אומרים לא למונופול הרבני?

אומרים לא למונופול הרבני?


http://www.mako.co.il/pride-news/local/Article-41d9136f82f4e31006.htm

תגידו, לא הגיע הזמן להתחבר אל כל העמים? להיות עם ככל העמים? עם נישואים אזרחיים ועם נישואים דתיים ושכל אחד יוכל לבחור את הדרך המתאימה לו לבוא בברית הנישואין?
לא הגיע הזמן להשתייך אל המדינות הנאורות שכבר הכירו בנישואים חד מיניים?
לא הגיע הזמן להתקדם לעבר המאה עשרים ואחת ולעזוב את החושך מאחור?

http://www.youtube.com/watch?v=z0EqevuuJ58
 

Aronsona

New member
אם תהיה איזו פעילות או עצומה בנושא

אני בהחלט אחתום עליה.
 

מוקה22

New member
צ"ט לכולם יחפונת בטח ראית את הכתבה הזאת |למט

http://www.mako.co.il/entertainment-celebs/local/Article-55d880ba0314e31006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=237936823


ולנו נותר רק לאחל
 

Doctor Goblin

New member
אני נגד

כלומר, אני בעד לא לתת לרבנות שליטה בנישואים. אבל המאבק שלי אינו ברבנות אלא במדינה. אני נגד כל הענין שהמדינה מחזיקה רישום של נשואים ולא נשואים. אני נגד חוקים שמגבילים צורות של נישואים. אני חושב שאין שום סיבה בעולם שהמדינה תתערב בהחלטה של בני זוג לממש אהבה ולחיות ביחד. זו החלטה פרטית, למה שהמדינה "תאשר" אותה?
 

Aronsona

New member
יש בזה משהו אני מוכרח להודות

מאחר ואצלי זה לא כל כך רלןןנטי, לא נתתי לזה מספיק את דעתי.
 
אתה הולך קצת רחוק מדיי לדעתי


קודם כל אני שמחה שאתה בעד חופש בכל צורות הנישואים, אבל אני חושבת שהמדינה חייבת רישום שכזה דווקא בגלל הזכויות המגיעות לזוגות נשואים מהמדינה. יש נקודות זיכוי גם עבור אישה לא עובדת וגם עבור הילדים. אם לא יהיה רישום כזה, אז איך גבר שאשתו לא עובדת, לדוגמא, יהנה מנקודות זיכוי שזה אומר פחות מס הכנסה?
אני חושבת שכל מה שקשור לנישואים צריך לעבור רישום דרך משרד הפנים בלבד. לרבנות לא צריכה להיות סמכות בלעדית לכך.
מי שמעוניין בחתונה דתית, יעשה זאת דרך הרבנות כדת וכדין. מי שרוצה נישואים אזרחיים יעשה זאת רק כדין, בין אם זה בעירייה או בבית משפט השלום.
הבן הבכור שלי התחתן בברלין עם החבר הגרמני שלו, וחיתנה אותם ראש עיריית ברלין, אישה, בנוכחות חברים ומשפחה.
דרך אגב, עוד מעט הוא מקבל את הדרכון הגרמני שלו והוא נאלץ לוותר על דרכונו הישראלי. במידה והוא יחליט לחזור ארצה מתישהו, הוא יצטרך לבקש הכרה כעולה חדש. נורא מעצבן אותי ועצוב לי שהוא נאלץ לוותר על אזרחותו הישראלית
 

Doctor Goblin

New member
חד וחלק, יש לבטל את ההטבות הנובעות ממצב משפחת

ממש כך. יש לבטל נקודות זיכוי עבור אישה נשואה לא עובדת. לתת את אותן נקודות זיכוי לפי ילדים ולפי כושר השתכרות ללא קשר למצב המשפחתי!

יש לבטל נקודות זיכוי עבור גבר שאשתו לא עובדת. למה קשר פרטי הפך באיזו צורה לזכות לגנוב כסף מהציבור? זה פי אלף יותר גרוע מכסף לישיבות. למה עלי לשלם עבור האהבה של ריקי כהן?

לא צריך שום קשר בין יצירת קשר משפחתי לבין המדינה! אפס קשר! אין סיבה שאישה נשואה עם ילד תקבל הטבות שונות מאישה חד הורית עם ילד. שום סיבה ביקום!
 
