רכבת החישמול של סימנס (הדמייה)
תשכנעו את ביהמ"ש בהאג בעלילות ה"קרינה" שלכם?
תשובה עניינית לעובדה שכך נראית הגישה לתחנת האג סנטראאל עם מספר מסילות מחושמלות-עילית שגדול פי כמה ממספרן בחיפה אין לך.
עובדה שבכל העולם יש רכבות עם חישמולת עילית, וכל עלילות ה"קרינה" ושקרי ה"חסימה הנופית" שלכם אינם תופסים.
לסימנס, ספקית של רכבת ישראל, יש רכבת תשתית שיכולה לבנות את החשימולת העילית בחיפה בשבועיים ולכן התניית החישמול בשיקוע היא סחטנות שדורשת פרוייקט בסדר גודל ולו"ז גדול פי כמה וכמה מהדרוש.
כמו כן - רכבות חשמליות יוכלו לפעול על חשמל שיופק מגז ישראלי נקי וזול, בעוד רכבות דיזל יפעלו על נפט מיובא יקר ומזהם.
רכבת החישמול של סימנס (הדמייה)
https://www.youtube.com/watch?v=xFg0EOUJNrc
קצב העבודה של הרכבת הזו הוא מייל (1.6 ק"מ) ליום.
מנהרה בחיפה תצריך 5 שנים לפחות.
הפשרה שאני מציע:
חישמול המסילה הקיימת עכשיו. אין קשר בין קנה המידה הדרוש לחישמול כיום ובין שיקוע עתידי - החישמול צריך השקעה של אחוזים בודדים מהכסף והזמן הנחוץ לשיקוע. אי אפשר לתקוע פרוייקט של שבועיים בשם פרוייקט של חמש שנים פלוס.
תוכנית עתידית למסילה משוקעת בתוואי מקביל עם תחנות מקבילות שלא יפריע להפעלת המסילה הקיימת.
בבוא היום המסילה המושקעת העתידית תתחבר למסילה הקיימת בצמתים בלב המפרץ וחוף הכרמל והרכבות יוכלו לעבור להשתמש בה.
אז ורק אז יהיה אפשר לדבר על פירוק המסילה הקיימת.
אינני רואה איך יבנו את המסילה המשוקעת בעשור הקרוב, אך אם נפח התנועה ברכבת העמק, בקו כרמיאל וכו' יצדיק את ריבוע המסילות בחיפה יהיה מוצדק לשקול תוואי שקוע בתור חלק מפרוייקט בניית מסילות 3 ו 4 כי ממילא בשלב כזה יצטרכו לדבר על הפקעות והריסות.