אונס בשבי

siv30

New member
כן, בוודאי מקנאה

גם אני רוצה להאנס ע"י חבורת עראקים
גם אני רוצה לאבד את הזיכרון
והכי חשוב לטעמי, גם אני היתי רוצה לדעת בדיעבד איך לעשות מזה מליון דולר. דרך אגב את חדשה אצלנו, אז ברוכה הבאה
 
את יודעת מה?!

פתאום "נפל לי האסימון". מה שגרם לך "להתעצבן" מהקטע זה הדואליות הרגשית שהוא מעורר. מצד אחד הסיפור שלה מעורר רחמים ועצבות מצד שני הוא מעורר אי אמון.. איך היא לא זוכרת?! רק בשביל לעשות כסף?! וכאן כבר נכנסת הקינאה - איך זה שהיא הצליחה לייצר כסף מ.. 'אשפה'. אז למה להתעצבן?! כי.. אי אפשר לרחם עליה לגמרי - היא הרי עשתה מזה כסף... נכון?!
נ.ב. תודה על החיבוק, הוא נעם לי מאוד
 

siv30

New member
איך עלית עלי ? ../images/Emo6.gif

אגיד לך את האמת מעצבנים אותי אנשים אופורטוניסטים ועוד יותר מעצבן אותי איך הקפיטליזם גורם לאנשים למכור את נשמתם לשטן בעד חופן דולרים.
 

missB

New member
לפעמים אנחנו שוכחים

מרב מלחמות פמיניסטיות על שוויון זכויות ושוויון גישה לכל התפקידים, לפעמים אנחנו שוכחים שאחת הסיבות להתנגדות לשירות נשים בתפקידים קרביים היא בדיוק זו. זה לא רק עניין היכולות הפיסיות וכו' אלא גם העובדה שאשה שנופלת בשבי עשויה לעבור אונס ועוד דברים שאולי גברים פחות חשופים להם (אמרתי פחות ולא בכלל לא!!). לא שהעינויים שגברים עוברים בשבי פחות נוראיים אבל תחשבו שבידי חיזבאלה היתה עכשיו חיילת ישראלית ולא רק החיילים שבידיהם, האם היינו יכולים לחיות עם הידיעה על מה שעובר עליה?
 

shandy

New member
גם לחייל ישראלי

הם לא מותרים אין אצלהם הבדל בין גבר ואשה בתחום העינויים ועינויים מזויעים שלא מהעולם הזה תוארו מסםר פעמים ע"י שבויים שחלקם חזרו משם שברי נפש אדם
 

דוסטו

New member
נשים לא הולכות לקרבי

משום שהם לא רוצות לשרת שלוש שנים (במקום מה? 20 חודש?), ולעשות מילואים עד גיל 45 גם אם הן אמהות. שום אונס ושום אננס.
 

siv30

New member
לא מסכימה איתך

אני חושבת שיש עוד שיקולים מסביב, גם הקושי של השירות עצמו וההכשרה מוביל את הנשים לוותר. אבל אני חושבת שיש כאלה שישמחו לשרת בקרבי (ועובדה שהן כן משרתות).
 

siv30

New member
הספר של עמיה ליבליך - חוץ מציפורים

מתאר את סיפור נפילתם בשבי של 10 חיילים בשבי המצרי. אבל התיאור פוסח על שני הסעיפים ומתחיל אחרי שהם כבר עברו את העינויים ומתאר את ההסתגלות שלהם לחיי בשבי עד השחרור.
 

siv30

New member
תראי באופן מובהק הסיכון זהה

עד היום פשוט ניצלו את התירוץ הזה יותר לגבי נשים כדי להדיר רגליהן מהתפקידים של הלוחמות. אבל בכל מקרה לא נראה לי שהן מעוניינות לאור הפירסומים החדשים על שיעורי ההתנדבות לתפקידים קרביים.
 

דוסטו

New member
SV, התכוונתי להטיל ספק

אם השקול של נפילה בשבי שונה בין גברים לנשים בהתלבטות להתנדב לשרות קרבי.
 

יונית א

New member
אז למה נשים לא "קרביות"???

