתוחנית כולכך תובענית של עבודה עם סתופר. אבל צריך ליזקור שילדי חינוך מיוחד הם ילדים עם עליות וירעדות ושינוי בכיתה אפילו תלמיד חדש יכול לחולל המון דברים. ליפעמים צריך לכחת נשימה ארוקה ולהתחיל מברשית וליזכור אלא הכול בשליתתינו . בהצלחה פאני
 

א תי

New member
תודה על הכל!

אני באמת מאושרת מפתיחת הפורום! אכן היתה לנו ישיבה רצינית, והגענו למסקנה שאין הרבה מה לעשות אלא לדבוק בתכנית, ולקוות שזאת רק תקופה שתחלוף, תוך כדי ניסיון למצוא גם תגבור לכיתה. האמת היא שאחרי סוף שבוע של שינה, אני מרגישה יותר כוחות, וזה ישר משפע על שאר הכיתה - ועל התלמיד גם כן. נקווה שאצליח "לשרוד" עד סוף השנה...(אכן בית הספר פתוח כל השנה, אבל צוות ממשרד החינוך לא חייב לעבוד, כך שבפעם הראשונה אני אקח לי חודשיים חופש בקיץ...)
 

Diana M

New member
שולחת לך פרחים../images/Emo20.gif../images/Emo141.gif../images/Emo142.gif../images/Emo39.gif

וכח אם אפשר. אנחנו כאן נשתדל לתת לך כוחות ולעזור לך לשרוד. אתי יקרה, את מתמודד עם אחת מאוכלוסיות התלמידים הקשות יותר , גם במסגרת החינוך המיוחד. צפוי והגיוני להרגיש כפי שאת מרגישה. אני לא מאמינה בכך שישנם אנשים שהם כל הזמן בשיאם. מה שיפה בעיני, זו היכולת שלך לאסוף כוחות, לקחת נשימה ולצאת שוב לדרך. ואנחנו כאן כדי לתמוך בך. שתפי אותנו במה שעובר עליך ונהייה כאן עבורך. שלך
 
למעלה