אופנוע

hada12

Member
בתור בור, מה זה נפח מנוע?
האם יש קשר בינו לצריכת הדלק?
והאם יש הבדל בין נסיעה בכבישים בינעירוניים לכבישים עירוניים? (כולל גם מבחינת הרישוי [או שאין קשר לרישיון בנהיגה במקומות אלו]
 

Kiapicanto1000

Active member
בתור בור, מה זה נפח מנוע?
האם יש קשר בינו לצריכת הדלק?
והאם יש הבדל בין נסיעה בכבישים בינעירוניים לכבישים עירוניים? (כולל גם מבחינת הרישוי [או שאין קשר לרישיון בנהיגה במקומות אלו]
לגבי אופנוע הכי חשוב לכרוך את ההסבר במאפייני הרכיבה הצפויים.
מהיכן להיכן? מרחק וצפי של מהירות הרכיבה ומאפייני הרכיבה (אגרסיבי? עקיפות מרובות או ש"הולך בתלם"?
מורכב?
ציוד?
 

xfwind

New member
נפח מנוע הוא נתון שנכון לכל מנוע בעירה פנימית והוא מיצג את נפח תא השריפה שבו נוצר ההדף שמניע את הבוכנה (כך נוצר הכח שעובר לגלגלים בסופו של תהליך).
בכללי ככל שהנפח יותר גדול צריכת הדלק יותר גבוהה - אבל יש עוד כמה משפיעים נוספים.
הבדל הנסיעה בכבישים עירוניים ובינעירוניים מתבטא במהירות התנועה מסביב ואופי הסיכון השונה. אין קשר לרשיון הנהיגה.
 

חן 1111

Active member
נפח המנוע זה בגדול נפח התערובת שהמנוע יונק בכל מחזור עבודה (מחזור זה שני סיבובים). כלומר ככל שהנפח יותר גדול המנוע שורף יותר דלק בכל סיבוב ולכן בעיקרון הוא יכול לתת יותר הספק ומומנט, אם כי ההספק והמומנט תלויים בגורמים נוספים.
יש קשר מסוים לצריכת הדלק, אבל לא קשר ישיר. בעיקרון צריכת הדלק תלויה בעיקר במשקל הרכב ובאופי הנהיגה (מהירות, האצות).
לא הבנתי את השאלה השלישית. לגבי צריכת דלק, היא עולה ככל שנוסעים מהר יותר. מצד שני, בעיר יש הרבה האצות והאטות ופעולה בעמידה, וגם זה מעלה את צריכת הדלק. מקובל שהצריכה הכי נמוכה היא במהירויות שיוט לא גבוהות. כלומר מחוץ לעיר במהירות נגיד 80.
לגבי הרישיון, לא ברור. אם יש לך רישיון לרכב מסוים, הוא תקף גם בעיר וגם מחוץ לעיר.
 
שניכם לא מדייקים.
XF - תא השריפה הוא הנפח שנשאר מעל הבוכנה כאשר היא במצב העליון. אין לזה קשר לנפח המנוע בהגדרה הטכנית שלו.
חן - כמות התערובת שהמנוע יונק בכל מחזור יניקה משתנה בהתאם למצב המצערת. הנפח יכול להשתנות מאפס במצבים מסוימים ועד 1.3 או אפילו 1.4 בסל"ד גבוה במצערת פתוחה (לפחות במנועים מסוימים).
ההגדרה הטכנית לנפח מנוע היא מהלך הבוכנה כפול קוטר הצילינדר כפול מספר הצילינדרים במנוע.
מעבר להגדרה הטכנית, הרי שעקרונית ככל שנפח המנוע גדול יותר, יש לו פוטנציאל להפיק הספק גבוה יותר. אבל יש המון גורמים בדרך בין הפוטנציאל הזה לתוצאה הסופית, כך שאפשר בקלות למצוא מנועים בנפח שני ליטרים שמוציאים הספק נמוך יותר מאשר מנועים בנפח ליטר, בטח אם משווים בין מנועים משנים שונות. וזה עוד לפני שנכנסנו למנועי דיזל מול בנזין או שתי פעימות מול ארבע.
 
למעלה