אומה גומה לייב

meandmeandme

New member
אוקי... לאט לאט...

קודם כל, לפני שמישהו מגיב לכל דבר בשירשור הזה שיקרא את ההודעה של הניבלונגים "here i come..." כי היא מתמצתת בערך את כל מהשצריבה והורדה עושה לתעשית המוסיקה. עכשיו.... לצרוב - זה פשע. זו עובדה. העתקה לא חוקית של חומר מקורי שעליו חלים זכוית יוצרים - זה פשע. גם להוריד קצבים זה פשע, יש אתרים שנחמדים מספיק בכדי לספק לנו דגימות והורדת חינם חוקיות (!) כדי שנוכל להפתח למוסיקה חדשה וחבל שאתם לא מנצלים אותם ובמקום זה מורידים בצורה לא חוקית (!) איזה שיר שבא לכם מקאזה. אני אישית לא יכול לחיות עם העבודה שיתכן שאני מנעתי מחברת התקליטים לחתום חוזה עם הפינק פלויד הבא בגלל שלא היה להם כסף להשקיע בהם. המחשבה הזאת עושה לי רגשי אמשה ואני פשוט לא יכול לחיות עם זה. אני רק קונה דיסקים כי זו הדרך היחידה שהיא חוקית ואני כאזרח טוב ואדם שרוצה לקדם את תעשיית המוסיקה ל-א צ-ו-ר-ב. לא חייבים לצרוב כדי לפתח אוסף דיסקים נכבד. אפשר לקנות ולאט לאט וביסודיות לפתח אוסף דיסקים שאחרי זה תיהיו הרבה יותר גאים בו. מה זה שווה עם יש לך 3000 דיסקים אם 2900 מהם צרובים מגעילים עם איטופות לבנות מסריחות וזהות של TDK או PHILIPS. אם כולם היו כמו פינק אז המוסיקה של היום הייתה הרבה יותר איכותית והיו הרבה יותר סיגנונות ותת סגנות חדשים. אז הנה - בגללכם המוסיקה של היום חרא. מרוצים מזה? (אין לי שום דבר נגד אנשים שצורבים דיסקים, אני פשוט חושב שאם הם היו קצת יותר מודעים לתוצאות של מה שהם עושים המוסיקה של היום הייתה נשמעת (ונראת) אחרת)
 

tseliot

New member
אוקי סבבה,

אבל מה לגבי מה שצוין קודם, שחברות התקליטים הגדולות מרוויחות מספיק מספיק כסף כך או כך, ומה שאני ציינתי- שבעבר מוזיקאים היו מתפרנסים רק מהופעות? ואם הנימוק הוא רק מטעמי חוקיות: גם הקלטה בוידאו של סרטים/תוכניות היא דבר שאינו חוקי בעליל. אם כל אלה שיצאו נגד צריבת הדיסקים גם לא מקליטים דברים מהטלויזיה, אני סותם את הפה... ותחשבו על כל אותם אנשים שהיו יכולים להיות של הלהיט הבא של WB, אבל בגלל שאתם הקלטתם ולא קניתם את הקלטות החוקיות של הסימפסונס, מנעתם מסידרה חדשה ונהדרת לעלות למרקע... אני אישית עושה הפרדה- ישראלים אני בחיים לא צורב, ומיובאים רק כאלה מאוד מיינסטרימים (כן, סורי, כל חברי הפורום, עד כמה שאני אוהב את פינק פלויד הם אכן מיינסטרים- כמו שיוכיח שיא הגינס שקבע dark side). ברור שעכשיו אתם יכולים להתקיל אותי בשאלה של "איפה הגבול?", אז בואו נגיד שאני קובע לעצמי אותו.
 

meandmeandme

New member
אוי נו...

