אוקיי, אז אני כבר שבוע פה באוסטריה ויש לי עוד

Nitzi96

New member
אוקיי, אז אני כבר שבוע פה באוסטריה ויש לי עוד

שבוע לפניי, ועל *כל* כפר פה יש עמוד מאי! אויי זה כל כך כיף לראות את זה, במיוחד כשזה עומד ליד הכנסיה.. אירוני משהו.
צילמתי כבר שלושה מרוב התלהבות. XD אבל חוץ מזה לא מצאתי פה עוד סממנים פגאנים.. לא נורא. D:
 

kagome10

New member
זה לא מספיק לך?

ממש יש להם עמודי מאי? ואף אחד לא אומר שהם אשמים בשרפה בכרמל? יש במה לקנא :) תעלה לכאן את התמונות!
 

5halo

New member
אדיר ../images/Emo9.gif

למרות שמבאס אותי לבאס אותך
אבל יכול להיות שזה משהו שהנצרות אימצה כמו עץ האשוח שהם גנבו מאתנו
ופשוט זה לא התפשט ליתר האיזורים הנוצרים ונשאר סממן של האיזור. קיצר אשמח לשמוע תשובה לזה אם יוצא לך לקרוא את זה לפני שאתה חוזר ויש לך את מי לשאול
תהנה בטיול
 

Widsith

New member
עץ האשוח זה בכלל לא דבר פגאני

זה מסורת מהאיזור הבאלטי מהמאה ה16 שהתפשטה לגרמניה. אין למנהג הזה שום מקור פגאני. להרבה מנהגי כריסמס יש, לזה ספציפית - לא.
 

FaeryQuiene3

New member
צר לי לבאס אבל

ניתן למנות אלפי סממנים פגאנים שעשו "החלפת צדדים" והם דבר לגיטימי בנצרות כיום, ביניהם המיי-פול. זה מגניב לראות שזה חי, אבל לא במסגרת המקורית
 

Nitzi96

New member
אז זהו, שאם אני לא טועה, בניגוד לעצי אשוח

לדוגמה, המסורת הזו נשארה מקורית כמעט לגמרי, בלי השלכות נוצריות כלשהן. שווה לי לשאול אולי אם הם עושים את זה לשם החגיגה או... טוב, אני אשאל. :)
 

Widsith

New member
יי לקרוא לזה מיי פול

שזה לא! אין שום קשר בין זה לבלטיין!
 

Nitzi96

New member
מצאתי עוד משהו שמדגדג לי שהוא פגאני!

ממש היום בגענו לטירול, שזה איזה מחוז אלפיני שאני די בטוח שהתושבים הקדומים פה היו קלטיים... השמות של המקומות פה נישמעים כמו טורקית, ולאישה שאנחנו ישנים אצלה קוראים *אינדרה*, והיא נולדה פה... מה גם שהאנשים פה לא בלונדים כל כך. קיצר, על כל בית בכפר פה יש איזה מעוין מקש על הקיר, עם מראה באמצע, וסוג של צלב למעלה. זה נראה ממש כמו איזו צלמית פגאנית, כי יש חלק נשיים עם שדיים ויש כאלה עם קרניים ושטונגול על תקן של בולבול :p בחיים לא ראיתי כאלה.. אני אצלם ואעלה לפורום כשאגיע לארץ, מעניין אותי מה אתם חושבים. אה, ופה לא ראיתי עמודי מאי. אולי בגלל שיותר הררי פה וריקודים מעגליים לא באים בחשבון?..
קוס קוס לכולם!
 

Widsith

New member
על טירול

חלקים מאיטליה יושבו על ידי קלטים. לא טירול. טירול ושווייץ יושבו על ידי שבטים ראיטיים וקלטיים. טירול ספציפית, ראיטיים, שאח''כ הוחלפו על ידי מהגרים אלמאנים משוייץ, שזה גרמאנים. מה שאתה מתאר ייחודי לטירול, מאחר שיש כאן איחוד של מסורות גרמאניות, ראטיות, רומאיות, ונוצריות, כאשר החלק הראשון הוא הארי (בכללי כל צפון איטליה עברה התיישבות גרמנית מאסיבית, ורק בטירול השפה הגרמנית-אלמאנית דרומית שרדה). אתה לא תזהה את זה כגרמנית מאחר ובדומה לגרמנית השוייצרית היא עברה תהליכים ושינויי עיצורים הרבה יותר קיצוניים מאלה שהובילו לגרמנית הסטנדרטית. אבל טירול ידוע כאיזור גרמני באיטליה. רוב החגיגות הפגאניות אגב הן בזמני החורף, שאז יש תהלוכות של "שדים" ופרכטן (מאותו שורש של המילה האנגלית bright), שככל הנראה קשורים לוודן או פריקה/הולדה/הל (תלוי בוריאציה המקומית באיזורים הדרום-גרמאנים של הגרמנית הגבוהה), שמתרחשות בעיקר בזמן יול, או הוויאנאכט כפי שאומרים בגרמניה (שהשם בעצמו הינו שם בעל מקור פגאני ללא קשר ניכר לכריסמס).
 

Widsith

New member
האמת שבאוסטריה

בחרת עונה די גרועה לסממנים פגאניים. יותר קרוב להיפוכים דברים מתחילים. בעצם השפה הגרמנית (בפניות פראו, הרר) יש לא מעט אלמנטים פגאניים... אתה לא תמצא אלמנטים וויקנים (ואגב, עמוד המאי נחגג במקומות מסוימים לא במאי בכלל. הקישור בין החג הגרמאני לבלטיין הוא בכי לבורות היסטורית), פשוט כי בגרמניה ואוסטריה אין את זה (ואוסטריה למיטב ידיעתי בחלקה הלא קטן הייתה מדינה שפלשו אליה שבטים סלאבים ועברו גרמניזציה בימי הביניים, כך שבכלל לך תדע מה נשאר מהפגאניזם. אם זאת, במערב אוסטריה-שווייץ-שוואביה-בוואריה אתה תמצא סממנים פגאניים רבים אם תדע מה לחפש, ובצפון גרמניה בכפרים וביער השחור בכלל).
 
למעלה