אני אענה לך מהסוף


למיטב ידיעתי, אם חד הורית מקבלת קצבה גבוהה יותר מאשר אישה נשואה עם ילד. הקריטריונים הם לפי הכנסה משפחתית ולא לפי הכנסת יחיד.
הגבר הנשוי שאשתו לא עובדת, מקבל נקודות זיכוי עליה ועל הילדים שלו וכתוצאה מכך הוא משלם פחות מס הכנסה. אי אפשר לנהוג בשרירותיות ולפסול כל אישה שאינה עובדת. יש נשים שלא עובדות מסיבות שונות, בין אם בריאותיות ובין אם מתוך רצון לגדל את הילדים בעצמן. ומה לעשות יש גם נשים שרמת השכלתן או כישוריהן לא מאפשרים להן לצאת לעבודה. אז הגבר בסך הכל מקבל נקודות זיכוי, זה לא שהוא מקבל קצבה עבור האישה.
למה קשר פרטי הפך לזכות לגנוב כסף מהציבור? לא הבנתי את השאלה. אם אינני טועה ככה זה בכל העולם. בכל העולם יש רישום של זוגות נשואים בין אם באופן אזרחי או באופן דתי, קתולי, פרוטסנטי וכו'. אני לא מבינה מה אתה טוען כאן.
כמו כן לא הבנתי מה בדיוק אתה משלם עבור האהבה של ריקי כהן?
ולמה בכלל שמישהו ישלם מס הכנסה בשביל לכלכל משפחות מרובות ילדים כאשר בעצם יש לו רק ילד אחד או שאין לו ילדים בכלל?
אולי בגלל שאנחנו מדינה סוציאלית? לא לגמרי, אבל בערך?
אני עבדתי במשרד רו"ח ואין לך מושג איזה סכומים אנשים עצמאיים משלמים כל חודש למס הכנסה מבלי לדבר על מע"מ וביטוח לאומי וכל זאת בשביל לממן את אלה שלא מרוויחים מספיק וזכאים לשירותים סוציאליים. אני הייתי רואה סכומים שאנשים משלמים למס הכנסה כל חודש, סכומים שאני הייתי חיה איתם בכבוד לשארית חיי.
גבר נשוי מפרנס את אשתו ואת ילדיו ואם היא אינה עובדת ואינה משתכרת, הרי הוא משלם פחות מס כדי שיישאר לו יותר נטו. כמובן שנקודות הזיכוי מושפעות גם מגובה השכר, אבל בעיקרון לא הבנתי מה לא בסדר בזה.
 

Doctor Goblin

New member
ועכשיו אגיד איך צריך להיות, לפי הסדר שלך:

1. אתם רוצים לתת הכנסה לפי "משק בית"? נפלא! אין סיבה להבדיל בין שני שותפים שמחזיקים דירה לבין בעל ואישה. למה הזוג הנשוי נחשב טוב יותר מאשר זוג החברים בעיני המדינה? למה הוא משלם פחות? למה רווקים עובדים משלמים יותר? למה סטודנטים רווקים מקבלים אפס הנחות וזוג נשוי שבו האישה היא בטלךנית מקבלת טונה של הנחות? למה?

2. נכון, יש נשים (וגם גברים...) שלא עובדים מסיבות שונות ומוצדקות. הם חיים בכל מיני מצבים עם אנשים שעוזרים להם. איפה פה נכנסת חתונה? שוב, תקבעו את ההקלות לפי האנשים שחיים ביחד ולא לפי הסיבה שלפיה הם חיים ביחד. מה פאקין צאכפת לכם? למה גבר שתומך באביו החולה לא מקבלים את ההנחה של זוג נשוי ובריא?

3. הטענה "כולם עושים את זה" לא הופכת את אקט גניבת הכסף מהציבור הרווק לנכון. וכן, כאשר רווקים משלמים יותר על אותם שירותים מאשר נשואים, מדובר בגניבת כסף של המדינה מהתושבים. אני גם לגמרי לא משוכנע שבכל העולם הנשואים מקבלים הטבות.