יש הבדל בין הקלטות וידיאו לצריבת דיסקים. א. מה שאתה מקליט בוידיאו במילא מחולק בחינם על מסך הטלויזיה ככה שאתה לא מונע מאף אחד כסף. להקליט מקלטת וידיאו שנקנתה משהו זו אכן גניבה. ב. עד כמה שאני יודע, כל עוד שלא היה לפני התוכנית את הדבר הזה שיש תמיד הקלטות וידיאו שכתוב "אזהרה, שימוש במוצר זה להפצה ציבורית..." וכל זה מותר להקליט. בקשר למה שאמרת בהתחלה. זה לא משנה כמה כסף הם הרווחים, מה שחשוב זה שהם יקבלו את כל הכסף שמגיע להם. לא משנה עם זה שקל וחצי או 15 מילארד דולר. הם צריכים לקבל את זה. ולא הבנתי מה הקשר לזה שבעבר מוסיקאים היו מתפרסמים רק מהופעות, מה שלא כל כך נכון.
 

tseliot

New member
נכון שהוא מופץ בחינם

על גבי הטלויזיה, אבל זה לא אומר שמותר לך לעשות מה שבא לך עם זה כמו שאסור לי להקליט שיר מהרדיו ולהעלות אותו על קאזה. אבל עזוב- אנחנו מתווכחים במישורים שונים- אני אומר שצריך להפוך את זה לחוקי ואתה מתווכח אם לעשות את זה עכשיו, כשזה לא חוקי זה בסדר או לא. אני פשוט אומר שצריך להפוך את זה לחוקי כי א. הדרכים היחידות למניעת הפצת חומר מוזיקאלי (צורב, קאזה) הן על ידי הפיכת הנ"ל ללא חוקיים- דבר רע לכל הדעות. ב. סליחה על הפלצנות, וסליחה אם זה נשמע כמו מניפולציה זולה וקיטשית- אבל מוזיקאים אמיתיים צריכים לרצות להפיץ את המוזיקה שלהם ולא לחשוב על כסף (כל עוד הם לא חיים מהיד לפה). לרוב אלה חברות התקליטים שחושבות על הכסף, ואגב כמעט בכל דיסק של פינק פלויד יש שיר המביע את התיעוב שלהם כלפי המנהלים שלהם (money, have a cigar לדוגמה). אני חושב שאם היית עושה סקר בקרב מוזיקאים (לא יודע כמה יש פה) הרוב היו מעדיפים הפצה רחבה של היצירה שלהם על פני כסף. חבל שיש הרבה שפועלים לפי הtitle של הדיסק של פרנק זאפה: only in it for the money, אחלה דיסק דרך אגב...
 

tseliot

New member
נ.ב.

בימים שבהם לא היתה מדיה מגנטית הדרך האחרת היחידה שניתן היה בה להתפרנס מיצירת מוזיקה פרט להופעה היתה, כמו שציינתי, פרסום תוים של היצירה שלך. ומעט מאוד באמת עשו מזה כסף... אז למה זה לא נכון?
 

meandmeandme

New member
זה לא יגמר ככה...

זה לא קשור למה המוסיקאים מעדיפים, כסף או הפצה. אלא לעובדה שבלי כסף אין מוסיקאים. אתה רוצה עולם בלי מוסיקאים? עולם בלי מוסיקה? זה מה שאלול לקרות אם אנשים לא יפסיקו לצרוב ולהוריד או שימצאו דרך לעצור את זה. ואתה בעצם נותן טענה שמושמשת נגדך. אם מוסקאים בעבר יכלו רק להפיץ מוסיקה על ידי הופעות ועדיין באותה תקופה היו מוסיקאים שהיו מפורסמים בכל העולם אז זה אומר שלא צריך בכלל את כל החרא הזה. שלא נדבר על זה שעכשיו יש אלף ערוצי מוסיקה שונים שעונים לקהל רחב מאוד של מאזינים וכמו שהניבלוגנים ציין יש באינטרנט ממלללאא אתרי רדיו חוקיים שגם הם מסוגלים לספק לאומנים חשיפה, ולך החשפות. יש גם אמפי3ים חוקיים ועוד אלף דרכים להכיר מוסיקה חדשה. כמעט בכל אתר של כל להקה יש קטעים להאזנה. הקטעים האלה נועדו לספק לך את ההתרשמות הראשונית ולגרום לך לקנות את הדיסק. הדבר לי יעיל בכלל אם במקום לקנות את הדיסק אתה צורב אותה. אתה... תצרוב... מה איכפת לך... אבל אם עוד 50 שנה כל המוסיקה תהפוך לעסק זול ומסריח תראה אותך, ועוד מיליונים כמוך, כאשמים.
 