אני תוהה. אם נניח שאכן מגוון התפקידים הקרביים פתוח בפניהן כמו בפני בנים ממין זכר. ואם נניח שאחוז ההתנדבות הוא 2%. אם גברים נתונים להתעללות (כולל מינית) בשבי כמו נשים אז השאלה- למה נשים לא בוחרות לשרת שירות קרבי מלא? למה האחוז כל כך נמוך? יש פה איזשהו CATCH לא נראה לעין? אולי כי הן צריכות להתנדב לצורך זה? ואילו לגבי בנים זוהי אופציה של חובה ברורה מראש? אולי סוציאליזציה רב דורית בנויה מראש (אם אבא שלה הצנחן רק ישמע שהיא רוצה להיות צנחנית כל האגו יצנח לו ואולי עוד כמה איברים, והוא יטיל ווטו מיידי?) נ.ב. באופן אישי לו הייתי בת 19 שוב (לו לסבתא היו וכו..) לא חושבת שהייתי בוחרת באופציה של התנדבות לתותחנים. נראה לי מגורז מדי, משומן מדי, כבד מדי .. אבל אולי גם הבן שלי, לו הייתה עומדת בפניו אופציית ההתנדבות לתותחנים, ממש לא היה בוחר בה. לא יודעת.
 

דוסטו

New member
יונית, אני חושב שמאותה סיבה

שבעיקבותיה %% הזכרים המשתמטים משרות הולך וגדל. ומאותה סיבה שכאשר אני הייתי חייל אי אפשר היה להשתמט בכזו קלות,ומי שעשה את זה הלך קרוב לקירות ולא יכול היה לחלום על לרדת בערב שבת עם החברה' לנגב חומוס אצל סקאנדר. פשוט -שינוי ערכים. אם תרצי אבדן ערכים. שנובע מהרבה סיבות בין היתר מהדרווינזם החברתי הטאצ'ריסטי שמטופח כאן, כמו גם מסימני השאלה ההולכים ומתעצמים ומתרבים על ההגיון, החכמה והצדק של המלחמות שלנו מאז לבנון 1982 ועד המחסומים האל-אנושיים בגדה.
 

יונית א

New member
אין לנו ויכוח (הפעם)חוץ מהחלב

חוץ מסקאנדר שאני לא מכירה אבל המהות ברורה. ויש לי גם הערה לעיניין אובדן הערכים מול שינוי בערכים, שאלו מונחים שונים ולי (אישית) יותר נוח עם השני. כי טיבם של ערכים להשתנות בחברה מודרנית ודינמית. ולו הערכים היו סטטיים, מצבנו היה קפאון וקבעון. מאידך אי אפשר להלחם במציאות של היום עם הערכים של 1948- ולכן צריך (לדעתי) לעשות התאמה של אכיפת החוק (והשתמטות) לשינוי הערכי שכבר התחולל כאן. (תרגום בפרקטיקה של החיים- במקום לבכות על חלב שנשפך, ליזום חקיקה למשל של שירות לאומי חובה למשתמטי גיוס וכו).
 

דוסטו

New member
יונית, נו כנראה שבכ"ז יש לנו ויכוח

אני חושב שיש גם אובדן של ערכים (וכמובן גם שינוי בערכים). וביחס לשרות לכלל, שאני הייתי קורא לו שרות אזרחי (כי למילה יש משמעות) ומחייב את כ-ו-ל-ם בשרות לאורך זמן זהה. כולם -קרי: חילונים, דתיים, יהודים, ערבים, נשים, גברים, לסביות, הומוסקסואליים וגם טראנסג'נדר. ומי שעדיין משתמט שישב את אותה התקופה בכלא וימנעו ממנו הזכות לבחור ולהבחר. so simple .
 

יונית א

New member
בכל זאת אין לנו ויכוח על הפתרון

יש לנו דין ודברים על הסמנטיקה של האובדן או השינוי. (שאינו סמנטי כל כך). ומסכימה לחלוטין לגבי חובת השירות האזרחי כולל התיקון הלשוני המתבקש. עכשיו- תיישם את זה בבקשה.
 

Anathema Device

New member
להרהר שנית ?

לא, אני לא חוזרת לצבא, אבל אונס זה דבר שקורה רק בשבי? להשאר בבית לא מסוכן מהבחינה הזאת? מה היא הסטטיסטיקה של נפילה בשבי? מהי הסטטיסטיקה של אונס בשבי? מה הסטטיסטיקה של להאנס בבית? בפעם הקודמת שקראתי דיון עם הטענה שבנות לא צריכות להיות קרביות, כי הן עלולות ליפול בשבי ולהאנס, הביאה מישהי את הטענה, שעם ישראל של היום, בנות שיוצאות לקרבי בעצם מורידות את הסיכוי שלהן להאנס. אני לא כל כך בטוחה שאני לא מסכימה איתה...
 
למעלה