4. הסיבה לכלכלת משפחה מרובת ילדים היא כי הילדים עצמם (לא הוריהם) הם חלקית באחריות משותפת של המדינה. זו הסיבה שההורים לא יכולים "לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר" למשל. למדינה יש אינטרס שהאוכלוסיות החלשות בה יטופלו על מנת שיהפכו לחזקות ויתרמו בחזרה. מדובר, אם כן בהשקע, אם תרצי, לא בתרומה. השקעה במשאבי אנוש. לעומת זאת אין שום סיבה "להשקיע" בזוג נשוי ובריא רק כי הוא נשוי. הם שוים לגברי מבחינת פוטנציאל התרומה שלהם לזוג רווקים או גייז או וואטאבר.

5. שני דברים מאוד שגוים במצב שבו הטבות מהמדינה תלויות בסטטוס המשפחתי שלך: האחד, אין לכך שום הצדקה כלכלית, הסטטוס המשפחתי לא קשור לסטטוס הכלכלי. גבר מפרנס את אשתו שאינה עובדת לא צריך לקבל עדיפות על גבר שמפרנס את חברו הטוב שלא עובד. בשני המקרים המצב זהה. כנ"ל לגבי אישה שמפרנסת את בעלה, את אחיה וכן הלאה. שנית,יש משהו נוראי בכך שהמדינה "נותנת אישור", לגיטימציה מטעמה לכך שאני אוהב מישהי. איזה מין עולם רקוב הוא זה שבמערכות היחסים הכי אנטימיות אנחנו נותנים מרצוננו לפקידים מכל מיני סוגים למשמש ולפשפש ולאשר מתי שהם רוצים ולדחות מתי שהם רוצים? What the fuckj???

אחר כך את מתחילה למחות כי המדינה לא נותנת אישורים מתי שאת רוצה או חושבת שמוצדק. ובכן, אם אךת מצדיקה שלמדינה יש את הכוח הזה, אל תתפלאי שהיא גם משתמשת בו לצרכים אחרים משלך שהיא מוצאת לנכון...
 
טוב, אני באמת לא יודעת מה לענות על זה.

אני יודעת רק דבר אחד,
ילד שתומך באביו החולה כן מקבל זיכוי ומשלם פחות מס הכנסה.
זוג חברים שגרים ביחד בשותפות בדירה, לא יכולים לקבל נקודות זכות כי הם לא מחוייבים זה לזה. כל אחד מהם יכול בכל רגע נתון לעזוב את הדירה ואז? איך המדינה אמורה בכלל לעקוב אחרי אנשים שגרים ביחד אם הם לא רשומים כנשואים?
זוג נשוי מקבל נקודות זכות כי המדינה מחשבת את העתיד שלהם. היא מעוניינת שהם יביאו ילדים לעולם. למה משקיעים מיליונים על טיפולי פוריות לאישה? מישהו חייב למישהו משהו?
אני לא מבינה למה אתה רוצה לשנות סדרי בראשית אפ אנד דאון? אני בעד שינויים ובעד רפורמות אבל אני גם בעד ערבות הדדית ומדיניות סוציאלית, אחרת אי אפשר לקיים מדינה.
דרך אגב, אתה יכול להינשא עם מישהי בנישואים אזרחיים והמדינה בכל זאת תכיר בך ולמרבה הפליאה גם הרבנות תכיר בך, היא רק לא מפרסמת זאת כדי שאנשים יישארו עם הפחד ויחשבו שזה לא חוקי.
 

Doctor Goblin

New member
הרגת את הטיעון של עצמך עכשיו

"זוג נשוי מקבל נקודות זכות כי המדינה מחשבת את העתיד שלהם. היא מעוניינת שהם יביאו ילדים לעולם"

ובכן, זוג גייז לא מביא ילדים לעולם. למה שהם יקבלו נקודות זכות?
 
מי אמר שהם יקבלו נקודות זיכוי?

זוג גיי שמתחתן לא מקבל כרגע שום דבר מהמדינה. ברגע שהמדינה תכיר בהם, הם לא יקבלו שום נקודות זיכוי אלא זכויות בענייני שארים וכאלה. אני לא בדיוק מעודכנת במה שקורה בעולם בנושא הזה. אבל אצלנו ממילא זה לא רלבנטי.
 

purehoney

New member
טוב אין לי עוד דיעה ממש בעניינים האלה

זה בטח יתגבש כבר מתישהו עד שיגיע היום...
 
למעלה