Jam Head

New member
אממ.....

אתה יכול לראות דוגמא מצויינת לזה בתעשיית הטראנס - מוסיקה אלקטרונית לא שאני אוהב אותה או משהו כזה , אבל לך תימצא מישהו שקונה דיסק של טראנס , הם כל כך צרובים שאף אחד לא זוכר איפה המקורי. התעשייה הזאת תתפורר עוד כמה שנים כי האומנים יהיו חסרי כסף. מה לעשות , אבל חוץ מתעשיית הפופ שיש לה פירסום ענק , קשה מאוד לשרוד בלי חברת תקליטים טובה שתתמוך בך. עוד דבר שאני אישית לא אוהב , זה האיכות והיופי של האלבומים , אני חושב שהרבה מאוד אמנים מחפפים יחסית בעשיית אלבומים , לעומת תקופות אחרות שהשקיעו המון מחשבה ואנרגיה בהפקה אלבום , ושזה היה משאל הלב של כל האומנים - דבר שאפשר עדיין לראות בתעשיית המטאל אצל חלק גדול מהלהקות. בקיצור בוא נחסוך את ההרצאה , אם יש לך תקנה , אם אין לך אז תנסה להשיג כסף..
 

meandmeandme

New member
המוסיקה האלקטרונית

שורדת בגלל התקליטנים שלהם !אסור! להשתמש בצרובים, בודקים אותם על זה והם אלולים להכנס לכלא אם הם יתפסו. זה נכון שהקהילה העמימית יכולה להיות יותר נחמד לאומנים עצמם אבל הם עושים את שלם (בערך) בכך שהם הולכים למסיבות.
 

meandmeandme

New member
המוסיקה האלקטרונית...

שורדת בגלל התקליטנים שלהם !אסור! להשתמש בצרובים, בודקים אותם על זה והם אלולים להכנס לכלא אם הם יתפסו. זה נכון שהקהילה העמימית יכולה להיות יותר נחמד לאומנים עצמם אבל הם עושים את שלם (בערך) בכך שהם הולכים למסיבות.
 
לדעתי

דיסקים של פינק פלויד לא זולים. יש מבין כל האומנים כמה יחידי סגולה שעושים את המוזיקה שלהם בשביל המוזיקה, ולא כדי להרוויח כסף. לחברי פינק פלויד לא חסר כסף. לדעתי, הם מעדיפים שאנשים ישלמו מחיר של כמה שקלים (הדיסק גם עולה כסף), מאשר שאנשים לא ישמעו בכלל. בכלל, לדעתי, מי שנגד צריבה אומר שלמי שאין כסף אין זכות לשמוע מוזיקה.
 
