אוקיי, אז מדברים מדברים. ו...?

Blutige Erde

New member
אוקיי, אז מדברים מדברים. ו...?

שנים שאנחנו חופרים על המטריקס על כל פניה הפילוסופיים. ויש הרבה. וכיף לדון בזה. אבל תכל'ס, כמו שפנדה אמר מתישהו, אולי באמת אין טעם בידע הזה מכיוון שהוא לא מעשי במיוחד...? כלומר, אנחנו מדברים ומדברים ומשנים את עצמנו ולומדים עוד על החברה הקלוקלת ודרכו המעוותת של עולם ועוסקים במשהו שמטאל (זצ"ל) היה קורא לו: "אוננות שכלית". אבל לאן זה מוביל אותנו? האם משהו באמת השתנה? האם עשינו משהו בעקבות הידע הזה שהשפיע איכשהו על העולם (מלבד הגישה שלנו לחיים)? אני מעריכה ידיעה ואמת, אבל לא עדיף להיות נעל מאושרת מאשר אדם שרואה את פגמיו של העולם אך נאלץ לנשוך את שפתיו ולשתוק בחוסר מעש? האם יש בכך טעם? הרי לפעמים, זה כואב.
 
כמובן ששלחתי לפני ששמתי את הציטוט המתאים:

"You know, I know this steak doesn't exist. I know that when I put it in my mouth, the Matrix is telling my brain that it is juicy and delicious. After nine years, you know what I realize? Ignorance is bliss. "
 

סליידר

New member
לגמרי

וככל שמתבגרים, מרגישים יותר ויותר ש"מאבדים את זה" ונופלים לתוך ה"שקר". אם לא תהיה איזשהי פריצת דרך, נאבד את זה.
 

0Pandemonium0

New member
והנה אתם עושים את זה שוב.

כי השממית שאלה שאלה כנה, במטרה לעשות, והנה מביאים כאן שוב ציטוטים מהסרט שנטחנו אלפי פעמים מתי כבר נעבור מהעולם הוירטואלי לעולם האמיתי? סלייד, תגדיר פריצת דרך. למה אתה מתכוון?
 

0Pandemonium0

New member
כי אני אישית בעד הקמת ארגון טרור אנרכיסטי

והשמדת אישים בחליפות.
 

0Pandemonium0

New member
מה זה פריצת דרך? גורו שיופיע? המשיח?

הקמת מפלגה? ארגון? אגודה? קומונה? חונטה צבאית? מיליציה מרקסיסטית?
 
חבל שלא הבנתי את זה הרבה קודם.

אפשר להבין את הרעיון של המטריקס מטאפורית ובצורה ישירה. בצורה הישירה אין איתו שום בעיה בכלל. לא משנה כמה תהפכו את זה, קיום בתוך מיכל נוזלי בתור מוח שמחובר למחשב לא שונה מקיום אמיתי. ברמה החברתית-פוליטית או איך שלא תרצו, גם אין מה לעשות. מהלא-הרבה סוציולוגיה שלמדתי בחודשיים האחרונים, הבנתי שגם אם יש איזה מאסטר רשע שמניע את כל האנשים על חוטים, ההפלה שלו לא תשנה הרבה. העובדה החברתית היא משהו שגדול מסך כל החלקים המרכיבים אותה- והיא גם חיה הרבה יותר זמן מהאינדיבידואל. אז כן, זה מיאאש ומעצבן, אבל אין מה לעשות. למרות שטיול זה רעיון לא רע, קריר ונחמד בימים אלו.
 
בדיבורים? לא.

ראשים התגלגלו בכיכרות כדי שזה שיתנה, והרבה מהם. אני מניח שאם יש לך את הכוחות השכליים לכתוב בפורום ולנהל תרבות דיון, אתה לא תהיה ממובילי המהפכה. ויש גם את השאלה הזו: איך זה שבשביל מטרה כל כך טובה (בין אם זה חופש או הגינות) נדרש כל כך הרבה כוח רע? בשורה התחתונה אין לאדם המערבי הרבה דברים ששווה להלחם עליהם- כי יש לו את הרוב. חופש הביטוי, תנאים סוציאלים וקולה. ואני לא אומר את זה בציניות. לאיראני הממוצע כן יש מה להרוויח ומעט מאוד מה להפסיד- לכן הוא יצא לסכן את חייו בהפגנה.
 

0Pandemonium0

New member
אתה מאמין שלאדם המערבי יש את הרוב.

כי אתה מאמין שהרוב זה חופש ביטוי, תנאים סוציאלים, וקולה. אני חושב אחרת. חוץ מהקולה.
 
יפה, אבל מטופשת (זה בא ביחד בד"כ)

חופש הביטוי מוגבל כי אם תתחיל לכתוב בכל מיני פנזינים מחתרתיים מידע מודיעיני שהשגת מחבר שלך בממר"ם- זה יפגע בבטחון המדינה. תנאים סוציאליים מוגבלים כי אם תתן לכל בנאדם שטוען שהוא בדכאון קצבה, חלק ינצלו את זה לרעה ואז לאנשים שבאמת לא מסוגלים לעבוד (קטועי גפיים) לא ישאר. אם יהיה חופש תנועה בלתי מוגבל, אז יאפשרו לכל אזרח ישראלי לבקר באתרים התרבותיים ברצועת עזה, וכולנו יודעים מה יקרה אז. אני יכול להמשיך ככה עם כל "חופש" שאתה במקרה מרגיש שגוזלים ממך, אבל הייתי מציע לפתוח את הספר של הבגרות באזרחות כדי להבין ת'נקודה.
 
אבל לא תמיד ההגבלה מוצדקת באופן אבסולוטי

למשל צנזורה בטלוויזיה היא הרבה פעמים סתם כס"תח לא מוצדק, או על רקע אישי.
 

Gigantic Boots

New member
הבעיות שאתה מעלה

שיתעוררו בגלל מתן חופש בסיטואציה הנוכחית יקרו רק בגלל חופש שנגזל מלכתחילה - חופש המחשבה. חופש המחשבה - היכולת לבחון רעיונות באופן ביקורתי ולקבל החלטות לא על פי התניה שהוחדרה בך. ברגע שנספק חינוך הרבה מהבעיות יפתרו רק בגלל היכולת של אנשים להבין את העולם.
 
אין דבר כזה חופש מחשבה.

אולי רק למי שגדל בג'ונגל בלי חברת בני אדם- ואז גם אין לו שפה מה שכנראה הופך את העולם שלו למוגבל ומשעמם. צריך קונצנזוס בסיסי של חוקים כדי להתקיים נורמלי.
 

Gigantic Boots

New member
מסכים.

אבל יכול להיות חופש לשנות את ההתניה שלך, למשל. הקונצנזוס של החוקים קיים כבר - חוקי הטבע. והם לא מתפשרים לדיעה או ולתחושה של אדם מסויים.
 
למעלה