קודם כול , זה לא יהושע אלא
YEHOVASHA , עם שני ו"ו . דבר שני , התאגיד/קואופרטיב שממנו יצא אגד , אכן הוקם בשנות ה - 20 , סבתי סיפרה לי על כך , אחיה של שכנתה , יחד עם אח נוסף , החלו להפעיל כמה אוטובוסים בקו חיפה - ת"א בשנות ה - 20 , ומן האוטובוסים האלה התפתחה חברת אגד . לא ענית לי על השאלה אם יש באוסף שלך גם כרטיסים של קווי הרכבת למצרים , סוריה ולבנון , ו/או של הקווים יפו - י-ם , חיפה-עפולה-צמח וכו´ . לגבי אתר גשר - ממליץ בחום על ביקור ( חכה לסתיו , עכשיו חום אימים שם ) , למדתי מ " חדשות הרכבת " שלאחרונה הוצבו על גשר הרכבת שעומד במקום , מעל נהר הירדן , ושנותר שלם במשך כול השנים , כולל המסילה שעליו - שלושה קרונות משא של רכבת העמק ששרדו את מלחמת השחרור . לתדהמתי , קראתי עוד בחדשות הרכבת שעוד כמה קרונות עומדים בסדנאות הרכבת בחיפה ואין מי שמוצא לנכון לשפצם ולהציבם במוזיאון הרכבת או באתר היסטורי אחר . עכ"פ , האתר בגשר הוא מקום יפהפה לביקור , יש במקום גם מופע אורקולי על תולדות המקום , ומופע אורקולי נוסף + שיחזור של תחנת הכוח בנהריים , כולל מפלי מים מלאכותיים וקריינות מעולה של ירון לונדון . בכניסה לאולם השיחזור של נהריים , ישנו צילום של לוח זמנים של הרכבת המנדטורית , מ - 1934 . ביקרתי שם עם בני משפחתי בחנוכה האחרון , ביום שישי אחה"צ , לא היו כמעט אנשים , ממול אפשר היה לראות את הרי מואב ( ירדן ) נצבעים באדום של שקיעה , גשר הרכבת עמד על הירדן שלם , עם המסילה שלמה עליו , ונדמה היה לי שאני חוזר 60 שנה בזמן , ועוד רגע תופיע רכבת העמק ותצפור צפירה ארוכה לפני/אחרי שתחצה את הגשר בדרכה ל/מ צמח , אל-חמה , דרעה ודמשק / או בית שאן , עפולה וחיפה , בכיוון ההפוך . מי יתנני את מינהרת הזמן....