או קי

1. אומנים אף פעם לא התפרנסו מהופעה, בעבר היו לאומנים פטרונים עשירים (כך מוצארט חי אצל הקיסר האוסטרי, ולכן יצר גם אופרות בגרמנית ולא בלאטינית כמקובל, שייקספיר כתב שירי אהבה לפטרון שלו ועוד...). 2. להפיק אלבום רוק עולה המון כסף, אם הכסך הזה לא יוחזר למשקיע, הוא לא יפיק אלבומים. 3. ככל שצורבים יותר יש פחות כסף לאלבומים חדשים ולכן זה לא משנה אלבומים של מי צורבים. 4. אם אומנים באמת היו רוצים להפיץ את האלבומים שלהם חינם הם היו עושים מה שפראנק זאפה (אחד האומנים היחיד שאני מכיר שיש לו באמת יושר אומנתי) עשה כשלא רצו להוציא אלבום שלו כאלבום משולש, הוא הקליט את האלבום בבית והלך לתחנת רדיו ושידר אותו שם חינם לעולם תוך שהוא מעודד את המאזינים להקליט את האלבום. 5. לקחת משהו שמישהו עבד עליו בלי לשלם זו גניבה, נקודה. כמו שלקחת כיסא מחנות בלי לשלם עליו זו גניבה כך לצוב דיסק זו גניבה, לא מהמיליונרים שמפיקים, לא מהאומנים העשירים, אלה מטכנאי ההקלטה שמרוויחים בערך כמוני, מנגני האולפן שגם הם לא עשירים במיוחד ממעצב העטיפה, מעובדי פס היצור שעשו אותו ומהאיש במזנון ליד האולפן, כל אלה חיים מהדיסקים שאנחנו קונים ופחות ופחות מהם ימצאו עבודה ככלל שיותר אנשים יצרבו. 6. תקליטיה ראוייה לשמה זה משהו שמן הראוי לעבוד עליו, אני לא מבין את הדרישה שיהיה לי הכל ועכשיו, תחכו קצת, תקנו כמה שאתם יכולים וכשיהיה לכם יותר כסף תקנו עוד, לא קורה כלום גם אם קונים בחניות יד שניה, בסוף היום חלק מחווית הדיסק/תקליט זה העיצוב שלו, העטיפה והחוברת המצורפת, הרצון הזה להשיג הכל ועכשיו לוקח מכם חלק גדול מההנאה
 

tseliot

New member
אוקי...

די עזרת לי- נכון, מוצארט קיבל חסות מהקיסר האוסטרי, בדיוק כמו שבריטני ספירס מקבלת חסות מפפסי- אני בטוח שהיא חיה יותר טוב תחת חסותם מאשר איך שמוצארט חי תחת חסותו של הקיסר. ולגבי כל שאר הנקודות שהבאת- שוב, אני מסכים איתך- הויכוח, מבחינתי, הוא האם צריך להפוך את הקאזה והצריבה לדבר חוקי...
 

אופיר 3

New member
סתם מחשבה

למה דיסק של פינק פלויד כמו atom heart mother עולה 90 שקל בtower records , ודיסק של "הפרויקט של עידן רייכל" עולה 50 שקל? בגלל שרייכל לא מוכר הוא מוציא את הדיסק במחיר שווה לכל נפש, ז"א שיש אפשרות להוציא את הדיסק במחיר כזה ולא לפשוט רגל, אז למה מי שאחראי על הפצה של דיסקים של פינק פלויד חשוב שהוא יכול לעשוק את ציבור קוני הדיסקים ולצפות שהם לא יגיבו? אז התגובה הייתה kazaa ודומיו. אני בטוח שאם המחירים היו יותר סבירים כל הויכוח הזה על צריבות היה שולי הרבה יותר ,ורוב הציבור היה קונה דיסקים מקוריים ולא מתפתה לצרוב.
 

אופיר 3

New member
מחשבה

למה דיסק של פינק פלויד כמו atom heart mother עולה 90 שקל בtower records , ודיסק של "הפרויקט של עידן רייכל" עולה 50 שקל? בגלל שרייכל לא מוכר הוא מוציא את הדיסק במחיר שווה לכל נפש, ז"א שיש אפשרות להוציא את הדיסק במחיר כזה ולא לפשוט רגל, אז למה מי שאחראי על הפצה של דיסקים של פינק פלויד חשוב שהוא יכול לעשוק את ציבור קוני הדיסקים ולצפות שהם לא יגיבו? אז התגובה הייתה kazaa ודומיו. אני בטוח שאם המחירים היו יותר סבירים כל הויכוח הזה על צריבות היה שולי הרבה יותר ,ורוב הציבור היה קונה דיסקים מקוריים ולא מתפתה לצרוב.
 

אופיר 3

New member
מחשבה

למה דיסק של פינק פלויד כמו atom heart mother עולה 90 שקל בtower records , ודיסק של "הפרויקט של עידן רייכל" עולה 50 שקל? בגלל שרייכל לא מוכר הוא מוציא את הדיסק במחיר שווה לכל נפש, ז"א שיש אפשרות להוציא את הדיסק במחיר כזה ולא לפשוט רגל, אז למה מי שאחראי על הפצה של דיסקים של פינק פלויד חשוב שהוא יכול לעשוק את ציבור קוני הדיסקים ולצפות שהם לא יגיבו? אז התגובה הייתה kazaa ודומיו. אני בטוח שאם המחירים היו יותר סבירים כל הויכוח הזה על צריבות היה שולי הרבה יותר ,ורוב הציבור היה קונה דיסקים מקוריים ולא מתפתה לצרוב.
 

אופיר 3

New member
סתם מחשבה

למה דיסק של פינק פלויד כמו atom heart mother עולה 90 שקל בtower records , ודיסק של "הפרויקט של עידן רייכל" עולה 50 שקל? בגלל שרייכל לא מוכר הוא מוציא את הדיסק במחיר שווה לכל נפש, ז"א שיש אפשרות להוציא את הדיסק במחיר כזה ולא לפשוט רגל, אז למה מי שאחראי על הפצה של דיסקים של פינק פלויד חשוב שהוא יכול לעשוק את ציבור קוני הדיסקים ולצפות שהם לא יגיבו? אז התגובה הייתה kazaa ודומיו. אני בטוח שאם המחירים היו יותר סבירים כל הויכוח הזה על צריבות היה שולי הרבה יותר ,ורוב הציבור היה קונה דיסקים מקוריים ולא מתפתה לצרוב.
 

אופיר 3

New member
סתם מחשבה

למה דיסק של פינק פלויד כמו atom heart mother עולה 90 שקל בtower records , ודיסק של "הפרויקט של עידן רייכל" עולה 50 שקל? בגלל שרייכל לא מוכר הוא מוציא את הדיסק במחיר שווה לכל נפש, ז"א שיש אפשרות להוציא את הדיסק במחיר כזה ולא לפשוט רגל, אז למה מי שאחראי על הפצה של דיסקים של פינק פלויד חשוב שהוא יכול לעשוק את ציבור קוני הדיסקים ולצפות שהם לא יגיבו? אז התגובה הייתה kazaa ודומיו. אני בטוח שאם המחירים היו יותר סבירים כל הויכוח הזה על צריבות היה שולי הרבה יותר ,ורוב הציבור היה קונה דיסקים מקוריים ולא מתפתה לצרוב.
 

אופיר 3

New member
מחשבה

למה דיסק של פינק פלויד כמו atom heart mother עולה 90 שקל בtower records , ודיסק של "הפרויקט של עידן רייכל" עולה 50 שקל? בגלל שרייכל לא מוכר הוא מוציא את הדיסק במחיר שווה לכל נפש, ז"א שיש אפשרות להוציא את הדיסק במחיר כזה ולא לפשוט רגל, אז למה מי שאחראי על הפצה של דיסקים של פינק פלויד חשוב שהוא יכול לעשוק את ציבור קוני הדיסקים ולצפות שהם לא יגיבו? אז התגובה הייתה kazaa ודומיו. אני בטוח שאם המחירים היו יותר סבירים כל הויכוח הזה על צריבות היה שולי הרבה יותר ,ורוב הציבור היה קונה דיסקים מקוריים ולא מתפתה לצרוב.
 
למעלה